Blikschade veroorzaakt door VW Dealer
Geplaatst: 14 nov 2006 11:04
Ik heb vorige week mijn auto naar de VW dealer gebracht voor een onderhoudsbeurt.
Bij het testrijden heeft de monteur een ongeluk gehad met mijn auto. De monteur was niet schuldig (zegt hij) Ze hebben een schadeformulier ingevuld en de tegenpartij heeft voor akkoord getekend.
Nadat ik mijn auto kwam ophalen werd ik met deze situatie geconfronteerd.
Of ik even de schadeformulier naar mijn verzekeraar wilde opsturen, dan zou alles goedkomen.
Dit heb ik natuurlijk niet geaccepteerd en gezegd dat zij misschien niet schuldig zijn aan maar wel deranwoordelijk zijn voor de schade. Ik heb geweigerd om de auto mee te nemen en heb een vervangende auto gekregen.
De schade is inmiddels hersteld en opnieuw gespoten. helaas zag ik direct bij het ophalen al dat er kleurverschil was tussen de delen die wel en niet gespoten waren.
Ik heb dit aangekaart bij de dealer, en gezegd dat ik dit niet zal accepteren. Niet alleen is er kleurverschil maar maar mijn auto heeft nu ook aan een kant een superstrakke lakke terwijl aan de andere kant volop krassen zijn te bekennen. (7 jaar oude auto)
Ik ben van mening dat mijn restwaarde op dit moment lager is dan voor de aanrijding. Iedereen kan nl. zien dat het een schadeauto is geweest. Ik heb daarom voorgesteld aan de dealer om de auto over te nemen. dat willen ze niet omdat het voor hun "commercieel" niet aantrekkelijk is zeggen ze.
Toen heb ik gezegd dat ik de auto alleen zal accepteren als de auto helemaal in een kleur gespoten zal worden zodat ik zeker weet dat er geen verschil in kleur en lak te zien zal zijn.
Ook dit weigeren ze, zij willen alleen de delen die schade hebben gehad opnieuw spuiten, Ik ga hier niet mee accoord omdat ik geen vertrouwen heb dat ze de kleur dit keer wel excact kunnen matchen en omdat ik zo min mogelijk verlies aan restwaarde wil hebben.
Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje maar ik had verwacht dat een officiele VW dealer in ieder geval alles zou doen om de klant er niet de dupe van te laten worden.
Momenteel zitten we dus in een patstelling. Mijn vraag is of er een geschillencommissie die als een onafhankelijke partij kan oordelen of moet ik dit via mijn rechtsbijstand spelen? Misschien kan en wil RADAR mij hierin te hulp staan?
groeten M. Tuncer
Bij het testrijden heeft de monteur een ongeluk gehad met mijn auto. De monteur was niet schuldig (zegt hij) Ze hebben een schadeformulier ingevuld en de tegenpartij heeft voor akkoord getekend.
Nadat ik mijn auto kwam ophalen werd ik met deze situatie geconfronteerd.
Of ik even de schadeformulier naar mijn verzekeraar wilde opsturen, dan zou alles goedkomen.
Dit heb ik natuurlijk niet geaccepteerd en gezegd dat zij misschien niet schuldig zijn aan maar wel deranwoordelijk zijn voor de schade. Ik heb geweigerd om de auto mee te nemen en heb een vervangende auto gekregen.
De schade is inmiddels hersteld en opnieuw gespoten. helaas zag ik direct bij het ophalen al dat er kleurverschil was tussen de delen die wel en niet gespoten waren.
Ik heb dit aangekaart bij de dealer, en gezegd dat ik dit niet zal accepteren. Niet alleen is er kleurverschil maar maar mijn auto heeft nu ook aan een kant een superstrakke lakke terwijl aan de andere kant volop krassen zijn te bekennen. (7 jaar oude auto)
Ik ben van mening dat mijn restwaarde op dit moment lager is dan voor de aanrijding. Iedereen kan nl. zien dat het een schadeauto is geweest. Ik heb daarom voorgesteld aan de dealer om de auto over te nemen. dat willen ze niet omdat het voor hun "commercieel" niet aantrekkelijk is zeggen ze.
Toen heb ik gezegd dat ik de auto alleen zal accepteren als de auto helemaal in een kleur gespoten zal worden zodat ik zeker weet dat er geen verschil in kleur en lak te zien zal zijn.
Ook dit weigeren ze, zij willen alleen de delen die schade hebben gehad opnieuw spuiten, Ik ga hier niet mee accoord omdat ik geen vertrouwen heb dat ze de kleur dit keer wel excact kunnen matchen en omdat ik zo min mogelijk verlies aan restwaarde wil hebben.
Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje maar ik had verwacht dat een officiele VW dealer in ieder geval alles zou doen om de klant er niet de dupe van te laten worden.
Momenteel zitten we dus in een patstelling. Mijn vraag is of er een geschillencommissie die als een onafhankelijke partij kan oordelen of moet ik dit via mijn rechtsbijstand spelen? Misschien kan en wil RADAR mij hierin te hulp staan?
groeten M. Tuncer