Pagina 1 van 2

MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 27 nov 2006 19:11
door amonis
Hallo,



Bij de Mediamarkt Eindhoven kocht ik 21-11-2006 een Pioneer DEH-2820MP autoradio als cadeautje voor mijn man. Bij de kassa heb ik gevraagd of ik hem terug kon brengen als het niet goed was. Het antwoord was: binnen 14 dagen, met bon, in de originele verpakking. Op 24 november heb ik hem mijn man cadeau gegeven. Op de doos stond MP3 en ik was in de veronderstelling dat ik mijn MP3 speler erin kon steken. Bij het openmaken bleek dit niet het geval en is de radio direct weer in de doos verdwenen.



Maandag 27-11-2006 ging ik terug met de radio. Toen bleek dat mijn man zaterdag ook al teruggeweest was met de radio. Door prive omstandigheden heb ik hem hierover niet gesproken, maar dit terzijde.



Mediamarkt wilde de radio niet terugnemen, omdat deze volgens hen beschadigd was. Er bleken twee minuscule krasjes te zitten tussen twee knopjes. Dit had ik gedaan, want zij verkopen geen beschadigde spullen. Ik kreeg te horen dat ze dit al aan mijn man hadden verteld en dat ik dat best wist. De mijnheer achter de balie zei dat ik een klacht in kon dienen bij Mediamarkt. “En dat komt dan toch bij mij terecht”, zei hij. Ik vroeg wat hij daarmee wilde zeggen, toen stak hij een beschuldigende vinger naar mij uit die ik beetpakte. Ik vroeg hem niet naar mij te wijzen, omdat ik dat niet netjes vond.



Toen vroeg ik de man of het goed was als ik vijf radio’s zou kopen en deze bij de balie zou controleren op krasjes. En of de mijnheer mij toe wilde zeggen mij vervolgens mijn geld terug te geven. “Dat kun je gerust doen” zei hij, “maar dan ben je 500 euro kwijt”. Vervolgens vroeg ik waar ik de volgende keer mijn aankoop moet controleren (als ik dat buiten de winkel doe kunnen zij zeggen dat ik de spullen beschadigd heb met uitpakken). Daar wilde hij geen antwoord op geven en sommeerde mij de winkel NU te verlaten. Ik zei dat ik graag antwoord wilde. Na enkele minuten antwoordde een vrouwelijke medewerker dat ik de aankoop pas na de kassa mag controleren, bij de klantenservice. Ook zei zij dat ik meteen de dag na aankoop terug had moeten komen toen de aankoop beschadigd bleek te zijn.



Toen zei de man: “hoepel nou maar op en stop die radio er gewoon in”. Op de vraag wáárin antwoorde hij dat ik die radio gewoon in mijn auto moest stoppen en verder niet moest zeuren. Tenslotte vroeg ik de mijnheer of hij zijn naam wilde noteren. Hij pakte een memo en vroeg cynisch: “ja hoor, hoe wil je hem hebben, in blokletters of anders?” Ik zei dat hij mij weer intimideerde en of hij daarmee op wilde houden (er stonden inmiddels meerdere mensen achter mij en ik schaamde mij dood). Toen liep hij weg, zonder zijn naam te geven.



Bij thuiskomst heb ik de radio eens goed bekeken. Volgens mij zitten de krasjes onder het oppervlak. Als je de radio scheef houdt zie je ze niet en glimt het gehele oppervlak. Je kunt ze ook niet voelen. Ik heb het idee dat deze radio al eerder is teruggebracht. Ik kan de krasjes nauwelijks zien en bij navraag aan mijn echtgenoot wisten ze zaterdag direct de “krassen” aan te wijzen. Ook de doos is licht beschadigd. Daaroverheen zaten de rode singles. Ik heb deze doos genomen, omdat het het laatste exemplaar was. Ook dit ontkende de man bij de servicebalie. Hij zei dat het niet de laatste was, want dat ze een hele pallet vol hadden van deze radio’s (alsof ik dan een beschadigde doos zou nemen).

