LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruynzeel ellende

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Bruynzeel

A. Op vrijdag 30 december lopen wij het Alexandrium-filiaal in Rotterdam binnen. We worden overgehaald tot het maken van een offerte, dit overigens op een koopovereenkomst-formulier. Via brutoprijs, nettoprijs, en oudejaars-aktieprijs stelt de verkoper al heel snel een korting van 35% voor. We willen eigenlijk nog niet zo snel kopen. Zoals beloofd bel ik de volgende dag terug; en wel met de bedoeling om neen te zeggen, maar we worden toch over de streep geholpen met een korting van bijna 50%! Ik wijs de verkoper op het speciaal- gesitueerde afzuig-gat in de muur, maar dat is ook voor deze prijs helemaal geen punt! We kunnen altijd nog allerlei zaken, zoals apparaten e.d., veranderen "tegen meer en/of minderprijzen, tegen de gegeven korting". Dus worden er op zaterdag nog allerlei dingen veranderd in het formulier, waardoor de prijs wat hoger komt. Door tijdgebrek wordt niet alles officieeel vastgelegd. De verkoper belooft na inmeting van onze keukenruimte alle afspraken op een rij te zetten en ons zsm uit te nodigen voor een afrondend gesprek. Gewoon 'een kwestie van vertrouwen'; ik teken. Afgesproken leveringsdatum week 21-22.

B. Weken na de inmeting besluiten wij zelf maar eens te bellen. Ik had inmiddels al gezien dat de verkoper op 31/12 juist nieuw-gekozen duurdere apparaten niet had ingevuld en bv een dure rvs achterwand (we kozen toch muurtegels) wel had geschrapt. Op 31/3 blijkt de verkoper geen helder overzicht voor ons beschikbaar te hebben en bestrijdt hij meteen onze (nauwkeurig bijgehouden!) versie van de mondelinge afspraken van 31/12. Wij zijn verbluft en hebben geen zin om de strijd aan te gaan. Al met al - via diverse door mijzelf opgeschreven manieren - weet de verkoper de prijs voor ongeveer dezelfde keuken op te drijven met bijna 1500 euro. Om de leverings-datum te halen stelt hij zelfs voor een blanko-kontrakt ('kwestie van vertrouwen/doen wij vaker') te tekenen! Omdat wij dat uiteraard niet willen wordt de nieuwe datum week 28-29!

C. Een paar dagen later besluit ik terug te gaan vechten. Als de verkoper zegt dat hij het kontrakt niet wil verscheuren, dan krijg ik het met veel moeite klaar om alle afspraken van 31/12 hard te maken.

D. Na allerlei stroperige tijdrek-toestanden ondertekenen we uiteindelijk op 15 mei het nieuw-ingevulde koopovereenkomst-formulier. We zien ons genoodzaakt om als nieuwe datum week 32-33 te kiezen, na onze vakantie.

E. De verkoper heeft ons veel eerder al overtuigd dat we het beste de door ons zelf te betalen voorbereiding (leidingen verleggen ed) en de afwerking (muur-tegels) kunnen onderbrengen bij hetzelfde bedrijf (Its Art) als dat wat voor Br de keuken monteert (alles in 1 hand). Mbt de Afzuigkap-konstruktie zijn er toch wat vraagtekens: naast de oorspronkelijk gekozen Atag-kap zijn ook een externe Miele-afzuiging en een Itho-kap in beeld. De verkoper belooft tenslotte over de beste keus (Itho of Atag) kontakt op te nemen met het montage-bedrijf. Wanneer ik met dit bedrijf weer eens telefoneer over het door onszelf te betalen voorbereidende en afwerkende werk, dan ontstaan er allerlei vage tijdrekkende mechanismes. Een paar weken voor onze vakantie - eind juni - bel ik naar hoofd-kantoor Br Bergen op Zoom (zij zijn in deze fase aanspreekpunt voor de klant) en hoor ik en passant dat Its Art niet meer werkt voor Br en dat Mourits de keuken gaat monteren! Als ik Its Art bel, dan hoor ik dat zij vanaf begin 2006 al niet meer voor Br kunnen werken! En volgens hen heeft de verkoper niet met hen overlegd over Itho of Atag-afzuigkap!

