LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Wat vind U de voordeligste electronica winkel ?

Peiling eindigde op 13 dec 2006 14:57

ITS
3
4%
BCC
3
4%
Scheer en Foppen
4
6%
Mediamarkt
23
34%
Via Internet
22
33%
Overige
12
18%
 
Totaal aantal stemmen: 67

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door magel725 »

De nadruk van Radar lag erop dat iets bij de ene Media Markt anders geprijsd was dan in de andere Media Markt. Dat klopt, want elke Media Markt is een apart bedrijf. De akties zijn anders (nationale akties zijn wel hetzelfde, de lokale akties niet) en het inkoopbeleid is anders. Dat is gewoon na te vragen en te lezen bij Media Markt en op hun website. Radar deed alsof dat een geheim zou zijn.

Ook zijn inderdaad ALLE Media Markten concurrenten van elkaar. In Rotterdam gaan ze ook bij elkaar op concurrentieonderzoek. Daar wordt ook geen geheim van gemaakt. Hetzelfde bij Saturn. Het is niet voor niets de Media-Saturn group. Dat deze twee bij elkaar horen is geen geheim, dus waarom doet Radat alsof dat wel zo is?

De tv die 800 euro scheelde was ook een leuk voorbeeld, maar dat zegt helemaal niets. Als de ene Media Markt nog 20stuks heeft staan terwijl het nieuwe model eraan komt, en de andere heeft er nog 1, dan zal diegene met 20stuks zijn produkt gaan afknallen om ervanaf te komen. Als de 2200 euro onder de marktconforme prijs zit, en bij de ander is hij 800 euro goedkoper, dan is de ene Media Markt de goedkoopste, maar is de ander daarom duur? Duurder, maar niet duur en nog steeds goedkoop. Hierdoor is het ook enigzins begrijpelijk dat de tweede Media Markt niet met de eerste mee zal gaan in prijs.

j_la
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 nov 2006 19:00

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door j_la »

Eindelijk zijn er mensen die het gaan begrijpen
Aan Radar werd vertelt dat het geen probleem was om door de telefoon een prijs op te geven Over eerlijkheid gesproken
De prijs is eerlijk op het moment dat je in de winkel komt, in de tijd dat je onderweg bent kan het dus al veranderen door concurentie.
Media markt is in eerste instantie natuurlijk gewoon een grote dumphal - verouderde modellen, partijenverkoop, dozenschuivers.
Liever een volle winkel met volle dozen die de klant zo kan meenemen dan een plankje waar een product opstaat en een leeg magazijn.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door magel725 »

Wat de klanten ook niet zien is dat Media Markt van o.a. MC DOS, Actebis, Ingram, etc. prijsprotectie kan krijgen op een aantal modellen en onder een aantal voorwaarden.

Wanneer een andere zaak zoals IT's dan met hun enige tv van dat merk gaat stunten onder de inkoopsprijs, dan gaat Media Markt daar ook in mee. Door zo'n stunt kost het de fabrikant/leverancier dan ook handen vol geld want die moeten de andere zaken, waaronder Media Markt, compenseren. Een model in één winkel 100,- verlagen, kan een winkel, fabrikant of distributeur dus zeer snel tienduizenden euro's kosten, wanneer ze bij alle zaken die 100,- per artikel moeten vergoeden.

Klanten zien alleen de eindprijs en die denken dat overal een leuk bedrag aan verdient wordt. Een tv van 1000 euro is duur en een tv van 100 euro is goedkoop. Wanneer een tv van 2000 naar 1000 gaat is het volgens de klanten nog steeds duur want 1000 euro is veel geld voor een tv. Dit in combinatie met de bovenstaande aardigheden levert soms leuke ellende op. De klant heeft het gemak hier niets mee te maken moeten hebben en het gemak te mogen eisen wat ze willen. Of ze het geeiste ook verdienen en of het waargemaakt kan worden is een heel ander verhaal.
Laatst gewijzigd door magel725 op 14 nov 2006 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

carlken
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2006 22:38

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door carlken »

media markt moet beter duidelijk maken wat er voor garantie op hun artikelen zit.

op de verkoopbon is dit niet te zien,
dus een slechte zaak om te kopen veel onduidelijk

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door magel725 »

Op de prijskaarten staat het vermeld. Je kunt het vragen en bovendien staat het in de handleidingen van je produkt, maar dan moet je wel lezen.

