Pagina 1 van 1

Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 16 nov 2006 21:06
door alexD
Tiscali snapt sommige dingen wel, andere dingen niet. De feiten op een rijtje:

In februari van dit jaar besloten wij te verhuizen. Daar ik al matig te spreken was over de service van Tiscali, besloot ik het ADSL-abonnement op te zeggen. Per maart 2006 was ik er vanaf. Dit werd telefonisch en schriftelijk nog eens bevestigd.

ENkele weken geleden kreeg ik een brief van Incassobureau Intrum Justitia. Of ik even 317,87 aan Tiscali kon betalen. Maar IJ werkt ook niet gratis, dus konden er wel incassokosten (68 euro) en administratiekosten (25 euro) bovenop. IJ opeert uiteraard binnen de wet: 15% van de hoofdsom mogen in rekening gebracht worden, 68 euro is teveel. Administratiekosten (aanleg van een dossier? Het sturen van een brief?) mogen alleen werkelijke kosten zijn. Intrum Justitia probeert hier subtiel de boel op te lichten.

Uiteraard klom ik meteen in de pen om bezwaar te maken tegen deze kosten, maar ook om duidelijk te maken dat ik geen enkel abonnement heb bij Tiscali. De reactie laat zich raden: een nieuwe brief en vervolgens nog één... Tiscali geeft niet thuis, 'want alle administratie ligt bij het incassobureau'!

Ik heb maar weer een brief aan IJ geschreven... :cry:

Ondertussen denk ik er over om ook een incassobureau te beginnen. Ik kan brieven schrijven en binnenkomende post gooi ik weg! Dat is moeilijk geld verdienen!

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 24 nov 2006 08:05
door gummybears
Ik snap niet zo goed dat je nog een naheffing krijgt. Je zegt
dat je het abonnement hebt opgezegd en dat zij dit schrifelijk hebben
bevestigd.

Zolang je aan al je betalingsverplichtingen hebt voldaan, en in mijn
reactie neem ik dit even voor waar aan, lijkt het me
een afgedane zaak, d.w.z. geen incassokosten betalen.

Verder een tip, richt je altijd tot het bedrijf (schriftelijk, bewaar kopieen), in jouw geval Tiscali, niets doen met het incassobureau (niet bellen, niet schrijven). Die heb jij toch niet ingeschakeld, maar deze gaat aan de slag in opdracht van Tiscali.
Als je alles hebt uitgelegd aan Tiscali in een brief, en zij zeggen dat
de administratie bij het incassobureau ligt, wat denk je dan wat voor spel
ze met jou spelen ?? Je kunt dan de kopie brief weer naar Tiscali sturen en kopie naar incassobureau.

Veel mensen, ook op dit forum, denken automatisch als een incassobureau is ingeschakeld, dat ze dan maar moeten gaan
bellen en schrijven en vervolgens allerlei kosten gaan maken en zo
nerveus worden, dat enkelen dan maar betalen. Een incassobureau
heeft dezelfde rechten/plichten als jij, niets meer en niet minder.

Met nadruk, dit verhaal is alleen van toepassing als je aan al je
betalingsverplichtingen hebt voldaan. Dus dan hoef je geen incassokosten, administratiekosten te gaan betalen, want er is geen incasso. Je kunt als je zelf kosten hebt gemaakt, omdat Tiscali
niet op je brieven reageert e.d, daadwerkelijk gemaakte kosten
(loonderving, gemaakte telefoonkosten e.d) om deze zaak op te lossen, bij Tiscali verhalen of te wel een eigen incasso
op starten zoals je al in je reactie laat doorschemeren.

Mocht het incasso bureau nu volharden, en dreigen met een dagvaarding, en je kunt alles bewijzen en hard maken, welke rechter
gaat dan Tiscali (of elk ander bedrijf) in het gelijk stellen ?
Dat weten deze mensen ook wel, echter ze hopen dat je zo in de stress
gaat, dat je dan maar de incasso gaat betalen. Niet in de stress schieten, hoofd koel houden, en lekker andere dingen gaan doen.

