Pagina 1 van 1
ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 18 nov 2006 12:55
door jooston
Wie heeft er ervaring met de garantieregeling van Nokia?
Zelf heb ik in juni van dit jaar een Nokia 9300i aangeschaft. Hiermee kun je bellen, internetten, mailen etc. Tenminste als het toestel niet defect is...... Vanaf het begin functioneerde het toestel niet naar behoren, erg traag, display viel soms uit, blijft wit of streept. Uiteindelijk kon ik er in juli helemaal niets meer mee. Ik heb het toestel toen naar de reparatieafdeling van de leverancier gebracht. Nadat er een nieuwe software update op was geinstaleerd was het probleem nog niet verholpen. Zij hebben besloten het toestel op te sturen naar de reparatieafdeling van Nokia..........in Roemenie.
Uiteindelijk hebben zij niets meer gedaan dan ook een softwareupdate uit te voeren, tot 2 keer toe. Hierna werd mij verzocht door de leverancier dan maar contact op te nemen met Nokia Benelux. Ik begrijp nu waarom zij dit zelf niet doen.......Wat een drama!!! Je moet dan bellen naar een 0900 nr a €0,45 ct per minuut met een gemiddelde wachttijd van circa een 20 minuten. Na je klacht hier te hebben neergelegd geven ze aan dat je z.s.m. zal worden teruggebeld. Niet dus!! Na twee weken eindelijk een reaktie, nadat ik inmiddels zelf weer een aantal keer heb gebeld. Ik krijg een nieuw toestel, althans een nieuw binnenwerk. Toestel weer verstuurd naar Roemenie voor de derde keer. Uiteindelijk naar circa 3 weken is het toestel retour...........zonder nieuw binnenwerk maar met een niet succesvolle software update. Het blijkt overigens dat die lui in Roemenie standaard een softwareupdate uitvoeren aangezien daarmee de meeste defecten worden verholpen. Daarnaast kunnen ze geen Nederlands dus ook niet de aanwijzingen die op de reparatiebon staan. Vervolgens een week geleden weer gebeld met Nokia. Zij geven aan terug te bellen wat ze tot op heden weer niet hebben gedaan. Kortom, in juni een Nokia 9300i aangeschaft, in juli ter reparatie aangeboden en na 4,5 maand nog geen (nieuw) toestel!!!!!!
Iedere keer als je belt wordt er aangeven een passende oplossing te geven. Niets is minder waar. Althans, deze oplossing wordt niet uitgevoerd!
Ik weet nu niet meer wat te doen.
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 18 nov 2006 15:22
door Dragoon
Heeft u op de reparatie bon toevallig gezien dat het verstuurde Imei anders is als het ontvangen Imei als ,dit namelijk zo is dan heeft u namelijk een nieuw binnenwerk gekregen.
Ik denk namelijk dat ik weet om welk reparatie bedrijf het gaat en wij hebben hier als winkel zijnde ook last van dit is niet alleen met Nokia maar met alle merken.
Er klopt namelijk af en toe helemaal niets van de reparatie omschrijvingen, dit heeft met het systeem te maken zeggen ze.
U zou eventueel ook kunnen E-mailen naar ze om te vragen wat er exact met het toestel is gebeurd.
Of u kunt bij de 3e keer eisen dat het toestel van binnen word geswapt dit zijn ze namelijk bij de 3e keer verplicht.
En als het goed is eindigt de naam van het Repaircentre op "X"
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 19 nov 2006 13:18
door jooston
Dank voor uw reaktie.
De derde keer is er de volgende storingsomschrijving gegeven; nokia swap swid LJ6NL111SI met een nadere uitleg van de stroring.
Waar kan ik aan zien wat het repaircentre is? Dat staat nl. niet op het reparatierapport.
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 19 nov 2006 14:28
door ??
Had het toestel dat terug is gekomen ook een ander serienummer? Als ik het zo lees lijkt het daar nl wel sterk op, wat dus wil zeggen dat ze het toestel hebben omgeruild (of iig de printplaat hebben geswapt, wat dus neerkomt op een nagenoeg geheel nieuw toestel).
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 14 dec 2006 14:55
door jooston
Nee, hetzelfde serienummer was aanwezig. Ik heb nu nadat ik een kopie van dit bericht heb doorgestuurd naar Nokia een nieuw exemplaar ontvangen
Eindelijk..........
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 08 feb 2007 21:37
door scully27
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met nokia, sterker nog ik maak het nog steeds mee en ik word er moedeloos van. Ik vind deze manier van omgaan met klanten voor een communicatie bedrijf zeer zeer slecht. Mijn telefoon werkt ook niet naar behoren en mijn telefoon zou ook geswapt worden maar dat is niet gebeurd. Ik ben zelf naar multicom in a'dam geweest en daar zou mijn telefoon ter plekke geswapt worden. Ik was tenslotte gebeld door nokia dat ik dat daar kon doen. Toen ik daar kwam 2 dagen later had die meneer geen swaps op voorraad. Ik ben al bijna een jaar bezig en word ook niet teruggebeld. Ik heb vanaf oktober 06 zo'n 6 mails gestuurd waar ik niks op hoor en vanaf januari 07 al zo'n 4 keer gebeld en word NIET teruggebeld. Echt schandalig vind ik dit. Jouw verhaal is heel herkenbaar. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Heb nu een mail naar Radar gestuurd kijken of zij contact kunnen krijgen met nokia. Groet Saskia
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 08 feb 2007 23:10
door Kika29
Het is momenteel armoede met de Nokia reparaties. Ik wordt er ook moedeloos van. Schaam me dood en durf klanten nauwelijks te bellen als hun toestel terug is van reparatie zo slecht gaan die op dit moment.Een nokia callcentre medewerker presteerde het zelfs om een nokia-gebruiker naar mijn shop te sturen zodat hij daar een nieuw toestel op kon kom halen.Zomaar gratis en voor niks....Ik wist nergens van en de gangbare procedure is het niet.Replay stuurt een klant met een klacht toch ook niet naar de Bijenkorf om daar maar ff een neiuwe broek op te halen????