F. Het chaotische klantencentrum (elkaar raar tegensprekende medewerkers) weigert ons door te verbinden met de direktie. Wij schrijven een klacht-brief naar de direktie. We krijgen begin juli een brief terug van de management-assistente (niet door/namens de direktie ondertekend!), dat er een antwoord gaat komen. Dat antwoord was op dat moment al binnen, en wel van een medewerker van het KlantenCentrum (niet door/namens de direktie ondertekend!!), met wie we inmiddels ook al telefonisch kontakt hebben gehad. Deze medewerker spijt het dat er 'misverstanden' zijn onstaan en dat er 'maatregelen' (?) zijn genomen om herhaling te voorkomen. Hij beschrijft ook, dat er speciale aandacht zal worden besteed aan de Afzuigkap-konstruktie: o.a. uitsparingen in de boven-zijkast en geluidsgeisoleerde afvoerbuis ed.
Br helpt nu, om te regelen dat voorbereiding en afwerking van de keuken alsnog in dezelfde hand komen als het door Br zelf ingeschakelde 'nieuwe' Keuken-montagebdrijf. Een kleine week voor onze zomer-vakantie hebben we dit alles met veel moeite voor elkaar kunnen krijgen.

G. Nadat het montage-bedrijf meteen na onze vakantie alles goed heeft voorbereid komt op 14 augustus de imposante Br-truck voorrijden. Er blijkt helaas erg veel mis, o.a.: verkeerd RVS-hoekwerkblad (2 losse stukken ipv 1), ontbrekend afdekblad ovenkast, geen kruidenrekje (naar nu blijkt zou het ook onmogelijk te monteren zijn op de bestelde afzuigkap!), de handvaten/grepen ontbreken, verkeerde kraan, ontbrekend rvs-stopkontakt-armatuurdoosje, en als klap op de vuurpijl: een verkeerde afzuigkap-kast!

H. Na minder leuke telefonades en mails wordt nu de voorlopige situatie, dat het provisorisch gemonteerde verkeerde werkblad en (loszittende) kraan in de keuken blijven, dat onze eigen oude afzuigkap wordt gemonteerd, en dat er ipv handgrepen originele schildersplakband-lusjes komen. Telefonisch zegt men dat alles binnen 5 weken geregeld kan zijn, maar na allerlei schrijvens, telefoons, mails en uitstel-toestanden wordt de definitieve afmontage-datum 10 weken later, dd 28 oktober (week 43).

I. Op 28 oktober blijkt de monteur zich mbt de Afzuigkap-konstruktie niet te (kunnen?) houden aan wat het klantencentrum begin juli (zie F) ons heeft geschreven, nav onze klacht-brief aan de direktie. De Afzuigkap blijkt nu zelfs de meeste lucht terug te blazen in de Keuken. Muren en plafond zijn tevoren helemaal gewit.
Er zou immers geen zwaar breek- en boorwerk meer komen.!
Ook het oven-bovenblad zal later toch weer vervangen moeten worden. En er is voor de tweede keer de verkeerde kraan meegestuurd.
De vervangende extra lade (ipv kruidenrek) kan niet gemonteerd worden omdat de bijbehorende rails ontbreekt.

J. Wederom bellen en mailen! Telefonisch wordt gemeld dat alles binnen 3 tot 4 weken geregeld kan zijn. Maar later krijgen we een brief met als montage-datum week 50 (dus 7 weken later!).

K. Intussen krijgen we ook nog een Br-brief binnen met de melding dat de nieuwe kraan besteld is (derde bestelling!); maar er blijkt een verkeerd bestel-nr op te staan (konstateer ik zelf door de internet-site van de leverancier op te zoeken). Als er vragen zijn over deze brief kunnen we bellen naar het rotterdamse filiaal; dit terwijl Br zelf reeds in juni schreef dat vanaf dan alle kommunikatie via het hoofd-kantoor zou lopen.

L. Na wederom telefonisch kontakt van onze kant wordt ons toegezegd dat zsm een Kwaliteits-Funktionaris naar de keuken zal komen kijken. Pas na 2 weken komt deze kijken, op 10 november. Hij konstateert alle bovenbeschreven gebreken en vindt nog meer, o.a.: er ontbreekt een warmte-afvoerrooster achter de oven. Later bedenk ik:veiligheidskwestie, gaan er elektro-kabels smelten straks? Weer later besluit ik bij werkende oven het losse ovenbovenblad weg te schuiven en konstateer ik gelukkig dat het niet gevaarlijk heet wordt.
De KF heeft oor voor de kwaliteitskant van de tot nu toe geleverde 'service'. Hij zal kontakt opnemen met de direktie.

