Dit betekend dat bij deze behaalde rendementen uw ingelegde spaargeld na 15 jaar bijna verdubbeld.(dit zijn keiharde gegevens uit de verkoopfolder,daarin wordt trouwens op geen enkele wijze gesproken over “kosten”. ).Het jaar 2005 werd zelfs afgesloten met een 16% rendement.
Aan de hand van deze behaalde rendementen en de daarbij behorende uitkeringen heb ik een 15-jarige spaarplan-polis in 1993 afgesloten.
De rendementen vanaf 1993 tot heden bedragen gemiddeld 9.7%.
Dus zou je zeggen dat refererend aan de folder, twee jaar voor afloop van de polis het spaargeld al aardig richting verdubbeling zou moeten zitten.
Twee jaar voor afloop van de polis blijkt echter dat het ingelegde geld €11026 (t/m juni2006) bij lange na niet het voorgespiegelde haalt !!!!!!."Winst"
Concluderend uit het voorgaande moet ik zeggen dat ik mij, zoals vele duizenden anderen zwaar opgelicht voel.
En met name nu ( vlak voor de verkiezingen) komt onze minister ZALM met het mooie praatje dat daar maar eens naar gekeken moet worden.
Terwijl dit oplichtings-proces al jaren geleden is begonnen.
Fortis zelf is gelijk aan een fort, niet te benaderen hierover.
Men schuift de bal gelijk door naar de assuradeur, die moet de ellende maar zien op te lossen.