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 09 feb 2007 08:03
door Ron 2
Replay stuurt een klant met een klacht toch ook niet naar de Bijenkorf om daar maar ff een neiuwe broek op te halen??
Wel als die broek ook bij de Bijenkorf is gekocht.
De klant heeft een artikel bij de winkel gekocht en niet bij de importeur, de winkelier is verantwoordelijk voor de oplossing van de klacht en mag zich niet verschuilen achter de grillen van de importeur/fabrikant.
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 11 feb 2007 02:32
door Kika29
@ Ron2 wil je 3 weken met me ruilen van werk en de insides wat betreft die regelingen kennen?????.......Be my guest...
Nokia heeft zijn regels(zoasl samsung ze heeft moto en lg etc.) en de regels zijn dat ze de kans moeten krijgen om het op te lossen dus ook voor de winkelier..Als een winkelier voor iedere klacht wat de fout van de fabrikant is een nieuw toestel moet uitgeven terwijl de fabrikant de verantwoordlijke is en de winkelier het aanspreekpunt en de fabrikant weigert om een nieuw toestel te geven aan de winkelier, omdat daar regels aan gebonden zijn via de wet bepaald???.......Dan kan ik als verkooppunt hoog springen of laag maar de beste optie is beter blijven staan. Een toestel die bij mij verkocht is die later klachten ondervind kan ik niet zomaar omruilen. Zeker niet als het een fabricage fout is. Ik moet de fabrikant de kans geven het op te lossen. Geef ik de consument een nieuw toestel dan mats ik de fabrikant omdat ik niet direct met de klacht aan kom....mats ik de klant omdat hij iets nieuws krijgt en kan ik de tent sluiten binnen 3 maanden want mijn kast raakt vol met afgestuurde zogenaamd gerepareerde toestellen die niet gerepareerd zijn en bovendien gebruikt..Wat betekent dat alle providers in de problemen komen. De consumenten kunnen ook een los toestelletje voor 600 euro gaan kopen bij een fabrikant. Wat normaal gesproken i.c.m een abo goedkoper is en wat dit probleem niet oplost... Ik vind het prima hoor jij mag van mij 600 euro betalen voor een toestel wat je normaal gratis krijgt icm je abo of met bij betaling...Maar los je dan het probleem op?? Nee want dan verleg je het probleem en wel bij de verantwoordelijke (nokia in dit geval) zonder een winkelier waar je alles van eist maar die niet meer kan doen als hij doet...Los je er wat mee op NEEEEE dan ben je verder van huis die luisteren echt niet naar een consumentenprobleempje
... Succes met Nokia ron....Ik wacht met smart op je eerste succes omruilverhaal... Als je een telefoonnummer van nokia hebben wil roep maar....
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 11 feb 2007 09:18
door Ron 2
Kika, enerzijds is er een consumentenrecht waarbij de klant te maken heeft met de winkelier (of internetwinkel) die hem het product verkocht heeft, de winkelier is verantwoordelijk voor de levering van een deugdelijk product.
Natuurlijk hoeft hij dat product niet direct bij elke storing om te ruilen, de klant moet de winkelier de kans geven de klacht op te lossen.
Anderszijds heb je een fabrikant/importeur die zijn eigen spelregels hanteert en de winkelier in een onmogelijke positie dwingt.
Ik zou daar als winkelier niet graag tussen staan, ik denk dat je snel failliet bent als je dat consumentenrecht op een klantvriendelijke wijze toepast.
Als Nokia iemand naar je winkel stuurt om een toestel om te ruilen, moet het natuurlijk wel zo zijn dat jij dat toestel ook weer bij Nokia kan claimen en niet een zoveelste gebruikt/gerepareerd toestel op de plank kan leggen.
Als een winkelier voor iedere klacht wat de fout van de fabrikant is een nieuw toestel moet uitgeven terwijl de fabrikant de verantwoordelijke is en de winkelier het aanspreekpunt en de fabrikant weigert om een nieuw toestel te geven aan de winkelier, omdat daar regels aan gebonden zijn via de wet bepaald???.
En toch is dat de wet.
Als jij een auto koopt die voor je bedrijf en die auto kun je een half jaar niet gebruiken omdat hij steeds defect is en al drie keer naar de garage of importeur geweest is accepteer je dat ook niet. Hoe zeer jij als collega ondernemer misschien ook mee kan voelen met de garage.
Ik begrijp je reactie volledig, maar uit het oogpunt van de klant heb jij pech.
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 13 feb 2007 22:44
door timmy24
Hier ook even een vraagje over de reparatie van een nieuw binnenwerk,dit gaat wel om een samsung,maar het principe blijft het zelfde,ook ik lig in conflict met de winkel van mijn telefoon die al 4x is weggebracht,en waarvan word gezegd dat er een nieuw binnenwerk is ingedaan,maar nu lees ik dat dan het imeinummer anders moet zijn,dit is dus niet het geval,begrijp ik het nu goed dat er dus maar wat is gezegd om er maar weer van af te zijn?
Re: ZEER SLECHTE GARANTIEREGELING NOKIA!
Geplaatst: 14 feb 2007 00:07
door mobiwizard
@Timmy,
Samsung laat altijd het serienr(imei) overzetten. Dus als er een boardswap plaatsvindt is je serienr nog steeds hetzelfde.