L.S.,
Dit zijn mijn eerste woorden op dit forum en daarom ben in totaal onpartijdig tegenover iedereen. Natuurlijk ben ik wel een beetje geschrokken van de mensen die elkaar hier schijnbaar niet mogen maar al lezende vind ik het ook allemaal wat kinderachtig.
Ik vind dat je niet verplicht bent met je eigen email-adres te werken en best een schuilnaam mag voeren. Dit mede omdat ik ook vind dat je niet privé naar elkaar moet gaan mailen: anders kun je beter je onderlinge meningsverschillen op een chatbox of per telefoon uitvechten.
Verder vind ik dat je op een forum nooit persoonlijk mag worden, beleefd tegen elkaar moet blijven en elkaars mening moet respecteren. Mensen met een afwijkende mening maken een forum nu juist interessant.
Ook ik zit in het zelfde schuitje als u allen en ben zolangzamerhand een paar hartkleppen kwijt van de frustratie over Legio. Toen ik mijn contract ondertekende was ik me er 100% van bewust dat ik mijn inleg kwijt kon raken. Ook hield ik er rekening mee dat ik mogelijk wat bij zou moeten betalen. **** happens bij dalende koersen en je bent nu eenmaal aan het beleggen.
Financieel kom ik ook niet echt in de moeilijkheden maar al met al gaat dit grapje me volgens de huidige stand van zaken wel zo'n 10.000 euro kosten en daar had ik een heerlijk luxe vakantie van kunnen betalen en ik zou het zelfs nog liever aan Unicef storten.
Om eerlijk te zijn heb ik niet veel vertrouwen in de Stichting Leaseverlies, al ben ik wel lid geworden. De realiteit is echter dat Legio (of Dexia) natuurlijk nooit gaat zeggen "laat die restschulden maar zitten" en dus is de enige mogelijkheid dat het tot een rechtszaak komt en wetende dat de verliezende partij daarin, ongeacht de uitspraak, altijd in beroep zal gaan, zijn we mijns inziens dan zeker 4 jaar verder. En dan zou ik tegen de Stichting willen zeggen : "ik zou zolangzamerhand maar eens gaan beginnen". Dat ze nu nog bezig zijn de aanmeldingen te inventariseren is onzin: Dan moet je nu een einddatum in gaan stellen dat je (bijvoorbeeld) tot 1 september je nog aan kan melden en dan een ledenstop houden en met de leden die je dan hebt de rechtszaak tegen Legio gaan beginnen. Ik krijg nu de indruk dat meneer Schonewille zoveel mogelijk bedragjes van 45 euro bijelkaar wil vergaren en elke zondag daar een dikke sigaar voor opsteekt.
De grootste schurk is natuurlijk Dexia Bank Nederland. Waar we met z'n allen ingetrapt zijn is een slimme constructie om zoveel mogelijk mensen financieel te naaien. Legio / Dexia wijst elke verantwoordelijkheid van de hand maar heeft veel meer op hun geweten dan ze zichzelf kunnen indenken. Mensen met een klein inkomen die hier hun hoop op hadden gevestigd, kunnen niet anders dan helemaal kapot zijn.
Mijn grootste frustratie is het feit dat ik nog een klein jaar te gaan heb en geen idee heb wat ik straks uiteindelijk moet bijbetalen. Het enige wat ik kan is hopen op gunstige koersen en hopen dat de schade nog meevalt. Maar als Legio / Dexia steeds voor de voor mij meest ongunstige koers koopt en verkoopt, moet er nu haast wel een beurswonder gebeuren wil ik op 'niets bijbetalen' uitkomen. Ik heb al maanden lang in de gaten dat ik zelf veel beter 'mijn' aandelen zou kunnen beheren dan die mongolen daar. U en ik worden echt bij elke koers door ze genaaid, soms wat meer en soms wat minder.
