Pagina 1 van 1

I-Pod Nano

Geplaatst: 28 nov 2006 10:09
door Dingemans
Precies 1 maand en 10 dagen geleden heb ik bij de Mediamarkt een I-Pod Nano, 2gb gekocht. Gister had ik hem opgeladen en 2 nieuwe cd's erop gezet, mijn I-Pod zou ongeveer voor de helft gevuld zijn nu. Toen ik wat liedjes wilde beluisteren liep de I-Pod gewoon vast. Hij reageerde ook niet meer op het vergrendelknopje, niet op I-Tunes, helemaal niks. Kon hem zelfs niet meer uitzetten. De enigste optie was dus om hem aan te laten staan met als gevolg dat nu de batterij op is. Maar het lukte me ook niet meer om hem op te laden. Ik had er wel eens last van dat ik hem even niet uit kon zetten maar na eventjes wachten lukte dat wel weer. Nu doet hij echter helemaal niks meer. Wat moet ik doen? Wat kan ik verwachten als ik terug ga naar de MediaMarkt?????
Is er iemand die tips voor me heeft als ik ermee terug ga straks na het werk???? (ben 'bang' dat ze me proberen af te schepen .....)

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 28 nov 2006 11:45
door gjvisser
Waarom ben je bang??

Gewoon terug gaan en uitleggen wat er gebeurt is en eerst kijken wat hun oplossing is.

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 28 nov 2006 12:01
door Dingemans
Ja daar heb je gelijk in maar ik heb niet zulke goede verhalen gehoord over de Media Markt en hun service. Dus had ik me graag een beetje 'voorbereid' en willen zorgen dat ik indien nodig een woordje terug had ....
Maar ik ga ervan uit dat dit gewoon onder de garantie valt en ze mij wel moeten helpen.

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 28 nov 2006 16:41
door gjvisser
Ach ik trek mij weinig aan van die mensen, je hoort natuurlijk alleen de slechte verhalen en bijna nooit de positieve. Ik heb namelijk wel een goede ervaring met de service van MM. Ik wilde batterijen ruilen, waar zelfs de verpakking van kapot was (de batterijen deden het namelijk niet in mijn fototoestel). Kon het zo omwisselen voor nieuwe batterijen...

Gewoon gaan en kijken wat ze doen.

Succes!

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 28 nov 2006 17:24
door Dingemans
Dank je wel!!! Ik ga over 5 minuten!!! Gaat goed komen!!!

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 29 nov 2006 12:07
door queenfanmichel
Je kan de I-pod resetten door het volgende te doen (in Engels komt van de site van Apple maar staat volgens mij ook in je instructieboekje/velletje)

To reset your iPod nano (2nd generation):


Toggle the Hold switch on and off. (Slide it to Hold, then turn it off again.)
Press and hold the Menu and Select buttons until the Apple logo appears, about 6 to 10 seconds. You may need to repeat this step


Succes er mee.

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 30 nov 2006 12:48
door Captain Pervert
Ach ik trek mij weinig aan van die mensen, je hoort natuurlijk alleen de slechte verhalen en bijna nooit de positieve. Ik heb namelijk wel een goede ervaring met de service van MM. Ik wilde batterijen ruilen, waar zelfs de verpakking van kapot was (de batterijen deden het namelijk niet in mijn fototoestel). Kon het zo omwisselen voor nieuwe batterijen...

Gewoon gaan en kijken wat ze doen.

Succes!

Goh.

Jij WERKT bij Mediamarkt

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 30 nov 2006 17:19
door Atmoz
Precies wat gjvisser zegt.

Je hoort alleen maar de slechte ervaringen van MM. Zo gaat dat eigenlijk bij alles he. Niet veel mensen gaan een topic maken over een positieve manier van behandeld worden. Nou ik kan je vertellen: ik ben helemaal gek van hardware, snufjes, technische dingen, gadgets echt HE-LE-MAAL gek ervan. Ik koop dus compleet elke week bij MM (Heerlen en Maastricht). Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee. Oke, de verkopers zijn niet altijd de slimste, maar dat weet je van te voren. Alles wordt netjes behandeld enzo. Totaal geen klacht erover!!! En ik heb toch al wat dingen geruild en kapot gehad. Ze kennen me bij de klantenservice. Misschien dat ze daarom altijd alles goed voor me regelen 8)

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 01 dec 2006 08:59
door gjvisser
Sure Captain Pervert, omdat ik een positieve ervaring met een bedrijf heb werk ik daar meteen ofzo?? Als dat zo was had ik het wel gezegd.
Nee hoor, ik heb gelukkig een betere baan dan dat!

