| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] opgelicht nep-postbode met TNT jas
opgelicht nep-postbode met TNT jas
Als er meer mensen zijn die iets hebben gekocht via internet. En het pakje onder rembours hebben ontvangen van een Surinaamse/Molukse slanke nep-postbode, van ongeveer 175m lang, en +/- 26 jaar oud.
Hij geeft het pakje waar niets in zit, en gaat er met je geld vandoor.
neem contact met me op. Misschien kunnen we elkaar helpen
(de mensen die het overkomen is, weten waar ik het over heb)
groetjes Monk
Hij geeft het pakje waar niets in zit, en gaat er met je geld vandoor.
neem contact met me op. Misschien kunnen we elkaar helpen
(de mensen die het overkomen is, weten waar ik het over heb)
groetjes Monk
Laatst gewijzigd door Monk op 07 dec 2006 12:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: opgelicht nep-postbode met TNT jas
opgelicht op welke manier?Als er meer mensen zijn die opgelicht zijn door een Surinaamse/Molukse slanke nep-postbode van ongeveer 175m lang, en 26 jaar oud. neem contact met me op. Misschien kunnen we elkaar helpen
u weet precies de leeftijd van uw nep-postbode? vind ik ook knap
Hoe kun je door de postbode opgelicht worden? Normaal gesproken zie ik de man niet eens, aangezien hij altijd komt als ik op mijn werk of op school zit.
Als hij om geld komt vragen neem ik toch aan dat je weet of je iets besteld hebt of niet?
Als hij om geld komt vragen neem ik toch aan dat je weet of je iets besteld hebt of niet?
dat klopt. maar ik had via internet iets besteld onder rembours.
-
bodejosm43
Ongeveer 26 jaar vind ik ook heel opmerkelijk.........
Maar los daarvan: je kan inderdaad spullen door de strot geduwd krijgen, vergeet niet die module die Casema op een andere manier aan de straatstenen niet kwijt kon.
Ik vraag of ik het pakje even mag openen, voor ik ook maar iets teken, in ontvangst neem of betaal. Meestal vindt de postbode dat goed, en als het niet zo is, dan mag ie het pakje weer retour nemen.
Dit kan eveneens als je het later bij het postkantoor moet afhalen. Is het in orde, dan is er ook geen bezwaar om te tekenen of ervoor te betalen.
Maar los daarvan: je kan inderdaad spullen door de strot geduwd krijgen, vergeet niet die module die Casema op een andere manier aan de straatstenen niet kwijt kon.
Ik vraag of ik het pakje even mag openen, voor ik ook maar iets teken, in ontvangst neem of betaal. Meestal vindt de postbode dat goed, en als het niet zo is, dan mag ie het pakje weer retour nemen.
Dit kan eveneens als je het later bij het postkantoor moet afhalen. Is het in orde, dan is er ook geen bezwaar om te tekenen of ervoor te betalen.
-
Lieske1958
Wie zegt dat die postbode nep is ???
Het kan best dat zijn "collega's " van de sorteerafdeling dit geflikt hebben en deze postbode helemaal niet fout is.
Bel het (hoofd)postkantoor en doe daar je beklag.
Aan de hand van jouw beschrijving kan men daar nagaan of die postbode al dan niet voor hen werkt.
Mocht blijken dat men daar de postbode niet kent kun je aangifte doen op het politiebureau.
Trouwens, een licht pakketje wil niet zeggen dat er niks inzit.
Bijv. een knuffeldier weegt tenslotte bijna niks.
Succes, Lieske
Het kan best dat zijn "collega's " van de sorteerafdeling dit geflikt hebben en deze postbode helemaal niet fout is.
Bel het (hoofd)postkantoor en doe daar je beklag.
Aan de hand van jouw beschrijving kan men daar nagaan of die postbode al dan niet voor hen werkt.
Mocht blijken dat men daar de postbode niet kent kun je aangifte doen op het politiebureau.
Trouwens, een licht pakketje wil niet zeggen dat er niks inzit.
Bijv. een knuffeldier weegt tenslotte bijna niks.
Succes, Lieske
En wat denk je van het internet bedrijf....... is dat wel betrouwbaar?Wie zegt dat die postbode nep is ???
Ik ben zelf pakketchauffeur bij TNT en ik kan je zeggen dat je NOOIT een pakket mag openen voordat je hebt getekend en het bedrag voldaan hebt.
Buiten dat heeft de TNT veel subcontractors aan het werk en deze mensen dragen vaak alleen maar een jas van de TNT en niet het gehele kledingpakket.
Neem alleen pakketten aan die je besteld hebt en ga nooit zomaar betalen voor iets. Mocht je genaaid zijn, dan kan je beter contact opnemen met degene die het verstuurd heeft.
Buiten dat heeft de TNT veel subcontractors aan het werk en deze mensen dragen vaak alleen maar een jas van de TNT en niet het gehele kledingpakket.
Neem alleen pakketten aan die je besteld hebt en ga nooit zomaar betalen voor iets. Mocht je genaaid zijn, dan kan je beter contact opnemen met degene die het verstuurd heeft.
-
bodejosm43
@Huugje,
Ik heb het vaak genoeg gehad dat ik het wel mocht openen. Kennelijk houdt zich niet iedereen aan de regels dan.
Heb jij nooit dat item gezien, waar Kassa een oplichter met (toen nog) TPG-kleding in de val liet lopen?
Ik heb het vaak genoeg gehad dat ik het wel mocht openen. Kennelijk houdt zich niet iedereen aan de regels dan.
Heb jij nooit dat item gezien, waar Kassa een oplichter met (toen nog) TPG-kleding in de val liet lopen?