Pagina 1 van 1

contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 21 nov 2006 13:04
door browny
Hallo,

Ik heb problemen gehad met de contactslot bekabeling van mijn Citroen Xsara Picasso. Na een ritje met de airco aan wilde ik de auto uit zetten echter dit wilde niet. Na bezoek van ANWB blijkt niet het contactslot de boosdoender te zijn maar de electrische schakeling achter het contactslot.

Waarom is deze defect?

Reden is dat de stroomvoorziening van de AIRCO via het contactslot loopt. U kan zich voostellen dat een AIRCO veel stroom gebruikt en dat veel fabriekanten dit op een andere manier oplossen. Citroen dus niet!

Na veel zoeken van de garage duurde het een week voordat het betreff. onderdeel er was. Tijdens het zoeken kwam de garagehouder er achter dat er veel meer auto's met dit probleem te kampen hadden.

Daarnaast is het betreff. onderdeel GEMODIFICEERD! De reden kan je wel bedenken.

Kosten zo rond de ¤ 300,00 euri mag je zelf betalen.

ZIJN ER NOG MEER MENSEN MET DIT ZELFDE PROBLEEM?

De dealer heeft geprobeerd te verhalen bij de importeur maar die geeft niet thuis. Nu probeer ik het als klant ook nog een keer maar de kans van slagen is niet zo groot...!

Als er nog meer mensen zijn met dit probleem dan hoor ik graag

Browny

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 29 nov 2006 20:31
door browny
hieronder de reactie van de Citroenimporteur nl die reageerde op mijn klacht:

conclusie: 2 jaar fabrieksgarantie en daarna zijn alle problemen van de eigenaar... toch een beetje vreemd want de gebruiksduur van een auto is toch wel iets langer dan 2 jaar .. of zou dit bij Citroen anders liggen!


citaat brief hieronder


Geachte heer Bruin,

Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 11-44265.

Wij betreuren het te vernemen dat u bent geconfronteerd met een defect aan uw Citroen Xsara Picasso. Hoewel elke Citroen met dusdanige grote zorg is ontworpen en gefabriceerd dat bij onderhoud, volgens het onderhoudsboekje, de kans op mankementen tot een minimum wordt beperkt komen er helaas wel eens technische storingen voor zoals hetgeen waar u mee bent geconfronteerd.

Ten tijde van de eerste aflevering van uw auto, in maart 2002, was uw auto voorzien van een contractuele garantieperiode van 2 jaar. Binnen de contractuele fabrieksgarantieperiode is het risico van reparatie en de daarmee gepaard gaande kosten voor de producent, daarna gaat dit risico over naar de eigenaar van de auto. Voor die gevallen die net buiten de contractuele garantieperiode plaatsvinden, en waarmee de kosten het totale exploitatiebeeld ernstig nadelig benvloeden, kent Citroen Nederland een zogenoemde coulance regeling.



De officiele Citroendealer is gemachtigd om te bepalen of een bepaalde reparatie al dan niet voor een coulance aanvraag bij Citroen Nederland in aanmerking komt.



Om voor coulance in aanmerking te komen dient de auto onderhouden te zijn door een Citroen Erkende Reparateur en dient de reparatie ook te zijn uitgevoerd door een bedrijf welke behoort tot onze organisatie. Zoals wij reeds gemeld hebben kunnen wij u niet tegemoetkomen inzake deze reparatie.

Met vriendelijke groet,
Melissa van Grondelle

Citroën Klantenservice

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 29 nov 2006 20:37
door citroencxtre
dit is toch zeer netjes verwoordt door citroen ze moeten toch ergens een grens trekken maar als je nuchter denk dan weet je toch dat je 2 jaar garantie heb dus dan moet je niet na 4 jaar zeggen dat het aan citroen ligt
dus het is gewoon pech hebben en doorrijden 8)