Success met het geheel, maar dat moet lukken.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 24 nov 2006 17:31
door alexD
:D Bedankt voor de tips! Ik had in mijn woede een brief naar zowel Intrum Justitia gezonden, als naar Tiscali. Intrum Justitia doet inmiddels of hun neus bloed, door doodsimpel alles uit de eerste twee brieven te herhalen, zonder te reageren op mijn schrijven.

En over mijn betalingsverplichtingen kan ik heel duidelijk zijn. Mijn abonnement werd door middel van automatische overboeking betaald, maar ik heb drie maanden teveel betaald :oops: .

Ik zal inderdaad eens gaan overwegen om de kosten op Tiscali te gaan verhalen!

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 24 nov 2006 18:36
door gummybears
Dat neus bloeden is standaard. Die incasso bureau's willen juist dat
je woedend wordt en dat je er daarna maar neerlegt bij een zogenaamd
"voldongen feit" en natuurlijk de rekening betaalt, omdat
je ''baalt'' van de situatie.

Nooit gaan balen maar wel zakelijk blijven, en niet woedend brieven gaan schrijven. Als je dan al een brief schrijft, altijd refereren aan eerdere brieven, en/of telefonische gesprekken. Bewijzen bijvoegen etc.

In het allerlaatste geval, brieven aangetekend versturen met ontvangsbevestiging. Dus niet elke brief aangetekend gaan versturen
(kost alleen maar geld). Dit is ook zoiets, aangetekend versturen,
is niet alleen maar bedoeld om zeker te zijn van ontvangst. Bedrijven willen nog wel eens (ondanks ontvangsbevestiging) keihard liegen,
dat ze jouw brief nooit ontvangen hebben. Dit hoort ook bij het standaard repertoire om zoveel mogelijk jou te laten balen, treiteren
en te zorgen dat je denkt, dat je weer in actie moet komen.
Ook niet doen, je hebt alles betaald, en hebt dientengevolgee geen probleem, incassoburo en Tiscali hebben wel een probleem.

En nogmaals dat incasso bureau compleet negeren, ook als zij je gaan bellen. Je kunt bijv zeggen dat het incassobureau en jij geen contractuele overeenkomst (een heel sterk argument) hebben en
dat zij maar verhaal moeten halen bij de opdrachtgever zijnde Tiscali.
Wat je hiermee bereikt, is dat je een signaal afgeeft aan het incassobureau dat je verstand van zaken hebt, en het buro en Tiscali met een probleem opzadelt, want zij komen met jou toch niet verder, gevolg een gefaalde incasso en extra kosten voor Tiscali die ze toch
niet op jouw kunnen verhalen.
En jij communiceert gewoon met Tiscali en niemand anders.

Niets aan het handje, sterker nog, je kunt aan je bank de opdracht geven om deze drie maanden te laten storneren, en ook doorgeven aan je bank de Tiscali niet meer automatisch mag incasseren op geen
enkel rekeningnummer die zij hanteren en dat ze dit
ondanks jouw schrijven 3 maal onrechtmatig hebben gedaan.

Trouwens op Radar (ik denk vorige week) was er geloof ik een uitzending over onrechtmatige incasso's en er is een overkoepelende
branche organisatie (weet niet meer de naam) waar je je klachten kan deponeren.

De bank kan dan nagaan of Tiscali vaker onrechtmatig incasseert, zoals
in jouw geval. Wat dan kan gebeuren, is dat met jouw klacht, Tiscali een kleine reprimande van de bank krijgt, en als Tiscali het heel bont maakt,
geen incasso's meer mag doen, maar zover laten ze het natuurlijk niet komen.

Als meer mensen wisten, hoe ze zich kunnen verweren tegen die
gekke incassoburo's, dan zouden er snel heel wat minder incassoburo's zijn.