Weet iemand hoe ik de klacht kan deponeren bij Mediamarkt? Als ik op de website kijk, krijg ik alleen het email adres van de vestiging. Dan komt de klacht dus inderdaad bij mijnheer "Fatsoen" terecht.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 27 nov 2006 21:19
door alfatrion
Media Markt is als het goed is aangesloten bij een geschillencommissie. Ik adviseer u direct hier een klacht in te dienen. Ik vind de wijze waarop u te woord ben gestaan erg onfatsoenlijk en ik zou dit ook zeker appart noemen in uw klacht.

Ik adviseer u uw verdere correspondentie met Media Mark schriftelijk te doen met het hoofdkantoor.
Ook zei zij dat ik meteen de dag na aankoop terug had moeten komen toen de aankoop beschadigd bleek te zijn.
Dit is onjuist: u heeft wettelijk gezien tenminste twee maanden de tijd.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 27 nov 2006 21:56
door Stanley
Het verhaal van @amonis lijkt me zeer "onwaarschijnlijk". Dat een medewerker zei: "hoepel op" of "toen stak hij een beschuldigende vinger naar mij uit die ik beetpakte" slaat nergens op.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 27 nov 2006 22:55
door amonis
Ja, dat kunt u zich natuurlijk niet voorstellen. Nou, ik ook niet, voordat ik vanmorgen bij de Mediamarkt binnenliep. En weet u wat nog het meest frappante is, dat mijnheer zich ook niet schaamde om dit te zeggen, terwijl er toch wel een stuk of tien mensen achter mij stonden te wachten. Ik heb zelfs gezegd dat mijnheer geluk had dat zijn vinger er nog aanzat en ik hem er niet als reflex afgebeten had. Toen zei hij, dat doe je maar één keer. Zo doen ze dat, bij Mediamarkt Eindhoven.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 27 nov 2006 22:57
door amonis
Ik heb gezocht op Internet of er een geschillencommissie is, maar er staat alleen in de algemene voorwaarden dat je naar de rechter kunt in de betreffende gemeente.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 27 nov 2006 23:14
door jrabel
als ik u was deed ik een aangetekende brief naar de saturn holding en dan maar eens zien hoe ze reageren.
vermeld tevens de naam van de servicemed.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 27 nov 2006 23:26
door amonis
Dat is een goede tip. Ik heb het adres denk ik gevonden, in Rotterdam. Weet u, vanmorgen heb ik mij goed staande gehouden, maar toen ik buiten kwam had ik gewoon de bibbers. Ik ben geen flinke vent, maar een vrouw met een gemiddelde lengte en postuur. Ik dacht op een gegeven moment echt dat deze man mij aan zou vliegen. Toen hij zijn vinger uitstak en met zijn gezicht naar voren kwam (zo van: en JIJ) dacht ik echt dat hij mij ging slaan. Als ik al zou willen, zou ik niet eens meer ooit naar binnen dúrven gaan.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 27 nov 2006 23:34
door jrabel
amonis zelf heb ik ook de nodige negatieve ervaring gehad afgelopen zomer met mm.
als u wilt kan ik u wel een voorbeeld brief mailen of op dit forum zetten

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 28 nov 2006 00:08
door amonis
Dat zou fijn zijn.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 28 nov 2006 08:22
door Atmoz
Vreemde zaak dit... kan bijna niet alles geloven.

Ook dat je niet wist dat je man al was teruggeweest met de radio, dat kan toch bijna niet? Hoe kom je dan aan de bon? Die had je man eerst nodig voor de omruil, en erna heb jij hem van hem gekregen. Dan moet er toch ook verteld zijn dat hij al ermee terug is geweest? :wink:

Ik denk eerder dat jij het gewoon nog eens wilde proberen (goede acties, zou ik zelf ook doen) maar dat je dat hier gewoon niet durft te zeggen :oops:

Vind het 'n beejte 'n vreemd verhaaltje zo...

