Meenemen van water / vruchtensap in Handbagage
Geplaatst: 06 nov 2006 13:25
Bij de nieuwe beperkende maatregelen m.b.t. het meenemen van vloeistoffen is een nieuw probleem geschapen.
Het is algemeen bekend dat er bij vliegen uitdroging kan ontstaan. Dit door het bevinden in een drukcabine en het type luchtverversen welke wordt gehanteerd. Passagiers met een verhoogde kans op trombose, hart en vaatziekten en zwangere vrouwen wordt derhalve aangeraden om per uur in de lucht een halve liter vocht tot zich te nemen (advies trombosediensten).
Ervaring leert dat luchtvaartmaatschappijen zelf 't liefst zo weinig mogelijk vocht uitdelen. Één a twee kopjes koffie en op dringend verzoek een bekertje water is het enige wat zij zelf aan catering verstrekken. Voor het overige is de passagier aangewezen op de (zeer dure) frisdrank en vruchtensap welke door e maatschappijen aan boord wordt verkocht en in beperkte hoeveelheid aanwezig is.
Met de eerder genoemde beperking tot het meenemen van vloeistoffen aan boord is het ook onmogelijk geworden om zelf water/frisdrank/vruchtensap mee te nemen bij vliegreizen.
Het mag en kan natuurlijk niet zo zijn dat naast het op extra kosten jagen van de consument, de luchtvaartmaatschappijen extra verdienen aan maatregelen welke tot doel hebben om het vliegen veiliger te maken.
Anders gezegd, door deze maatregel is mischien het vliegen 'veiliger' geworden door een verminderde kans op aanslagen, maar onstaat er een onveiliger situatie door het gebrek aan water aan boord van de vliegtuigen.
Een oplossing van dit probleem is mijn inziens:
- Een verplichte hoeveelheid water per passagier welke vliegtuigen aan boord moeten hebben.
- Een afgiftepunt bij de boardingruimte op luchthavens waar aan de passagier (flessen)water wordt verstrekt.
- Het gratis verstrekken van mineraalwater aan boord van vliegtuigen.
Het is algemeen bekend dat er bij vliegen uitdroging kan ontstaan. Dit door het bevinden in een drukcabine en het type luchtverversen welke wordt gehanteerd. Passagiers met een verhoogde kans op trombose, hart en vaatziekten en zwangere vrouwen wordt derhalve aangeraden om per uur in de lucht een halve liter vocht tot zich te nemen (advies trombosediensten).
Ervaring leert dat luchtvaartmaatschappijen zelf 't liefst zo weinig mogelijk vocht uitdelen. Één a twee kopjes koffie en op dringend verzoek een bekertje water is het enige wat zij zelf aan catering verstrekken. Voor het overige is de passagier aangewezen op de (zeer dure) frisdrank en vruchtensap welke door e maatschappijen aan boord wordt verkocht en in beperkte hoeveelheid aanwezig is.
Met de eerder genoemde beperking tot het meenemen van vloeistoffen aan boord is het ook onmogelijk geworden om zelf water/frisdrank/vruchtensap mee te nemen bij vliegreizen.
Het mag en kan natuurlijk niet zo zijn dat naast het op extra kosten jagen van de consument, de luchtvaartmaatschappijen extra verdienen aan maatregelen welke tot doel hebben om het vliegen veiliger te maken.
Anders gezegd, door deze maatregel is mischien het vliegen 'veiliger' geworden door een verminderde kans op aanslagen, maar onstaat er een onveiliger situatie door het gebrek aan water aan boord van de vliegtuigen.
Een oplossing van dit probleem is mijn inziens:
- Een verplichte hoeveelheid water per passagier welke vliegtuigen aan boord moeten hebben.
- Een afgiftepunt bij de boardingruimte op luchthavens waar aan de passagier (flessen)water wordt verstrekt.
- Het gratis verstrekken van mineraalwater aan boord van vliegtuigen.