LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Wat vind U de voordeligste electronica winkel ?

Peiling eindigde op 13 dec 2006 14:57

ITS
3
4%
BCC
3
4%
Scheer en Foppen
4
6%
Mediamarkt
23
34%
Via Internet
22
33%
Overige
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 67

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Geplaatst op 13 Nov 2006 22:51 door turbo1971


--------------------------------------------------------------------------------

laten we nu eens ophouden te zeuren waar het het goedkoopst is.... als je gaat zoeken als je wat gekocht hebt durf ik te wedden dat je altijd een score van 100 % heb waar je het misschien wat goedkoper kan krijgen.

het volgende hoofdstuk is hoe zijn ze aan die grote prijsverschillen gekomen?
stond het zo geprijsd of is er een onderhandse prijs afgesproken ??? uit ervaring weet ik dat de prijs bij mediamarkt die je op het prijskaartje ziet staan je die ook betaald of je moet kunnen aantonen dat het product elders goedkoper aangeboden wordt

1 ding is duidelijk de mediamarkt heeft het grootste assortiment en je kan er alles aanraken en proberen voor je het koopt.......

de sterkste zal overleven
Nu raak ik werkelijk de draad kwijt... Dit gaat toch over MediaMarkt en dus ook over prijzen??? En nu zuren we omdat we het daar over hebben.. :roll:

Ik vind hier wel veel waarheid (persoonlijk).
Inderdaad als je zoekt (hoef niet ver te zijn) dan slaag je altijd goedkoper. Geldt trouwens andersom vaak niet !

Verder ben ik het helemaal eens met turbo1971

Uiteindelijk worden we in deze topic één familie :D

turbo1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 22:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door turbo1971 »

:D zo is het miniad 1 blije grote rode en blauwe familie

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

turbo1971 Ik ga voor de Regenboog :wink:

tnx


AD

Hapi
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 23:22

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Hapi »

Beetje vage radar uitzending, weinig vergelijk tussen winkels. Ook raar dat ik verschillende prijzen op de website zie staan die niet genoemd werden in de uitzending waaruit bleek dat de MediaMarkt goedkoper was.

Ook het assortiment van de MediaMarkt vind ik beter dan bv een Block of een It's. Tot nu toe vergelijk ik de prijzen van de MediaMarkt bij mij in de buurt met de omliggende winkels, en tot nu toe is de MediaMarkt meestal de voordeligste.

Mensen die hier roepen MediaMarkt is te duur !!!! of MediaMarkt heeft slechte service !!!! die zijn inderdaad GEK :D Zonder geinen ik ken geen winkel in de buurt waar je netjes je geld terug krijgt binnen 14 dagen als het produkt je niet bevalt.

Het is inderdaad wel grappig om te zien dat alle Media Markten los van elkaar adverteren. Op www.mediamarkt.nl kun je folders vergelijken en zo zit er tussen mediamarkt Groningen en Leeuwarden in de folder van deze week 27 euro verschil tussen de zelfde camera. In Groningen kost de Canon ixus 60 € 249,- en in Leeuwarden € 222,- :D

Groeten Harm
Laatst gewijzigd door Hapi op 13 nov 2006 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Heel af en toe loop ik naar binnen en ik moet zeggen dat ik na 15 minuten blij ben dat ik buiten sta. wat een herrie en totale wanorde.
Als je niet gek bent wordt je het wel. Het lijkt wel een grote Aldi met al die dozen. Veel patsertjes als verkopers die niets weten. En inderdaad de meeste artikelen voor een normale of zelfs iets hogere prijs.
Scartkabels, antennekabels zelfs veel duurder dan bij welke andere zaak dan ook. Typisch een winkel van zoek het zelf maar uit, inpakken, wegwezen en niet meer zeuren. Nee voor mij liever een speciaalzaak,
betaal je soms wel iets meer maar heb je service, een goed advies en ruime keuze.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Geplaatst op 13 Nov 2006 23:35 door Hapi


--------------------------------------------------------------------------------

Beetje vage radar uitzending, weinig vergelijk tussen winkels. Ook raar dat ik verschillende prijzen op de website zie staan die niet genoemd werden in de uitzending waaruit bleek dat de MediaMarkt goedkoper was.

