LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Versterker wordt warm
Versterker wordt warm
Mijn Nad voorversterker C162 wordt na bepaalde tijd vrij warm, is dit normaal of niet?
-
Re: Versterker wordt warm
Ja heel normaal. Geen angst!
jaja
Sluit die technics maar eens aan en gebruik het volle vermogen
Ik heb er echt waar al eens een eitje op gebakken.
Hoe hoger het volume /gebruiktevermogen des te warmer de versterker wordt.
Sluit die technics maar eens aan en gebruik het volle vermogen
Ik heb er echt waar al eens een eitje op gebakken.
Hoe hoger het volume /gebruiktevermogen des te warmer de versterker wordt.
Ik heb een poosje twee paar 4Ohms luidsprekers aangesloten op een Pioneerversterker...Over warm gesproken!
-
Als je dat doet met een uitgang 4-16 Ohm, dan is dat vragen om problemen. En dan vindt men het gek dat de eindtrappen om je oren vliegen. Als je dan in de winkel tegen de klant zegt dat dit niet goed is en dat hij dat nooit meer moet doen, dan komt hij later terug met de mededeling dat de reparatie niet goed was uitgevoerd en claimt garantie, ja doei!!!!
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Je kunt zonder problemen twee luidsprekers van 4§Ù op een aansluiting van 4-16§Ù zetten.
Alleen moet je ze dan in serie zetten. Dan heb je een inpedantie van 8§Ù.
Zet je ze parallel dan heb je een inpedantie van ¡¾ 2§Ù. De eindtrap zal dan opgeblazen worden.
Zo kun je dus 4 luidsprekers van ieder 4§Ù aansluiten op 1 uitgang.
Je moet dan de luidsprekers 2 in serie en 2 parallel zetten.
Dan behoudt je wel de totale inpedantie van 4§Ù.
Op een uitgang van 4-16§Ù kun je dan ook alle luidsprekers in serie zetten. Dan heb je een totale inpedantie van 16§Ù.
Dus in zo'n geval NOOIT alle luidsprekers parallel zetten. Dus alle rode draden en alle zwarte draden met elkaar verbinden.
Daar kan de eindtrap niet tegen.
Alleen moet je ze dan in serie zetten. Dan heb je een inpedantie van 8§Ù.
Zet je ze parallel dan heb je een inpedantie van ¡¾ 2§Ù. De eindtrap zal dan opgeblazen worden.
Zo kun je dus 4 luidsprekers van ieder 4§Ù aansluiten op 1 uitgang.
Je moet dan de luidsprekers 2 in serie en 2 parallel zetten.
Dan behoudt je wel de totale inpedantie van 4§Ù.
Op een uitgang van 4-16§Ù kun je dan ook alle luidsprekers in serie zetten. Dan heb je een totale inpedantie van 16§Ù.
Dus in zo'n geval NOOIT alle luidsprekers parallel zetten. Dus alle rode draden en alle zwarte draden met elkaar verbinden.
Daar kan de eindtrap niet tegen.
De mensen luisteren niet meer naar de winkelier of monteur.Als je dan in de winkel tegen de klant zegt dat dit niet goed is en dat hij dat nooit meer moet doen, dan komt hij later terug met de mededeling dat de reparatie niet goed was uitgevoerd en claimt garantie, ja doei!!!!
Want volgens de consumentenorganisaties bepalen de consumenten zelf wat het beste voor hun is en maken de consumenten wijs dat de consumenten zelf alles bepalen.
Hallo beste mensen ik verzoek jullie de wereldberoemde ikbenik te negeren, hoef ik denk verder niet toe te lichten
Gr. V.
Gr. V.
Hoeft niet.Hallo beste mensen ik verzoek jullie de wereldberoemde ikbenik te negeren, hoef ik denk verder niet toe te lichten
@vanish:De mensen luisteren niet meer naar de winkelier of monteur.
Want volgens de consumentenorganisaties bepalen de consumenten zelf wat het beste voor hun is en maken de consumenten wijs dat de consumenten zelf alles bepalen.
Waarom denk je dat ik dit zeg?
Dit zuig ik echt niet uit mijn duim.
Van de andere kant is het ook wel zo dat je als consument , in ieder geval in mijn eigen ervaring,ook vaak op jezelf bent aangewezen omdat je van veel , níet alle, verkopers, vooral bij grote ketens die met commissie werken, niet echt objectieve informatie hoeft te verwachten en ze niet noodzakelijk altijd het beste met je voor hebben.
Toen ik pas bij de aanschaf van een t.v. de keus had teruggebracht tot 3 modellen en vroeg wat de verschillen waren werdt door de verkoper 1 model zeer enthousiast aanbevolen als absoluut zonder twijfel de beste zijnde.