M. Op 13 november wordt de goede kraan bij ons thuis afgeleverd. Maar de oude kraan blijft voorlopig nog los op het werkblad staan!

N. Bijna 3 weken gelden liet Bruynzeel de keuken achter met een afzuigkap, die de meeste lucht ongefilterd terugblaast in onze pasgeverfde keukenruimte. Wij vermoeden dat er een verkeerde afzuigkap is gekozen, die niet goed te monteren is.
Vrijdag 17 november krijgen we weer zón Br-brief binnen; er is materiaal besteld wat in week 50 (nog steeds zo laat) gemonteerd gaat worden. De Kwaliteits-Funktionaris heeft blijkbaar niks kunnen regelen bij de direktie. Sterker nog: desgevraagd zegt hij nu, dat hij de direktie van Br niet te spreken krijgt omdat die ver weg zit. Volgens de KF zou een medewerker van het Klantencentrum - diens preciese funktie wil/kan hij niet noemen - ons een brief sturen, ondertekend namens de direktie(!?) Als ik boos vraag waarom onze half-aangesloten in het gezicht blazende afzuigkap niet eerder dan week 50 kan worden aangesloten, dan verklaart de KF doodgemoedereerd dat Br aan zijn eigen planning vastzit. Br overtreft telkens mijn stoutste dromen; dit is de zoveelste keer dat wij na hun fouten opnieuw achteraan in hun rij moeten aansluiten. Zo kan het dus een jaar duren eer je een keuken hebt.

O. Wij hebben de zaak inmiddels officieel ingediend bij de Stichting GeschillenCommissie Consumentenzaken. Er zitten allerlei regels en voorwaarden aan vast; eigenlijk heb je er een advokaat bij nodig. Misschien hadden we via onze rechtsbijstandsverzekering beter meteen naar de rechter kunnen gaan.

Bovenstaand verhaal is een zeer beknopte samenvatting van alles wat gepasseerd is. Wij zijn hardwerkende mensen met een druk leven. Eigenlijk is het ondoenlijk om (zo) een keuken geplaatst te krijgen. Wij hebben betaald in juli, zoals voorgeschreven. Daarmee zijn we veroordeeld, om ons te moeten bezighouden met de ongelooflijke fouten en stroperigheid van Bruynzeel. Telkens komen er rare, onnodige, foute brieven; telkens wordt er gerekt en uitgesteld. Je moet overal achteraan. Bellen, mailen, ontelbaar. Inmiddels bijna een jaar lang. Ongelooflijk!

Overigens blijven we onszelf realiseren dat dit niet meer dan luxe-problemen zijn. Genoegdoenings-geld zal door ons gestort worden op de rekening van de rotterdamse Voedselbank.
GRAAG REAKTIES mbt uw ervaringen! WORDT VERVOLGD

noclan
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:56

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door noclan »

Overigens blijven we onszelf realiseren dat dit niet meer dan luxe-problemen zijn. Genoegdoenings-geld zal door ons gestort worden op de rekening van de rotterdamse Voedselbank.
Dat vindt ik dus grote klasse !
Ik hoop dat Br snel jullie keuken op kan leveren!

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door hera »

Helemaal mee eens. Goede zaak.

Hopelijk krijgen jullie na al die tijd een goede werkende keuken met de juiste apparatuur en kraan en de voedselbank een donatie.
Hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering? Dan kan je die ook vragen te bemiddelen.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

