LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten Samsung DCB-P850R

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
JanE_nl
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2006 12:08

Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door JanE_nl »

Geachte Klantenservice,

Sinds 1 maand ben ik de trotse gebruiker en bezitter van de Samsung DCB-P850R TV-Home decoder met een PVR functie.

Het apparaat heeft nogal wat eigenaardigheden zoals:

1. Een enorme geluidsproductie de decoder staat bij mij op 4 koffiemelk cupjes om het geluid enigszins acceptabel te hebben.
2. Als de spanning van het apparaat is geweest ben je ook gelijk de extra opname tijd kwijt.
3. Het loopt vast als je snel vooruit spoelt en er een opname loopt.
4. Als er een opname loopt en je plant een tweede opname die tegelijk loopt met de andere opname gaat deze laatst geplande opname fout. Het opgenomen programma staat er wel op maar is niet af te spelen. De PVR loopt vast.
5. Het wissen van stukken uit een opname duurt ontzettend lang. Bijvoorbeeld een stukje reclame wissen van 10 minuten duurt minstens 15 minuten.
6. E19 Melding bij het inschakelen om deze kwijt te raken moet je eerst overschakelen op een ander zender.
7. In stand-by gebruikt de decoder 21Watt. Dit zijn geen hoge kosten maar denk eens aan het milieu?
8. Volume regeling is niet helemaal in orde. De staffel 1 tot 50 maakt niet veel uit.
9. Geen opnames over te brengen op een externe harddisk
10. Hele trage teletekst en geen sub pagina’s om door te bladeren.


Ik hoop dat u voor de meeste van mijn klachten een oplossing heeft?

Met vriendelijke groet,

philk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2005 21:06

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door philk »

Ik ben ook een gebruiker van dit apparaat, en ben het er me eens dat hij redelijk wat herrie maakt.

Het meest ergelijke is echter hen niet kunnen kopieren van video.

Heeft iemand al eens een antwoord van Samsung gehad??

2011557
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:19

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door 2011557 »

Geluid reduceren: doe een SW- update. Ga naar menu; setup, systeem, product informatie, SW-update en die kies je. (duurt +/- 10 min.)

MarioMP
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2007 00:26

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door MarioMP »

Zijn de problemen die jullie ondervonden inmiddels opgelost zodat ik dit apparaat zonder problemen kan aanschaffen?

Alvast bedankt,

Lampie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2004 20:12

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door Lampie »

Inmiddels gebruik ik deze recorder 3 maanden

Tot nu toe pas 1 ding tegengekomen

Bij 2 programma's tegelijkertijd opnemen, stotterden beide opnames.
Disk was 50% VOL
Wat ik vermoed is dat de schijf "gedefragmenteerd" moet worden, netzo als bij een gewone PC

Die functie zie ik nergens staan.......

Wie weet hier een oplossing voor, behalve dan een complete formattering, dat is nu net iets teveel gevraagd....

Lampie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2004 20:12

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door Lampie »

In de gebruiksaanwijzing stond er niets van, en ik heb dit apparaat in december gekocht, zover ik kan nagaan zit er al de laatste stand van software in.
Ik herken geen van de problemen in dit forum.

geertje5
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2008 10:19

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door geertje5 »

Sinds vorige maand in bezit van dit apparaat.
Wat blijkt nu: de zomertijd gaat in en de tijd was automatisch verzet.
Maar...ik had diverse programma's geprogrammeerd, sommige voor elke dag en sommige voor elke week en toen ik 3 dagen later iets wilde gaan kijken waren er allemaal andere programma's opgenomen. Ik kijk in de Timer en daar was de tijd ook een uur vooruit gegaan. Ik heb het probleem aan Samsung voorgelegd en kreeg als antwoord: de kabelaanbieder veranderd de tijd. Wij kunnen daar niets aan doen. Ik vroeg toen: stel ik ga vlak voor de ingang zomer/wintertijd op vakantie dan kan ik dus niets programmeren.
Toen kreeg ik als antwoord: dan moest ik maar dubbele tijden programmeren om in ieder geval mijn series op te kunnen nemen.
Ik vind dit een vreemde oplossing. Dan is de schijf zo vol. Ik had nog aangegeven of ze misschien via een update daar iets aan konden veranderen maar dat kon niet.

