LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het is een misschien een handige tip !!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Robin

Het is een misschien een handige tip !!

Ongelezen bericht door Robin »

Hallo mede-gedupeerden,

Over 1 jaar lopen twee contracten af die ik bij Legio Lease heb afgesloten. Totaal is de lening (zo noem ik het maar) ongeveer 50.000 gulden en moet ik nu op dit moment 30.000 gulden bijbetalen (mijn pakket is dus nu nog maar 20.000 gulden waard)!!!
Ik weiger dus over een jaar 30.000 gulden te gaan betalen en dan met lege handen te staan. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik zonder rente 50.000 gulden kan lenen.
Ik betaal Legio 50.000,- en koop de lening af en word daarmee rechtmatige eigenaar van de waarden.
Okee ik ben mijn geld aan rente kwijt maar verder in wezen niets. Ik los elke maand iets van het geleende geld af en laat de aandelen lekker ongemoeid totdat ze ooit weer eens omhoog kruipen. Misschien duurt het 5 jaar, misschien wel 20 maar als ze weer op het oude niveau komen, heb ik mijn verlies beperkt tot de rentebetalingen !!!
En over 20 jaar heb ik het geleende geld terugbetaald en hoop ik dat mijn pakket weer 50.000,- waard is. Bij verkoop heb ik dan een leuk bedrag bij elkaar gespaard !!!
Dit is een manier. Ik heb dit nagevraagd bij Legio en deze mogelijkheid bestaat er !!
Dus ga allen op zoek naar een suikeroom die het bedrag nu kan missen !

Ik sta ook ingeschreven bij de Stichting Legioverlies en hoop natuurlijk dat zij met een betere oplossing komen.

Met vr. groeten,
Robin

ferry

Re: Het is een misschien een handige tip !!

Ongelezen bericht door ferry »

Geen slecht idee. Maar ik zou ook op de beurzen letten. De AEX is de laatste week weer met +/- 17% gestegen! En de fondsen die LL heeft gekocht worden nu getipt om aan te kopen. Dus misschien valt het over een jaar nog wel mee.

(SVP geen E-mail Jean, ik geloof jou toch niet)

robin

Ongelezen bericht door robin »

Hallo Ferry,

Ja misschien begint de AEX wel aan een eindejaarsrally !!
Laten we het hopen.

Ik heb nog een vraag: 'Zijn er mensen die hun contract met Legio na 3 jaar hebben verlengd en hoe is hun ervaring hier mee ?'

Mvg,
Robin

Silvia

Ongelezen bericht door Silvia »

Ik heb inderdaad in juni mijn contract laten verlengen. Op dat moment moest ik 1200 euro bijbetalen. Momenteel is dit dus al 7500 euro... Maar ik wacht geduldig af en hoop dat hij binnen drie jaar op een nivo is dat ik niets hoef bij te betalen of zelfs nog iets krijg.

jean

Ongelezen bericht door jean »

Je hoeft mij niet te geloven hoor. Heb ik dus totaal geen moeite mee. Als je maar in jezelf gelooft. Dat doe ik tenslotte ook. Vraag me alleen af waarom Robin, Ferry en Jeroen en nu ook Dhr. Blok zoveel problemen met me hebben.
Is het nou echt zo erg om de realiteit verwoord te zien worden.

Mijnheer Blok, u schrijft dat ik op de man speel. Als u in de historie gaat van dit forum kunt u lezen dat er al op de man werd gespeeld door anderen op mijn persoon bij het aantreden van mij op dit forum.

Uzelf zet mij op een schandblok door de tekst van mijn brief op dit forum te zetten en een stelling te nemen dat u het onbehoorlijk vindt. Mogen de mensen die die brief kregen zelf beslissen of ze er wel of niet wat mee mogen doen? Of bent u de baas van dit forum?

U stelt dat ik niet heb geantwoord op 2 vragen. Als ik niet geantwoord heb dan zal dat zijn omdat ik daar geen antwoord op heb. Als ik het niet weet of geen mening heb daarover dan zal ik dat ook niet uiten.

Ik wens u een fijn weekend toe.

Robin

Ongelezen bericht door Robin »

Beste Jean,

Ik heb geen problemen met jou hoor ! Maar stel dat ik van jouw adviezen gebruik wil maken.

WAT GAAT ME DAT DAN KOSTEN ????? Ik word al helemaal leeggezogen door Legio dus denk niet dat ik jouw salaris ook nogeens kan ophoesten.

Oftewel we proberen zelf wel tot een oplossing te komen en zo niet dan is dat jammer, maar stappen niet meer in ZEE met Legio of WIE dan ook.

Ook meneer Jean niet dus !

U bent de zwakste schakel, TOT ZIENS !!

Tubby

Ongelezen bericht door Tubby »

Precies.
Spaarselectadviseurs manifesteren zich reeds op plekken waar zij zich beter niet kunnen manifesteren om zich wederom trachten te verrijken door nietsvermoedenden en in dit geval ook hopelozen uit te zuigen.
Pas op voor dit volk. Velen van U zijn reeds besodemieterd.
Ga nooit (meer) in zee met spaarselect(-adviseurs). Nu niet nooit niet. Ze stikken van mooie praatjes.
U wordt genaaid waar U bij staat.

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Robin, ik zou wel eens willen weten wat je denkt te gaan doen om uit je problemen te komen? Ja, wat zou het gaan kosten als je een financieel planner jouw situatie zou laten bekijken. Er zijn er die je een rekening presenteren voor de uren die ze met je bezig zijn geweest en je hebt ze die betaald worden van de provisie die gegeven wordt op de produkten. Een financieel planner die zijn werk goed doet hoeft je geen geld te kosten. Waarom ga je niet eens praten met een notatis die estate planning doet. Die vertrouw je toch wel?! Tik nou gewoon eens bij Google financieel planning aan, zul je zien hoeveel hits je hebt, stuur ze een mailtje wat ze voor je kunnen betekenen etc. etc.
Als je een FP er niet wilt of kunt vertrouwen hoe ga je dan om met je eigen verzekeringsadviseur of je eigen bank? Die jongens zitten in dezelfde branche en doen dezelfde produkten over het algemeen.

Tubby, met jouw redenatie zou ik maar oppassen. Je moest is weten hoe het verloop is in adviseurs/verkopers bij al die maatschappijen als Spaar Select, Spaar Beleg, Gelink, Spaar Advies, etc. etc. De kans dat je tegen zo iemand oploopt in de toekomst is groter dan je je been breekt, bij wijze van dan. Jij gaat ervan uit dat elke maar dan ook elke adviseur slechte bedoelingen heeft. Neem van mij aan dat er diverse adviseurs zijn die uit zichzelf zijn vertrokken bij genoemde bedrijven omdat ze zich niet kunnen verenigen met het gevoerde beleid. Ondergetekende idem. En...op dit forum (her)ken ik inderdaad mensen die eenzelfde verleden hebben. Neen, noem even geen namen.

Mike

Ongelezen bericht door Mike »

Als dat suikeroompje van jou, nog een neefje kan gebruiken ?

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Kan niet, ben ik al, grote vriend geworden met Robin

Gesloten