Dit las ik vanmorgen 31/10 in de Belgische Gazet van Antwerpen:
BRUSSEL - Slecht nieuws voor de aandeelhouders van Dexia.
Hun instelling zal dit jaar 10% minder winst maken dan in 2001. De tegenvaller is onder meer een gevolg van moeilijkheden bij het Nederlandse dochterbedrijf. Om het tij
daar te keren, moeten er 110 tot 170 werknemers opstappen.
Dexia is in Nederland zwaar op zijn bek gegaan.Toen het er in 2000 de Bank Labouchère overnam, kreeg het er ook de gespecialicrrde instelling Legio bij. Die had onder meer voor 4.3 miljard euro aan aandelenleasing gedaan. Dat kwam er op neer dat de instelling klanten geld leende om aandelen
mee te kopen. Sindsdien regent het klachten tegen Legio.
Dexia wil nu de zaken oplossen in Nederland. Daartoe gaat het zijn activiteiten bij onze noorderburen opspitsen. Er komt een afzonderlijke bank (Dexia Bank Nederland)die zich richt tot een grote publiek en een instelling die zich toelegt op het beursgebeuren (Kempen).
Het zijn twee verschillende zaken die elk een eigen aanpak behoeven, stelt Dexia. Tegelijk gaat de bank de klanten van Legio benaderen om individuele schikkingen te treffen.
HERSCHIKKING.
Bij die operatie wordt ook de schaar gezet in het personeelsbestand.Begin 2003 zullen 110 tot 170 mensen te horen krijgen dat er voor hen geen plaats meer is in de nieuwe organisatie.
De hele herschikking in Nederland zal worden geleid door Dirk Bruneel. Die was destijds directievoorzitter van BACOB Bank, toen die werd overgenomen door Dexia.
Gazet van Antwerpen dd. 31 oktober 2002.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Winst Dexia zakt 10%
Re: Winst Dexia zakt 10%
Dit is duidelijke taal. Bert, fantastisch, hartelijk dank.
Hoe de nieuwe bank het gaat aanpakken, dat merken we dan wel binnenkort. Ik verwacht binnenkort een brief in mijn bus, met een afspraak. Zo ben ik ook begonnen. Toen waren er ook individuele start gesprekken. Fijn als het ook zo zou mogen eindigen, met voor ieder mens die regeling die bij zijn situatie past. Net zoals we er zijn ingestapt.
Zou het einde dan toch nabij zijn? En wat ziet het er dan simpel uit, he?
Hoe de nieuwe bank het gaat aanpakken, dat merken we dan wel binnenkort. Ik verwacht binnenkort een brief in mijn bus, met een afspraak. Zo ben ik ook begonnen. Toen waren er ook individuele start gesprekken. Fijn als het ook zo zou mogen eindigen, met voor ieder mens die regeling die bij zijn situatie past. Net zoals we er zijn ingestapt.
Zou het einde dan toch nabij zijn? En wat ziet het er dan simpel uit, he?
Re: Winst Dexia zakt 10%
Beste Liza,
In feite is Dexia zonder meer ermee gebaat, indien zij de zonden van Legio wegneemt. Marktaandeel speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Indien Dexia ons positief benadert, laat ons zeggen met een schikking, dan wij toch bereid Dexia spontaan te respecteren in onze bittere ellende, en misschien zelfs bereid, klant bij Dexia te blijven,uitsluitend en alleen op grond van respect en niet uit "vertrouwen". En geloof mij Liza, op dit vertrouwen zal Dexia erop zijn. Echter wij waren roekeloos, maar zijn hoe dan ook niet meer gek!!!
M.vr. groeten.
In feite is Dexia zonder meer ermee gebaat, indien zij de zonden van Legio wegneemt. Marktaandeel speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Indien Dexia ons positief benadert, laat ons zeggen met een schikking, dan wij toch bereid Dexia spontaan te respecteren in onze bittere ellende, en misschien zelfs bereid, klant bij Dexia te blijven,uitsluitend en alleen op grond van respect en niet uit "vertrouwen". En geloof mij Liza, op dit vertrouwen zal Dexia erop zijn. Echter wij waren roekeloos, maar zijn hoe dan ook niet meer gek!!!
M.vr. groeten.