JohnSt
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2008 11:07

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door JohnSt »

Ook ik ondervind tijdens de overgang naar de zomertijd nu problemen met de automatische tijdinstelling.
Vorige week zaterdag is de tijd keurig automatisch aangepast, maar vanaf afgelopen vrijdag is de tijd ineens weer 1 uur teruggezet.

Het lukt me ook niet om dit te corrigeren. Ook het downloaden van de nieuwe software (er staat nu nog versie 31 op), resulteerd in een foutmelding. Mijn kabelaanbieder is CAIWAY.

Herkennen meer mensen zich in dit probleem en wat mogen we dan van Samsung verwachten, want die spelen de bal weer terug dat de tijd door de kabelaanbieder wordt veranderd, en dat laatste klopt wel wat ze zeggen, maar waarom hebben mijn 3 DVD recorders en 2 videorecorders dan wel de juiste tijd!

Heeft er iemand nog suggesties voor die firmware update?

geertje5
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2008 10:19

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door geertje5 »

Ik had het probleem ook op het forum van Ziggo gebruikers geplaatst en daar kreeg ik het volgende antwoord:


"Ik heb hier met Anonniem (TV-Home Forumleden weten wie ik bedoel) over gesproken. Het blijkt inderdaad gewoon zo te moeten. Het zit in de software van de PVR. De Koreanen snappen het principe zomer/wintertijd schijnbaar niet en hebben dit in de software ingebakken. Bij @Home/Ziggo zijn ze er schijnbaar van uit gegaan dat dit geen problemen opleverde. Op het TVHome Forum is dit probleem al eens eerder aangekaart maar is blijkbaar niet goed overgekomen.

Ik heb Anoniem uitgelegd wat er precies gebeurt. Het is hem/haar duidelijk nu en zal dit met de koreanen bespreken voor een volgende update. De bedoeling was goed maar de uitwerking klopte niet."

Dus er wordt iets aan gedaan.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door eatme »

Ik had ook last van het overmatig geluid in met name de standby stan, maar na e eerder genoemnde softwareupdat is dit geheel verholpen.

Wel ben ik op zoek naar een mogelijkheid om een opname te bekijken terwijl hij (automatisch) wordt opgenomen. Dus als ik om 19.15 een programma wil kijken vanaf het begin wat hij van 19.00 tot 19.30 opneemt. Ik heb alles afgezocht maar kan niets vinden. Het kan volgens mij alleen met timeshift maar dan moet je om 19.00 die knop indrukken en dan ben ik er juist niet.

laceladie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2008 14:59

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door laceladie »

Heeft iemand een idee, hoe je de klok van de DCB-_850R gelijk moet zetten?
Hij loopt nu 7 minuten voor, waardoor ik bij elke opname het slot mis, omdat hij 7 minuten te vroeg begint
In de gebruiksaanwijzing kan ik er niets over vinden.
Laceladie

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door hola_01 »

Klok zou automatisch goed gesteld moeten worden. Indien de decoder echt de verkeerde tijd blijft aanhouden, zou het kunnen helpen deze terug te zetten op de fabrieksinstellingen. Hierna zult u wel weer de frequentie en netwerkid van uw regio moeten instellen en de zenders nogmaals zoeken. Eventuele lijsten met favoriete zenders zullen hierdoor worden gewist, uw opnames blijven wel staan.

laceladie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2008 14:59

Re: Klachten Samsung DCB-P850R

Ongelezen bericht door laceladie »

Zou de stekker eruit halen en opnieuw erin doen ook helpen?
Ik vind het raar dat je de tijd niet gewoon in kan stellen.
verder ben ik wel tevreden over het apparaat
Laceladie

Gesloten