Excuus als dit allemaal te langdradig is. Ondanks het feit dat ik zelf
de ellende niet heb, zie ik dat veel mensen door die malafide incassoburo's zo onder druk worden gezet, en worden getreiterd, dat
bovenstaand verhaal zeer uitvoerig is geworden, opdat zoveel mogelijk mensen er iets aan hebben.
Radar zou eigenlijk een soort van incasso handleidinkje moet zetten op deze website, opdat mensen precies weten wat ze wel en niet moeten doen.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 25 nov 2006 08:41
door alexD
Excuus als dit allemaal te langdradig is. Ondanks het feit dat ik zelf
de ellende niet heb, zie ik dat veel mensen door die malafide incassoburo's zo onder druk worden gezet, en worden getreiterd, dat
bovenstaand verhaal zeer uitvoerig is geworden, opdat zoveel mogelijk mensen er iets aan hebben.
Radar zou eigenlijk een soort van incasso handleidinkje moet zetten op deze website, opdat mensen precies weten wat ze wel en niet moeten doen.
Te langdradig? Ik vond het top om te lezen!

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 17 jan 2007 17:08
door Uranus1963
Beste mensen,

Een incassobureau heeft net zoveel macht als dat de buurvrouw haar strijk doet. Dus waar maak je je druk om. Dus wanneer ik een betaling krijg van IJ dan betaal ik dat nooit. Echt nooit.

Nu heb ik ook een akkefietje gehad met de telefonie van Tiscali. Zij hebben me telefoon geleverd en hackers hebben massaal die Toiscali modems weten te kraken en de wachtwoorden van de telefoonnuimmers veranderd en zelf in hun modems geinstalleerd. Daar hebben ze een Callsystem van gemaakt om zo een telefonische piramidespel mee te beginnen. Zo'n 4000 aansluitingen van Tiscali zijn daar de dupe van geweest. Daar zaten mijn nummers ook tussen. Ik kon wel hun rekening betalen, maar zij hebben het verbruikt en Tiscali zei dat het niet aan hun lag. Want bij Tiscali kan je telefoon krijgen. Waar je woont maakt niets uit een 010 nummer kan ook zo in Amsterdam gebruikt worden. Wachtwoord kraken en hoppetee klaar. Jij krijgt de kosten. Nou daar zit je dan met je goed gedrag.

Verder opzeggen bij Tiscali is inderdaad een verhaal apart. Wanneer de opzeggingsbrief ruim een maand voor opzegging binnen is; zeggen ze dooidleuk dat hij nooit binnen gekomen is, ondanks het feit dat het aangetekend is verstuurd. Maar goed ze zeggen dan ook:"U kan het contract wel opzeggen, maar daar moete twee partijen ter wille zijn om het contract op te zeggen en dat willen we niet. Ik heb een Rechtsbijstand jurist op afgestuurd en het was meteen klaar. Ze hebben mij en de kosten van telefonie schadeloos moeten stellen, want de beveiliging van telefoon is hun zaak, want de klant kan het niet, maar ze geven wel de klant als verantwoordelijke aan, terwijl ze hun eigen netwerk veilig dienen te houden en dan verder zien we dus ook, dat zij daaqr verantwoordelijk voor zijn. Ze moesten mij terug betalen, want ik heb alles betaalt enze hebben nog meer van mijn relening afgehaald. Dat gestorneerd en ik was klaar. Woest zijn ze en ze hebben met een IJ gedreigd en er is ook een brief van hun gekomen.

Neem Tiscali niet. Ik ben overgestapt naar CompuServe en nooit geen 1 probleem meer gehad en de telefonie is veilig. Niemand kan er meer in. Daar heeft CS zelf wel goed voor gezorgd.

www.compuserve.nl/adsl.
0900-2025425.

Uranus.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 17 jan 2007 17:09
door Uranus1963
Beste mensen,

Een incassobureau heeft net zoveel macht als dat de buurvrouw haar strijk doet. Dus waar maak je je druk om. Dus wanneer ik een betaling krijg van IJ dan betaal ik dat nooit. Echt nooit.

