UPC/Chello klachten?
Geplaatst: 05 dec 2006 22:44
Het verbaast mij dat er zoveel klachten zijn over UPC. Ik zit voor de tweede maal bij UPC/Chello.
Jaren geleden kreeg ik voor het eerst kabel-internet. (ADSL bestond nog niet). Ik had daarvoor een 56k modem. Kortom zeer duur internet. Kabel-Internet werd op dat moment nog aangeboden door het gemeentelijke bedrijfje. Hier heette dat Tebenet. Omdat ik van een 56k snelheid kwam was de snelheid toen hoog... maar van andere Tebenet-gebruikers begreep ik dat de snelheid die ze boden niet gehaald werd.
Ondertussen had UPC voor 1 miljoen het netwerk overgenomen. Persoonlijk vond ik dit bedrag veel en veel te hoog.... Oh, wat stonden hier langzame machines.
Ik kon merken dat UPC er mee bezig was, want gaandeweg ging de snelheid toch omhoog. Voordat UPC er zich mee bezighield, kon je zo bij de gedeelde mappen van iedereen die mappen maar gedeeld hadden. En, ja, als men ze niet beveiligd had met een wachtwoord kun je dus zo bij die mensen in hun privé documenten kijken. Oké ik geef toe, internet stond toen nog in de kinderschoenen.
Bijna nooit heb ik een storing gehad, de verbinding was ook altijd goed. Het gebeurde wel eens dat er een storing was. Ik ging zelf even kijken of het aan mijn pc lag, maar meestal lag het toch bij UPC. Kijk, ik als im mezelf ervan overtuigd heb, dat het niet aan mijn pc ligt, dan vraag ik gewoon aan de medewerker of ze toevallig weten of er een storing in mijn regio is. Zo ja, dan legde ik gewoon neer naar persoon in kwestie bedankt te hebben voor de informatie.
Het is ook een keer gebeurd, dat ik een zeer vriendelijk jongen aan de lijn kreeg en toen ik hem de vraag stelde of er een storing was, kreeg ik als antwoord: "Nou, ik hoor opvallend veel storingen met huppelup-modems." Hij ging ondertussen verder met wat testjes. En na nog een andere vraag aan hem gesteld te hebben, vertelde hij me spontaan dat er inmiddels een monteur onderweg was... "
Nu is het zo dat het ook een keer gebeurd is dat de fout WEL bij mij lag. Dit was de conclusie nadat de helpdesk-medewerker even een paar testjes voor mij had gedaan.
Om een lang verhaal kort te houden... Ik ben op een gegeven overgestapt op ADSL van Tele2/KPN, maar op een kwade morgen had ik ineens geen internet meer... De KPN had iets stoms gedaan. Tele2 machteloos omdat de KPN de fout maar niet kon of wilde herstellen. Wekenlang hebben zonder internet gezeten, en elke keer als ik belde of er iets aangedaan kon worden kregen ik een andere oorzaak te horen.... Zelfs dat onze modem kapot was... Nou niet dus... Ik heb overigens van Tele2 geld terug ontvangen.
Uiteindelijk zijn we weer teruggegaan naar UPC/Chello. Binnen twee weken had UPC mij aangesloten. Sindsdien heb ik 1x een kleine storing gehad. Ik had daarover gemaild... En twee weken later kreeg ik een telefoontje van UPC. Of ik intussentijds nog weer een storing gehad had. Nee.
Ik ben zeer blij met UPC/Chello.
Om mijn verhaal af te sluiten; ik heb zelden te maken met een helpdesk, maar je moet gewoon vriendelijk blijven. Kort en bondig je probleem op tafel leggen en waarnodig vraag je kort en bondig wat je gedaan wilt hebben. Houdt het gesprek luchtig... Er mag best gelachen worden bij zo'n telefoongesprek...
Met vriendelijke groeten,
Conny
even voor alle duidelijkheid, ik werk niet voor UPC.
Jaren geleden kreeg ik voor het eerst kabel-internet. (ADSL bestond nog niet). Ik had daarvoor een 56k modem. Kortom zeer duur internet. Kabel-Internet werd op dat moment nog aangeboden door het gemeentelijke bedrijfje. Hier heette dat Tebenet. Omdat ik van een 56k snelheid kwam was de snelheid toen hoog... maar van andere Tebenet-gebruikers begreep ik dat de snelheid die ze boden niet gehaald werd.
Ondertussen had UPC voor 1 miljoen het netwerk overgenomen. Persoonlijk vond ik dit bedrag veel en veel te hoog.... Oh, wat stonden hier langzame machines.
Ik kon merken dat UPC er mee bezig was, want gaandeweg ging de snelheid toch omhoog. Voordat UPC er zich mee bezighield, kon je zo bij de gedeelde mappen van iedereen die mappen maar gedeeld hadden. En, ja, als men ze niet beveiligd had met een wachtwoord kun je dus zo bij die mensen in hun privé documenten kijken. Oké ik geef toe, internet stond toen nog in de kinderschoenen.
Bijna nooit heb ik een storing gehad, de verbinding was ook altijd goed. Het gebeurde wel eens dat er een storing was. Ik ging zelf even kijken of het aan mijn pc lag, maar meestal lag het toch bij UPC. Kijk, ik als im mezelf ervan overtuigd heb, dat het niet aan mijn pc ligt, dan vraag ik gewoon aan de medewerker of ze toevallig weten of er een storing in mijn regio is. Zo ja, dan legde ik gewoon neer naar persoon in kwestie bedankt te hebben voor de informatie.
Het is ook een keer gebeurd, dat ik een zeer vriendelijk jongen aan de lijn kreeg en toen ik hem de vraag stelde of er een storing was, kreeg ik als antwoord: "Nou, ik hoor opvallend veel storingen met huppelup-modems." Hij ging ondertussen verder met wat testjes. En na nog een andere vraag aan hem gesteld te hebben, vertelde hij me spontaan dat er inmiddels een monteur onderweg was... "
Nu is het zo dat het ook een keer gebeurd is dat de fout WEL bij mij lag. Dit was de conclusie nadat de helpdesk-medewerker even een paar testjes voor mij had gedaan.
Om een lang verhaal kort te houden... Ik ben op een gegeven overgestapt op ADSL van Tele2/KPN, maar op een kwade morgen had ik ineens geen internet meer... De KPN had iets stoms gedaan. Tele2 machteloos omdat de KPN de fout maar niet kon of wilde herstellen. Wekenlang hebben zonder internet gezeten, en elke keer als ik belde of er iets aangedaan kon worden kregen ik een andere oorzaak te horen.... Zelfs dat onze modem kapot was... Nou niet dus... Ik heb overigens van Tele2 geld terug ontvangen.
Uiteindelijk zijn we weer teruggegaan naar UPC/Chello. Binnen twee weken had UPC mij aangesloten. Sindsdien heb ik 1x een kleine storing gehad. Ik had daarover gemaild... En twee weken later kreeg ik een telefoontje van UPC. Of ik intussentijds nog weer een storing gehad had. Nee.
Ik ben zeer blij met UPC/Chello.
Om mijn verhaal af te sluiten; ik heb zelden te maken met een helpdesk, maar je moet gewoon vriendelijk blijven. Kort en bondig je probleem op tafel leggen en waarnodig vraag je kort en bondig wat je gedaan wilt hebben. Houdt het gesprek luchtig... Er mag best gelachen worden bij zo'n telefoongesprek...
Met vriendelijke groeten,
Conny
even voor alle duidelijkheid, ik werk niet voor UPC.