Ook het assortiment van de MediaMarkt vind ik beter dan bv een Block of een It's. Tot nu toe vergelijk ik de prijzen van de MediaMarkt bij mij in de buurt met de omliggende winkels, en tot nu toe is de MediaMarkt meestal de voordeligste.

Mensen die hier roepen MediaMarkt is te duur !!!! of MediaMarkt heeft slechte service !!!! die zijn inderdaad GEK Zonder geinen ik ken geen winkel in de buurt waar je netjes je geld terug krijgt binnen 14 dagen als het produkt je niet bevalt.

Groeten Harm
Hallo Harm,

Weet dat ik Gek ben.
Wat prijzen betreft schijnt persoonlijk te zijn want in onze conterijen zijn we duurder uit bij MediaMarkt en dat is rond Utrecht en Amsterdam.

Wat assortiment betreft ben ik het volkomen met U eens.
Dit is ook de reden waarvoor ik eerst naar mediaMarkt ga.
Daar bepaal ik vaak mijn keuze..

Inderdaad is het zeer goed geregeld bij mediamarkt dat je geld terug krijgt binnen 14 dagen (helaas niet altijd zo.. sorry.. ervaring).
Bij andere zaken is b.v. de limiet 1 maand of zelfs nog langer.

Inderdaad Hapi... het is wat je meldt..en daar ben ik het volkomen mee eens...
In vergelijking met de winkels in je buurt..
In Utrecht of Amsterdam (geldt ook voor andere grote steden) is er veel keus en erg veel concurentie.

Ik zou gek zijn als ik niet verder keek...


AD

Hapi
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2006 23:22

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Hapi »

Hallo Harm,

Weet dat ik Gek ben.

Beste Miniad,

Waarom maak je dan niet gebruik van hun laagste prijsgarantie

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo Hapi,

Ik wil wel maar MediaMarkt niet..
Zie mijn voorbeelden..
Zij mogen niet onder de prijs van de andere dealers omdat volgens MediaMarkt de andere dealers onder de inkoopprijs verkopen..
Ik heb hier best veel begrip voor maar roep of schreeuw dan niet dat ze de goedkoopste zijn.
Ik heb meermalen gemeld dat bepaalde artikelen bij anderen goedkoper zijn .. b.v. ijskast, CombiMagnetron en kookplaat.. bij I'ts.
En er werd mij gemeld door verkopers bij MediaMarkt (Utrecht) dat ik het dan beter daar kan kopen want voor die prijs konden ze het mij niet leveren..


Hapi, hoe kan ik hier gebruken maken van hun laagste prijsgarantie die er volgens mij echt niet is.. RADARTV heeft volkomen gelijk ..

AD

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo turbo1971,

Het klopt wat je hier schrijft maar andersom ook..
Ik heb met regelmaat bij MediaMarkt willen kopen wat ze niet in voorraad hadden. Deze had ik dan te bestellen door betaling van een symbolys bedrag van minimaal 1 euro.

Eenmaal buiten blijkt het artikel direct leverbaar en ook nog goedkoper.
Een voorbeeld is het fototoestel van Canon. Stond wel in de zaak maar was niet leverbaar.. Dus heb ik het besteld.. Aktie prijs 525 Euro.. Eenmaal buiten in de zaak Steenweg Utrecht kon ik hem direct kopen voor 405 euro !
Behalve de snelle levertijd scheelt het ook nog eens 100 euro.

Voor alle duidelijkheid ik heb het hier over de praktijk... dus een werkelijke ervaring..

Als U en de Uwen een goede ervaring hebben is dat natuurlijk grandioos maar dat ontkracht mijn persoonlijke ervaring niet.
Deze ervaring staat niet op zichzelf.
Ik wil zeker mediaMarkt hier niet zwart maken want wellicht dat andere dealers niet beter kunnen, maar het gaat hier om Mediamarkt.

