Pagina 1 van 1

Planet Internet en KPN

Geplaatst: 21 nov 2006 09:02
door ericsunny
Dit verhaal probeer ik in een notendop samen te vatten maar dat valt niet mee.
Ik heb grote problemen met PlanetInternet en KPN en zou er drie A-viertjes mee kunnen vullen.
In juni ben ik overgestapt van ADSL naar InternetPlusBellen van KPN/Planet.
Maandelijks betaal ik daarvoor E.59,95
Ondanks herhaalde malen klagen werd ook nog steeds elke maand E.14,95 afgeschreven voor mijn oude ADSL abonnement.
Toen eindelijk in September het probleem werd erkend moest ik weer terug naar een ADSL abonnement en weer een gewone telefoonaansluiting nemen om van daar uit opnieuw IPB aan te vragen. Niemand kan me uitleggen waarom, maar goed. Ik ben de kwaadste niet en werk mee ondanks de fouten van Planet Internet. Het zou wél weken gaan duren.
Maar alles dat maar verkeerd kan gaan, gaat verkeerd.
Enige tijd had ik geen internet, ik raakte mijn Emailadressen kwijt en heb geen provider meer. Men heeft als (tussen)oplossing een gratis emailonly account voor me aangemaakt maar jawel, ook dat is gelijk voor de duur van een jaar van mijn rekening afgeschreven.
Nu zit ik in een fase waarin ik dus word ‘teruggezet’ naar ADSL. De gevolgen zijn desastreus. Al bijna een week zit ik, eerst zonder internet en nu zonder telefoon!!
Voor de KPN besta ik niet meer als IPBklant en bij Planet word ik van het kastje naar de muur gestuurd maar betaal nog steeds dubbel. Ik ben kwijt hoeveel uren ik de afgelopen vijf maanden met mijn telefoon aan het oor, wachtend op iemand die mij te woord staat, wachtend omdat ik met de juiste persoon moet worden doorverbonden, wachtend op een antwoord dat toch niet komt, in grote ergernis heb doorgebracht. Ik hoef u waarschijnlijk niets te vertellen.
Ik heb klantenservice van Planet talloze malen geschreven en gebeld (nu dus mobiel), ik ben beleefd gebleven en erkend gekregen dat dit toch niet kan maar dat helpt allemaal niets.
‘Ja meneer, ik begrijp het probleem en er wordt zo spoedig mogelijk iets aan gedaan’ maar ík ben zwaar de dupe van fout op fout die door Planet en KPN worden gemaakt.
Ik ben het spuugzat om steeds weer dezelfde excuses aan te horen en wil het hogerop zoeken, maar hoe en waar? Er is in Nederland bij mijn weten geen ombudsman voor dit soort zaken. Help!

Re: Planet Internet en KPN

Geplaatst: 03 dec 2006 16:19
door lanse017
Hoe herkenbaar is het bovenstaande bericht?
Ook wij wilden overstappen van ADSL naar IPB. De inbraakverzekeringsmaatschappijen vinden ISP echter onbetrouwbaar waardoor IPB niet mag worden geinstalleerd bij huizen met een opgeschakeld alarm.
Daardoor heeft Planet de bestelling voor IPB op de dag van de installatie moeten annuleren. Tegelijk sloten ze automatisch onze ADSL af en sindsdien zitten we tussen wal en schip. Leve de automatisering!

Onderstaande brief heb ik vandaag maar weer eens verzonden. Ik heb niet veel illusies meer ...




betreft: kwaliteitsniveau dienstverlening Planet


Geachte mevrouw Bügel,

Laat ik er nu geen enkel misverstand meer over bestaan.
Ik bel met Planet, ik stuur emailtjes naar Planet, ik stuur sinds 1 oktober brieven en ten einde raad zelfs aangetekende brieven naar mevrouw Bügel. U lost geen enkel probleem op, nee, u verwaardigt zich zelfs niet eens om een reactie te geven. Het lijkt wel of u stommetje aan het spelen bent. Bestaat u eigenlijk wel, mevrouw Bügel of bent u een fictieve persoon in een niet-bestaande organisatie?

Vanmiddag zou de telefonische wachttijd bij de helpdesk vier minuten bedragen. Uiteindelijk bleken het 30 minuten en terwijl de medewerker mij enkele vragen begon te stellen viel de telefoonverbinding weg. Dat gebeurt uitsluitend als ik met Planet bel en kon ik dus weer helemaal van voren af aan beginnen.

Ik ben dit gedoe met Planet meer dan zat. Spuugzat.

Mijn excuses voor dit taalgebruik, maar u bleek tot zover doof en blind voor onze boodschap.

Op 1 oktober 2006 heb u mij eenzijdig, ongevraagd en zonder onze toestemming afgesloten van mijn email, mijn webdisk en website.
U stuurt ons rekeningen voor diensten die u nooit heeft verricht.
Na veel duwen en trekken, uren bellen en vele brieven is onze emailverbinding na zeven weken weer hersteld.
De webdisk functioneert weer, zij het dat u al onze content er afgegooid heeft. Ook onze website, waar vele uren werk in zitten, heeft Planet eenvoudig vernietigd. De website (~lanse017) is nog steeds niet toegankelijk, ondanks de bewering van het tegendeel door uw medewerkers. Ik kan er ook geen bestanden naar uploaden.

U maakt ernstige fouten en wenst er geen enkele verantwoordelijkheden voor, laat staat actie op te ondernemen.

Wanneer gaat u eens een einde maken aan deze reeks van wanprestaties?

Met inmiddels niet meer zoveel achting,


Ir. P.A. Lanser