Nu heb ik ook een akkefietje gehad met de telefonie van Tiscali. Zij hebben me telefoon geleverd en hackers hebben massaal die Toiscali modems weten te kraken en de wachtwoorden van de telefoonnuimmers veranderd en zelf in hun modems geinstalleerd. Daar hebben ze een Callsystem van gemaakt om zo een telefonische piramidespel mee te beginnen. Zo'n 4000 aansluitingen van Tiscali zijn daar de dupe van geweest. Daar zaten mijn nummers ook tussen. Ik kon wel hun rekening betalen, maar zij hebben het verbruikt en Tiscali zei dat het niet aan hun lag. Want bij Tiscali kan je telefoon krijgen. Waar je woont maakt niets uit een 010 nummer kan ook zo in Amsterdam gebruikt worden. Wachtwoord kraken en hoppetee klaar. Jij krijgt de kosten. Nou daar zit je dan met je goed gedrag.

Verder opzeggen bij Tiscali is inderdaad een verhaal apart. Wanneer de opzeggingsbrief ruim een maand voor opzegging binnen is; zeggen ze dooidleuk dat hij nooit binnen gekomen is, ondanks het feit dat het aangetekend is verstuurd. Maar goed ze zeggen dan ook:"U kan het contract wel opzeggen, maar daar moete twee partijen ter wille zijn om het contract op te zeggen en dat willen we niet. Ik heb een Rechtsbijstand jurist op afgestuurd en het was meteen klaar. Ze hebben mij en de kosten van telefonie schadeloos moeten stellen, want de beveiliging van telefoon is hun zaak, want de klant kan het niet, maar ze geven wel de klant als verantwoordelijke aan, terwijl ze hun eigen netwerk veilig dienen te houden en dan verder zien we dus ook, dat zij daaqr verantwoordelijk voor zijn. Ze moesten mij terug betalen, want ik heb alles betaalt enze hebben nog meer van mijn relening afgehaald. Dat gestorneerd en ik was klaar. Woest zijn ze en ze hebben met een IJ gedreigd en er is ook een brief van hun gekomen.

Neem Tiscali niet. Ik ben overgestapt naar CompuServe en nooit geen 1 probleem meer gehad en de telefonie is veilig. Niemand kan er meer in. Daar heeft CS zelf wel goed voor gezorgd.

www.compuserve.nl/adsl.
0900-2025425.

Uranus.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 17 jan 2007 17:09
door Uranus1963
Beste mensen,

Een incassobureau heeft net zoveel macht als dat de buurvrouw haar strijk doet. Dus waar maak je je druk om. Dus wanneer ik een betaling krijg van IJ dan betaal ik dat nooit. Echt nooit.

Nu heb ik ook een akkefietje gehad met de telefonie van Tiscali. Zij hebben me telefoon geleverd en hackers hebben massaal die Toiscali modems weten te kraken en de wachtwoorden van de telefoonnuimmers veranderd en zelf in hun modems geinstalleerd. Daar hebben ze een Callsystem van gemaakt om zo een telefonische piramidespel mee te beginnen. Zo'n 4000 aansluitingen van Tiscali zijn daar de dupe van geweest. Daar zaten mijn nummers ook tussen. Ik kon wel hun rekening betalen, maar zij hebben het verbruikt en Tiscali zei dat het niet aan hun lag. Want bij Tiscali kan je telefoon krijgen. Waar je woont maakt niets uit een 010 nummer kan ook zo in Amsterdam gebruikt worden. Wachtwoord kraken en hoppetee klaar. Jij krijgt de kosten. Nou daar zit je dan met je goed gedrag.