Ik (wij) hebben het helaas een Tig keer niet mogen treffen..
en naar mijn mening teveel..

Het is echter wel zo dat als MM deze grote tekortkomingen, erkennen en inzien, tevens aanpassen, het dan wél moeilijk zal worden voor de concurent en voordelig voor de consument.

Helaas sprak ik tot een geloten oor..

AD

Fransel
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2006 10:29

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Fransel »

Voor wat de prijs betreft is mediamarkt natuurlijk op het eerste gezicht de goedkoopste,want dat is het concept om te overleven.
Er zijn bij de vakhandel toch nog wel een aantal aspecten die heel belangrijk zijn,alleen daar wordt door de consument bij de aankoop meestal niet bij stilgestaan,de toegevoegde waarde in de vorm van service.Ik bedoel hier niet mee dat je terug mag gaan om je defecte apparaat in te leveren en of om te ruilen,maar de echte ouderwetse service die,vooral oudere mensen verwachten van een winkel.Bij voorbeeld een TV toestel afleveren,instellen,uitleggen,oude toestel afvoeren,sevice aan huis,ook sávonds enz.Als er iets fout gaat willen de meeste klanten direct geholpen worden,dezelfde dag,en aan huis.
Er zijn ook prijsknokkers die dat doen of laten doen,maar niet gratis,en dat heet dan niet service.
Een fototoestelletje haal ik ook bij MM maar grotehuishoudelijke gebruiksartikelen vind ik toch wel een beetje link,want of je dat met de ellende achteraf kunt afkopen met een lagere prijs betwijfel ik.Er bestaan gelukkig nog wel van die echte vakhandelaren.De jeugd zal hier niet zo veel gebruik van maken,maar als je ouder bent ben je daar heel blij mee.

j_la
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door j_la »

Deze topic wordt helaas vervuild door Medewerkers van MediaMarkt.
Heeft dus geen zin om consumenten ervaringen te delen.
Is slechts een reclame Topic voor mediamarkt.
En ze hebben gelijk
Waarom zouden medewerkers van MM niet mogen reageren, die zitten er toch namelijk midden in, dus spreken uit ervaring. Ook ik ben medewerker van MM maar daarnaast ook consument. Toen MM nog niet hier in de stad gevestigd was heb ik ook bij de It's, modern of BCC gekocht en daar is het echt niet anders dan bij MM.
En er werd mij gemeld door verkopers bij MediaMarkt (Utrecht) dat ik het dan beter daar kan kopen want voor die prijs konden ze het mij niet leveren..
Eerlijkheid staat bovenaan!!!!!

francey
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2005 14:21

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door francey »

Media markt is in eerste instantie natuurlijk gewoon een grote dumphal - verouderde modellen, partijenverkoop, dozenschuivers. Voor de níeuwste modellen moet je naar de échte vakhandel en voor gedegen advies voor een aankoop hoef je ook niet bij MM personeel aan te komen.

Nu is er een grote groep consumenten die het niet interesseerd dat de superrr aanbieding die ze bij MM kopen niet het nieuwste model is, dus die markt wordt prima bediend. Dat het allemaal franchisers zijn met eigen prijsbeleid hoort bij de branch - prijsstunters sturen alleen op de laagste prijs in hun eigen gebied en daar moet je als consument dan ook niet over zeuren of je huiswerk doen.

De indruk dat MM goedkoop is wordt gewekt met een paar "stunt aanbiedingen", voornamelijk op CD en DVD gebied. Je zult de CD en DVD afdeling bij een MM dan ook nooit direct naast de deur vinden óf heel ver bij de kassa vandaan- Je moet er de hele zaak voor door, want wellicht dat je dan ook nog wel zo'n mooi ander apparaat meeneemt (waarop de winstmarge dusdanig is dat het verlies op een paar CDtjes snel gedekt is).