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 14 feb 2007 00:23
door Bernard60
Onlangs hetzelfde probleem van oververhitting gehad met contactslot van de Citroen Picasso t.g.v. airco. Mijn echt niet erg grote niet-merkdealer had van de zomer al twee Picasso's daags na elkaar in de garage met ditzelfde euvel. Hoeveel Picasso's zal de Citroën-dealer dan elke week binnen krijgen??? Dit probleem houden ze natuurlijk 'binnenshuis'. Mijn garage heeft na het tweede geval bij Citroën proberen te verhalen. Zelfde conclusie: geen verhaal mogelijk. Het contactslot met vastgesmolten sleutel heb ik mee gekregen en de reparatie/vervanging ga ik binnenkort verhalen bij CITROEN nederland. Dit is te gek voor woorden... Wie meldt zich nog meer op dit forum en bij Citroën, met verwijzing naar dit forum...?!

vr.gr.
Bernard

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 16 jun 2007 00:29
door Abdelouahid
Een vriend van mij en ik hebben precies de zelfde probleem met het contactslot van de picasso, bij mijn picasso was het eerder gebeurd maar daar is het me gelukt de sleutel terug te draaien en daarna deed mijn airco en ventilatie het niet meer.

ik heb de de rode kabel achter het contactslot op de oranje aangesloten, en de airco doet het weer. ik rij er een jaar mee maar het kan natuurlijk ieder moment mis gaan en zou ik toch het hele ellement moeten vervangen.

Een vriend van mij heeft een paar dagen geleden laten maken bij de citroendealer voor ongeveer 380,00.
Daar hebben ze hem ook al wijs gemaakt dat ze alleen binnen de garantie kosteloos repareerden.
Ik vindt dat echt belachelijk, dit is echt een fabrieksfout van citroen, vooral omdat het bij alle picasso voorkomt moet hierbij citroen haar verantwoordelijkheid nemen, want als haar klanten voor de kosten van deze fabrieksfout moeten opdraaien is het pure diefstal.


hoop dat radar wat voor ons kan beteken.

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 21 jun 2007 10:26
door Bernard60
Het volgende antwoord ontving ik waarbij Citroën niet ingaat op het aankaarten van een kennelijke constructiefout (zie dit forum):

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer xxxx
Wij betreuren het dat u bent geconfronteerd met een onvolkomenheid aan uw auto. Hoewel elke Citroën met dusdanige grote zorg is ontworpen en gefabriceerd dat bij onderhoud, volgens het onderhoudsboekje, de kans op mankementen tot een minimum wordt beperkt komen er helaas wel eens technische storingen voor zoals hetgeen waar u mee bent geconfronteerd.
Ten tijde van de eerste aflevering van uw auto, in oktober 2001, was uw auto voorzien van een contractuele garantieperiode van 1 jaar. Binnen de contractuele garantieperiode is het risico van reparatie en de daarmee gepaard gaande kosten voor de producent, daarna gaat dit risico over naar de eigenaar van de auto. Voor die gevallen die net buiten de contractuele garantieperiode plaatsvinden, en waarmee de kosten het totale exploitatiebeeld ernstig nadelig beïnvloeden, kent Citroën Nederland een zogenoemde coulance regeling. De officiële Citroëndealer is gemachtigd om te bepalen of een bepaalde reparatie al dan niet voor een coulance aanvraag
bij Citroën Nederland in aanmerking komt. Een voorwaarden voor het in aanmerking komen van coulance is dat alle reparatie- en
onderhoudswerkzaamheden aan de auto moeten zijn verricht door een Citroën Erkend Reparateur.Gezien het feit dat de contractuele garantieperiode welke
op uw auto van toepassing was reeds ruimschoots verstreken is en deze reparatie niet het totale exploitatiebeeld van uw auto ernstig benvloed en
niet door een Citroën Erkend Reparateur is uitgevoerd, komt deze reparatie niet in aanmerking voor (gedeeltelijke) vergoeding op basis van coulance
verleend door Citroën Nederland.
Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Renée van Leijen
Citroën Klantenservice

Nadat ik met bovenstaande geen genoegen nam en mijn ongenoegen daarover vervolgens aan de directie richtte kreeg ik wederom van Citroën's Renee van Leijden het volgende antwoord:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer xxxx.
Wij hebben uw email nogmaals doorgestuurd naar onze collega's op de After Sales afdeling en zij hebben het navolgende terug gestuurd:
Uw laatste email brengt voor ons echter geen nieuwe gezichtspunten naar voren die ons een ander standpunt doen innemen dan wij u hebben verwoord in ons vorige email.
Het spijt ons u geen betere berichten te kunnen sturen.
Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Renée van Leijen

Citroën Klantenservice

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 04 jul 2007 14:38
door Riny Bouwmans
:? Ik heb 15-06-2006 ook een vastzittende contact slot sleutel gehad.
Bij de garage werd mij verzekerd dat dit euvel nooit voorkwam. Mijn auto is van februari 2002, helaas geen garantie. Dus balen.

