LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
krebbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2004 23:51

Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door krebbers »

Heb de laatste 5 jaar adsl van "het net" gehad. Heb die opgezegd omdat ik over zou gaan naar tele 2 compleet.
Doordat familie [die net iets eerder overgegaan was op tele 2 compleet] nogal wat problemen had o.a. met draadloos internetten, heb ik binnen de termijn van 8 dagen opgezegd aan tele 2.

Nu doet zich het luxe probleem voor dat ik vrij ben om te kiezen wat ik wil...... internetten en bellen ineen, of toch maar enkel internetten en apart via kpn bellen. Want "het net" ADSL is keurig opgezegd. ]

Alvast bedankt voor de reactie's[/b]

Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door Belinda17 »

Wel eens gedacht aan telefonie en internet via de kabel !!!
Je hebt dan in ieder geval KPN niet meer nodig en jue kunt je nummer meenemen...!

Succes met het maken van je keuze.

Groetjes Belinda

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door RADonker »

Je kan beter via adsl een provider kiezen, want als je naar de kabel gaat en je hebt problemen met je provider dan kan je niet overstappen op de kabel en zal je weer aansluitkosten moeten betalen om via KPN aansluiting te kunnen internetten. Verder kan je bij adsl uit heel veel providers kiezen en is er altijd wel een die bij je persoonlijke wensen past.

Souraia
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 nov 2006 12:27

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door Souraia »

Over XS4all hoor ik alleen maar positieve verhalen.

[Airwolf]
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2006 20:18

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door [Airwolf] »

Xs4all is inderdaad een hele goede provider, het probleem is alleen dat de prijs niet echt concurrerend is. Ze bieden wel heel veel extra dingen en hebben een uitstekende helpdesk, maar als je het niet nodig hebt dan heb je er natuurlijk niks aan.

Zelf heb ik een abonnement bij SpeedXS, is geen grote jongen, maar de verbindingen zijn gewoon uitstekend daar. Iniedergeval krijg je geen extra dingen die je niet nodig hebt.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door pvd »

Je kan beter via adsl een provider kiezen, want als je naar de kabel gaat en je hebt problemen met je provider dan kan je niet overstappen op de kabel en zal je weer aansluitkosten moeten betalen om via KPN aansluiting te kunnen internetten. Verder kan je bij adsl uit heel veel providers kiezen en is er altijd wel een die bij je persoonlijke wensen past.
Volgens mij is dit verhaal niet waar. Dit verhaal klopt alleen als je weer analoog wilt bellen.

Stap je over van @home (kabel) naar internetplusbellen (KPN), dan hoef je geen aansluitkosten te betalen.

pvd

zwollywoods
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 sep 2006 21:32
Locatie: zwolle

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door zwollywoods »

Hallo. Ik zou het wel weten. ik zelf heb tiscali 6 MB en rond de 90 kb up met telefonie. al bijna een jaar gebruik ik het en vele kennissen van mij ook. telefoon klingt ook perfect en geen start tarief!! en altijd gratis bellen naar vaste nummers. je betaald 15 euro voor internet, telefonie 5 euro en 10 euro voor je kpn lijn. ik wil niks anders meer. had voorheen @home maar das echt bende. ik zou zeggen vergelijk de klachten maar eens op dit forum en je komt tiscali amper tegen inverhouding bv @home, telebende en internetplusbende.

oke groeten en succes met je keuze!

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door Marssjo »

Tiscali 6MB is inderdaad een heel goed alternatief. 1e 6 maanden is telefonie gratis, daarna betaal je 4.95 per maand. Je krijgt een nummer van Tiscali. Zelf vind ik het slimmer om je KPN niet op te zeggen maar een BelBudget-abo te nemen. Dat kost je maar 9.67 per maand (das minder dan 10 euro aan Tiscali betalen voor het gebruik van de koperdraad) en daarbij blijf je voor iedereen bereikbaar (evt. kun je nog goedkoop via 0900 nummers in Nederland bellen) terwijl jij of een gezinslid via Tiscali belt. Ik heb nog zo'n abo die je mag overnemen, (was van mijn vriendin) en geef je daarbij leuke korting. Laat me maar weten. Zelf heb ik Tele2/Versatel 20MBit+ voetbal. Werkt al meer dan een jaar probleemloos.
Draadloze verbindingen kunnen door externe omstandigheden gestoord worden, dat hoeft niet per sé aan Tele2 te liggen. Iedere draadloze Internet verbindingen in je omgeving (buren) kan ook storingen veroorzaken zodra deze van hetzelfde kanaal gebruik maakt. Dan zou je in je modem een ander kanaal ( mijn draadloos modem biedt 13 kanalen) voor draadloos kunnen instellen en kijken of je storing weg is.

erja
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2006 16:10

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door erja »

Hoi,

Wij hebben na problemen met Tele2 (lees elders) nu KPN internetplusbellen. Wij hebben met internet nooit problemen.
Het enige nadeel dat wij af en toe ervaren is dat we onbereikbaar zijn.
Als iemand ons wil bellen schijnt het dat de telefoon af en toe zelfs weigert over te gaan.
Zijn er meer die dit probleem kennen????
Maar de juiste stap genomen om niet met Tele2 in zee te gaan! :twisted: :twisted:

blauwerus
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2006 14:02

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door blauwerus »

Ik ben sinds kort naar Abel Telecom overgestapt. Om tot een goede keuze te komen ben ik ruim een jaar aan het zoeken geweest naar een provider zonder KPN op de site van internetten.nl. Dit is een uitgebreide site waar naast het kunnen checken van de postcode wat er voor jou mogelijk is. Tot dit voorjaar had de KPN familie en @home het voor het zeggen in Coevorden. Toen kwamen er twee nieuwkomers in beeld namelijk Pilmo en Abel Telecom. Door op diverse forums naar kritieken en klachten te kijken heb ik mijn keuze gemaakt. Abel telecom heeft weinig klachten en een goede helpdesk waarmee snel contct gelegd kan worden en de vragen deskundig beantwoord wordt. Sinds half november heb ik internet 8mbit/sec +telefonie ( zonder KPN) voor € 29,95 permaand ( geen starttarrief en gratis bellen naar vaste nummers excl. de 0900 nummers.). Ten opzichte van het Planet standard abbonnement + de kosten van KPN een hele vooruitgang. Tot op heden geen spijt gehad van de overstap.