Verder opzeggen bij Tiscali is inderdaad een verhaal apart. Wanneer de opzeggingsbrief ruim een maand voor opzegging binnen is; zeggen ze dooidleuk dat hij nooit binnen gekomen is, ondanks het feit dat het aangetekend is verstuurd. Maar goed ze zeggen dan ook:"U kan het contract wel opzeggen, maar daar moete twee partijen ter wille zijn om het contract op te zeggen en dat willen we niet. Ik heb een Rechtsbijstand jurist op afgestuurd en het was meteen klaar. Ze hebben mij en de kosten van telefonie schadeloos moeten stellen, want de beveiliging van telefoon is hun zaak, want de klant kan het niet, maar ze geven wel de klant als verantwoordelijke aan, terwijl ze hun eigen netwerk veilig dienen te houden en dan verder zien we dus ook, dat zij daaqr verantwoordelijk voor zijn. Ze moesten mij terug betalen, want ik heb alles betaalt enze hebben nog meer van mijn relening afgehaald. Dat gestorneerd en ik was klaar. Woest zijn ze en ze hebben met een IJ gedreigd en er is ook een brief van hun gekomen.

Neem Tiscali niet. Ik ben overgestapt naar CompuServe en nooit geen 1 probleem meer gehad en de telefonie is veilig. Niemand kan er meer in. Daar heeft CS zelf wel goed voor gezorgd.

www.compuserve.nl/adsl.
0900-2025425.

Uranus.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 17 jan 2007 18:31
door Marssjo
Per maart 2006 was ik er vanaf.
Was die datum tevens het einde van jouw 12 maandelijkse contractperiode waar Tiscali mee werkt ?? Je mag bij Tiscali tussentijds opzeggen maar je moet wel tot einde contract betalen. Lees hun ALV maar.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 17 jan 2007 18:57
door alexD
:) Ik heb tot en met het einde betaald. Inmiddels al twee brieven naar Intrum Oplichtria gestuurd, uiteraard nooit antwoord. Tiscali heb ik al ongeveer 10 tot 15 e-mails gestuurd. Tussen de vele terugverwijzingen naar Intrum (het standaard antwoord!) nog geen enkele keer een oorzaak of een excuses.

Ik ben er wel achter hoe het zit: in plaats van een automatische afschrijving van hun kant, deed ik een automatische overboeking naar hun toe. Gevolg: Tiscali dacht dat ik een jaar niet betaalde! Natuurlijk ging Tiscali hier niet op in.

Het einde van het liedje is nu dat allebei zich doodleuk stil houden... :shock: :x

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 19 jan 2007 06:16
door Uranus1963
Ik heb precies hetzelfde gehad als AlexD. Ik heb alles keurig betaalt en alles is keurig binnen gekomen en het einde van de tiende maand heb ik Tiscali opgezegd. De laatste dag internet zou ingaan op 30 huni 2006. Immers ze zeggen doodleuk, dat een contract een wederzijds aspect in zich draagt ofwel dat jij gewillig mag zijn het op te zeggen, maar zij niet en dan blijf je nog een jaartje langer hangen, want ze wensen je niet af te sluiten, ondanks jouw aangetekend schrijven naar Tiscali toe enzovoort. Dit is tegen de wet, wat zij doen, dus van Interim Justitia heb je niets te maken. Even bij Univé een Rechtbijstandjurist inschakelen en het probleem is zo van de baan. Zij weten wat te moeten doen en Tioscali poept zeven kleurtjes. Wanneer een klant opzegt binnen de termijn, dan kunnen ze je niet ingeslopen een jaar langer aan jouw contract vast laten zitten, want dan zijn zij in overtreding.

Bewaar je afschriften; jouw aangetekend schrijven en ga hiermee naar een Rechtsbijstandjurist. Ga nooit in deal met een incassobureau, maar inderdaad wat hier al eerdr gezegd werd met Tiscali zelf. Ik heb toen een rechtsbijstandjurist ingeschakeld. Probleem was binnen een dag opgelost.

