Reparatie HP laptop duurt al 17 weken
Geplaatst: 06 nov 2006 11:36
Op 20 april 2006 maakte mijn HP laptop bij het openen een krakend geluid en vervolgens bleek het scherm in de linker onderhoek te zijn gebarsten. Hierom ben ik direct naar de verkoper gegaan maar zij verwezen me door naar HP zelf omdat HP schijnbaar altijd de garantie rechtstreeks met de klant afhandelt.
Dezelfde dag heb ik daarom nog contact opgenomen met HP in de situatie hierbij uitgelegd. Er werd mij gezegd dat een barst in het beeldscherm normaal gesproken niet onder garantie valt maar naar aanleiding van mijn verhaal zou er nog naar gekeken worden. Om te laten zien wat de schade was heb ik een aantal foto's van het scherm gemaakt en deze gemaild naar de service afdeling van HP. Vervolgens kreeg ik hier geen reactie op, dus heb ik zelf gebeld of de foto's bij de juiste persoon terecht waren gekomen en of ze een goed beeld van de schade gaven. Dit moest op dat moment nog besproken worden en zou ik later over terug gebeld worden.
Omdat ik een week later nog niet gebeld was besloot ik zelf maar weer te bellen. Dit maal werd bevestigd dat de foto's goed aangekomen waren en werd er mondeling bevestigd dat de laptop onder garantie gerepareerd zou worden, achteraf gezien had ik dit schriftelijk moeten laten bevestigen. Daarnaast zou ik teruggebeld worden voor een ophaal afspraak. Na een aantal keer gebeld te hebben met HP werd m`n laptop op 17 juli eindelijk opgehaald.
Toen ik 3 weken later terug kwam van vakantie en er nog steeds geen verdere informatie van HP had ontvangen besloot ik voor de zoveelste keer maar eens te bellen hoe het er mee stond. De medewerker die ik te spreken kreeg kon mij geen verdere informatie over de reparatie geven en dus zou ik binnen 2 dagen terug gebeld worden door een medewerker van de reparatieafdeling. Na 3 dagen nog steeds niks gehoord te hebben belde ik nog maals en vroeg om doorverbonden te worden met de reparatieafdeling zodat ik zelf meteen om uitleg kon vragen. Dit was niet mogelijk en weer zou ik terug gebeld worden.
De volgende dag ontving ik echter een duitstalige brief van de reparatie afdeling dat mijn laptop niet onder garantie viel en of ik de bijgevoegde acceptgiro van 390 euro excl. btw even wilde invullen en retourzenden. Een toelichting waarom het geen garantie was werd hierbij niet gegeven.
Vervolgens dus maar WEER HP gebeld om uitleg te vragen en 2 dagen later werd ik eindelijk terug gebeld. Hierbij werd toen gezegd dat een barst in het scherm nooit onder garantie viel en ik de keuze had of mn laptop laten maken voor het bedrag zoals op de acceptgiro stond of mn laptop ongerepareerd op mijn kosten retour te laten zenden. Toen ik zei dat er gegarandeerd was dat het garantie zou zijn en het bovenstaande verhaal had verteld werd er besloten nogmaals naar de reparatie te kijken.
Enkele dagen later kwam er echter weer een duitstalige brief van de reparatie afdeling met daarin de vraag waarom ik niet gereageerd had op de voorgaande brief en het verzoek zo snel mogelijk te reageren.
Een aantal telefoongesprekken verder zou m`n laptop toch kostenloos gerepareerd worden. HP ging echter toen pas m`n scherm bestellen waardoor er weer een aantal weken overheen ging voordat de reparatie uitgevoed kon worden. Na weer een aantal weken niks gehoord te hebben weer zelf gebeld hoe het met de reparatie stond en zoals onderhand meer regel dan uitzondering werd zou ik terug gebeld worden wat ook weer niet gebeurde.
Vervolgens werd ik woensdag's gebeld dat m`n laptop gerepareerd was en ik `m binnen enkele dagen thuis kon verwachten. Donderdagochtend werd de laptop eindelijk bezorgd en 's middags kwam ik vol goede moed thuis maar bij het openen van de verpakking veranderde dit al snel in woede. M`n vervangen scherm was weer op 6 plaatsen gebarsten terwijl de doos totaal onbeschadigd was. Meteen dus maar weer HP gebeld en maandag werd m`n laptop weer opgehaald voor reparatie waarbij er een spoedreparatie uitgevoerd zou worden en ik gebeld zou worden hoe het er mee stond.
Toen ik vervolgens 2 weken weer niks had gehoord en daarom zelf maar weer eens belde, werd er gezegd dat de procedure was dat er nooit gebeld werd hoe het met reparaties stond en dat dit nooit afgesproken had mogen worden. Dit maakt dus ook duidelijk hoe goed de interne communicatie binnen HP is.
Afgelopen donderdag kreeg ik het bericht dat m`n laptop gerepareerd verzonden was en ik `m binnen 1 a 2 werkdagen thuis kon verwachten. Als het goed is wordt het vandaag dan afgeleverd.
Bij mijn vraag wat voor compensatie ik voor deze 17 weken durende reparatie kon verwachten (sinds het ophalen in juli, de totale afhandeling duurt dus al maanden langer) werd er gezegd dat ik genoegen moest nemen met de aangeboden USB-stick die waarschijnlijk slechts enkele euro's inkoop kost voor HP.
