Pagina 1 van 2
KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 13:30
door Fenky
Op 18 november 2004 heb ik een contract afgesloten voor een HI abonnement van 2 jaar. Dat betekent dat ik nu (07-11-2006) al mijn abonnement kan verlengen met 1 of 2 jaar.
Daarvoor ontving ik in de maand augustus een brief met voorstel van T for Telecom aangezien mijn mobiele abonnement bijna verloopt.
Met dit aanbod ben ik naar de winkel van T for Telecom in Almere geweest, en geprobeerd mijn abonnement te verlengen. Geprobeerd, helaas zonder resultaat, want na een half uur bleek dat ik mijn abonnement niet kon verlengen.
Nu schijnt mijn abonnement pas in 2007 verlengd te kunnen worden, echter staat dit nergens vermeld. En helaas word ik nu al maanden (lees vanaf augustus!!) van het kastje naar de muur gestuurd.
Hoe kan het zijn dat er op mijn huidige contract nergens vermeld staat dat ik pas in 2007 kan verlengen?? Na veel en lang bellen en discussieren met KPN heb ik NOG GEEN antwoord op mijn vraag, waar staat het in mijn contract dat ik getekend heb voor een verlenging van 24 maanden en volgens KPN nog eens 9 maanden extra?
KPN kan mij geen bewijs (staat nergens zwart op wit) laten zien waar dit staat? Wat kun je nu als consument doen?
Wie o wie kan mij helpen?
Vast erg bedankt!
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 15:32
door mobiwizard
Heb je toen je contract afgesloten met nummerbehoud?
Dan kan er nl 3 maanden (of in het geval van KPN 120 dagen) verschil zitten in je contract....
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 15:36
door Fenky
Hoe bedoel je 3 maanden? Staat nog ergens dan? Er staat namelijk helemaal niks in mijn contract van extra maanden ofzo. Dat moeten ze toch wel kunnen aangeven neem ik aan?
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 16:15
door Mini
Ben je misschien in november in de winkel geweest voor een verlenging, maar heb je gekozen om je huidige nr te behouden, en had je nog en opzegtermijn van 3 maanden, waardoor je abonnement bij KPN met dat nieuwe nr pas in februari is ingegaan?
Wat is volgens KPN de ingangsdatum van je contract, en wat is de einddatum?
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 18:37
door Fenky
Ingangsdatum is 18 november 2004, dus een verlenging van 2 jaar, is volgens mij 18 november 2006, toch? Ik snap er werkelijk waar geen bal van en de KPN heeft geen enkel bewijs...
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 19:12
door Mini
1 - heb je gebruik gemaakt van nrbehoud?
2 - wat is volgens KPN de ingansdatum en einddatum van je contract?
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 19:22
door Fenky
ja nummer behouden, want heb mijn abonnement verlengd.
Ingangsdatum is 18 november 2004
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 19:23
door Fenky
alleen ingangsdatum erop vermeld, verlengd met 24 maanden
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 21:53
door Dragoon
De oplossing is vrij simpel contract door faxen en aan laten passen.
Succes in ieder geval
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 22:45
door Kika29
Waarschijnlijk heb je op die datum je contract verlengd maar was je nog niet contractsvrij.Bij de meeste providers kan je 3 maanden voor het einde contract verlengen (bij sommige providers zelfs 4 maanden)De verlenging en eventueel abo-wissel worden dan wel doorgevoerd maar de nieuwe contractstermijn gaat pas lopen op het moment dat je oude contractstermijn afgelopen is.
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 22:45
door AnnePanne
als het een verlenging is geweest en je hebt een jaar voor oorspronkelijke einddatum een verlenging gedaan (dat kon toendertijd nog) word dat jaar er natuurlijk wel bij opgeteld
even een voorbeeld
als je een NIEUW contract af hebt gesloten op bv 12 april 2004 en het contract loopt voor 2 jaar en je komt op 12 april 2005 terug om hem te verlengen... dan loopt er zowiezo nog een jaar en dat jaar word bij je nieuwe verlening erbij opgeteld
als dit het geval bij jou is dan heb je geen poot om op te staan... helaas voor jou
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 22:45
door Kika29
Ooow kijk aan dat kon toen dus nog veel langer van tevoren...Bedankt AnnePanne dat bedoelde ik
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 07 nov 2006 22:57
door AnnePanne
yep.. een jaar
nu niet meer.. omdat er veel verwarring was met andere providers...
(wel toevallig dat we hetzelfde antwoord neerzetten op dezelfde tijd he haha )
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 08 nov 2006 00:38
door Kika29
Inderdaad
....
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 08 nov 2006 08:44
door Fenky
Ik snap het termijn van 3 maanden, maar 9 maanden snap ik niet.
Weet neit beter dan dat ik een verlenging ben aangegaan van 24 maanden en ik geen ruimte meer open had staan.
@Annepanne, dank voor je reacties! Top! Maar waar zou dit moeten staan dan in mijn contract? Ik bedoel er staat alleen een verlenging van 2 jaar, ingaande op 18 november 2004, dan had er toch een andere datum moeten staan, of een verlenging van 2 jaar en een beetje?
Hoor graag van je! Dank!
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 08 nov 2006 13:00
door Mini
Kijk op je eerste contract, wanneer was deze getekend.
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 08 nov 2006 13:17
door AnnePanne
frenky:
dat staat op je vorige contract
van het abonement VOORDAT je je verlenging deed
op het nieuwe contract staat nmlk alleen dat je een verlenging hebt gedaan voor 2 jaar. maar niet dat er nog zoveel maanden van het vorige contract bijhoren (is nmlk een standaard contract)
dus de maanden die daar bij opgeteld zijn kan je zien aan de einddatum van je eerdere contract
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 08 nov 2006 14:06
door Dragoon
Volgens mij was dit alleen bij zakelijk hoor..
Particuliere klanten konden altijd maar drie maanden van te voren verlengen.
Zakelijke klanten konden dit een half jaar van te voren.
Tegenwoordig is dat weer gelijk getrokken.
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 08 nov 2006 16:51
door AnnePanne
nee dat klopt niet
zakelijke en particuliere klanten konden altijd een jaar van te voren verlengen
maar dat is teruggedraait naar 3 maanden van te voren
Re: KPN/HI slechte service, wat nu??
Geplaatst: 08 nov 2006 18:55
door Dragoon
hmm dan ben ik in de war sorry