Begrijpelijk dat een winkelier hier op een gegeven moment gek van wordt. Maar hij zou toch een beetje in het belang van zijn klant moeten denken en dan samen met deze klant een klacht indienen bij de fabrikant. Niet meteen wegsturen, wat ik wel vaker lees van u.
Ik stuur de mensen niet weg, alleen de mensen zijn heel dom bezig.
We leven in een wegwerpmaatschappij.
Dit is gekomen door het gedrag van de consumenten.
Zo'n 10 tot 15 jaar geleden waren de producten duurder.
Consumentenelectronica was toen zo gemaakt dat het gemakkelijk gerepareerd kon worden en dat dan ook de moeite waard was.
De consument mekkerde toen:
De producten hoefden in hun ogen niet gerepareerd worden en de producten konden veel goedkoper!
Dus kwamen er producten die niet gerepareerd konden worden en als het kapot was dat het product weggegooit moest worden.
Dus de consumenten kregen waar ze om vroegen!
En als het dan zo ver is, beginnen de consumenten te mekkeren dat de producten niet meer gerepareerd kunnen worden!
Met andere woorden:
De consument is nooit tevreden te krijgen en klagen en mekkeren altijd!
Dus voor de mensen die klagen dat de producten niet gerepareerd kunnen worden: Je wilde het zelf!
Daarbij komt ook nog dat de verwachte levensduur en de garantieperiodes zo kort zijn: dit komt omdat de consument dit eist!
Als de consumenten niet zo gierig waren, dan konden de producten qua levensduur en garantieperiodes omhoog!
Maar de consumenten zijn altijd aan het zeuren over de prijs! Het is altijd te duur en men is dus niet bereidt om kwaliteitsproducten te kopen.
En het is echt aan hunzelf te danken dat de zaken nu zo zijn, zoals ze nu zijn.
Want de producten moeten steeds goedkoper worden, op een gegeven moment moet er op de levensduur en de kwaliteit bezuinigd worden.
Zolang de consument het in zijn kop heeft:
Goedkoper, goedkoper, goedkoper!
Zal het heus niet veranderen!
Jullie wilden het toch zo?
Zeur dan niet!
Je krijgt precies waar je om vroeg!