Maargoed, veel succes met de omruil!! Als het allemaal echt zo is, dan heeft de MM in ieder geval niet netjes gehandeld.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 28 nov 2006 09:47
door amonis
Ik snap dat het een beetje vreemd klinkt, maar het had te maken met een sterfgeval. Mijn man heeft de bon uit mijn portemonnaie gehaald en daarna weer teruggestopt. En door de omstandigheden is het niet meer ter sprake gekomen. Er zat eigenlijk ook maar een dag tussen zijn bezoek en het mijne. Ik zou best durven zeggen als het anders was hoor, want eigenlijk doet het er helemaal niet toe. Wat er in mijn prive leven gebeurt of niet gebeurt, daar heeft MM niets mee te maken. Ik ga daar toch niet vertellen wie er is gestorven en of mijn man en ik het daarna nog over een radio hebben gehad? Zo'n meelevende mijnheer was het niet.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 28 nov 2006 11:22
door jrabel
Geachte ...... dagtekening: ..-..-....


Ik stuur u deze aangetekende brief naar aanleiding van het volgende:

Op ..-..-.... heb ik bij de vestiging van ...... in ....... een ....... aangeschaft.
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
vul hier uw klacht (en ) in, en omschrijf duidelijk wat er de afgelopen tijd is gebeurd met uw aankoop.
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................
..............................................................................


Ik neem geen genoegen met een tegoed bon want heb al contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering en andere consumenten organisaties en deze zaak aan hun voorgelegd .
Hopende dat dit een incident betreft want heb in het verleden al meerdere producten aangeschaft bij de vestiging in ..... en ben daar over het algemeen tevreden over.
Daarom geef ik u 3 weken na dagtekening de tijd om te reageren .
In uw schriftelijke tegenreactie wil ik tevens vermeld zien dat ik het volledige aankoop bedrag terug krijg .
M v g

naam
adres
woonplaats en postcode
telefoonnummer

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 28 nov 2006 22:42
door Van Kyper
Nou als iemand zo tegen mij regaeerd zou ik ook niks voor diegene oplossen :x

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 28 nov 2006 23:18
door amonis
Wat bedoelt u? Wie op wie reageerde?

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 29 nov 2006 18:49
door Van Kyper
Met alle respect maar ik kan me voorstellen dat als iemand vraagt 5 radio's open te maken of te kijken of deze ''bekrast'' zijn dat diegene wat u probeert te helpen ook zoiets heeft daar kan ik niks mee. Normaliter heb je bij een zoals pioneer geen krassen vanuit de fabriek de radio's worden uitvoerig getest/nagekeken. Dus dit kunt u van kanten bekijken. Maar ik vindt wel dat als de radio 2 miniscule krasjes vertoond dat de radio gewoon terug genomen moet worden. En u kunt dan zonder gezeur een andere meenemen en u bent tevreden. Want zelf koop ik regelmatig wat bij media markt enschede en ik heb hier nooit gezeur mee. Niet goed geld terug. En wat anders uitzoeken.

U kunt trouwens via heb website wel een klacht indienen. Gaat u naar het filiaal waar u het heeft gekocht. En deze kunt u dan gewoon mailen.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 29 nov 2006 19:41
door amonis
Ik heb het vermoeden dat deze radio al een keer is teruggebracht, of dat het een partij betreft waarbij alle radio's deze krasjes vertonen.
Bij nadere inspectie bleken de krasjes zelfs ónder het oppervlak te zitten.

Ik heb het er maandagavond met mijn man over gehad en hij zei dat de medewerker zaterdagmorgen de doos openmaakte en direct begon over de beschadigingen, terwijl hij ze zelf niet kon zien. Pas toen de medewerker ze een aantal malen aangewezen had zag mijn man de krasjes ook.

Het probleem als ik deze klacht bij het filiaal deponeer, is dat deze dan terechtkomt bij dezelfde mijnheer die mij zo onbeschoft te woord heeft gestaan. Dat heeft hij mij heel triomfantelijk verteld.