Vriendelijke groet,
Blauwerus

ikbenik

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wel eens gedacht aan telefonie en internet via de kabel !!!
Je hebt dan in ieder geval KPN niet meer nodig en jue kunt je nummer meenemen...!

Succes met het maken van je keuze.

Groetjes Belinda
Dat is het stomste wat je ooit kan doen!

Dan zitten we weer te donderen met Kwello!

Nee, dank je!

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door pvd »

Dat kost je maar 9.67 per maand (das minder dan 10 euro aan Tiscali betalen voor het gebruik van de koperdraad)
Dat is meer dan de €5,95 die je maandelijks voor het telefoniegedeelte bij @home betaald, terwijl de gesprekstarieven ook nog eens lager zijn.

pvd

p.s. ikbenik, @home gaat via de kabel, maar is niet hetzelfde als Kwello :lol: Overigens weet ik niet waar Topicstarter woont. Het kan best zijn dat hij in Kwello (UPC) gebied woont.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door queenfan »

Geplaatst op 09 Dec 2006 20:08 door pvd
Quote:
Dat kost je maar 9.67 per maand (das minder dan 10 euro aan Tiscali betalen voor het gebruik van de koperdraad)


Dat is meer dan de €5,95 die je maandelijks voor het telefoniegedeelte bij @home betaald, terwijl de gesprekstarieven ook nog eens lager zijn.
Leuk maar die 5,95 euro is excl. gesprekskosten dit is waarschijnlijk niet het geval voor bellen bij Tiscalli (naar vaste nummers wel te verstaan).


Geplaatst op 09 Dec 2006 20:08 door pvd
Quote:
p.s. ikbenik, @home gaat via de kabel, maar is niet hetzelfde als Kwello Overigens weet ik niet waar Topicstarter woont. Het kan best zijn dat hij in Kwello (UPC) gebied woont.
Kwello (of terwijl Chello) is ook een kabelmaatschappij en is dus hetzelfde als @ Home.
Het enige wat anders is, is dat @ home van Essent is en Kwello/Chello van UPC (als ik het goed is).

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door pvd »

Dus is het niet hetzelfde. @home is niet van UPC, Kwello wel. Dat is een wereld van verschil.

De techniek zal ongetwijfeld hetzelfde zijn, maar daar gaat het niet om. UPC is een weinig klantvriendelijke organistatie in vergelijking met de ook niet al te klantvriendelijke organisatie achter @home.

pvd

ikbenik

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kwello (of terwijl Chello) is ook een kabelmaatschappij en is dus hetzelfde als @ Home.
Het enige wat anders is, is dat @ home van Essent is en Kwello/Chello van UPC (als ik het goed is).
Essent en UPC zijn beide kabelexpoitanten.

Met Essent heb ik geen ervaring.

Maar met Kwello helaas wel.

Het probleem bij hun is dat hun infrastructuur heel belabbert is.

Daarintegen is KPN weer qua infrastructuur gewoon perfect.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Ach ja wat is perfect mijn adsl lijntje werkt ook altijd en is niet van KPN, dus er zijn wel meerdere providers die een goed product leveren en niks met KPN te maken hebben.

ikbenik

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door ikbenik »

Met de producten van KPN is helemaal niets mis mee.

Alleen hun administratie is op dit moment een zooitje.

Maar dat is dan ook het enige.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door queenfan »

Geplaatst op 09 Dec 2006 20:57 door pvd

Dus is het niet hetzelfde. @home is niet van UPC, Kwello wel. Dat is een wereld van verschil.

De techniek zal ongetwijfeld hetzelfde zijn, maar daar gaat het niet om. UPC is een weinig klantvriendelijke organistatie in vergelijking met de ook niet al te klantvriendelijke organisatie achter @home.

pvd
Zal best maar mijn antwoord op een posting van jou was op het volgende..

Geplaatst op 09 Dec 2006 20:08 door pvd
Quote:
p.s. ikbenik, @home gaat via de kabel, maar is niet hetzelfde als Kwello Overigens weet ik niet waar Topicstarter woont. Het kan best zijn dat hij in Kwello (UPC) gebied woont.
Hierin zeg jij dat @home via de kabel gaat maar is niet hetzelfde als Kwello. Beide gaat via de kabel, beide een zooitje dus zie het verschil niet.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Van chello weet ik weinig af maar ik weet wel dat @home bij verschillende mensen om me heen lekker draait.
queenfan hoe weet je dat het een zooitje bij @home is.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Welke provider zal ik kiezen voor adsl?????

Ongelezen bericht door queenfan »

NijMeGeN


Geplaatst op 11 Dec 2006 11:51 door NijMeGeN


--------------------------------------------------------------------------------

Van chello weet ik weinig af maar ik weet wel dat @home bij verschillende mensen om me heen lekker draait.
queenfan hoe weet je dat het een zooitje bij @home is.

Naar boven
Heb zelf ook internet via @ home, veel problemen veel gebeld met de klantenservice e.d.

Gesloten