Pagina 1 van 1

Essent slechte klantenservice

Geplaatst: 03 dec 2006 09:24
door katjaketting
Hallo allemaal,

Ik ben al weken in conflict met de Essent. Ik zal jullie mijn brief die ik gister verstuurd heb met jullie delen. Misschien weten jullie nog een oplossing. Wat een ellende om die lui bij Essent iets duidelijk te maken.
---------------------------------------------------------------------------------
Beste Essent medewerker,

Ik FCC Ketting de schoondochter van Mw. Maurer-Klunder heb al diverse malen contact gehad met uw klantenservice . Dit zijn gesprekken geweest die langer duurder dan een uur ! In de gesprekken, met steeds verschillende medewerkers, kwamen we af en toe weer tot een mogelijke oplossing over de correctierekeningen

*xxxxxxxxxxxx
*xxxxxxxxxxxxxxx

en jaarafrekening:

*xxxxxxxxxxxx

Uit deze gesprekken is gebleken dat er van alles niet klopt met de rekeningen. Mw. Maurer is beschuldigd van het verkeerd doorgeven van de meterstand (al 6 jaar dat zij daar woont), lijkt me vreemd. Helemaal na dat ik doorgestuurd werd naar de netwerkbeheerder, die mij vertelde dat wanneer er een 4 cijferig nummer door wordt gegeven er contact met de klant wordt opgenomen en dit dan ook direct aangepast wordt. Hier heb ik gesproken met Mw. Wijbenga.
Ook deelden jullie mee dat er eens in de 3 jaar door een controleur de meterstanden opgenomen worden, dit is dus volgens jullie niet gebeurd 3 jaar geleden, want volgens jullie is al die tijd een 4 cijferig nummer doorgegeven. Maar jullie schijnen geen correctierekeningen te mogen sturen die langer dan 3 jaar geleden zijn.
Het gaat hier overigens alleen over de gasstanden ! Wij willen u er ook voor de zoveelste maal op wijzen dat Mw. Maurer een alleenstaande vrouw is die weinig kookt, in het zwembad doucht, ’s avonds 1 lichtje aan heeft, zuinig is met stoken ! Volgens de berekeningen zou zij nog meer verbruiken dan wij (zoon,schoondochter met 2 kinderen) in eenzelfde huis wonend in dezelfde buurt.( Met computers,droger, iedere dag wassen, douchen). Het is echt van de zotte.
In de gesprekken heb ik gevraagd hoe deze berekeningen tot stand zijn gekomen, daar over al die jaren de meterstanden niet geklopt hebben volgens jullie ! Ik heb aan gegeven dat niet te bewijzen is welk cijfer Mw. Maurer dan verkeerd doorgegeven heeft, dit kan de eerste,de 2e,de 3e de 4e of de 5e zijn. Volgens een van jullie klantenservicemedewerkster hebben jullie het laatste cijfer aangepast al die jaren. Nog steeds was/is voor ons niet duidelijk hoe jullie een berekening kunnen maken op deze gegevens. Er is over al die jaren dus geen duidelijk beeld van het verbruik van Mw. Maurer. We hebben afgesproken dat dit eerst uitgezocht zou worden en dat de betaling uitgesteld zou worden. Mw. Maurer zelf belde toch even op om hierover zekerheid te krijgen, doch was hierover niks bekend in de computer. Mw. Maurer heeft vervolgens aangevraagd om per acceptgiro de volgende overschrijvingen te betalen.
In het laatste gesprek dat ik teruggebeld ben door jullie, werd er excuses aangeboden omdat jullie een fout hadden gemaakt. Ik heb toen gevraagd wat de fout was, geen duidelijk antwoord gekregen. Ik heb toen geëist om een berekening te krijgen vanaf het moment dat Mw. Maurer op dit adres is komen wonen in het jaar 2000, toen is de meterstand opgenomen door de vorige bewoners en dit is dus bekend bij jullie, tot en met de datum van de laatste jaarafrekening. Het lijkt mij dat dan het verbruik van Mw. Maurer goed duidelijk gaat worden. En vervolgens kan dan toch hier een berekening op gemaakt worden. De klantenservicemedewerkster stemde hier in toe en wij zouden bericht krijgen.
Op 1 december 2006 jl. ontving Mw. Maurer een herinnering van de openstaande facturen. Mw. Maurer voor de zoveelste keer in paniek. Zij heeft opgebeld naar Essent en de medewerkster aan de telefoon zag in de computer geen gesprekken staan over het voorgaande, alleen het eerste gesprek over een betalingsregeling, dat eventueel afgesproken zou kunnen worden in de toekomst.
Mw. Maurer heeft van schrik dus nu een afspraak geregeld om een betalingsregeling te treffen.


Ten eerste wil ik aangeven heel erg boos te zijn over de behandeling die wij krijgen van Essent, ten tweede zijn wij in al die uren aan de telefoon blijkbaar niet serieus genomen, daar er niks meer terug te vinden is in de computer, ten derde dienen wij bezwaar in tegen de afrekeningen van de afgelopen 3 jaar. Mw. Maurer zal de eventuele betalingsregeling betalen daar zij bang is om een nog hogere schuld te krijgen, doch worden deze betaald zonder schuldbekentenis en onder protest !
Ten vierde wensen wij geen telefonisch contact meer met Essent., wij willen vanaf nu alles schriftelijk of per mail ontvangen ! Zodat wij bewijs hebben van de afspraken die er vanaf nu gemaakt worden. Ten vijfde verwachten wij nog steeds een behoorlijke berekening van de afgelopen 3 jaar.

Tot slot zijn wij het er mee eens dat de lage voorschoten door Mw. Maurer opgemerkt hadden kunnen worden, maar zij heeft al die jaren al deze voorschotten gehad en was zich van geen kwaad bewust,daar zij een zuinig levend persoon is.
Maar hierbij is de schuld ook bij de Essent te zoeken. Die hadden dit allang op kunnen merken als alles correct was gegaan.

In afwachting van uw antwoord verblijven wij op bovenstaand adres of u kunt contact houden per mail op : [email protected]

Hoogachtend F.C.C. Ketting,

P.S.: Mocht er binnen 10 dagen niet gereageerd zijn op dit bericht, dan gaan wij er voor de zoveelste keer van uit weer niet serieus genomen te worden en zullen wij verdere stappen ondernemen. Hierbij valt te denken aan een rechtszaak als ook contact met de pers.

Re: Essent slechte klantenservice

Geplaatst: 03 dec 2006 11:48
door Ali Bensalah

Re: Essent slechte klantenservice

Geplaatst: 03 dec 2006 12:50
door katjaketting
Bedankt voor de tip !!!!

Groetjes Katja

Re: Essent slechte klantenservice

Geplaatst: 03 dec 2006 14:34
door seagoing racer2
Beste Katja,

Een lang verhaal over de communicatie met essent en niet helemaal onbekend. ze werken langs elkaar heen. :o

De afdeling die de betalingen bijhoudt heeft niks te maken met de klantenservice en kent ook hun afspraken niet. :(


Het probleem is toch niet zo heel ingewikkeld. Als je de gasmeterstand van 2000 die aan Essent is doorgegeven weet ( eerste afrekening in 2001?) , en de stand nu is toch alles bekend. Waarom komen jullie daar niet gezamenlijk uit? wil Essent geen nieuwe berekening maken?

Re: Essent slechte klantenservice

Geplaatst: 03 dec 2006 15:35
door Jan Gommmeren
Beste Katja,

Het probleem lijkt mij vrij simpel. Je weet de stand van 2000 en de stand nu (dec. 2006 ). Die geef je door en er wordt afgerekend.
Dat lijkt mij voor iedereen de beste en eerlijkste oplossing. Andere mogelijkheden zijn er niet.

Sterkte en succes, Jan Gommmeren

Re: Essent slechte klantenservice

Geplaatst: 03 dec 2006 16:35
door katjaketting
Dacht ik ook en dat was ook afgesproken om de eerste stand en de laatste stand van haar in dit huis te nemen. Maar toch kreeg ze de rekeningen. We wachten nu even af hoe met dit mailtje om wordt gegaan, ik hou jullie zeker op de hoogte.

Groetjes Katja

Re: Essent slechte klantenservice

Geplaatst: 05 dec 2006 22:33
door lanse017
Wij hebben ESSENT na twee maanden in ons nieuwe huis gewoond te hebben aan de dijk gezet en zijn 'terug' bij NRE (thans E-ON).
Volgens mij is dat de essentie van marktwerking; als je er een administratief zooitje van maakt dat gaan de klanten lopen.
Dat hebben we dus gedaan.