LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overschrijfbare cd's sony bij kruidvat

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
jvrc

overschrijfbare cd's sony bij kruidvat

Ongelezen bericht door jvrc »

ik heb een set overschrijfbare cd's gekocht van sony bij het kruidvat
Het was een voordeelverpakking van €5,49: 10 cd's
keurig allemaal in een hoesje, en het leek erop dat er overal ook een origineel kaftje van sony bij zat. Wat hebben die PIEP van kruidvat echter gedaan:
De voorste cd had een zogenaam "voorkant" kaftje dat op alle cd's zit.
De achterste cd was omgedraaid en had een "achterkant" kaftje van sony. Hierdoor wordt er dus de suggestie gewekt dat alle cd's een mooie groene voor- en achterkant van sony hebben maar dat is helemaal niet zo!!! De 8 cd's er tussenin hebben helemaal geen kaft of ruimte waar je iets op kunt schrijven. Zelf geknipte papiertjes blijven niet goed zitten, waardoor ik alsnog zo'n dure pen kan kopen waarmee je op cd's kunt schrijven.

p.s. bekijk ook even onderstaande foto's.. wordt het allemaal wat duidelijker:

bovenkant:Afbeelding

onderkant:Afbeelding

cd's uitgespreid (onderkant is van zwart plastic, is niets onder te stoppen): Afbeelding

mr T.

Re: overschrijfbare cd's sony bij kruidvat

Ongelezen bericht door mr T. »

Hierdoor wordt er dus de suggestie gewekt dat alle cd's een mooie groene voor- en achterkant van sony hebben maar dat is helemaal niet zo!!!
Dat is altijd zo bij slimcase doosjes.

jvrc

dat klopt, maar ze moeten niet de suggestie wekken dat er een achterkantje in kan in dan vind ik!
daarnaast gaat het mij vooral om het feit dat de 8 cd's ertussenin geen kaft hebben.

Dit is net zoiets als dat je een stok kaarten koopt, de voorste is bijvoorbeeld een harten aas, de achterste heeft bedrukking zoals die op de achterkant van een kaart is en voor de rest bestaat de stok uit stukjes leeg wit karton.

ik snap dit van kruidvat gewoon niet!

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik snap het probleem niet. Bij Slimline doosjes kun je geen papiertje in de achterkant doen, omdat dat gewoon niet gaat. Dat is een van de eigenschappen van SlimLine doosjes.
En dat de 8 andere cd's ertussenin geen kaft hebben is alleen maar voordelig. Je gooit deze meestal toch weg om er een eigen kaft in te doen.

Dus wat is nu precies het probleem? Je hebt 10 SlimeLine doosjes met 10 CD's er en wat minder reclame van Sony. Wat wil je nog mee? :?

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

En op die achterkant staan de tips over het behoud en gebruik van de CD-R's. Die moeten erbij worden geleverd.
Ik heb ook bij andere winkels wel eens van die soort pakketjes gekocht en die zitten op dezelfde manier verpakt.

Ze verkopen tegenwoording stiften waarmee u op de CD kunt schrijven. Aangezien de CD's die u heeft gefotografeerd volgens mij éénmalig beschijfbare CD's zijn (CD-R en niet CD-RW) kunt u net zo goed op de CD zetten wat u heeft gebrand. Net zo makkelijk en weet u altijd wat er op de CD staat.

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

ik snap dit van kruidvat gewoon niet!
dat ligt toch niet aan kruidvat?

Ik heb het nog nooit anders meegemaakt, bij alle merken.

Ik vind het ook níet hetzelfde als het voorbeeld met het pak kaarten.
Daarbij is de afbeelding essentiëel voor de functionaliteit van het product en zou zonder afbeelding onbruikbaar en waardeloos zijn.
Dat is bij dit geval niet zo........

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik snap niet het probleem, voor de verpakking heeft Sony dit op deze manier opgelost niks mis mee lijkt me.

jvrc

het probleem is dat ik denk 10 cd's met een kaftje te kopen maar dit blijkt niet zo te zijn. nu moe ik dus een (dure) pen kopen om op cd's te kunnen schrijven! normaal gebruik ik die kaftjes wel om erop te zetten wat er in zit.... als ik zelf een papiertje erin wil doen gaat het fout want dat blijft totaal niet goed zitten

mercvrivs

Ongelezen bericht door mercvrivs »

Als de cd,s maar geen foute sectoren bevatten ,dat vind ik veel
belangrijker dan het uiterlijk!

tjoektjoek

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Het lijkt me juist makkelijker om met een stift op de CD te zetten wat het is. Het makkelijke is dat je de CD vervolgens in elk blanko hoesje kunt doen wat je gebruikt. Pak je een andere CD, dan stop je die CD in je apparaat en stop je de CD die eruit komt in het hoesje dat dan open is.
Heb je 2 onbeschreven (wel data, maar niks erop gezet met een stift) CD's bij elkaar liggen uit hun hoesjes en dus 2 lege hoesjes met een kaftje, dan moet je eerst uitzoeken wat er precies op de CD staat om ze vervolgens in de juiste hoesjes te doen.

En mocht je toch kaftjes willen maken, dan vouw je gewoon een A4tje dubbel, knip je 'm op maat en schuif je 'm met de vouw als eerste het hoesje in. Blijft best goed zitten.

Suc6!

jiping

Ongelezen bericht door jiping »

nu moe ik dus een (dure) pen kopen om op cd's te kunnen schrijven!
Nou nou, duur is ook relatief. Zo'n pen kost 1 euro...... :)

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

nu moe ik dus een (dure) pen kopen om op cd's te kunnen schrijven!
Kun je mooi betalen, omdat je al een goedkope aanbieding van de CD's had.

Gesloten