Toen ik hem thuiskreeg bleek dat ze gewoon het showmodel hadden afgeleverd, het model uit de handel was en ik dus eigenlijk een oude gebruikte tv geleverd kreeg zonder dit aan mij te melden.De tv was vies, zat onder het stof, de afstandsbediening was de verkeerde en zat ook onder de vlekken en een gebruiksaanwijzing was afwezig.
Ik heb toen een ander nieuw model ge-eist en gekregen die echt veel beter is.
Dan ga je toch denken of die eerste tv dan aanbevolen is omdat hij overtuigd was van de kwaliteit of omdat hij een kans zag een oud laatste showmodel aan iemand te slijten?
Op die manier leer je dat je maar beter niet altijd naar de verkoper/winkelier kunt luisteren.
Toen ik pas bij de aanschaf van een t.v. de keus had teruggebracht tot 3 modellen en vroeg wat de verschillen waren werdt door de verkoper 1 model zeer enthousiast aanbevolen als absoluut zonder twijfel de beste zijnde.
Toen ik hem thuiskreeg bleek dat ze gewoon het showmodel hadden afgeleverd, het model uit de handel was en ik dus eigenlijk een oude gebruikte tv geleverd kreeg zonder dit aan mij te melden.De tv was vies, zat onder het stof, de afstandsbediening was de verkeerde en zat ook onder de vlekken en een gebruiksaanwijzing was afwezig.
Ik heb toen een ander nieuw model ge-eist en gekregen die echt veel beter is.
Dan ga je toch denken of die eerste tv dan aanbevolen is omdat hij overtuigd was van de kwaliteit of omdat hij een kans zag een oud laatste showmodel aan iemand te slijten?
Op die manier leer je dat je maar beter niet altijd naar de verkoper/winkelier kunt luisteren.
-
Maar er is een groot verschil tussen uw pleidooi en dan van ikbenik. Ikbenik zegt dat de consumenten vaak de aanwijzingen voor het gebruik van een object in de wind slaan. En als het dan fout gaat beroepen ze zich op de garantie.
Dat is iets anders dan een mannetje die u iets probeert te verkopen. Bij verkopen gaat het er immers om dat hij weer iets kwijtraakt. Bij een advies voor gebruik schiet een verkoper er echt niets mee op om u verkeerd voor te lichten. U bent gewoon genaait met uw TV.
Dat is iets anders dan een mannetje die u iets probeert te verkopen. Bij verkopen gaat het er immers om dat hij weer iets kwijtraakt. Bij een advies voor gebruik schiet een verkoper er echt niets mee op om u verkeerd voor te lichten. U bent gewoon genaait met uw TV.
-
Klopt. En naast onbetrouwbare verkopers/winkeliers heb je ook gewoon onwetende verkopers/winkeliers. Van die gasten die denken dat ze het beter weten, maar dus de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel is.Op die manier leer je dat je maar beter niet altijd naar de verkoper/winkelier kunt luisteren.
Daarom is het voor consumenten belangrijk dat ze vooraf de nodige kennis vergaren voordat ze een winkel binnen stappen, om niet compleet voor de gek gehouden te worden. Fora als deze kunnen de consument daar goed bij helpen.
En natuurlijk worden ook op fora wel de nodige onwaarheden verkondigd, maar het werkt ook redelijk zelfregulerend als er maar genoeg forumleden zijn die allemaal een beetje wat weten en die elkaar kunnen corrigeren!
Ik ben het trouwens wel eens met het impedantie-verhaal van ikbenik.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luidspreker
Het is van belang dat de bewegingen van de luidspreker zo goed mogelijk overeenkomen met de spanning die de versterker levert. Hiervoor is het van belang dat de interne weerstand van de versterker en de weerstand van de kabels zo laag mogelijk is. De verhouding tussen de impedantie van de luidspreker en de interne weerstand van versterker plus kabel wordt dempingsfactor genoemd. Als de dempingsfactor te laag is gaat de luidspreker een eigen leven leiden.
De winkelier verkoper wil alleen maar verkopen, jij kent hem niet en hij kent jou niet, zijn maar weinig goede winkels zeker als het gaat om audio, vaak bekakt (meneer, mevrouw) je krijgt het gevoel dat je minimaal een hbo-opleiding genoten moet hebben om daar te shoppen Ook niet correct om later na de koop tegen de klant te zeggen dat je Nad moet vergelijken met een Alfa Romeo, als je pech hebt met Nad moet je vaak naar de "garage" rijden, vind ik niet correct! Door schade en schande wordt je wijs dat je naar jezelf moet luisteren, advies is niet altijd verkeerd bedoelt, maar uiteindelijk moet jezelf beslissen en bij twijfel koop ik niets Ik kocht ooit een cd speler bij hifi-video in Nijmegen, toen de cdplayer net was geintroduceert, de dame wist er niets van en niets was te beluisteren ding koste 1800 gulden, toen was internetshoppen nog neit mogelijk zou ik nu dus wel doen. Ach ik was even meneer
Ja logisch als je tv laat vallen dat je geen aanspraak kunt maken op garantie, verkeerd gebruik door de consument als dit klopt moet een beetje aparaat wel tegen bestand zijn, beetje domverhaal als morgen mijn ipod het opeens niet meer doet dan zou ik hem verkeerd gebruikt hebben of hebben moeten laten vallen, een winkelier mag daar niet van uitgaan en vertrouwen in de klant is toch wel belangrijk anders hou je geen klant meer over vind ik!
