LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] doooodziek word ik er van

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: doooodziek word ik er van

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik ben het met je eens dat in een eventuele rechtzaak Eva dit absoluut als punt naar voren kan brengen! Blijft wel het feit dat een particuliere verzekeraar volgens de polisvoorwaarden het recht heeft een eigen expertise uit te voeren, in die zin bedoel ik dat het er los van staat.

Overigens is Eva al langere tijd geleden door uwv afgekeurt en ik denk dat jij ook weet dat de normen sinds vorig jaar enorm zijn aangescherpt.

Na het vastellen van het ziekte/gebrek volgt nog een ingewikkelde berekening van de restverdiencapaciteit. Vooral de norm voor vastelling van deze restverdiencapaciteit is veel strenger geworden. Tegenwoordig word je overigens zowiezo periodiek herkeurt en moet je iedere keer maar weer afwachten wat daar de uitslag weer van is.

De verzekering bij de Amersfoortse is geen ongevallen verzekering, maar een verzekering voor derving van inkomsten ten gevolge van arbeidsongeschiktheid.

Overigens wil ik helemaal niet zeggen dat Eva ongelijk heeft, ik zie alleen in de praktijk vaak dat mensen al hun energie steken in hun strijd tegen een verzekeringsmaatschappij en uiteindelijk wettelijk gezien toch ongelijk krijgen.

Terwijl je soms met goede begeleiding in bijv. revlidatie kliniek kan leren omgaan met je beperkingen en zo toch weer een inkomen voor jezelf kan creëren. Uiteindelijk ben je dan toch beter af.

Ik heb in de praktijk ongeloofelijke dingen gezien. Mensen met een hoge dwarslaesie. Die weer volledig aan het werk gingen na herscholing en aanpassingen op het werk. Soms waren deze mensen dolblij. Terwijl ze bij binnenkomst alleen maar boos waren omdat zij vonden dat UWV hun uitkering had "afgepakt".

eva3
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 aug 2006 21:22

Re: doooodziek word ik er van

Ongelezen bericht door eva3 »

Ik wilde iedereen bedanken voor de goede adviezen
ik wacht eerst eens af wat deze keuring me weer brengt en mocht
dit voor mij weer negatief uitvallen dat volg ik jullie adviezen
op en kijk of CORV iets voor me kan betekenen in de vorm van een
klacht of zo....

eva 3

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: doooodziek word ik er van

Ongelezen bericht door hanz »

Eva,

Je zult wellicht al op de hoogte zijn van deze site maar toch vermeld ik 'm.
Sterkte.

Mvgr,

Hanz

http://www.hersenkneuzing.nl/content/html/93.asp

eva3
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 aug 2006 21:22

Re: doooodziek word ik er van

Ongelezen bericht door eva3 »

Ja ik ken de site en heb het boek ik heb er heel veel aan gehad want het geeft exact weer hoe mensen met deze aandoening zich voelen

Bedankt Hanz heel attend van je ik hoop dat
andere mensen hier ook wat aan hebben ...

eva3
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 aug 2006 21:22

Re: doooodziek word ik er van

Ongelezen bericht door eva3 »

Ok getest en NIET voor gek verklaard door de psyg!!!

kreeg een brief van de Amersfoordse dat ze nog steeds niet
erkennen dat ik arbeidsongeschikt ben dus blijf de weigering
tot uitkering onverminderd van kracht :shock:

Mn advocaat ziet het weer zitten en ik ook....
ik hou jullie op de hoogte....

PS las net eerdere berichten over FORTIS ASR
de AMERSFOORDSE is een dochter van fortis en
die staan niet goed bekend wat uitkeren betreft
maar ik ben er klaar voor .... KOM MAAR ik ben er klaar voor[/i][/b]

Gesloten