Samenvatting:
Laptop kapot gegaan: 20 april
Reparatie gemeld bij HP: 20 april
Laptop opgehaald: 17 juli
Laptop retour: 6 november (als het goed is)
Aantal telefoongesprekken op mijn kosten: 47
Vergoeding HP: USB stickje van enkele euro's
Wat denken jullie hiervan? Naar mijn mening is dit alles behalve reeel
Dezelfde dag heb ik daarom nog contact opgenomen met HP in de situatie hierbij uitgelegd. Er werd mij gezegd dat een barst in het beeldscherm normaal gesproken niet onder garantie valt maar naar aanleiding van mijn verhaal zou er nog naar gekeken worden. Om te laten zien wat de schade was heb ik een aantal foto's van het scherm gemaakt en deze gemaild naar de service afdeling van HP. Vervolgens kreeg ik hier geen reactie op, dus heb ik zelf gebeld of de foto's bij de juiste persoon terecht waren gekomen en of ze een goed beeld van de schade gaven. Dit moest op dat moment nog besproken worden en zou ik later over terug gebeld worden.
Omdat ik een week later nog niet gebeld was besloot ik zelf maar weer te bellen. Dit maal werd bevestigd dat de foto's goed aangekomen waren en werd er mondeling bevestigd dat de laptop onder garantie gerepareerd zou worden, achteraf gezien had ik dit schriftelijk moeten laten bevestigen. Daarnaast zou ik teruggebeld worden voor een ophaal afspraak. Na een aantal keer gebeld te hebben met HP werd m`n laptop op 17 juli eindelijk opgehaald.
Toen ik 3 weken later terug kwam van vakantie en er nog steeds geen verdere informatie van HP had ontvangen besloot ik voor de zoveelste keer maar eens te bellen hoe het er mee stond. De medewerker die ik te spreken kreeg kon mij geen verdere informatie over de reparatie geven en dus zou ik binnen 2 dagen terug gebeld worden door een medewerker van de reparatieafdeling. Na 3 dagen nog steeds niks gehoord te hebben belde ik nog maals en vroeg om doorverbonden te worden met de reparatieafdeling zodat ik zelf meteen om uitleg kon vragen. Dit was niet mogelijk en weer zou ik terug gebeld worden.
De volgende dag ontving ik echter een duitstalige brief van de reparatie afdeling dat mijn laptop niet onder garantie viel en of ik de bijgevoegde acceptgiro van 390 euro excl. btw even wilde invullen en retourzenden. Een toelichting waarom het geen garantie was werd hierbij niet gegeven.
Vervolgens dus maar WEER HP gebeld om uitleg te vragen en 2 dagen later werd ik eindelijk terug gebeld. Hierbij werd toen gezegd dat een barst in het scherm nooit onder garantie viel en ik de keuze had of mn laptop laten maken voor het bedrag zoals op de acceptgiro stond of mn laptop ongerepareerd op mijn kosten retour te laten zenden. Toen ik zei dat er gegarandeerd was dat het garantie zou zijn en het bovenstaande verhaal had verteld werd er besloten nogmaals naar de reparatie te kijken.
Enkele dagen later kwam er echter weer een duitstalige brief van de reparatie afdeling met daarin de vraag waarom ik niet gereageerd had op de voorgaande brief en het verzoek zo snel mogelijk te reageren.
Een aantal telefoongesprekken verder zou m`n laptop toch kostenloos gerepareerd worden. HP ging echter toen pas m`n scherm bestellen waardoor er weer een aantal weken overheen ging voordat de reparatie uitgevoed kon worden. Na weer een aantal weken niks gehoord te hebben weer zelf gebeld hoe het met de reparatie stond en zoals onderhand meer regel dan uitzondering werd zou ik terug gebeld worden wat ook weer niet gebeurde.
Vervolgens werd ik woensdag's gebeld dat m`n laptop gerepareerd was en ik `m binnen enkele dagen thuis kon verwachten. Donderdagochtend werd de laptop eindelijk bezorgd en 's middags kwam ik vol goede moed thuis maar bij het openen van de verpakking veranderde dit al snel in woede. M`n vervangen scherm was weer op 6 plaatsen gebarsten terwijl de doos totaal onbeschadigd was. Meteen dus maar weer HP gebeld en maandag werd m`n laptop weer opgehaald voor reparatie waarbij er een spoedreparatie uitgevoerd zou worden en ik gebeld zou worden hoe het er mee stond.
Toen ik vervolgens 2 weken weer niks had gehoord en daarom zelf maar weer eens belde, werd er gezegd dat de procedure was dat er nooit gebeld werd hoe het met reparaties stond en dat dit nooit afgesproken had mogen worden. Dit maakt dus ook duidelijk hoe goed de interne communicatie binnen HP is.
Afgelopen donderdag kreeg ik het bericht dat m`n laptop gerepareerd verzonden was en ik `m binnen 1 a 2 werkdagen thuis kon verwachten. Als het goed is wordt het vandaag dan afgeleverd.
Bij mijn vraag wat voor compensatie ik voor deze 17 weken durende reparatie kon verwachten (sinds het ophalen in juli, de totale afhandeling duurt dus al maanden langer) werd er gezegd dat ik genoegen moest nemen met de aangeboden USB-stick die waarschijnlijk slechts enkele euro's inkoop kost voor HP.
Samenvatting:
Laptop kapot gegaan: 20 april
Reparatie gemeld bij HP: 20 april
Laptop opgehaald: 17 juli
Laptop retour: 6 november (als het goed is)
Aantal telefoongesprekken op mijn kosten: 47
Vergoeding HP: USB stickje van enkele euro's
Wat denken jullie hiervan? Naar mijn mening is dit alles behalve reeel