Geen hypotheek door onterechte BKR notering door T-mobile
Geplaatst: 19 nov 2006 21:26
Beste mensen,
Januari 2006 kreeg ik een brief van een deurwaarder dat ik een schuld bij Transfair BV had van ruim €1300, omdat ik werkelijk van niets wist gelijk met de deurwaarder gebeld. Het bleek om een abonnement bij T-mobile te gaan dat niet was betaald. Omdat ik nog nooit een mobiel abonnement heb gehad en zeker niet bij T-mobile heb ik gelijk bezwaar aangetekend. Ook heb ik nooit een rekening of aanmaning van T-mobile gekregen, en dan wel ineens een deurwaarder. Er ging bij mij een lampje branden, ongeveer driekwart jaar eerder is mijn portomonnee met diverse papieren en pasjes gestolen, blijkbaar heeft een of andere vandaal een abonnement op mijn naam kunnen aanvragen. Na meerdere brieven aan de deurwaarder kreeg ik eind juli 2006 een brief dat mijn dossier was gesloten. Ik ging ervan uit dat het nu opgelost was.
Helaas had ik te vroeg gejuicht, afgelopen week probeerden mijn vrouw en ik een hypotheek af te sluiten voor een huis dat wij hebben gekocht, maar dat ging mooi niet door, want ik bleek een notering bij het BKR te hebben, de mevrouw van de bank wist mij na aandringen te vertellen dat het ging om een niet betaald abonnement bij T-mobile. Gelijk gebeld met de deurwaarder, die kon niets voor mij doen en verwees me door naar Transfair (een incasso bureau), ook zij konden in eerste instantie niets voor mij doen, ik moest bij T-mobile zijn. Daar wilden ze tot 5 keer toe eerst mijn mobiele nummer weten (wat ik niet heb) tot ik iemand aan de telefoon kreeg. Deze mevrouw was zeer vriendelijk en ik kreeg van haar een email adres van T-mobile waar ik alles aan moest uitleggen, en dan zou het snel opgelost worden. Maar ik kreeg doodleuk een mail terug dat ik ze me niet konden helpen en dat ik bij Transfair moet zijn. Ondertussen zijn er aangetekend brieven verzonden naar Transfair en T-mobile met een kopie van het proces verbaal van de diefstal en een verklaring dat ik nooit heb gewoont op het adres waarop het mobiele abonnement was afgesloten. Maar tot nu toe geen enkele reactie. Officieel hebben ze nog een paar dagen maar voor mij begint de tijd te dringen. Als we binnenkort geen hypotheek kunnen krijgen gaat straks het huis aan ons voorbij. Een dure hypotheek bij een dubieuze geldverstrekker (door BKR registratie) zien wij niet zitten. Weet iemand een manier om T-mobile te bewegen deze onterechte notering snel ongedaan te maken?
Hopelijk kan iemand ons helpen.
Januari 2006 kreeg ik een brief van een deurwaarder dat ik een schuld bij Transfair BV had van ruim €1300, omdat ik werkelijk van niets wist gelijk met de deurwaarder gebeld. Het bleek om een abonnement bij T-mobile te gaan dat niet was betaald. Omdat ik nog nooit een mobiel abonnement heb gehad en zeker niet bij T-mobile heb ik gelijk bezwaar aangetekend. Ook heb ik nooit een rekening of aanmaning van T-mobile gekregen, en dan wel ineens een deurwaarder. Er ging bij mij een lampje branden, ongeveer driekwart jaar eerder is mijn portomonnee met diverse papieren en pasjes gestolen, blijkbaar heeft een of andere vandaal een abonnement op mijn naam kunnen aanvragen. Na meerdere brieven aan de deurwaarder kreeg ik eind juli 2006 een brief dat mijn dossier was gesloten. Ik ging ervan uit dat het nu opgelost was.
Helaas had ik te vroeg gejuicht, afgelopen week probeerden mijn vrouw en ik een hypotheek af te sluiten voor een huis dat wij hebben gekocht, maar dat ging mooi niet door, want ik bleek een notering bij het BKR te hebben, de mevrouw van de bank wist mij na aandringen te vertellen dat het ging om een niet betaald abonnement bij T-mobile. Gelijk gebeld met de deurwaarder, die kon niets voor mij doen en verwees me door naar Transfair (een incasso bureau), ook zij konden in eerste instantie niets voor mij doen, ik moest bij T-mobile zijn. Daar wilden ze tot 5 keer toe eerst mijn mobiele nummer weten (wat ik niet heb) tot ik iemand aan de telefoon kreeg. Deze mevrouw was zeer vriendelijk en ik kreeg van haar een email adres van T-mobile waar ik alles aan moest uitleggen, en dan zou het snel opgelost worden. Maar ik kreeg doodleuk een mail terug dat ik ze me niet konden helpen en dat ik bij Transfair moet zijn. Ondertussen zijn er aangetekend brieven verzonden naar Transfair en T-mobile met een kopie van het proces verbaal van de diefstal en een verklaring dat ik nooit heb gewoont op het adres waarop het mobiele abonnement was afgesloten. Maar tot nu toe geen enkele reactie. Officieel hebben ze nog een paar dagen maar voor mij begint de tijd te dringen. Als we binnenkort geen hypotheek kunnen krijgen gaat straks het huis aan ons voorbij. Een dure hypotheek bij een dubieuze geldverstrekker (door BKR registratie) zien wij niet zitten. Weet iemand een manier om T-mobile te bewegen deze onterechte notering snel ongedaan te maken?
Hopelijk kan iemand ons helpen.