Transaviavlucht HV352 van uit Kos nar Amsterdam 29.10.2006
Geplaatst: 07 nov 2006 21:04
Op de avond van vertrek kregen wij van de host te horen dat wij niet gingen vliegen op het geplande tijdstip.
Oorzaak: personele problemen bij Transavia. Wanneer wel kon de host ons niet vertellen. Al met al werd dit de volgende dag om ca. 12.00 uur.
Ik had via Radar al eerder gehoord van mensen die met Transavia vlogen en door personele problemen niet met de vlucht me konden.
De woordvoerdster van Transavia meldde toen in de studio dat er volgens de maatschappij sprake was van overmacht en men niet (automatisch) overging tot een schadevergoeding.
De mensen die met mij ongewild niet aan de vlucht konden deelnemen gingen er eigenlijk al vanuit dat het moeilijkzou worden om een schadevergoeding te krijgen.
Echter, we waren koud geland of een medewerkster van Transavia bood in het vliegtuig haar excuses aan en deelde ons mee dat wij aan het begin van de slurf een envelop met brief zouden krijgen.
De inhoud verbaasde ons allen. Een brief met nogmaals excuses en de vermelding dat wij door de vertraging (oorzaak personele problemen)
recht hadden op een compensatie van Euro 400,== per persoon.
Middels het bijgevoegde Finale Kwijtingformulier konden wij enkele gegevens invullen en opsturen naar Transavia. Na ontvangst van het ondertekende formulier zou het bedrag aan mij worden overgemaakt.
Dit moet volgens de EU verordening binnen 7 dagen gebeuren.
Is dit binnen 7 dagen na de vlucht of binnen 7 dagen na ontvangst van het Finale Kwijtingsformulier bij Transvia.
In beide gevallen zijn de 7 dagen verstreken, maar ik heb nog niets ontvangen.
Oorzaak: personele problemen bij Transavia. Wanneer wel kon de host ons niet vertellen. Al met al werd dit de volgende dag om ca. 12.00 uur.
Ik had via Radar al eerder gehoord van mensen die met Transavia vlogen en door personele problemen niet met de vlucht me konden.
De woordvoerdster van Transavia meldde toen in de studio dat er volgens de maatschappij sprake was van overmacht en men niet (automatisch) overging tot een schadevergoeding.
De mensen die met mij ongewild niet aan de vlucht konden deelnemen gingen er eigenlijk al vanuit dat het moeilijkzou worden om een schadevergoeding te krijgen.
Echter, we waren koud geland of een medewerkster van Transavia bood in het vliegtuig haar excuses aan en deelde ons mee dat wij aan het begin van de slurf een envelop met brief zouden krijgen.
De inhoud verbaasde ons allen. Een brief met nogmaals excuses en de vermelding dat wij door de vertraging (oorzaak personele problemen)
recht hadden op een compensatie van Euro 400,== per persoon.
Middels het bijgevoegde Finale Kwijtingformulier konden wij enkele gegevens invullen en opsturen naar Transavia. Na ontvangst van het ondertekende formulier zou het bedrag aan mij worden overgemaakt.
Dit moet volgens de EU verordening binnen 7 dagen gebeuren.
Is dit binnen 7 dagen na de vlucht of binnen 7 dagen na ontvangst van het Finale Kwijtingsformulier bij Transvia.
In beide gevallen zijn de 7 dagen verstreken, maar ik heb nog niets ontvangen.