Probleemoplossing internetplusbellen
Geplaatst: 05 dec 2006 17:18
Net als velen heb ik lang een probleem gehad met Internetplusbellen (van KPN) gehad. Telefoon en internetverbinding werkten niet goed. Telefoontjes (naar o.a. de helpdesk) hielpen niet. Afspraken (over terugbellen) werden niet nagekomen. De oorzaak van de problemen zou bij mij liggen (mijn computer, mijn telefoon, mijn bedrading, mijn Experiabox, mijn huistelefooncentrale). Toen ik uiteindelijk de juiste actie ondernam, is dit probleem binnen 10 dagen vlekkeloos opgelost. Met een persoonlijke behandeling door een efficient team, een prachtige bos bloemen, een geschenkbon van 100 euro en nazorg! Hoe heb ik dat voor elkaar gekregen, wilt u weten. En belangrijker: lukt u dat ook? En mijn antwoord luidt: misschien. Ik heb KPN een aangetekende brief met ontvangstbevestiging geschreven. Daarin heb ik gedreigd met een kort geding. Als u geen goede brief kunt schrijven, vraag dan iemand anders om u te helpen. De brief dient het volgende te bevatten:
Als onderwerp schrijft u in uw brief: Aanmaning/Kort geding. En dan:
a. Een beschrijving van de problemen en wat tot nu toe door u en door uw provider (KPN in mijn geval) is gedaan om het probleem op te lossen. Zoveel mogelijk ook de datums noemen. Als u veel telefoonkosten (helpdesk) heeft gemaakt, deze kosten ook vermelden.
b. Vermelden dat uw provider tot op heden het probleem niet heeft kunnen oplossen.
c. Vermelden dat u uw provider gedurende veertien dagen na ontvangst van deze brief de tijd geeft om of (a) het probleem op te lossen, waarbij het probleem slechts door u als opgelost zal worden beschouwd indien u dit schriftelijk bevestigd heeft of (b) uw oude KPN(belbasis)telefoonverbinding te herstellen.
d. Vermelden dat, indien uw provider de termijn van veertien dagen overschrijdt, u zonder verdere aanmaning door uw advocaat, gelet op het spoedeisend belang, een kort geding tegen uw provider zal aanspannen met als eis dat uw provider, gelet op de wanprestatie die met uw internetplusbellen-abonnement is geleverd:
- wordt opgedragen met onmiddellijke ingang uw internetplusbellen-abonnement om te zetten in een belbasis-abonnement;
- wordt opgedragen alle telefoonkosten die u heeft moeten maken met betaalde service-nummers van uw provider in verband met de genoemde telefoonproblemen, in mindering te brengen op uw internetplusbellen-abonnementskosten;
- en waarbij bij niet-nakoming een dwangsom wordt opgelegd van € 200,-- voor elke dag dat uw provider in gebreke blijft te voldoen aan de uitspraak in kort geding.
N.B. Wacht nu de reactie van uw provider af. Indien u geen reactie krijgt, ga dan 14 dagen later naar een advocaat en vraag hem naar uw kansen in een kort geding (als het goed is, dan zal hij zeggen dat u zo'n kort geding in redelijkheid zou moeten winnen; de man is voorzichtig en gaat u dus geen zekerheden in het vooruitzicht stellen.
N.B. Let erop dat uw advocaat niet opnieuw een aangetekende brief naar uw provider gaat schrijven. Dan heeft u niet alleen de verkeerde provider, maar ook de verkeerde advocaat. Tenzij hij u laat zien dat er echte fouten in uw brief staan.
N.B. In mijn geval lag de oorzaak van de problemen geheel en al aan een verkeerde instelling in (zo noem ik het maar als leek) een KPN-centrale!
Succes!
Als onderwerp schrijft u in uw brief: Aanmaning/Kort geding. En dan:
a. Een beschrijving van de problemen en wat tot nu toe door u en door uw provider (KPN in mijn geval) is gedaan om het probleem op te lossen. Zoveel mogelijk ook de datums noemen. Als u veel telefoonkosten (helpdesk) heeft gemaakt, deze kosten ook vermelden.
b. Vermelden dat uw provider tot op heden het probleem niet heeft kunnen oplossen.
c. Vermelden dat u uw provider gedurende veertien dagen na ontvangst van deze brief de tijd geeft om of (a) het probleem op te lossen, waarbij het probleem slechts door u als opgelost zal worden beschouwd indien u dit schriftelijk bevestigd heeft of (b) uw oude KPN(belbasis)telefoonverbinding te herstellen.
d. Vermelden dat, indien uw provider de termijn van veertien dagen overschrijdt, u zonder verdere aanmaning door uw advocaat, gelet op het spoedeisend belang, een kort geding tegen uw provider zal aanspannen met als eis dat uw provider, gelet op de wanprestatie die met uw internetplusbellen-abonnement is geleverd:
- wordt opgedragen met onmiddellijke ingang uw internetplusbellen-abonnement om te zetten in een belbasis-abonnement;
- wordt opgedragen alle telefoonkosten die u heeft moeten maken met betaalde service-nummers van uw provider in verband met de genoemde telefoonproblemen, in mindering te brengen op uw internetplusbellen-abonnementskosten;
- en waarbij bij niet-nakoming een dwangsom wordt opgelegd van € 200,-- voor elke dag dat uw provider in gebreke blijft te voldoen aan de uitspraak in kort geding.
N.B. Wacht nu de reactie van uw provider af. Indien u geen reactie krijgt, ga dan 14 dagen later naar een advocaat en vraag hem naar uw kansen in een kort geding (als het goed is, dan zal hij zeggen dat u zo'n kort geding in redelijkheid zou moeten winnen; de man is voorzichtig en gaat u dus geen zekerheden in het vooruitzicht stellen.
N.B. Let erop dat uw advocaat niet opnieuw een aangetekende brief naar uw provider gaat schrijven. Dan heeft u niet alleen de verkeerde provider, maar ook de verkeerde advocaat. Tenzij hij u laat zien dat er echte fouten in uw brief staan.
N.B. In mijn geval lag de oorzaak van de problemen geheel en al aan een verkeerde instelling in (zo noem ik het maar als leek) een KPN-centrale!
Succes!