Ik heb ze ook gebeld met de vraag het contract af te mogen kopen maar 'daar kan geen sprake van zijn, contract is contract'. Ik voel met u mee, u hopelijk ook een beetje met mij en lees graag uw meningen over mijn stellingname inzake de Stichting en inzake Dexia maar laten we respect voor elkaar tonen.
Chiem.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] respect
Re: respect
L.S.,
Het enige wat ik op deze twee reakties kan antwoorden is 'jammer'. Oprecht vind ik het jammer dat schijnbaar de personen die voorheen met elkaar van gedachten wisselden op dit forum, nu zo wantrouwerig tegenover elkaar zijn geworden dat er niet meer normaal kan worden gediscussieerd.
Ik ben nog maar net op dit forum of ik ben al een *****, ik ben ene Loek en ik mag (???) de "gedeputeerden" niet bang maken ? Who the hell zijn de gedeputeerden dan ? Hier mis ik denk ik even een stukje info uit vorige discussies.
En waarom ik niets negatiefs over de Stichting Leaseverlies zou mogen zeggen, begrijp ik al helemaal niet. Er is misschien wel grond om een rechtszaak te beginnen tegen Legio maar je moet wel realistisch durven blijven.
Mijn vriendelijk bedoelde vraag aan forumlezers die schijnbaar t.o.v. elkaar al zo vol van haat zijn dat ze bij elke schuilnaam denken met de 'vijand' te maken te hebben, is de volgende :
Wat is volgens u dan de zin van een forum ?
Als u - op welke site dan ook - zich mengt in een forum, zult u zien dat er daar wordt gediscussieerd en met elkaar van mening wordt gewisseld. Als u een andere mening dan de mijne hebt, is dat uw goed recht maar het eerder door mij genoemde 'respect' moet wel wederzijds in ere worden gehouden anders zal ieder persoon met redelijk verstand zich terugtrekken van het forum omdat die daar niet aan mee willen doen.
Ik doe dan ook graag een beroep op ieders normaal verstand zonder dat hatelijk - naar wie dan ook - te bedoelen. Ik ben niet Loek en ook geen van de andere oudere hoofdpersonen van dit forum maar zie (nogmaals) geen reden om met mijn eigen privé emailadres te moeten mailen. Wat voegt dat toe ? Dat ik daar dan hatelijke mailtjes op kan ontvangen ? In een forum is het heel normaal dat mensen met schuilnamen werken, zolang ieder met respect met elkaar omgaat, maakt dat mijns inziens niets uit.
Nog steeds wissel ik graag van mening met andere Legio-slachtoffers en zie graag uw (inhoudelijke) reakties tegemoet.
m.v.g.
Chiem
Het enige wat ik op deze twee reakties kan antwoorden is 'jammer'. Oprecht vind ik het jammer dat schijnbaar de personen die voorheen met elkaar van gedachten wisselden op dit forum, nu zo wantrouwerig tegenover elkaar zijn geworden dat er niet meer normaal kan worden gediscussieerd.
Ik ben nog maar net op dit forum of ik ben al een *****, ik ben ene Loek en ik mag (???) de "gedeputeerden" niet bang maken ? Who the hell zijn de gedeputeerden dan ? Hier mis ik denk ik even een stukje info uit vorige discussies.
En waarom ik niets negatiefs over de Stichting Leaseverlies zou mogen zeggen, begrijp ik al helemaal niet. Er is misschien wel grond om een rechtszaak te beginnen tegen Legio maar je moet wel realistisch durven blijven.
Mijn vriendelijk bedoelde vraag aan forumlezers die schijnbaar t.o.v. elkaar al zo vol van haat zijn dat ze bij elke schuilnaam denken met de 'vijand' te maken te hebben, is de volgende :
Wat is volgens u dan de zin van een forum ?
Als u - op welke site dan ook - zich mengt in een forum, zult u zien dat er daar wordt gediscussieerd en met elkaar van mening wordt gewisseld. Als u een andere mening dan de mijne hebt, is dat uw goed recht maar het eerder door mij genoemde 'respect' moet wel wederzijds in ere worden gehouden anders zal ieder persoon met redelijk verstand zich terugtrekken van het forum omdat die daar niet aan mee willen doen.