ja, wij hebben al jaren een rechtsbijstandsverzekering; maar die kunnen je uitlokken tot iets (een aanpak) wat je niet wil. Ik wilde het graag op mijn eigen manier aanpakken.
Maar misschien hadden we die verzekering toch snel in moeten schakelen. En er gewoon een burgerlijke rechtszaak van moeten latenmaken. Op de Amerikaanse toer.
Op advies van de Consumentenbond (zijn we lid van geworden nu!) hebben we deze zaak als klacht aangemeld bij de Stichting GeschillenCommissie Wonen (cbw). Dat kost 150 euro, wat je terugkrijgt als je klacht wordt gehonoreerd.Volgens de Consumentenbond gaan keuken-bedrijven dan zeker hun best doen om de klacht zo snel mogelijk op te lossen. Ze zouden dan immers een groot risiko lopen op glinke boetes e.d.!
Maar...... dat is inmiddels alweer twee weken geleden en er zit weinig beweging in de zaak. Inmiddels heb ik op de site www.cbw.org gezien dat Bruynzeel als 1 van de keukenbedrijf-vertegenwoordigers in het CBW-bestuur zit. Of dat gunstig is voor ons? Bij het behandelen van de zaak zit straks ook de Consumentenbond en een onafhankelijke vertegenwoordiger. En eer die zaak voorkomt is het alweer maanden verder!
Ik heb nu ook gemeld bij [email protected] . Kijken of dit wat meer vaart oplevert(?)
Wat het kopen van een Bruynzeel-keuken allemaal niet met zich meebrengt.
We hebben voor de lol een grote Br-gele kakelende kip op onze keuken gezet; wanneer gaat Bruynzeel eindelijk het definitievef goede ei leggen?

Pfffff

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door Pfffff »

Eer het voorkomt ben je 8 weken verder. Er komt eerst een onpartijdig deskundige bij je op bezoek

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Ik vrees dat het langer gaat duren. Zowel met de Geschillen-Commisie als met de Keuken-montage.
Vandaag liet Bruynzeel (gealarmeerd door Stekeligheden?) de monteur naar ons bellen om een montage-afspraak te maken voor 9 december. De monteur leek nauwelijks te weten wat hij moest komen doen. Hij had nog niks gehoord van de tamelijk lange oplever-/foutenlijst dd 10 november van de Br-kwaliteitsfunktionaris.
Dat belooft niet veel goeds!

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Op 29 november zijn we gebeld door de BRUYNZEEL-monteur (niet door Br/direktie zelf). Op zaterdag 9 december kan/wil hij verdergaan met de montage van de keuken. Dat is welgeteld 1 dag eerder dan week 50. Wat een versnelling ineens! De monteur lijkt overigens nauwelijks op de hoogte te zijn van het afzuigkap-probleem (dat het op 28 okober zo erg is achtergelaten had ik niet door!) en hij is ook niet op de hoogte van het uitgebreide oplever-lijstje wat de Kwaliteits-Funktionarisis op 10 november maakte. Ik adviseer de monteur om met de K-F kontakt op te nemen, om de kans op een goede montage wat groter te maken. wordt vervolgd.
Op 1 december krijgen we 2 (!) weer vage brieven van Bruynzeel, en wel ivm de montage dd 9 december. Ik besluit maar weer te bellen. De verantwoordelijke persoon weet niet precies wat er gaat gebeuren op 9/12. En op mijn opnieuw geuite klacht waarom de afzuigkap-konstruktie nog steeds, na een maand, de meeste ongefilterde lucht terugblaast in onze keuken biedt hij nu eindelijk aan, dat er snel iemand gaat komen die het grote gat provisorisch komt dichten.
Dan worden we gebeld door de K-F; hij komt hoogstpersoonlijk het gat dichtplakken; nu kan ik hem meteen wijzen op het feit dat de bediening van de Afzuigkap niet goed werkt (ik vermoed: vanwege de slechte hardhandige 'montage'). En dat een afwerkstrook tegen de muur een flink-scheve spleet vertoont!
Opnieuw uit ik mijn twijfel of er gezien de positie/grootte van het muurgat een goede afzuig-konstruktie kan worden gerealiseerd met dit type afzuigkap, in deze konfiguratie. Het is een oude kwestie, die ik zelf al op 31/12/2006 aankaartte bij de verkoper. Volgens hem kon alles voor de afgesproken prijs prima geregeld worden. Ik heb later zelfs nog aangeboden om de meerkosten van duurdere apparatuur zelf te betalen.
Mijn standpunt: Br maakt de afzuigkap-kosntruktie maar zoals zij denken dat het goed is (qua afzuiging, geluid, trilling ed); als de GeschillenCommissie straks vaststelt dat het niet goed is, dan kan Br alles er weer uit komen slopen en opnieuw aan de slag gaan!!

