Pagina 1 van 1

problemen garantie HP ipaq 1710

Geplaatst: 21 nov 2006 11:32
door michel_gjaltema
Ik heb van mijn vorige werkgever als afscheidskado een HP ipaq 1710 gekregen. Deze heb ik in december 2005 ontvangen. Sinds gisteren laadt de ipaq niet meer op (bekent probleem trouwens!!!!). Vandaag contact gehad met HP, en die vraagt me naar een aankoopbon (duhhhh niet in mijn bezit, heb hem toch kado van mijn baas gekregen!!!! die ze overigens masaal ook aan klanten heeft uitgedeelt, heeft dus grote partij van HP opgekocht. Omdat ik geen bon heb, houd HP de productie datum aan als garantie datum. Die ligt ergens in 2004, Resultaat: ze kunnen de ipaq maken, maar voor € 200 ,- (nieuw kosten ze dit niet eens meer). En dit terwijl een batterij elders op i net maar € 40 ,- is. Mag HP dit zomaar doen????

Re: problemen garantie HP ipaq 1710

Geplaatst: 21 nov 2006 12:19
door ikbenik
Mag HP dit zomaar doen????
Ja.
Zonder bon geen recht op garantie.
Daarnaast is het zo dat op de transacties van de vorige werkgever de regels van bedrijf-bedrijf van toepassing zijn en hiermee er geen recht is op de consumentenbescherming.
De koop toendertijd is een zakelijke koop geweest en geen consumentenkoop. En de regels van het consumentenkoop en consumentenbescherming zijn niet van toepassing.

Hoe vervelend ook, je kunt nergens op terugvallen.