LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fuji Finepix S7000 Zoom Error

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Feliesje

Fuji Finepix S7000 Zoom Error

Ongelezen bericht door Feliesje »

Ik heb mijn camera FinePix S7000 nu 2 jaar en een maand ongeveer.
Toen ik hem vorige week aanzette maakte hij een ratelend geluid en schoof de lens niet helemaal meer uit, verbaasd heb ik hem toen weer uitgezet in de hoop dat dit gewoon even een foutje was.
Nog een keer geprobeerd, hij blijft het doen. Het zoomen lukt ook niet meer.
Gekke is dat er niks mee gebeurt is, niet gevallen of gestoten, van de een op de andere dag doet hij dit.

Op het schermpje verschijnt "Zoom Error"
En inderdaad ik kan er dus ook niet meer mee in en uit zoomen.

Ik belde fuji en ze kunnen pas wat over de kosten van reparatie zeggen als ik hem opstuur en onderzoekskosten betaal (35,-) dit wil ik opzich best doen als ik maar een beetje een richting heb van hoeveel het ongeveer gaat kosten.
Wanneer dit in totaal te veel gaat worden wil ik liever die 35 euro in een ander model steken.

Ik heb op internet gezocht en het schijnt dat vele gebruikers van verschillende fuji cameras hier last van hebben?! Maar hier bij 1 van de grootste consumenten programmas vind ik ze dan weer niet terug.

Mijn vraag is dus, zijn er mensen die het probleem hebben laten maken?
Hoeveel heeft dit gekost?
Is het probleem teruggekomen?
En weet iemand of fuji een tegemoetkoming hiervoor regelt ivm het vaker voorkomen?

opperbom

Re: Fuji Finepix S7000 Zoom Error

Ongelezen bericht door opperbom »

Heb geen enkele ervaring met dit toestel. Wat ik wel weet is dat je beter het toestel kan afschrijven , en het geld in een ieuwe camera kan investeren. Als de onderzoeks kosten al 35 Euro zijn , zal het totaalplaatje waarschijnlijk boven de 100 Euro gaan uitkomen , vrees ik. Lijkt me zonde van het geld , zeker gezien het feit dat digitale camera`s al niet meer zo duur zijn.

Marchel.

Captain Pervert

Re: Fuji Finepix S7000 Zoom Error

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik heb dezelfde camera, en daarvoor een voorganger gehad en verkocht (S602). Geen problemen gelukkig :)

Het is een beetje een gok, je kan hem opsturen en de prijsopgave afwachten, en als het je te gortig wordt, kan je hem retour laten komen en dan ben je slechts 35 euro armer.

Ik gok dat het inderdaad boven de 100 euro uit gaat komen, maar zeker niet boven de 200. Ik zou het persoonlijk wel doen, daar ik ook wat accessoires bij deze camera heb (lenzen, flitser e.d.) en de camera voldoet momenteel nog prima aan mijn eisen, als ik hem ooit wegdoe komt er een digitale spiegelreflex voor terug en daar heb ik voorlopig echt geen geld voor :)

Je moet zien te achterhalen welke reparateur in Nederland (als het al in Nederland gerepareerd wordt) de reparaties namens Fuji uitvoert, op hun website staan wellicht tarieven. Dit is ook het geval bij Canon, ik ben eens op de site van de reparateur van Canon geweest en die bleek per camera een standaard tarief te rekenen (veelal 120-140 euro), ook al was het mankement een defect aan- en uitknopje.

Succes

Gesloten