Pagina 1 van 1

[Tele2] Nieuwe klanten <-> Oude klanten

Geplaatst: 04 dec 2006 16:01
door Masselink
In een ver verleden betaalde ik 65 per maand voor een 8 mbit verbinding, zonder telefonie. Toen kwam tele2 (versatel) met een 20mbit verbinding incl. telefonie voor 49 euro per maand. Daarnaast kreeg ik als extra gratis alle wedstrijden live aangeboden tot aan het einde van de competitie.

De rekensom was snel gemaakt en ik ben sindsdien een tevreden tele2 gebruiker. Alhoewel ik geen voetbal keek was het leuk om even met de decoder te spelen.

Afglopen week zag ik een aanbod van 29,29 per maand voor tele2 20mbit incl. telefonie. (de eerste 6 maanden voor 19,95)

Nu snap ik natuurlijk ook wel dat het niet mogelijk is om met de eerste 6 maanden actie mee te doen. Ik kan me wel 20 euro in de maand besparen, aangezien ik nu 49 voor hetzelfde betaal en ik ruim over mijn eerste contract heen ben.

De (altijd vriendelijke) klantenservice van tele2 vertelde me dat het inderdaad mogelijk moest zijn om terug te stappen naar die andere verbinding. Ze konden het echter alleen nog niet intern recht boeken, maar dat dat binnne een paar dagen wel zou kunnen.

Een paar dagen later terug gebeld met hetzelfde verzoek. Er werd mij verteld dat ik niet terug kon naar de prijs van 29,95 maar wel naar 32,50 omdat ik de tele2 videotheek erbij krijg. (streaming films kijken, waar je per film voor betaald)

Dit soort dingen kan ik dus niet hebben. Ik moet betalen om de mogelijkheid te krijgen een film te kunnen bestellen (=betalen) terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Ik heb mijn decoder niet eens aangesloten, en dat wil ik ook niet.

Waarom zijn wordt er altijd zo gediscrimineerd tussen bestaande klanten en nieuwe klanten (aanbiedingen om over de streep te trekken daargelaten). Waarom krijg ik niet automatisch de nieuwe prijs na mijn contract periode, maar wordt deze voor de 100% door gefactureerd.

Ik vind het schandalig.

Re: [Tele2] Nieuwe klanten <-> Oude klanten

Geplaatst: 04 dec 2006 20:15
door RADonker
Dat is met alle providers. Ze zijn alleen maar bezig met nieuwe klanten dat ze hun bestaande trouwe klanten vergeten. Klanten die je door acties binnenhaalt zijn weer verdwenen als ze weer een nieuwe actie ergens is. Providers moeten trouwe klanten beter belonen want daar verdienen ze aan en je komt beter over bij je klanten en gaan minder snel weg. Ik vind het ook jammer dat alleen nieuwe klanten forse kortingen krijgen en trouwe tevreden klanten vergeten