Ik ken ook mensen die Tiscali hebben gehad, die hebben het op een andere wijze gedaan. Hun bankrekening geblokkeerd voor Tiscali. Nieuw rekeningnummer genomen bij de bank. Daar hun salaris of uitkering op laten storeten en Tiscali of de desbetreffende ISP waar het om gaat blijft buiten schot. Het enige wat die ISP kan doen is naar een incassobureau hollen. Dat doen ze dan ook meestal. Daarom krijg jij een A4tje van IJ in huis. Dan zien we dus, dat we niet van hoeven te schrikken, want immers jij hebt de opzegging goed gedaan; dat Tiscali niet van je af wilt daar heeft Tiscali niets over te zeggen, maar jij als klant wel, volgens de wet. Dan zien we dus dat zij in overtreding zijn van de wet. Nu, wanneer je dat in een artikel kan hard maken, wat elke jurist of advocaat kan, dan zit je dus heel erg goed. Wanneer het dan voor de rechter zou komen, staan zij voor schut en niet jij.

Zo hebben zij het gedaan. Immers het blijft altijd een technisch probleempje dat je Tiscali providing blijft doorlopen door jouw ADSL Kabel. Ik heb het op die manier opgelost dat ik per 1 juli dan een nieuw KPN nummer heb aangevraagd. Dan was ik wel van mijn ISP af, want je hebt dan ook geen ADSL. Je zorgt er wel voor dat je meteen naar een andere povider gaat, ik zou zeggen Compuserve en dan naar een ander provider over te gaan. De oude provider heeft het echt voor het nakijken.

Doe dit en je bent zo van ze verlost.

Groet,

Uranus.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 19 jan 2007 14:08
door Dirkie
Even een vraagje voor Uranus.

Ik kom op dit en andere fora van radar regelmatig de naam Uranus tegen en dan meestal in combinatie met zeer positieve berichten over Compuserve. Op zich niets mis mee.

Maar op 9 nov 2006 schreef een Uranus dit
Ik zit nu al twee jaar bij Compuserve en kwam ook van UPC. Oww, wat een verademing!!! Leve compuserve
En hier schrijf een Uranus dit
Ik heb alles keurig betaalt en alles is keurig binnen gekomen en het einde van de tiende maand heb ik Tiscali opgezegd. De laatste dag internet zou ingaan op 30 juni 2006.
Chronologisch klopt dit namelijk niet helemaal volgens mij.

Op 18 januari schrijft iemand in het forum Internet iets over de behandeling door Compuserve zonder daarbij een naam of een datum o.i.d te noemen. En Uranus reageert meteen met
Ik ken die vent die daar gewerkt heeft. Hij is ook ontslagen
Hoe kun je dit weten zonder te weten over wie het gaat? En wie is er dan nog meer ontslagen?

En in de tussentijd zie je ook nog kans om geheel zelfstandig de nieuwe Windows versie (Vista) geheel alleen te verbeteren, getuige deze bijdrage
Daarna ben ik de eigenaardigheden en de problemen van Vista eruit gaan halen en dat even op een nood PCtje geinstalleerd. Daarna heb ik de buggen eruit gehaald. Dat waren er nogal wat. Toen ben ik dit soort problemen gaan opsporen met speciale IT programmatuur en daarna zag ik dat die goed bleek.
Microsoft is daar met heel veel mensen jaren mee bezig geweest en jij kunt het effe alleen.

Geloofwaardig???

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 21 jan 2007 16:39
door lmk43
Ik wist niet dat je tussentijds kon opzeggen bij Tiscali.Is dit alleen bij ADSL of ook bij gewone inbelverbinding.Tevens vemoedt ik dat Tiscali en Compuserve het gros van de Spam stuurt als ik de source-code van mijn e-mail-box bekijk.Tevens knijpt Tiscali volgens mij ook de inbelverbindingen af als het te druk wordt.Volgens mij mag dit ook niet.