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 01 dec 2006 12:20
door Captain Pervert
laat maar...

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 01 dec 2006 12:31
door gjvisser
nee ik ben geen Jaap Visser en heb er nooit gewerkt, maarja waarom zou ik jou dat moeten uitleggen

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 01 dec 2006 12:34
door Captain Pervert
Hmm nee is andere user, laat maar

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 01 dec 2006 12:41
door gjvisser
oke, is dat probleem ook de wereld uit :wink:

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 04 dec 2006 13:46
door martijnp
Het resetten van de iPod wordt beschreven op www.apple.nl/support

Verder is het verstandig direct de nieuwste software op je iPod te zetten (dit updaten kan tegenwoordig in iTunes gedaan worden).

Verder reset de iPod nano ook als je hem verbind met de netspanning (LET OP DUS NIET VIA USB AAN DE PC, maar in de optionele netstroomadapter).

De iPod nano kan vrijwel niet kapot. Er zitten geen bewegende delen in en een harde reset lost altijd alle softwareproblemen op. Mocht het toch nodig zijn de iPod terug te sturen, is het sneller dit direct via www.apple.nl/support aan te vragen. Dan wordt de iPod thuis opgehaald door UPS en weer gerepareerd of omgeruild thuis bezorgd.

Mediamarkt kan niets anders dan de iPod opsturen naar Apple. De DOA regeling voor appaten met gebreken bij aflevering geldt gedurende 14 dagen. Mediamarkt kan de iPod niet omruilen, omdat het dan met een gebruikte iPod blijft zitten.

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 05 dec 2006 02:07
door mr T.
Is er iemand die tips voor me heeft als ik ermee terug ga straks na het werk???? (ben 'bang' dat ze me proberen af te schepen .....)
Een iPod die het na iets meer dan een maand begeeft is iets dat niet hoort. Dit betekent dat er een probleem is met het apparaat en u zult Mediamarkt in de gelegenheid moeten stellen om dit gebrek te verhelpen. Doen ze dit niet, dan rest nog de mogelijkheid van ontbinding van de koop. In dat geval dient u het hele aankoopbedrag terug te krijgen. Verder is nog van belang dat wordt vermoed (gezien de termijn waarop het probleem zich voordoet) dat het gebrek aan de iPod er al was bij aankoop. De verkoper (Mediamarkt) moet bewijzen dat daarvan geen sprake was.
Wat kan ik verwachten als ik terug ga naar de MediaMarkt?????
Gezien de vele posts op dit forum over Mediamarkt: niets dan ellende.
Mocht het toch nodig zijn de iPod terug te sturen, is het sneller dit direct via www.apple.nl/support aan te vragen. Dan wordt de iPod thuis opgehaald door UPS en weer gerepareerd of omgeruild thuis bezorgd.
Een dergelijke actie kan het einde betekenen van de rechten die een consument heeft. Dit kan alleen met toestemming van Mediamarkt.
Mediamarkt kan niets anders dan de iPod opsturen naar Apple. De DOA regeling voor appaten met gebreken bij aflevering geldt gedurende 14 dagen. Mediamarkt kan de iPod niet omruilen, omdat het dan met een gebruikte iPod blijft zitten.
Dat is dan maar het probleem van Mediamarkt. Aan dit soort afwegingen heeft een consument geen boodschap.

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 06 dec 2006 19:43
door Van Kyper
Kerl wat kan die vent drammen je moet mensen helpen niet over mensen gaan lullen :twisted:

Re: I-Pod Nano

Geplaatst: 06 dec 2006 19:44
door Van Kyper
Captain Pervert

die bedoelde ik!!! :twisted: