Pagina 1 van 1

Energie Direct

Geplaatst: 01 dec 2006 22:21
door mamy0104
Wij kregen van Energie Direct een naheffing van €300,-. ondanks dat we 150 k (!) minder gebruikt hadden. Een foutje van hen, omdat ze, op onverklaarbare wijze, ons maandtarief verlaagd hadden. Doordat dit midden in het jaar gebeurde in een, voor ons, door familieoomstandigheden hectische periode, hebben wij het zelf ook niet opgemerkt. Resultaat: meteen maar even betalen! Omdat ik dit bedrag niet kan missen, heb ik gevraagd of er niets te regelen viel omdat zij de fout gemaakt hadden. Dat kon, maar dat kostte €20,- administratiekosten. Sorry, maar dat is in dit geval een broek voor mijn zoon en dat is dan toch belangrijker... Excuses van ED, maar er was niks aan te doen. Hebben meer mensen dit meegemaakt en is hier wat aan te doen??? Ik snap best dat we die €300,- moeten betalen maar hadden ze hier niet anders mee om kunnen gaan??? Het is tenslotte hun eigen fout!

Re: Energie Direct

Geplaatst: 01 dec 2006 22:40
door Ali Bensalah
Het is tenslotte hun eigen fout!
niet heel en al; U heeft zelf ook nog enige verantwoordlijkheid in dezen.
Dat je daar door familieomstandigheden even - een maand of 6 - niet aan toegekomen bent is spijtig maar als het financieel zoveel uitmaakt voor je had dit toch ook enige prioriteit moeten krijgen lijkt me.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 01 dec 2006 23:42
door tjoektjoek
Ik ben het meestal wel met de uitspraak over eigen verantwoording eens, maar 20 Euro administratiekosten voor een betalingsregeling? Dat vind ik wel erg vreemd. Ik zou nog eens bellen en kijken of je dan een medewerker krijgt die enigszins klantgericht werkt.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 02 dec 2006 00:33
door Ali Bensalah
Overigens wordt er in de algemene voorwaarden van ED voor wat betreft de betalingsregeling eigenlijk niet gesproken over administratiekosten. Deze komen pas in beeld als je de voorwaarden van de betalingsregeling niet nakomt. Er wordt trouwens wel gesteld dat een verzoek tot betalingsregeling schriftelijk (met motivatie) ingediend hoort te worden.
Sorry, maar dat is in dit geval een broek voor mijn zoon en dat is dan toch belangrijker...
...dan gas en licht hebben?

Re: Energie Direct

Geplaatst: 02 dec 2006 13:47
door bodejosm43
Je kan je zoon moeilijk kleden in gas en licht, wel in een broek..........

Re: Energie Direct

Geplaatst: 02 dec 2006 14:45
door Ali Bensalah
ook weer waar; en hij kan bij kaarslicht z'n huiswerk maken 8)

Was gewoon even benieuwd hoe de prioriteiten stelling van mamy lag.
Electriciteit komt immers "vanzelf" uit het stopcontact en bij het kopen van een broek verwacht men "boter bij de vis".

Re: Energie Direct

Geplaatst: 04 dec 2006 21:30
door mabinty
Gewoon weg van energie direct! Ik zit al twee jaar bij hun omdat ik een contract met ze heb. Ze bezorgen o
me alleen ellende. Hun rekeningen zijn hoger dan die van Essent ( daar was ik klant van) ze maken altijd 'fouten' bij het samenstellen van hun rekeningen. De ene keer je hebt je een toegoed een de andere keer een flink schuld, hoe dat kom , weet ik absoluut niet. Soms komen ze met een mailtje , een smoes daarin zie je een excuses en een correctie enzo. De administratie laat echter wensen over. De verwerking van mijn verhuizing heeft 5 maanden geduurd! ( heb meer dan 20 mailtjes gestuurd) . Na 5 maanden wachten , sloot ze me aan , maar alleen maar electra!!! na 10 maanden krijg ik een rekening van bijna 1000 euro voor alleen gas( die ben ik uiteraad aan het betalen). Op een dagje werd ik gebeld door een incassoburo over een zogeheten openstaande saldo bij energiedirect . dat ze mij al aanmaningen hebben gestuurd maar dat ik niet reageerd heb. ik vroeg waar ze die brieven hebben gestuurd, ze zeggen dat ze hebben deze naar mijn adres gestuurd. het blijkt mijn oude adres te zijn!! dus na 1 jaar en 9 maanden had energie direct mijn nieuwe adres niet verwerkt!!( had het uiteraad via mail doorgegeven)
Lang verhaal, ik beperk mij hier. nog even, de jaarafrekening van mijn oud adres heb ik net binnen , na 1 jaar en 8 maanden en 10 mailtjes.
Hun klantenservice telefoon was erg duur ( 70c/min geloof ik ) en moet men ten minst 20 minuten wachten. Ik ga binnenkort overstappen . beter essent , daar kan je gewoon gratis naar de klantenservice bellen