Als je denkt dat een hele garantie tekst op een bonnetje past dan nodig ik je uit om eens zo'n bonnetje te ontwerpen. Dan weet je meteen de reden dat geen enkele zaak produktspecifieke garantievoorwaarden op de bon zet. En koop je 5 verschillende artikelen, dan is je kassabon al 10 A4 tjes lang. Ja, dat zou handig/haalbaar zijn...

dommie
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2006 12:40

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door dommie »

Aflevering mediamarkt niet gezien

maar de block en bcc geven ook prijsgarantie alleen je moet wel kijken naar de voorwaarden.
Leuk hoor voor de consument zometeen zien we door de bomen het bos niet meer.



ze willen net als mandemakeukens groot worden en dan heb je de poppen aan het dansen.
dommie

Frans Versteeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2006 09:03

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Frans Versteeg »

Zoals iedere prijsbewuste consument weet moet je altijd prijzen vergelijken als je bijv. iets van electronica gaat kopen. En natuurlijk op internet kijken.

Het prijsverschil bij de Mediamarkten onderling vind je ook bij benzinestations van Tango In de regio Arnhem zijn er meen ik 5 met allemaal verschillende prijzen voor de brandstoffen. Navraag leerde dat men de prijzen aanpast met die van de concurrenten in de buurt. Zitten andere pompen hoog in de buurt dan heb je pech want dan betaal je ook bij Tango relatief veel. Laatst bij toeval stuitte ik op een Tango in Amersfoort en daar was euro 95 3 eurocent goedkoper dan in Arnhem terwijl Arnhem al vrij veel witte/alleen tanken pompen heeft.

Het getuigt natuurlijk wel van de beroemde plank voor je hoofd als je zegt dat je de goedkoopste bent terwijl je dat bewezen niet bent.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Bailey »

Ook bij BP, pompen die vlak bijelkaar zitten hebben een ander tarief. Komt omdat ze verschillende eigenaars hebben.

Net voor de zomer heb ik een airco gekocht bij MediaMarkt. Ik ben eerst gaan kijken bij MM en daarna bij Block, It's, doe het zelf-zaken, Office Centre. Overal hadden ze dezelfde airco, maar wel veel duurder. Uiteindelijk toch naar MM gegaan, ze hebben hem even aangezet om te laten horen hoeveel (weinig) herrie deze maakte en daar de airco gewoon gekocht. Goede service gehad en toch de goedkoopste.

Misschien dat ik hem via internet goedkoper had kunnen krijgen, maar dan had ik weer moeten wachten en dan moet je weer vrij nemen ook. Nee, vond dit veel makkelijker.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Laurent »

Na veel vergelijkingen een Tom Tom gekocht bij M M, voor de koop hebben we goede uitleg gekregen en de prijs was uiteraard het laagste.
Het duurste was de Tom Tom in de ANWB winkel ondanks 10 % korting.

diskjokkie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2006 14:34

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door diskjokkie »

Moet wel zeggen dat de Mediamarkt altijd met de typenummers erbij adverteerd. Dat vergelijkt makkelijker.
Van de week wederom een folder van een vergelijkbare winkel ontvangen, de BCC in dit geval. Deze heeft wederom geen typenrummers erbij staan. Kom op BCC wees eerlijk en oprecht, everyday low pricing !!!? Maar als een consument zelf wil prijzen controleren met als makkelijkste manier de diverse folders naast elkaar te leggen dan staan er dus geen type nummers bij. :(

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Laurent »

BBC is een matige winkel organisatie met mooi gekleed personeel :D

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Ik zal zeker niet beweren dat de service slecht is integendeel zelfs. Omruilen of zelfs gewoon geld terug is tot nu toe altijd prima afgehandeld. Waarvoor alle hulde en lof en menig winkel kan daar nog wat van leren.

