| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rijbewijs geen legitimatiebewijs?????????
-
corienelemmens
rijbewijs geen legitimatiebewijs?????????
onze paspoorten zijn gestolen,nieuwe paspoorten aangevraagd,,gaan deze paspoorten ophalen kosten voor 2 paspoorten 90 euro en omdat we ons niet konden legitimeren,we lieten wel onze rijbewijzen zien maar maar dat was niet goed ,kwam er 46 euro verificatiekosten bij
te gek voor woorden
dus je rijbewijs is geen LEGITIMATIE BEWIJS
wAAR MOET IK ZIJN OM MIJN GELIJK TE HALEN
te gek voor woorden
dus je rijbewijs is geen LEGITIMATIE BEWIJS
wAAR MOET IK ZIJN OM MIJN GELIJK TE HALEN
-
jiping
Re: rijbewijs geen legitimatiebewijs?????????
Ik denk niet dat u uw gelijk kunt halen.
Een rijbewijs is maar beperkt geldig voor identificatie.
Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren. Op het rijbewijs staat namelijk niets over uw nationaliteit en de verblijfsstatus.
Dat lijkt mij voor een paspoort wel van belang en is dus het rijbewijs niet geldig voor identificatie.
Een rijbewijs is maar beperkt geldig voor identificatie.
Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren. Op het rijbewijs staat namelijk niets over uw nationaliteit en de verblijfsstatus.
Dat lijkt mij voor een paspoort wel van belang en is dus het rijbewijs niet geldig voor identificatie.
Ik heb sinds kort het nieuwe rijbewijs in creditkaart-vorm. Op dit rijbewijs zijn meer gegevens gezet dan op mijn oude rijbewijs. Onder andere de nationaliteit en het sofi-nummer. Ook de foto is in relief ingescant net als op het nieuwe indentiteits-bewijs. Is het dan nog niet geschikt als legitimatie? zal dan wel niet als ik dit zo hoor.
op het oude rijbewijs staat reeds ook het sofinummer vermeld. Alleen nationaliteit is nieuw toegevoegd
Op mijn oude rijbewiijs stond het nog niet, Liep af in 1999. Sinds die tijd heb ik op diverse reden niet meer gereden en nu met het aanvragen vroeg degene op het stedsdeelkantor zich ook al af hoe dat zat, Ze vertelde toen dat het er allang opstaat, maar bij mij dus niet. Meer gaat het echter op de manier waarop de foto is ingescant, net als bij het nieuwe legitimatie-bewijs is de foto in kleine puntjes te zien als je het ophoog houd. Samen met al deze dingen en de nationaliteit zou je je kunnen afvragen waarom het nog steeds niet geldig is als legitimatie.
art.1 Wet op de Identificatieplicht
1) geldig nationaal, diplomatiek of dienstpaspoort
2) geldig rijbewijs
3) geldig Europees rijbewijs (EU)
4) geldige Nederlandse identiteitskaart geldige Europese
Identiteitskaart (EU)
5) geldige Vreemdelingendocumenten
6) geldig Paspoort met legaliteitsdocument (geen EU)
Doe er je voordeel mee
1) geldig nationaal, diplomatiek of dienstpaspoort
2) geldig rijbewijs
3) geldig Europees rijbewijs (EU)
4) geldige Nederlandse identiteitskaart geldige Europese
Identiteitskaart (EU)
5) geldige Vreemdelingendocumenten
6) geldig Paspoort met legaliteitsdocument (geen EU)
Doe er je voordeel mee
-
jiping
Mijn eerder geplaatste tekst kwam ook van een site voor informatie over de identificatieplicht.
Daar stond ook inderdaad dat het een geldig/ erkend identificatiemiddel is.....
behalve in een paar uitzonderingsgevallen.
Daar stond ook inderdaad dat het een geldig/ erkend identificatiemiddel is.....
behalve in een paar uitzonderingsgevallen.
En dat lijkt mij in dit geval, bij het aanvragen van een paspoort dus precies die uitzondering.Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren.
-
jiping
Maar in ieder geval is er veel tegenstrijdige/onvolledige informatie te vinden dus is het mischien wel rendabel het aan te vechten......vanwege die onduidelijkheid
Maar hoe moet je je legitimeren met een paspoort als je paspoort gestolen is en je juist nieuwe komt ophalen?