Ik heb een geschil over het verkeerd plaatsen van een dakkapel aan de achterkant van mijn woning. Ik heb voor plaatsing, in een fax, aangegeven dat ik de dakkapel in lijn geplaatst wilde hebben met de rest van de ramen aan de achterzijde maar een dag na plaatsing constateerde ik dat de dakkapel zo'n 20-30 cm naar links staat. Dit is een grove fout en ik heb ze ook direct in gebreke gesteld. De heer vd Gevel is totaal niet genegen om hierop in te gaan en beroept zich op het feit dat mijn man, die inhoudelijk weinig wist van de afspraken, gezegd zou hebben dat het zo geplaatst moest worden. Dit is pertinent niet waar. De enige vraag die mijn man, tussen neus en lippen, kreeg van de werknemer was aan welke kant hij 60 en aan welke kant hij 80 cm moest aanhouden vanaf de buitenmuur en dit terwijl ze op zolder stonden. Een totaal onbegrijpelijke vraag, voor mij, want als de ondernemer zijn werknemer juist had geinformeerd dat had hij deze vraag niet hoeven te stellen. Gezien het feit dat zij, zoals dhr. vd Gevel zelf zegt, 500 dakkapellen per jaar plaatsen en ruim 25 jaar ervaring hebben, lijkt het mij toch niet een uitzonderlijke situatie en mogen wij als leek toch rekenen op hun deskundigheid en expertise. Ik stelde maar 1 eis en dat was dat de dakkapel in lijn geplaatst moest worden, zoals ik schriftelijk had aangegeven. Lijkt mij toch een makkelijk te onthouden en uit te voeren verzoek.
Wie heeft ervaringen met vd Gevel en/of heeft zo'n situatie bij de hand gehad?
Groet,
vf1965
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geschil met dakkapellen-specialist vd Gevel uit Tilburg
Re: Geschil met dakkapellen-specialist vd Gevel uit Tilburg
L.S.,
Ook wij hebben momenteel een geschil met v.d. Gevel. Het gaat bij ons om het volgende probleem:
Wij zijn een bedrijf dat zich richt op de renovatie en verkoop van woningen. Omdat we zelf geen dakkapel kunnen plaatsen hebben we gebruik gemaakt van de diensten van V.d. Gevel.
Bij het plaatsen van de dakkapel is een dakspant verwijderd. De kopers van de betreffende woning hebben bij het bouwtechnische rapport hun vraagtekens bij deze constructie. Hierop hebben we V.d. Gevel gevraagd om met garanties over de brug te komen, wat hij tot dusverre weigert te doen.
Met de kopers hebben we inmiddels overeenstemming bereikt. Wel ben ik bezig om juridisch advies in te winnen om de extra kosten op V.d Gevel te verhalen.
Mocht u behoefte voelen om contact op te nemen mail dan naar: [email protected]
Vriendelijke groeten,
Werner vd Wiel
Ook wij hebben momenteel een geschil met v.d. Gevel. Het gaat bij ons om het volgende probleem:
Wij zijn een bedrijf dat zich richt op de renovatie en verkoop van woningen. Omdat we zelf geen dakkapel kunnen plaatsen hebben we gebruik gemaakt van de diensten van V.d. Gevel.
Bij het plaatsen van de dakkapel is een dakspant verwijderd. De kopers van de betreffende woning hebben bij het bouwtechnische rapport hun vraagtekens bij deze constructie. Hierop hebben we V.d. Gevel gevraagd om met garanties over de brug te komen, wat hij tot dusverre weigert te doen.
Met de kopers hebben we inmiddels overeenstemming bereikt. Wel ben ik bezig om juridisch advies in te winnen om de extra kosten op V.d Gevel te verhalen.
Mocht u behoefte voelen om contact op te nemen mail dan naar: [email protected]
Vriendelijke groeten,
Werner vd Wiel
Re: Geschil met dakkapellen-specialist vd Gevel uit Tilburg
Het is misschien een beetje een late reactie, maar ik wil juist een positief bericht achterlaten over van de Gevel.
Zij hebben bij ons een nokverhoging geplaatst.
De constructie is zeer degelijk. Ze weten waar ze het over hebben, werken alles netjes af, laten geen rommel achter. Houden zich goed aan de afspraken. De horren waren er niet bij aflevering, maar die hoefden wij ook pas te betalen bij aflevering. Dit was een week later al.
Complimenten voor dit bedrijf.
Zij hebben bij ons een nokverhoging geplaatst.
De constructie is zeer degelijk. Ze weten waar ze het over hebben, werken alles netjes af, laten geen rommel achter. Houden zich goed aan de afspraken. De horren waren er niet bij aflevering, maar die hoefden wij ook pas te betalen bij aflevering. Dit was een week later al.
Complimenten voor dit bedrijf.