Maar qua prijzen zijn ze zeker niet de goedkoopste. Nieuwe dvd;s meneer idi die kosten voor de saturn er was in rotterdam gewoon 24,95 of 20,00. Nu zijn ze inderdaad weer een stuk goedkoper doch alleen omdat de Saturn deze lage prijzen hanteert. Zodra dit voorbij is dan zitten we weer aan de 24,95.

Qua electronica zijn ze de ene keer wat goedkoper en de andere keer gewoon duurder. Het loont zeker de moeite om voor niet dvd's en cd's te gaan shoppen.

En internetwinkels tellen wat mij betreft gewoon mee. Als mm dat wil dan kunnen ze ook een internetwinkel openen.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door vanish »

BBC is een matige winkel organisatie met mooi gekleed personeel
De BBC is toch een omroep :roll:

Lab6
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2006 15:06

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Lab6 »

Diegene die in 2006 nog electronica in een winkel koopt, neemt voor lief dat hij teveel betaalt. Internet is immers veel goedkoper en makkelijker. Het feit dat Mediamarkt zijn prijzen niet op internet communiceert lijkt mij een gemiste kans.

electronica (en nog veel meer) kopen? --> www.kieskeurig.nl

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door magel725 »

Media Markten zetten de prijzen niet op internet omdat dat geen zin heeft als je geen internetwinkel hebt.

-Je wilt klanten in je winkel krijgen
-Je geeft de concurrentie minder houvast
-elke Media Markt heeft andere prijzen, dus dat gaat niet op 1 pagina
-je hebt geen klanten die naar de winkel komen en zien dat de prijs net naar boven is bijgesteld met als gevolg een boze klant

Dit laatste is overigens ook een reden dat niet alle Media Markten de prijzen telefonisch doorgeven. Prijzen schommelen zo snel, dat je onherroepelijk boze klanten krijgt die de prijs EISEN die toen verteld is.
Laatst gewijzigd door magel725 op 15 nov 2006 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door Laurent »

Ben je verplicht er te kopen ?? Neee toch, wat een vreemde uitzending van Radar, M M handelt in openbare winkels en is geen louche bedrijf. Toch ??? :D :shock:

BlackStone
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 aug 2006 21:19

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door BlackStone »

Iedereen heeft het nu over de Mediamarkt maar in het begin van de uitzending kwam de fa.van der Leye aan bod die een zaak heeft op de Spinozaweg in Rotterdam-Lombardijen. Ik ben daar al jaren klant en de prijzen zijn niet duurder dan bij de Mediamarkt e.d. Je hoeft er ook niet te lopen sjouwen want ze brengen het gratis bij je thuis en sluiten het ook nog voor je aan, kom daar bij de Mediamarkt maar eens om. :lol:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik neem mijn spullen altijd zelf mee en dan sluit ik ze zelf aan. Zo leer ik meteen mijn nieuwe spul kennen. Ik heb er helemaal geen behoefte aan dat anderen dat voor me doen.

Media Markt levert de dienst om thuis te bezorgen. Aansluiten doen ze inderdaad niet, dus als dat is wat je zoekt dan kun je beter naar de kleine winkels gaan. Die overleven dankzij dit soort service en die zijn er bij gebaat.

idi
Berichten: 41
Lid geworden op: 29 nov 2005 13:51

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door idi »

Meneer FlipKaneel,

de DVD's bij Saturn/MediaMarkt zijn veel goedkoper dan u zegt, dus niet E 24,95 of E 20,00 maar slechts 14,99 tot 16,99 voor de top 50.
Disneyfilms zijn zelfs E 8,99 p.s.
u kijkt verkeert of zal toch echt aan de bril moeten!

betsiepeter
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2006 23:23

Re: Mediamarkt

Ongelezen bericht door betsiepeter »

soms goedkoper maar je moet gewoon goed rond neuzen bij de concurentie en dan vergelijken

Gesloten