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Vandaag, zaterdag, weer bijna een hele vrije dag kwijtgeraakt aan die Br-keuken! Vanmorgen vroeg er uit om de twee monteurs op te vangen!
Om te beginnen hebben ze een aantal dingen goed opgelost nu: de definitieve kraan *(derde exemplaar!) staat nu goed en stevig op het werkblad; de scheve muurstrook is nu vervangen door een rechte; de glazen gasplaat ligt nu recht op het aanrechtblad; het oven-bovenblad is nu gemonteerd, inklusief het eerder ontbrekende warmte-afvoerrooster; de extra lade ipv het nooit gelverde en ook niet-plaatsbare kruidenrek is aangebracht.
Maar: de rood-licht- sensor van de afwasmachine is nog niet kompleet; speciaal plaatje kapot. Niet erg, want dat komen ze echt wel snel maken. En, wat ik eerder al had gemeld: het bedieningspaneel vavn de Afzuigkap is niet 100% in orde, en dat kunnen ze nu niet maken. Niet erg: wordt wel gemaakt een keer.
Maar wat wel érg'is: de afvoer-konsttruktie. De monteurs hebben hun uiterste best gedaan om met de beschikbare middelen een zo goed mogelijke afzuig-konstruktie te maken. Maar helaas: het resultaat van een 750 euro kostende afzuigkap is even slecht als van onze vroegere renovatie-Gamma-afzuigkap van 100 euro. Niet goed dus!
En dit terwijl ik de afvoer-konstruktie al meteen bij de aankoop op 31/12/2005 aan de orde heb gesteld. De verkoper beweerde bij hoog en bij laag, dat dit allemaal prima in orde zou worden gebracht voor de afgesproken prijs. Maanden later heb ik in mijn dommigheid nog aangeboden om desnoods de extra materiaal-kosten van een externe afzuig-motor voor mijn rekening te nemen. Maar dat zag Br niet zitten; wellicht omdat het teveel werk voor hen zou zijn. Daarna is deze kwestie nog een paar keer aan de orde gekomen. Bij de eerste montage op 14 augustus bleek de door Br gekozen afzuigkap-kasyt al niet te passen. Op 28 oktober bleek de alsnog gemonteerde afzuigkap de meeste lucht terug in onze keuken te blazen. En vandaag, in de vierde montage-ronde, heeft Br tegen beter weten in de oude (in wezen foute) konstruktie toch nog in orde proberen te maken. Maar zonder resultaat dus.
Ik konstateer dat ze weer onnodig een flink deel van onze vrije tijd hebben ingepikt. En straks zal er weer een vijfde montage-ronde moeten volgen om het echt in orde te maken. Dan zijn we alweer meer dan een jaar verder.

HONDA (dit is mijn forum-naam, omdat ik destijds voor evenveel geld als de keuken een perfekte honda-auto heb aangeschaft bij een perfekte dealer; dat is een aanschaf waar ik telkens plezier van heb; van de Br-keuken heb ik hoofdzakelijk ellende!)
Groet, Het is maar een Keuken; er zijn ergere dingen in de wereld!

eerlijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 aug 2006 12:24

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door eerlijk »

beste Honda,

het doet je als mens geen deugd om je BZ relaas te lezen. Wat een drama! je bent echter niet de enige die dit soort sores met en keuken heeft, en zeker gebeurt dit natuurlijk niet alleen bij bruynzeel.

Ik ben zelf nieuwsgierig hoe het verloop van de " gerechterlijke" procedure verder gaat lopen. ik hoop dit nog te lezen op het forum.

Ik lees dat u nu lid bent geworden van de consumentenbond, heb ik laatst zelf ook gedaan. ik ontving en handig en duidelijk boekje over klachten e.d. hierin staan veel nuttige tips over hoe u uw gerief het beste aan kunt pakken. het kost zelf altijd wel wat moete, maar als je dit goed doet ben ik ervan overtuigd dat het loont.