Ik doe dan ook graag een beroep op ieders normaal verstand zonder dat hatelijk - naar wie dan ook - te bedoelen. Ik ben niet Loek en ook geen van de andere oudere hoofdpersonen van dit forum maar zie (nogmaals) geen reden om met mijn eigen privé emailadres te moeten mailen. Wat voegt dat toe ? Dat ik daar dan hatelijke mailtjes op kan ontvangen ? In een forum is het heel normaal dat mensen met schuilnamen werken, zolang ieder met respect met elkaar omgaat, maakt dat mijns inziens niets uit.
Nog steeds wissel ik graag van mening met andere Legio-slachtoffers en zie graag uw (inhoudelijke) reakties tegemoet.
m.v.g.
Chiem
Beste ??
Dit forum wordt bepaald door de forumlezers en zij die geen bijdrage leveren maar wel contributie betalen. Denk daar maar een overna.
Het voordeel van schrijven op een forum is om met zo weinig mogelijk woorden de mensen zo te interesseren, dat zij uitkijken naar de volgende topic van de schrijver.
Voordat Haary Mulisch bekendheid kreeg als schrijver heeft hij ook het en ander moeten leren. Of niet ?
P.S. Morgen zakt de rente weer en zullen de koersen dalen.
Berend
Dit forum wordt bepaald door de forumlezers en zij die geen bijdrage leveren maar wel contributie betalen. Denk daar maar een overna.
Het voordeel van schrijven op een forum is om met zo weinig mogelijk woorden de mensen zo te interesseren, dat zij uitkijken naar de volgende topic van de schrijver.
Voordat Haary Mulisch bekendheid kreeg als schrijver heeft hij ook het en ander moeten leren. Of niet ?
P.S. Morgen zakt de rente weer en zullen de koersen dalen.
Berend
Hoi Bart, ik dacht altijd dat het een goeie zaak was voor de waarde van aandelen als men besluit de rente te verlagen.
Het wordt voor bedrijven dan weer een stuk voordeliger om geld te lenen, wat hun winst weer ten goede komt. Het wordt tevens relatief interessanter om dan in aandelen te beleggen omdat die renteverlaging dan uiteindelijk in de te ontvangen spaarrente wordt doorgerekend.
Het wordt voor bedrijven dan weer een stuk voordeliger om geld te lenen, wat hun winst weer ten goede komt. Het wordt tevens relatief interessanter om dan in aandelen te beleggen omdat die renteverlaging dan uiteindelijk in de te ontvangen spaarrente wordt doorgerekend.
Beste Bart (of heet je Berend ?),
Kurkertrekker heeft gelijk voor wat betreft die opmerking over rente. Maar jij hebt dus ook gelijk : jij moet nog een hoop leren !
Chiem,
Ik ben het met je eens dat de Stichting Leaseverlies een soort uiterste datum in zou moeten stellen dat je lid kunt worden. Sowieso lijkt me een stappenplan voor de leden een goed idee om duidelijkheid te verschaffen.
Dat je er weinig vertrouwen in hebt, vind IK 'jammer' van jou. Je schrijft dat je wel lid bent geworden dus dat vind ik dan een beetje hypocriet.
Pepijn.
Kurkertrekker heeft gelijk voor wat betreft die opmerking over rente. Maar jij hebt dus ook gelijk : jij moet nog een hoop leren !
Chiem,
Ik ben het met je eens dat de Stichting Leaseverlies een soort uiterste datum in zou moeten stellen dat je lid kunt worden. Sowieso lijkt me een stappenplan voor de leden een goed idee om duidelijkheid te verschaffen.
Dat je er weinig vertrouwen in hebt, vind IK 'jammer' van jou. Je schrijft dat je wel lid bent geworden dus dat vind ik dan een beetje hypocriet.
Pepijn.