Pagina 1 van 1

Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 21 nov 2006 12:31
door jvdelft
Hierbij wil ik even onze ervaring met Ferio kwijt.
Bij aankomst in hotel Ederi op Kreta bleek dat dit hotel overboekt was.
Na een eindeloze discussie werden we in een hotel gestopt dat van veel mindere kwaliteit was dan het hotel dat we geboekt hadden.
Het zou slechts van korte duur zijn werd ons verteld ook door de host van Ferio.
Al met al heeft het drie dagen geduurd voordat we op de door ons geboekte kamer terecht zijn gekomen.(van de 8 vakantiedagen)
Bij thuiskomst bezwaar aangetekend bij Ferio en we kregen een compensatie van €65 toegewezen.
Omdat ik dit wel heel weinig vond gevraagd of Ferio deze compensatie wilde herzien.
Weer een brief van hun gekregen met duizend maal excuses en de uitleg dat hoteleigenaren overboekingen doen om op die manier meer geld te verdienen.
Met een compensatie van slechts € 65 krijg ik het idee dat Ferio ook een extraatje wil verdienen !
De medewerkster die klachten afhandelt bij Ferio noemt Spinalonga vrolijk een kloof dus kun je nagaan hoe kundig de medewerkers daar zijn.
Wil je van je vakantie genieten en als deze door Ferio wordt verknalt reken dan nooit op enige steun van Ferio want de hotelier krijgt zonder meer gelijk. Ter plaatse stelt de host je in het gelijk maar als je weer thuis bent blijken ook dit loze beloftes.

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 21 nov 2006 16:20
door eeliane
Nog nooit van gehoord, dat Ferio, wie zijn dat?

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 22 nov 2006 14:26
door Zarine
Ferio is van BIZZ Travel

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 27 nov 2006 15:42
door janxx
zal wel weer goedkoop geweest zijn :wink:

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 27 nov 2006 16:22
door G7
Maarja, je hebt wel Cora van Mora als hostess. :D bij Ferio.

Wat ik dan weer niet uit het verhaal van de topicstarter begrijp, als jullie zo'n klacht hebben, waar blijft de ANVR dan?

Naar mijn mening stelt die club geen r**t voor, als je problemen hebt met je reisorganistie of touroperator.

SGR is veeeeeeeeel belangrijker.

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 27 nov 2006 21:36
door eeliane
Is Ferio lid van beiden dan?
Wat maakt SGR beter dan ANVR?
Zijn 2 verschillende dingen, SGR gaat over het geld bij problemen van de touroperator (niet! met de klant) en ANVR Gaat over regels waaraan klant en touroperator zich moeten houden. In dit geval , bij problemen tussen klant en touroperator heb je meer aan de ANVR.
SGR doet in dit geval niet ter zake.

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 27 nov 2006 21:46
door G7
Even de moeite nemen om naar hun website te gaan, dan zie je waar ze zoal lid van zijn Eeliane. ...........Zus van?

Omdat de ANVR je zou moeten helpen bij problemen en meestal dan als het er op aan komt, partij kiest voor hun eigen hachie. (Reisbranche)

SGR is in zoverre belangrijker voor ons, als klant te beschermen tegen failliet gaan van een touroperator. Zij zorgen ervoor dat je in ieder geval je geld terug krijgt.

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 27 nov 2006 22:15
door eeliane
Ja dat weet ik ook wel G7, niet zo bijdehand gaan doen ja...
Is Ferio failliet? nee dus geen SGR.
Verder AVNR heeft regels opgesteld, klachten worden dan naar de letter uitgezocht, kan je trouwens zelf ook hoor. Gewoon de voorwaarden goed doorlezen en je recht er uit halen. ANVR is geen party in deze, dus jij rechtstreeks met Ferio.
Tja als ze geen ANVR zijn dan hebben ze hun eigen regels/voorwaarden opgesteld en tja dat wordt hannesen... vind dan maar eens je recht.

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 27 nov 2006 22:22
door G7
Goed lezen is ook een kunst, laat staan goed schrijven, maar dat even ter zijde.

Wie o wie heeft het hier over dat Ferio failliet is of gaat? Niemand dus!

Je hebt dus ook nog niet even op de site gekeken , anders wist je dat ze overal lid van waren.

Ja, ja, je kunt het ook na zoeken op de site van ANVR alsook SGR. Maar dat wist je natuurlijk al. Toch? :roll:

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 28 nov 2006 20:40
door eeliane
Waar hebben ze het dan over, je legt de ANVR voorwaarden op tafel, stelt een brief op op welke punten ze de overeenkomst niet zijn nagekomen (aan de hand van de voorwaarden! punt 5.1 bijv en punt 7.3 ofzo), moet wel goed opgesteld zijn trouwens, laat iemand die er meer verstand van heeft of wat meer juridisch is opgeleid er even naar kijken.
Geen bevredigende reactie binnen zoveel weken/maanden aanhangig maken bij de Geschillencommisie Reizen. Zet dat ook in je brief aan Ferio en stel een ultimatum waarin zij mogen reageren. Als ze niet reageren voor een bepaalde datum dat je dan ook nog naar de Geschillencommissie Reizen gaat.
Stuur alles aangetekend en kopieer het.

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 28 nov 2006 22:13
door Zarine
Niet zo kibbelen jullie :shock: :D

Volgens mij is topic openster gevlucht (en niet naar Turkije)

Re: Ferio stelt hotel dat overboekingen maakt in het gelijk

Geplaatst: 26 dec 2006 23:58
door Mr1
"...De medewerkster die klachten afhandelt bij Ferio noemt Spinalonga vrolijk een kloof dus kun je nagaan hoe kundig de medewerkers daar zijn. "

hahaha die is goed....Je had moeten vragen of zij even lopend naar Spinalonga wilde gaan :P