Voor iedereen die een keuken koopt wil ik het volgende nog ff melden:

Aanbetalen of vooruitbetalen is niet verplicht! het kompleet betalen van je keuken voordat ie is afgeleverd is zelfs verboden in nederland! laat u niet gekmaken dat als u niet betaald er geen keuken wordt geleverd.
Ze zullen eerst moeten leveren alvorens te kunnen innen. Het beste vind ik nog altijd om 90% van het totale bedrag te betalen (desnoods contant, of overboeken als de leverancier erbij staat bij levering) als alle spullen gelverd zijn. de 10% kunen ze krijgen als de volledge keuken naar wens is opgeleverd. dit is absoluut een reeele manier van afspreken, maar bespreek dit alvoren je tekent!
BZ laat je ook tekenen dat je alles vooraf zal betalen. Zo'n document is niet rechtsgeldig, simpelweg omdat het verboden is.

het VBW geeft de indruk er te zijn voor de consument. dit is echter iet geheel de waarheid. voor ieder die de CBW voorwaarden goed leest, zal er achter komen dat de regels er meer zijn voor de ondernemer als voor de consument! het is idd ook waar dat er een directielid van BZ in het bestuur zit van de CBW branchevereniging.

Meneer Honda, ik hoop dat uiteindelijk alles goed gaat komen met de keuken. ik wens u veel sterkte en succes.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Ik moet helaas alweer een nieuw hoofdstuk toevoegen aan de Bruynzeel-ellende.
Op 11 december kwam de tegelzetter de wandtegels plaatsen.
Toen hij een grote hoeveelheid water liet weglopen uit de wasbak ontdekte hij een flinke lekkage bij de waterafvoer (op 28 oktober gemonteerd).
Na een eerste poging van de tegelzetter ben ik zelf (! vlug een oude spijkerbroek aangedaan) aan de slag gegaan om het probleem te bekijken. De illusie dat Bruynzeel dit snel zou komen oplossen had ik immers al snel van me afgezet.
Het water bleek weg te lopen via o.a. een scheef en te kort gemonteerd overloop-pijpje. Verder bleek ook de zeefhouder niet vast in de wasbak te zitten. Ook was het pvc-pijpenstelsel (onder in de kast) zodanig onder spanning (te kort) gemonteerd dat de grote pvc-schroef niet goed op de zeefhouder geschroefd kon worden.
Ik ben net zo lang doorgegaan tot een en ander weer lekvrij leek te zijn.
Omdat het flink nat was onder het keukenblok hebben we gedurende de avond en de nacht de plint er uit gelaten, en een paar keuken-deurtjes open gezet. Het keukenkast-frame van spaanplaat is namelijk nogal gevoelig voor vocht,
We vragen ons af, wat het volgende verborgen gebrek zal zijn.
Bovendien zal de GeschillenCommissie over een paar maanden naar de keuken komen kijken, en daqn hoogstwaarschijnlijk konstateren dat de Afzuig-konstruktie niet goed en acceptabel werkt.
Kortom: het kan nog lang duren eer we echt plezier hebben van onze nieuwe, reeds in juli betaalde Bruynzeel - keuken!
Groeten, Honda (het is maar een keuken, er zijn ergere dingen in de wereld)

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Bruynzeel belde ons op vrijdag 15 december op. Zij bieden nu aan, om een andere afzuigkap te gaan plaatsen: en deze vervolgens aan te sluiten op een door henzelf groter te maken muurgat. Ook de doorvoer naar het dak gaan ze aanpassen.
Vanwege de andere Afzuigkap moet er een andere, hogere, bovenbouw in de keuken worden gemonteerd. Dit terwijl wij juist voor kleinere bovenkasten hadden gekozen, om in de keukenruimte een meer open karakter te behouden. Gekombineerd met een ander verlichtings-systeem vinden wij een en ander acceptabel. Met de nieuwe Afzuigkap komt er alsnog ruimte om het destijds afgesproken kruidenrek te plaatsen.
Als Bruynzeel dit alles een jaar geleden goed had bekeken, doordacht en met ons doorgesproken, dan had ons dat veel keuken-ellende bespaard.
In feite geeft Br nu zelf toe dat ze destijds een verkeerde keuken-opstelling hebben geadviseerd; namelijk een opstelling waarmee geen goede afzuig-werking te realiseren was.
Al met al moet onze keuken over ongeveer 7 weken dus weer 'op de schop'.
Groet, Honda het is maar een keuken. Zalig Kerstmis.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

