Slechte service Pixmania
Geplaatst: 06 dec 2006 11:00
Ja... De zoveelste.
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een mp3-speler besteld bij Pixmania, deze heb ik dan ook binnen 2 dagen binnen gekregen. Hij ging een half jaar later stuk dus ik heb hem teruggestuurd met de garantie erbij. Note bene ook nog eens naar Frankrijk, hetgeen me ook nogal wat kostte. Daarna wachtte ik weken en maanden op een reactie om dan eindelijk eens een reactie te krijgen, bijna een jaar later nadat ik hem teruggestuurd had. Ik quote:
In ieder geval, ik ben nou dus gedwongen, dankzij deze kadobon, om nog een bestelling te doen bij ze, iets waar ik geen trek in heb. Ik vind dit echt zo slecht voor een internetbedrijf... Ik ga echt nooit meer een bestelling doen nadat ik die kadobon besteed heb en ik raad mensen aan hetzelfde te doen als ik. Tenzij mensen ook een jaar willen wachten op een reactie van die zeer slechte klantenservice.
Wat zijn precies mijn rechten op het moment, wat kan ik eraan doen?
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een mp3-speler besteld bij Pixmania, deze heb ik dan ook binnen 2 dagen binnen gekregen. Hij ging een half jaar later stuk dus ik heb hem teruggestuurd met de garantie erbij. Note bene ook nog eens naar Frankrijk, hetgeen me ook nogal wat kostte. Daarna wachtte ik weken en maanden op een reactie om dan eindelijk eens een reactie te krijgen, bijna een jaar later nadat ik hem teruggestuurd had. Ik quote:
Ik heb mijn verzendkosten niet vergoed gekregen, en aangezien het wel een jaar duurde wilde ik een klacht indienen, eerst via klantenservice[at]pixmania.com geprobeerd, geen reactie, dan via een andere email, weer geen reactie. Dus ik vul dat contact form maar in, waar niet eens alles in past wat ik wilde opmerken over hun belachelijke manier van werken. Uiteindelijk kreeg ik pas na een week een reactie. Ik quote nog een keer:Beste ...,
Bij deze delen we u mede dat een cadeaubon ter waarde van 146 € voor uw bestelling <bestelnummer> is toegekend.
Om van deze bon te profiteren, doet u uw bestelling en voert u de actiecode <actiecode> (zonder spaties) in onder het balkje "Klik hier als je met een PIXmania cadeaubon wilt betalen" in het overzicht van de bestelling.
De code blijft één jaar geldig.
Opgelet: als de waarde van uw bestelling lager is dan dat van de cadeaubon kan het verschil niet terugbetaald worden, noch worden overgezet naar een andere bestelling. Echter, als het bedrag van uw bestelling hoger is, behoort u het verschil bij te betalen.
Ons team tot uw beschikking voor eventueel verdere vragen.
Met vriendelijke groet,
James Felix
Verantwoordelijke voor de Klantenservice
Excuses? Ik heb verdorie een jaar moeten wachten! En ze komen er dan wel heel erg makkelijk vanaf! En dan kan ik ook nog mijn bewijs opsturen, alweer helemaal naar Frankrijk. Ik heb daar geen zin in en ik heb zojuist teruggemaild, bovendien heb ik dat bewijs allang niet meer. En hoe lang zou het anders duren voordat ik dan het geld bij de kadobon krijg.Geachte Klant,
Onze excuses voor de vertraagde behandeling van uw verzoek tot terugbetaling. De kadobonnen die u zijn toegekend, zijn een geldig betaalmiddel voor alle produkten op Pixmania.com. Daar de waarde van uw mp3-speler 146 euro bedroeg, kunnen wij hier helaas niets aan toevoegen. Daarentegen vergoeden wij de verzendkosten als u een bewijs van de gemaakte kosten per post naar het ondervermelde adres opstuurt (onder vermelding van het referentienummer van de bestelling):
Klantenservice Pixmania
43-47 avenue de la Grande Armée
75016 Parijs
Frankrijk
Met vriendelijke groeten,
Uw Pixmania klantenservice
In ieder geval, ik ben nou dus gedwongen, dankzij deze kadobon, om nog een bestelling te doen bij ze, iets waar ik geen trek in heb. Ik vind dit echt zo slecht voor een internetbedrijf... Ik ga echt nooit meer een bestelling doen nadat ik die kadobon besteed heb en ik raad mensen aan hetzelfde te doen als ik. Tenzij mensen ook een jaar willen wachten op een reactie van die zeer slechte klantenservice.
Wat zijn precies mijn rechten op het moment, wat kan ik eraan doen?