Allemaal marketing trucage en de meute trapt er vrolijk fluitend in. Kwalijk aan deze methodes is echter dat de concurrentie wordt uitgeschakeld; niet alleen wit- en bruingoed zaken, maak ook bv. gameshops en CD winkels. Omdat voor MM alleen "de grote titels" interessant zijn en je voor minder gangbaar materiaal aangewezen bent op kleinere zaken, verschraalt in het algemeen het aanbod en bepaald MM straks (als het doel om als enige, al dan niet onder verschillende namen, over te blijven gehaald is) welke types en titels verkrijgbaar zullen zijn en welke niet. Kijk naar Duitsland, waar MM vrijwel de hele electronica en entertainment markt al in handen heeft... er is geen alternatief aanbod meer te vinden.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

dozenschuivers
Ook als je audio koopt bij de duurdere hifi-winkels word die doos over de toonbank geschoven en kan er iets stuk/fout gaan, dus ik weet niet wat je hier precies mee bedoelt? @francey

BertKolder
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door BertKolder »

Miniad ik denk dat je het zo moet zien MM is nu eenmaal de grootste in Europa dus daar word dan ook de meeste aandacht aan besteed van consumenten programma's ed. Natuurlijk zullen er altijd klanten zijn van MM die er een nare ervaring hebben meegemaakt echter weet ik wel dat ze daar bij MM hun uiterste best doen om de service op een hoog niveau en de prijs op een laag niveau proberen te houden.

Ik denk ook dat Radar zich de vingers er de eerste tijd niet meer aan brandt gezien de vele positieve reacties hier !

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

Eerlijkheid staat bovenaan!!!!!
En het geven van een prijs onderaan :roll:

Aan Radar werd vertelt dat het geen probleem was om door de telefoon een prijs op te geven :twisted: Over eerlijkheid gesproken :roll:

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Fabel »

Ach, dit lijkt me duidelijk gevalletje van heeeeel hard iets roepen maar het niet kunnen waarmaken.

MediaMarkt roept dat ze de goedkoopste zijn, en als je door je interne opbouw van je concern zoveel wezenlijke prijsverschillen tussen de MM in stad A en de MM in stad B hebt, ben je niet goed bezig en licht je je klanten gewoon op!!! Kijk voor een andere franchise naar Jamin, waar door het hele land dezelfde prijzen gelden!
Wat mij betreft is de slogan en de reclame die MM hanteert verdacht, want wat zij beweren klopt gewoon niet! Al die massa's mensen die erin trappen en de MM als retailer van het jaar benoemen zijn in mijn ogen gek en doen dit alleen maar "omdat ze dit op de reclame horen"!

Een voorbeeld (niet op elektronica gebied): kingdom of heaven-1 disc dvd bij MM A'dam: 9,99, bij de FRS ook 9,99, Blokker 7,99 en bij FAME 7,50. en dit allemaal voor dezelfde DVD.....En zo kan je alle andere producten die verkocht worden bij de MM wel naast elkaar leggen met producten uit andere winkels! Hun slogan klopt gewoon niet en daar is geen stok tussen te krijgen!

Of ze goede service leveren is een andere vraag, maar de goedkoopste??? No fukking way, ik ben toch niet gek! Hulde aan Radar dat ze dit nu eindelijk eens aan de kaak stellen!

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Stanley »

Volgens mij proberen hier een aantal mensen MediaMarkt af te z***en. Vooral die ene opmerking van iemand dat MediaMarkt alleen dumpmodellen verkoopt is echt de top van de berg. Ik zou wat anders verzinnen om een goede aanval uit te voeren.

Trouwens wie niet tevreden is kan ergens anders kopen. Niemand is verplicht bij MM te kopen. Veel van deze onzinnige verhalen kloppen gewoon niet.

En ja, ik ben ook een medewerker van een MM filiaal in Rotterdam. Al m'n klanten zijn supertevreden en uit ervaring weet ik dat mensen uit maar één slechte ervaring ons concern een slechte naam proberen te geven. Feit is dat bepaalde mensen geen begrip hebben dat ze bijv. een bepaald apparaat niet kunnen terugbrengen zonder doos na 5 maanden gebruik en dan eisen ze hun geld terug. Apparaat vol met krassen en gebruikerssporen en dan gaan ze op de tafen slaan en op een agressieve manier hun recht proberen krijgen.