BRUYNZEEL beloofde medio december, in de persoon van hun KwaliteitsFunktionairs (KF), een andere keuken-bovenbouw te gaan installeren. Dit, met de bedoeling om een goede afzuig-werking te gaan realiseren (zie letter S). De direktie had, aldus de KF, nu groen licht gegeven voor een grondige aanpak van het probleem. Nog voor kerst zou de KF de tekeningen en bijbehorende dokumentatie opsturen! En alles zou ditmaal probleemloos geregeld worden!
Toen ik op 5 januari nog steeds niets gehoord of gezien had van Br, besloot ik zelf maar eens te bellen. Er werd gemeld dat de KF ziek was, cq op een andere plek werkte, cq geen KF meer was, enz (?). Ongeveer na 10 telefoontjes (het merendeel van Br) is nu - 19 januari - de aap uit de mouw gekomen! Er was namelijk een probleempje ontstaan, volgens de order-man (niet zijnde de direktie dus!). Br had inmiddels immers een kopie ontvangen van onze klacht bij de Stichting Geschillen Commissie Wonen (SGCW). En de Br-direktie wil de keuken-bovenbouw nu alleen nog plaatsen na intrekking van onze klacht!
Dit laatste was dus het verzwegen doel van hun belofte. Schandalig! Medio december heb ik de KF namelijk meteen - en later ook nog herhaald - zeer duidelijk uitgelegd waarom we de klacht niet zouden intrekken. Onder andere omdat die klacht veel meer dan alleen de Afzuig-konstruktie omvat. Inmiddels heeft Br ons dus toch weer een maand aan het lijntje gehouden en lastig gevallen met voor ons totaal nutteloze telefoontjes en schrijvens. Eigenlijk niet verwonderlijk, want deze verbroken belofte is precies in de lijn van alles wat we met Br hebben meegemaakt sinds de aankoop op 31/12/2005!

Ipv over te gaan tot probleemloze plaatsing van de beloofde andere keuken-bovenbouw gaat Br nu wellicht zijn energie in juridische zaken steken We zullen zien of de Geschillen Commissie ons – zonder hulp van advokaten of van keukenadvies.com - de nodige bescherming en rechtvaardige genoegdoening kan gaan bieden ten opzichte van Bruynzeel.

Bij deze de hoofdpunten van de door ons reeds in november bij de SGCW ingediende Klacht, die we dus zeker niet gaan intrekken:
1. Het duurt door nalatigheid en fout optreden van Bruynzeel (Br) veel te lang eer wij kunnen genieten/gebruik maken van een goede en komplete keuken.
2. Bruynzeel heeft ons diverse malen op diverse manieren op een zeer onbehoorlijke en onbeschaafde manier behandeld; van mens tot mens al onacceptabel, laat staan van bedrijf tot klant.
3. Bruynzeel heeft ons technisch en moreel zeer onbehoorlijk geadviseerd bij het kopen van een keuken. Naast vele andere punten het belangrijkste punt: de Afzuig-konstruktie.
4. Bruynzeel legt een disproportioneel beslag/inbreuk op onze privé- en werk-tijd.

Door de laatste akties van Br is deze klacht dus nog sterker en dringender geworden!
PS Br heeft nog steeds niet de licht-lekkende waterslang, de door hen zelf verknoeide Miele-sensor en de kit-afwerking van oa het werkblad in orde gebracht!

Beste lezers, wees gewaarschuwd, en zegt het voort! Het KeukenFeest wordt vervolgd!

Vriendelijke Groet, Honda ….het is maar een keuken, een dun laagje chroom …..

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Medio december stelde Br onverwacht voor om een goede oplossing voor de gebrekkige afzuig-konstruktie te gaan realiseren. Ik gaf meteen aan dat we onze klachten bij de GeschillenCommissie niet zouden intrekken omdat die klachten over veel meer dan alleen de technische konstruktie gingen. Uit uitgebreid overleg kwam een geheel nieuwe bovenbouw-konstruktie voort, met nog wat aanpassingen aan de verlichting en aan het verdere afzuig-trajekt door de garage heen. Blijkbaar wilde Br het ons nu helemaal naar de zin maken. Dit alles zou ditmaal zonder enig probleem soepel geregeld gaan worden.
Op 19 januari, na toch weer een hoop mistigheid en vertraging, kwam tijdens een zeer vervelend telefoongesprek de aap weer uit de mouw: ze hadden gehoord van de Commissie dat onze klacht doorging, en nu kon de belofte niet meer aangehouden worden!