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 29 jun 2010 15:27
door GerritR
Hier na een paar jaar ook hetzelfde euvel.
Xsara is van Bouwjaar 2001, ik vertelde net tegen mijn vrouw dat het wel lekker was zo'n airo met het warme weer. Die flut auto heeft me zeker gehoord, want ik kreeg hem niet meer uit en de airco hield er meteen mee op.
Een echte Herby.
Staat nu bij de garage en ze hebben weer wat te verdienen die oplichters.
Dan moet je eens vragen wat een sleutel kost met afstandbediening.
Hoe pak je winst, laten we maar zeggen. Je kunt er bijna een laptop voor kopen.

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 29 jun 2010 17:47
door stofzuigertje
www.problemcar.nl en je kunt het bewijs uitprinten dat het een veel voorkomend probleem is en coulance vragen.....
Elke auto is daar te vinden en juist dit soort problemen die vaker voorkomen zijn met dit soort monteurs forums beter te claimen.

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 29 jun 2010 19:06
door RobbieS.
zeg stofzuigert, coulance voor een auto uit 2001 gaat een beetje ver, of niet?

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 29 jul 2010 22:13
door jonker06
Ook ik heb problemen gekregen met het contactslot van mijn Xsara Picasso uit 2001. Vorige week donderdag was het snikheet en ik had de airco aan. Toen ik aankwam op de plaats van bestemming kon ik sleutel niet meer van het contact afhalen. Heb toen motor af laten slaan op de koppeling en ANWB gebeld. Na hevig gepruts kreeg de monteur van de ANWB de sleutel toch terug. Na afloop deed de airco het niet meer. Is blijkbaar veelvoorkomend probleem. Lijkt met niet normaal voor een auto van nog geen 10 jaar oud!

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 03 aug 2010 00:57
door vanderplas18
hallo,
ook wij hebben dus problemen met het contactslot!!!
we zijn afgelopen vrijdag op vakantie gegaan en aangekomen op ons vakantieadres (gelukkig gewoon in nederland!!) kregen we de auto niet meer uit.
anwb gebeld en ja hoor we moesten naar de garage in de buurt.
we zijn nu nog aan het wachten op het complete kostenplaatje, maar er werd ons wel verteld dat we op minimaal 450euro moesten rekenen.
zo ontzettend balen!!
en dan lees ik hier dat het een veel voorkomend probleem is van citroën xsara picasso. dit maakt me wel heel boos, als ze het toch weten dan doe je er toch wat aan!!!!
ligt dit dan aan het bouwjaar 2002 of komt het zowiezo voor bij alle picasso's?

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 28 jul 2013 11:13
door bull1970
hallo allemaal ben net terug van vakantie uit frankrijk en heb dit euvel dus ook.
snikhete dag en airco aan na een aantal minuten airco uit en daarna ook de contact sleutel niet meer omtedraaien . na een tijdje route mobiel eindelijk aan de lijn tehebben gehad de franse prutsers van de wegenwacht omdat deze met een tang aan de gang te zijn geweest sleutel weer in beweging maar geen electronische functies meer gevolg ramen niet dicht doen nu wachten op vervoer naar nederland voor reparatie :evil: :evil: :evil: maar dat je in land van auto afkomst de ww niet weten wat t euvel is is ook raar en maar wat aan rotzooien.
maar is er nog iets teverhalen bij de cirtoen mn auto is wel al 13 jaar mvg richard

Re: contactslot problemen bij Citroen Xsara Picasso %% OPROEP %%

Geplaatst: 28 jul 2013 21:14
door Veldt01
Nee er is niets meer te verhalen.

En je hebt pech gehad want de franse monteurs die ik tot op heden tegen ben gekomen waren stuk voor stuk zeer kundig met auto's uit eigen land en een contactslotje repareren zou voor geen van het een echt probleem zijn geweest.