Wij zijn altijd bereid om onze klanten tegemoet te komen en geven zeker laagste prijs garantie binnen een straal van 30 km en het mag geen internetwinkel en/of providerwinkel zijn.

Zoals ik al eerder zei wij hebben immers géén verborgen camera's die de nieuwste flyers registreren die bijv. IT's / Radiomodern / BCC of welke ander keten dan ook uitbrengt. Wanneer wij iets constateren wordt de prijs altijd direct aangepast. Bovendien kan de klant indien een product na 14 dagen ergens anders goedkoper was, prijsverschil + 25% van de prijsverschil terugkrijgen.

Oh ja, wij geven ook binnen 14 dagen geld retour aan de klant mits niet tevreden. Product moet dan wel niet beschadigd en/of incompleet zijn.

Er zijn verder weinig ketens die geld teruggeven aan de klant. U moet het maar met een tegoedbon of een ander product doen.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

@Stanley kritiek hoort bij succes :lol:

Zoethout
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 22:14

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Zoethout »

Reactie op francey:

Media Markt heeft niet de nieuwste modellen, dumpmodellen, dozenschuivers, geen kennis van zaken?? Ik heb zelden zo'n onzin gehoord moet ik eerlijk zeggen. Ik ken media markten die alles hebben, het nieuwste van het nieuwste..Dus tja..Dumpmodellen? hmm..volgens mij heeft iedere keten dumpmodellen. Zo adverteren verschillende ketens nog altijd met een Sony van een jaar oud..Of de BCC met de 32PF9966 lcd van Philips. Niet echt het nieuwste van het nieuwste zullen we maar zeggen..Ook onzin dus. Dozenschuivers, tja..ze hebben tenminste wel over het algemeen gezien alles op voorraad, ook bij aanbiedingen. Iets wat bij de concurrentie nog wel eens anders ligt.. Geen kennis van zaken? Ik ben mij juist rotgeschrokken van het niveau bij bijv. De Block..Ik heb goede ervaringen met personeel van Media Markt. Klantvriendelijk, eerlijk en voldoende kennis.

Volgens mij hebben we hier te maken met een gefrustreerd persoon met een slechte MM ervaring. Kan gebeuren natuurlijk, maar doe nou niet net alsof het bij andere ketens zoveel beter is, want dat is het gewoon niet!

Dan nog even over de internetwinkels. Deze zullen best goedkoper zijn, maar een "zolderkamer" brengt dan ook minder kosten met zich mee..Logisch dus.

Gillian05
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2006 12:35

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Gillian05 »

MediaMarkt met een internetwinkel vergelijken is appelen met peren vergelijken.

Een internetwinkeltje heeft geen grote kosten zoals huur, personeel, beveiliging, dus uiteraard kunnen die hun spullen goedkoper aanbieden! Denk eens na, dat zou zelfs mijn 4 jarig dochtertje nog snappen.

Daarnaast heb ik MediaMarkt nog nooit horen roepen dat ze 'de goedkoopste' zijn! Wel dat ze 'goedkoper' zouden zijn, maar maakt niet ieder ander concern zich 'schuldig' aan dit soort uitspraken?

De consument moet niet zo dom zijn en gewoon prijzen vergelijken. Uiteraard is MediaMarkt niet de enige met een laagste prijsgarantie. Steenweg had dit (of heeft zelfs nog) ook. Zo kun je ze ook tegen elkaar uitspelen!

Ik vond de reportage van Radar erg bevooroordeeld en oneerlijk. Maar 3 schamele produkten met elkaar vergelijken levert (voor mij in ieder geval) nog geen overtuigend resultaat op, vooral als men weet hoe groot het assortiment van menig MediaMarkt is.

Iedereen heeft zo zijn goede en slechte ervaringen, maar dat is bij iedere winkel zo. 1 slechte ervaring betekend nog niet dat de hele keten niet deugd.

Gesloten