Mediamarkt, garantiepaspoort en stukke TV
Geplaatst: 13 nov 2006 19:53
We hebben twee en half jaar geleden een breedbeeld lcd tv gekocht bij de Mediamarkt. Een Medion MD 7330TJ 30" voor 2199 euro. We hebben daar een garantiepaspoort bij gekocht waarmee de garantie tot 4 jaar werd uitgebreid.
Na onze vakantie bleek ie dood te zijn. Aangezien we die 4 jaar verlengde garantie hebben afgesloten hebben we hem naar de MM terug gebracht. Na 7 weken hadden we nog niets gehoord, zelf twee keer gebeld in de tussentijd, zouden worden terug gebeld maar dat is nooit gebeurd. Dus toen erheen. Bleek onze tv er gewoon nog te staan, stuk en wel. Was van alles mis gegaan. We hebben toen een leen TV meegekregen. Vier week verder hadden we nog niets gehoord. Gebeld. Onze TV bleek niet te repareren te zijn. Hadden we een brief over gehad volgens degene aan de telefoon. Niet dus. Staat in het systeem dus moet wel. Niet dus.
In eerste instantie begon de meneer te vertellen dat we een tegoedbon voor het aankoopbedrag zouden krijgen maar hij werd onderbroken en na overleg op de achtergrond kwam hij terug aan de telefoon dat dat niet kon in b=verband met de afschrijving van drie jaar. Maar ze konden wel een Philips pf3321/12 ervoor in de plaats aanbieden. Dat bleek een tv van iets meer dan 800 Euro te zijn.
Oftewel, dan kiezen zij onze tv wel ff voor ons uit... Terwijl wij heel overwogen destijds voor die bepaalde tv hebben gekozen (konden we ook maar eenmalig betalen :O) Eventueel kon ook een tegoedbon voor 800 Euro, want omdat onze tv al drie jaar oud zou zijn, was dat dus de afschrijving. Hier staat echter niets over vermeld in die garantie?? Bovendien kunnen wij voor die prijs geen gelijkwaardige tv weer kopen.
We zijn er toen heen gegaan. Uiteindelijk hebben we met de afdelingschef gesproken en die zei dat we best zelf een TV ervoor in de plaats mochten uit kiezen in de winkel. Voor zo'n 800 euro dan. Wederom die afschrijving en de TFT schermen nu waren inmiddels veel goedkoper dan toen wij hem kochten. We moesten blij zijn dat ie stuk was gegaan want nu kregen we een veel betere tv ervoor in de plaats was het.
Hij liep met ons mee. Het bleek toen dat voor die prijs geen gelijkwaardige TV te vinden was. Dan heb ik het over grootte, opties en kleur. De TV waar we uiteindelijk zelf op uitkwamen kost 1400 Euro. Dat was teveel. Daar moest hij over bellen met het hoofdkantoor. We zouden maandag meer horen, hij zou ons bellen. Maandag om half vijf zelf maar gebeld. Hij was er nog mee bezig. Hoofdkantoor had nog niet terug gebeld en zijn eigen baas was nog aan het uitrekenen hoeveel het restbedrag zou moeten zijn.
Staat de MM in zijn recht? Moeten we inderdaad genoegen nemen met het uitzoeken van een TV rond de 800/900 euro? Iemand enig idee?
Na onze vakantie bleek ie dood te zijn. Aangezien we die 4 jaar verlengde garantie hebben afgesloten hebben we hem naar de MM terug gebracht. Na 7 weken hadden we nog niets gehoord, zelf twee keer gebeld in de tussentijd, zouden worden terug gebeld maar dat is nooit gebeurd. Dus toen erheen. Bleek onze tv er gewoon nog te staan, stuk en wel. Was van alles mis gegaan. We hebben toen een leen TV meegekregen. Vier week verder hadden we nog niets gehoord. Gebeld. Onze TV bleek niet te repareren te zijn. Hadden we een brief over gehad volgens degene aan de telefoon. Niet dus. Staat in het systeem dus moet wel. Niet dus.
In eerste instantie begon de meneer te vertellen dat we een tegoedbon voor het aankoopbedrag zouden krijgen maar hij werd onderbroken en na overleg op de achtergrond kwam hij terug aan de telefoon dat dat niet kon in b=verband met de afschrijving van drie jaar. Maar ze konden wel een Philips pf3321/12 ervoor in de plaats aanbieden. Dat bleek een tv van iets meer dan 800 Euro te zijn.
Oftewel, dan kiezen zij onze tv wel ff voor ons uit... Terwijl wij heel overwogen destijds voor die bepaalde tv hebben gekozen (konden we ook maar eenmalig betalen :O) Eventueel kon ook een tegoedbon voor 800 Euro, want omdat onze tv al drie jaar oud zou zijn, was dat dus de afschrijving. Hier staat echter niets over vermeld in die garantie?? Bovendien kunnen wij voor die prijs geen gelijkwaardige tv weer kopen.
We zijn er toen heen gegaan. Uiteindelijk hebben we met de afdelingschef gesproken en die zei dat we best zelf een TV ervoor in de plaats mochten uit kiezen in de winkel. Voor zo'n 800 euro dan. Wederom die afschrijving en de TFT schermen nu waren inmiddels veel goedkoper dan toen wij hem kochten. We moesten blij zijn dat ie stuk was gegaan want nu kregen we een veel betere tv ervoor in de plaats was het.
Hij liep met ons mee. Het bleek toen dat voor die prijs geen gelijkwaardige TV te vinden was. Dan heb ik het over grootte, opties en kleur. De TV waar we uiteindelijk zelf op uitkwamen kost 1400 Euro. Dat was teveel. Daar moest hij over bellen met het hoofdkantoor. We zouden maandag meer horen, hij zou ons bellen. Maandag om half vijf zelf maar gebeld. Hij was er nog mee bezig. Hoofdkantoor had nog niet terug gebeld en zijn eigen baas was nog aan het uitrekenen hoeveel het restbedrag zou moeten zijn.
Staat de MM in zijn recht? Moeten we inderdaad genoegen nemen met het uitzoeken van een TV rond de 800/900 euro? Iemand enig idee?