De dag daarna kregen we een verbijsterend schriftelijk verslag van dit telefoongesprek in de bus:
“zoals u telefonisch aangegeven heeft wenst u dat de gebreken aan uw keuken worden opgelost door Bruynzeel-keukens volgens het besluit wat de geschillencommissie zal uitspreken”.
Alsof ik zelf zou hebben aangegeven dat Bruynzeel zijn belofte zou kunnen/moeten intrekken!

Eind januari krijg ik een kopie van de brief van Br aan de Commissie binnen.
“Ter voorkoming van het geschil hebben wij reeds aangeboden om aan de wens van ....te voldoen… Klant heeft aangegeven het geschil te willen voortzetten. Waarbij wij ons graag conformeren aan uw uitspraak”.
Nu zegt Br ineens openlijk, dat ze medio december hun belofte (‘ze noemen het nu ‘aanbod’) hebben gedaan om een geschil te voorkomen. En dit terwijl ik destijds meteen haarscherp heb aangegeven dat wij het geschil hoe dan ook zouden doorzetten. Als Bruynzeel zijn bedoeling medio december ook meteen had duidelijk gemaakt, dan had ons dat weer een hoop ellende en gesoebat bespaard..
Onze doodnormale wens – namelijk eindelijk een goed-funktionerende keuken, zoals afgesproken, tegen de afgesproken prijs – vindt Bruynzeel blijkbaar dus minder belangrijk dan het wegwerken van de Geschil-klacht. Reden temeer om onze klachten niet in te slikken.

Zojuist kregen we van de GeschillenCommissie een schrijven waarin zij voorstellen om met hun bemiddeling (iemand die met name de technische kant van de keuken komt bekijken) tot een schikking met Br te komen, zodat er geen officiele zitting hoeft plaats te vinden en wij onze klacht alsnog intrekken! In november had ik dit een goed voorstel gevonden, maar nu snap ik het echt niet. Nu lijkt de Commissie op dezelfde lijn als Bruynzeel te zitten. Ik heb de Commissie meteen laten weten, dat wij onze klachten gewoon overeind houden. En ik heb de hoop uitgesproken dat zij niet alleen naar de keukentechnische kant van onze Geschil-klachten kijken, maar ook naar onze zeer principiele klachten over oa de klant-behandeling door Bruynzeel.

Vriendelijke Groet, Honda Het is maar een keuken, een dun laagje chroom

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

Misschien hebt u als lezer (of iemand die u kent) ervaring met de GeschillenCommissie; ik zou het zeer op prijs stellen om daarover iets te horen; in de zitting sta ik straks als onervaren niet-juridisch geschoolde konsument tegenover het machtige Bruynzeel; tips zijn welkom!
Groet Honda Het is maar een keuken, een dun laagje chroom....

Scara

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 06 sep 2007 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door 16again »

hoeveel gebeurt er, voor de zitting, schriftelijk?

Scara

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 06 sep 2007 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

mbiguru
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 20:21

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door mbiguru »

Honda, het is erg jammer om te lezen dat je zoveel ellende hebt met de correcte afhandeling van je keuken. Ik kan me wezenlijk voorstellen dat je er verschrikkelijk moedeloos van wordt. Sterkte ermee.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door honda »

dat je zoveel ellende hebt met de correcte afhandeling van je keuken. Ik kan me wezenlijk voorstellen dat je er verschrikkelijk moedeloos van wordt. Sterkte ermee.
Bedankt voor uw sterkte-wens. Altijd welkom, ook voor de komende tijd. Een ding s al zeker: onze eind 2005 gekochte en in juli 2006 betaalde keuken wordt zeker niet eerder dan in mei (week 18) 2007 afgemonteerd.
Blijf dit item volgen want er zit nog een verhaal in de pen!

Pfffff

Re: Bruynzeel ellende

Ongelezen bericht door Pfffff »

nou , we kijken er naar uit hoor.
Ik hoor je niet meer over de geschillencommissie ? Zal dossier eens opvragen, even kijken of het precies is zoals je meld ?

Gesloten