Pagina 1 van 1

Extra kosten ontstaan door onderhoud CV ketel

Geplaatst: 22 nov 2006 15:20
door Nadja79
Beste,

Onlangs is mijn in 2004 geplaatste CV ketel door de installateur volgens een onderhoudscontract schoongemaakt en gecontroleerd.

Tijdens dit onderhoud is door de installateur de sifon gebroken. Deze sifon bleek hij niet bij zich te hebben waardoor deze bij de groothandel opgehaald moest worden.

Een week na deze onderhoudsbeurt krijg ik een factuur voor de extra gemaakte kosten (vervangen sifon, aansluitstukken en 5 kwartier arbeidsloon. In totaal is dit een bedrag van 75€

Deze kosten komen boven op mijn bestaande onderhoudscontract.

Is het gebruikelijk om een klant voor deze extra kosten te laten betalen? De ketel werkte prima voor de onderhoudsbeurt en het defect is ontstaan door toedoen van de monteur.

Alvast bedankt voor de reactie!

Re: Extra kosten ontstaan door onderhoud CV ketel

Geplaatst: 22 nov 2006 18:44
door foxman
Lijkt me niet echt normaal
Kwestie van even contact opnemen met de installateur en overleggen
Als je het fatsoenlijk uitlegt zullen ze best wel voor rede vatbaar zijn

Re: Extra kosten ontstaan door onderhoud CV ketel

Geplaatst: 27 nov 2006 20:47
door cv boy
raar hoor dat hij 5 kwartier bezig is met het vervangen van een sifon.als het mij was overkomen had u van mij de sifon cadeau gekregen, hoort bij de service

Re: Extra kosten ontstaan door onderhoud CV ketel

Geplaatst: 28 nov 2006 08:00
door FlipKaneel
Nee dat is niet normaal.

Als de monteur iets kapot maakt dan is hij daarvoor aansprakelijk in casu het bedrijf waarvoor hij werkt. Zij dienen dit geheel kostenloos te repareren.

Stel nou even dat hij niet de ketel kapot maakt maar de tv van zijn sokkel loopt. Dan zou je dus bij hem een nieuwe tv moeten kopen en daarvoor moeten betalen.

Zo werkt het gelukkig niet in Nederland.