Ze zijn nog dom ook bij MM, want de radio die mijn man graag wilde hebben, met USB aansluiting, is een stuk duurder dan het betreffende exemplaar.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 29 nov 2006 19:56
door Van Kyper
jahaha dat is inderdaad wel dom ja.

Er wordt veel verkocht bij media markt dus kan me niet voorstellen dat ze weten dat iets krasjes heeft.

Maar volgens mij komen klachten terrecht bij leidinggevende. En niet bij medewerkers. En die doen wel wat (temminste in mijn geval)

Ik raad u aan om naar het filiaal te mailen.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 13 dec 2006 00:05
door Sparky
Het is natuurlijk heerlijk schoppen tegen een grote organisatie waar gemiddeld 100 tot 150 man rondloopt, en waar we kennelijk toch met zijn alle erg graag komen (ga maar eens kijken op zaterdag middag). Als ik het verhaal zo lees is er vast meer aan de hand, en heeft men waarschijnlijk de indruk gekregen dat de klant de boel in de maling aan het nemen was als er twee verschillende mensen met het zelfde product terug komen. Maar de meeste reactie op dit forum zeuren lekker mee met de klager en denken meestal niet verder of er wellicht meer aan de hand is.

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 13 dec 2006 14:22
door amonis
Ten eerste, ik vind het niet fatsoenlijk om mensen te betichten van "meezeuren". Ten tweede, als er iemand meezeurt, zeur ik dus ook in uw ogen. Ten derde wat je als verkoper ook vermoedt, je hoort gewoon netjes te blijven tegen een klant. Punt uit.

Gelukkig zijn ze daar bij MM ook achtergekomen. Ik heb een klacht gestuurd naar de holding en het filiaal. Gisteren ben ik gebeld door een keurige medewerker en hebbben wij een afspraak gemaakt om de radio alsnog te retourneren. De mijnheer die mij onbeschoft behandeld heeft, is een medewerker van de afdeling en heeft (anders dan hij zelf tegen mij zei) niets te maken met klachtenafhandeling. Hij is aangesproken op zijn gedrag en heeft het niet ontkend.

Onderstaande is een citaat van de site van Radar, over de uitzending van maandag 11 december:

Zo ook de familie Wisman uit Zeewolde. Hun zoon kocht op 12 augustus een computer bij de Media Markt. Nadat het apparaat voor een derde keer ter reparatie terug moest worden gebracht liet de Media markt weten dat ze dan recht hadden op vervanging van de computer. Toen de familie dit na las in het garantieboekje dat geleverd was bij de computer kwamen zij een aankoopdatum tegen van vijf maanden voordat zij het product kochten. Bij navraag in de Media Markt bleek dat de computer inderdaad in maart al eens verkocht was.

Media Markt geeft aan niet uit te kunnen sluiten dat er producten worden verkocht die al gebruikt zijn en dus ook mankementen kunnen bevatten. Media Markt zegt dergelijke gevallen te betreuren en het zo veel mogelijk uit te sluiten. Blijkt het product toch gebruikt dan kan de klant het binnen veertien dagen terugbrengen, met originele kassabon, en het aankoopbedrag terug krijgen. Het product moet dan wel onbeschadigd zijn en in originele verpakking zitten.

Toen wij belden met de klantenservice van Media Markt met een verhaal over filmpjes op een als nieuw gekochte camera, kregen we te horen dat het om een 'retourtje' zou gaan. Wanneer een product ter reparatie wordt gebracht stuurt Media Markt dit door naar de leverancier. Wanneer het weer gemaakt is gaat de elektronica weer terug naar de Media Markt waar het weer als nieuw wordt verkocht.

Tsja Spraky, in het verolg eerst even goed inlezen, voordat u "MEEZEURT" in een panel.

M.vr.gr.

Petra

Re: MEDIAMARKT, hoezo omruilgarantie?

Geplaatst: 13 dec 2006 22:53
door woutersadvice
Die mediamarkt moeten ze gewoon met de grond gelijk maken man damnz!

:D :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)