LMK43

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 21 jan 2007 18:45
door ??
Nee, het verhaal van Uranus is totaal ongeloofwaardig. Helemaal dat verhaaltje over telefonie - en het feit dat hij claimt dat Tiscali verantwoordelijk is voor de beveiliging van de modems van consumenten. Dat is Tiscali dus NIET, dat is de consument zelf (er staat dan ook duidelijk in zo ongeveer IEDERE handleiding dat je het wachtwoord moet veranderen).

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 22 jan 2007 15:44
door Ralph2
Nog een leuke hier over Tiscal en Intrum Justitia:

Ik ben al eindeloos lang klant van Tiscali en van hun voorganger, WorldOnline. Minstens sinds 1997 want ik heb alle emails sinds 1997 gearchiveerd.

Zij hebben altijd via een automatische incasso alle abonnementskosten geint. Geheel automatisch, sinds voor 1997 dus. Ik heb ook altijd mijn facturen per email ontvangen, met de mededeling dat het binnenkort automatisch van mijn bankrekening wordt afgeschreven.

In November 2006 kreeg ik plots een vordering van Intrum Justitia. Na opbellen bleek dit te zijn, volgens hun, een factuur van Tiscali uit, lach niet, October 2001. Oorspronkelijk bedrag iets van 48 Euro, plus, plus, plus, nu dus iets in de 90 Euro.

Wat kunnen we doen tegen zulke onzin? Ik heb een antwoord gekregen van Tiscali dat alle adminstratie uit handen is gegeven aan Intrum Justitia. Maar Intrum Justitia beantwoord nu al 4 van mijn emails, sinds midden December niet.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 22 jan 2007 21:48
door PHS
Ik denk dat ze het te druk hebben met het te woord staan van al die andere ex-worldonline klanten. Er zijn genoeg voorbeelden op dit forum te vinden...

In december zijn er een heleboel van die brieven op de post gegaan kennelijk. Zo ook een naar mij. Of ik even wil betalen voor een abonnement dat in 2000 al is opgezegd. Tsja... Dacht het niet :D

Intrum zei dat t dossier bij hen niet meer bestond (?), Tiscali zei schrijf een brief, wat ik gedaan heb, inclusief uitleg dat ik allang niet meer op dat adres woonde. Hun antwoord: het staat op jouw naam, toon maar aan dat je het destijds hebt opgezegd. En daarna telefonisch het advies om toch maar te betalen. Zucht...

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 15 feb 2007 20:45
door Patat
Tiscali en IJ moet je gewoon negeren.
Zij gaan je nooit dagvaarden voor zo'n klein bedrag.

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 16 feb 2007 00:54
door allroundchauffeur
Intrum Just. is maar een klein bedrijfje wat tracht met een gigantische stroom post je te intimideren. Als je inderdaad zoals eerder is geopperd je rekeningen betaald, dat hoef je IJ niet te betalen en houdt het gewoon op. Niks aan het handje.. 't is niets meer dan bangmakerij, standaard procedure. Zodra je gaat reageren, dan hebben ze beet.

En wat die planeet uranus betreft, die wil alleen maar interessant over komen, maar 't is 'n iqnullus.




http://www.geocities.com/maranatha_beverwijk/

Re: Tiscali & Intrum Justitia...

Geplaatst: 04 sep 2007 12:32
door Vortex
Dit heb ik dus ook gehad.. December 2006 een brief van IJ of ik even 180 euro wil betalen voor een abonnement op Tiscali uit 2000..
Raar is dat want ik heb ooit World Online gratis gehad maar dat is in 1997 opgezegd. Ik was intussen verhuisd en moest dat dan maar bewijzen. Dat heb ik gedaan maar nooit iets op gehoord tot vanmorgen!
Blijkbaar heeft het incassoburo Lindorff de zaken van IJ overgenomen want ik werd ineens gebeld door dit bedrijf.
Afijn, maar weer eens die bewijzen opsturen in de hoop dat er nu eens echt naar gekeken wordt en ik eindelijk rust krijg.

Groeten,
Vortex