Nooit internet EN telefonie bij één provider
Geplaatst: 03 nov 2006 10:29
Ik heb TV, internet en telefonie van @Home.
Op 2-11-2006 wilde ik om 16:00 uur mijn e-mail ophalen. Dat lukte niet. Een vlugge blik op het modem gaf aan dat er iets mis was. Ik wilde het gratis 0800-0760 bellen of er misschien een storing was, maar ook de telefoon werkte niet meer. Nu heb ik voor noodgevallen een pre-paid GSM telefoontje met een beltegoed van ong 11 euro. Daarmee heb ik het gratis nummer gebeld. Er bleek in de regio geen storing te zijn. Ik zou dus met mijn GSM mijn storing moeten melden op 0900-0740 van @Home. Nu weet ik uit eigen ervaring dat een wachttijd van 45 minuten hier doodnormaal is. Dat zou mij dus al gauw meer dan 11 euro kosten. Dit was dus onmogelijk. Wat nu? Bij de buren bellen? Maar @Home verlangd van mij dat ik achter mijn computer zit als ik een storing meld. Ik besloot even te wachten om het een uur later nog eens te proberen. Nog steeds werkte de telefoon en internet niet. Ook werd er nog steeds op het gratis telefoonnummer niet vermeld dat er een storing in mijn regio zou zijn.
Van deze situatie werd ik toch heel erg zenuwachtig. Wat als er zich een calamiteit voor zou doen en ik zou onmiddellijk moeten bellen of men wilde mij direct bellen? (Het telefoonnummer van mijn GSM was maar bij een enkele mensen bekend). Toch besloot ik de storing maar na 19:00 door te geven aan @Home omdat het bellen dan goedkoper is met mijn GSM en misschien dat het dan wel zou lukken met het beltegoed van 11 euro. Eerst nog even het 0800 nummer gebeld en ja hoor: ik kreeg te horen dat er een storing in de regio was met excuses voor het ongemak (daar zijn ze heel gemakkelijk in bij @Home). Om 21:20 uur kon ik tenslotte weer bellen en internetten.
Wat mij nu het meeste stoort in bovenstaande ervaring is: waarom heeft @Home geen gratis nummer waar klanten die internet EN telefonie van @Home hebben, de storing kunnen melden. En waarom wordt de storing na 2 uur pas vermeld op het gratis telefoonnummer? Waarom biedt @home bij een storing niet aan dat men gratis doorgeschakeld wordt naar je GSM toestel? Waarom moet de klant opdraaien voor de hoge kosten om een storing te melden die bij @Home zit?
Ik weiger een extra nummer bij KPN aan te vragen, alleen omdat @Home telefonie het af laat weten. Ik weiger ook een groot beltegoed voor mijn GSM telefoon te betalen om een storing te melden bij @Home. In de 40 jaar dat ik bij KPN zat heb ik nooit een storing aan de telefoon gehad en nu ik een half jaar bij @Home zit is het een brok ellende.
Volgend jaar loopt mijn abonnement telefonie af bij @Home. Ik denk er sterk aan om weer terug te gaan naar KPN. Ook zal ik nooit Internet en telefonie meer samen van één provider af nemen: Als je dan een storing hebt sta je machteloos. Als je bij 2 verschillende providers zit en je hebt een storing aan internet kun je dit telefonisch melden. Heb je een storing aan de telefoon dan kun je dit via internet melden.
Op 2-11-2006 wilde ik om 16:00 uur mijn e-mail ophalen. Dat lukte niet. Een vlugge blik op het modem gaf aan dat er iets mis was. Ik wilde het gratis 0800-0760 bellen of er misschien een storing was, maar ook de telefoon werkte niet meer. Nu heb ik voor noodgevallen een pre-paid GSM telefoontje met een beltegoed van ong 11 euro. Daarmee heb ik het gratis nummer gebeld. Er bleek in de regio geen storing te zijn. Ik zou dus met mijn GSM mijn storing moeten melden op 0900-0740 van @Home. Nu weet ik uit eigen ervaring dat een wachttijd van 45 minuten hier doodnormaal is. Dat zou mij dus al gauw meer dan 11 euro kosten. Dit was dus onmogelijk. Wat nu? Bij de buren bellen? Maar @Home verlangd van mij dat ik achter mijn computer zit als ik een storing meld. Ik besloot even te wachten om het een uur later nog eens te proberen. Nog steeds werkte de telefoon en internet niet. Ook werd er nog steeds op het gratis telefoonnummer niet vermeld dat er een storing in mijn regio zou zijn.
Van deze situatie werd ik toch heel erg zenuwachtig. Wat als er zich een calamiteit voor zou doen en ik zou onmiddellijk moeten bellen of men wilde mij direct bellen? (Het telefoonnummer van mijn GSM was maar bij een enkele mensen bekend). Toch besloot ik de storing maar na 19:00 door te geven aan @Home omdat het bellen dan goedkoper is met mijn GSM en misschien dat het dan wel zou lukken met het beltegoed van 11 euro. Eerst nog even het 0800 nummer gebeld en ja hoor: ik kreeg te horen dat er een storing in de regio was met excuses voor het ongemak (daar zijn ze heel gemakkelijk in bij @Home). Om 21:20 uur kon ik tenslotte weer bellen en internetten.
Wat mij nu het meeste stoort in bovenstaande ervaring is: waarom heeft @Home geen gratis nummer waar klanten die internet EN telefonie van @Home hebben, de storing kunnen melden. En waarom wordt de storing na 2 uur pas vermeld op het gratis telefoonnummer? Waarom biedt @home bij een storing niet aan dat men gratis doorgeschakeld wordt naar je GSM toestel? Waarom moet de klant opdraaien voor de hoge kosten om een storing te melden die bij @Home zit?
Ik weiger een extra nummer bij KPN aan te vragen, alleen omdat @Home telefonie het af laat weten. Ik weiger ook een groot beltegoed voor mijn GSM telefoon te betalen om een storing te melden bij @Home. In de 40 jaar dat ik bij KPN zat heb ik nooit een storing aan de telefoon gehad en nu ik een half jaar bij @Home zit is het een brok ellende.
Volgend jaar loopt mijn abonnement telefonie af bij @Home. Ik denk er sterk aan om weer terug te gaan naar KPN. Ook zal ik nooit Internet en telefonie meer samen van één provider af nemen: Als je dan een storing hebt sta je machteloos. Als je bij 2 verschillende providers zit en je hebt een storing aan internet kun je dit telefonisch melden. Heb je een storing aan de telefoon dan kun je dit via internet melden.