Laatst gewijzigd door vanish op 10 nov 2006 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga vanavond maar eens een eitje bakken op mijn Nad Ik hoop dat het geen vlekken geeftIk heb er echt waar al eens een eitje op gebakken
Daarom is het voor consumenten belangrijk dat ze vooraf de nodige kennis vergaren voordat ze een winkel binnen stappen, om niet compleet voor de gek gehouden te worden. Fora als deze kunnen de consument daar goed bij helpen.
En natuurlijk worden ook op fora wel de nodige onwaarheden verkondigd, maar het werkt ook redelijk zelfregulerend als er maar genoeg forumleden zijn die allemaal een beetje wat weten en die elkaar kunnen corrigeren!
Dat bedoel ik dus.
Het is wel zo dat veel mensen de handleidingen nooit lezen.
Daarnaast is het ook zo dat vooral de consumentenbond bezig is met de commersie en niet met de realiteit.
Als mensen echt willen weten over bepaalde producten, dan zeg ik vaak dat ze de adviezen van de consumentenorganisaties naast zich neer moeten leggen en naar de supermarkt gaan om daar de vakbladen te halen.
Vooral op het gebied van computers is dat zeer aan te bevelen.
Daarnaast vervult internet een hele goede functie.
Vooral de verschillende fora.
Een voorbeeld:
Als je foto's wilt bewerken, welke monitor is dan geschikt.
De consumentenbond zegt dat je altijd voor een LCD- monitor moet nemen, omdat de beeldbuismonitor "uit" is.
De echte experts (dus de degene die veel foto's bewerken) zeggen het tegenovergestelde. Je kunt beter een beeldbuismonitor nemen.
Dit was van toepassing zo'n 2 jaar geleden.
Een ander punt is dat de consumentenbond volgens een klant aangaf dat de computerknaagdieren gaan verdwijnen. Want volgens hem komen in de toekomst in alle ramplanken een touchpad.
De praktijk:
Heel veel notebookgebruikers gebruiken niet de touchpad maar de muis.
Ik heb 2 voorbeelden gegeven dat ik als consument en als winkelier de aanbevelingen van vooral de consumentenbond niet vertrouw.
als laatste:
De consumentenbond zegt ook wel eens goede dingen!
Gaat hier niet over computers, lezen is ook een kunst en altijd maar weer op de voorgrond willen treden, leuk heel leukHet is wel zo dat veel mensen de handleidingen nooit lezen
Ik heb het over alle producten.Gaat hier niet over computers, lezen is ook een kunst en altijd maar weer op de voorgrond willen treden, leuk heel leuk
Wanneer worden de handleidingen en algemene voorwaarden gelezen en gebruikt?
...........................................
Juist.
Ik nooit.
Van die handleidingen met 5 pagina's over de plaatsing van de batterijen en informatie over dat je de dvd-speler niet onder water moet dompelen
Bij mijn laatst aangeschafte apparaat zat een gebruikshandleiding van 305 pagina's technische informatie in het engels
Die ga ik echt niet lezen vóór ik eraan begin.
Ik kijk dan gewoon hoe ver ik kom en als ik vastloop zoek ik het even op.
In mijn ervaring onthoud ik dingen ook beter waneer ik ze zelf "ontdek" dan waneer ik het mét de handleiding doe want dan moet ik het telkens blijven opzoeken.
Van die handleidingen met 5 pagina's over de plaatsing van de batterijen en informatie over dat je de dvd-speler niet onder water moet dompelen
Bij mijn laatst aangeschafte apparaat zat een gebruikshandleiding van 305 pagina's technische informatie in het engels
Die ga ik echt niet lezen vóór ik eraan begin.
Ik kijk dan gewoon hoe ver ik kom en als ik vastloop zoek ik het even op.
In mijn ervaring onthoud ik dingen ook beter waneer ik ze zelf "ontdek" dan waneer ik het mét de handleiding doe want dan moet ik het telkens blijven opzoeken.
De algemene voorwaarden hoeven niet gelezen te worden en bevatten vaak bedingen die onrechtmatig zijn: bedingen die de consument niet redelijkerwijs hoeft te verwachten of die in streid zijn met dwangrecht. Met stipt op nummer een staan de bedingen rond om de aansprakelijkheid.Wanneer worden de handleidingen en algemene voorwaarden gelezen en gebruikt?
Handleidingen zijn voor de beetje handige consument vaak overbodig. Natuurlijk moeten deze formeel wel gelezen worden.