Pagina 1 van 1
"de Vries reizen" na 9 maanden wacht ik nog steeds
Geplaatst: 07 dec 2006 09:18
Ik heb reeds eerder met "de Vries" gereisd en dat was zonder problemen. In Januari van dit jaar echter, bestelde en betaalde ik 2 vliegtickets van Biman Air. Na betaald te hebben bleek Biman die route niet meer te verzorgen en raadde de Vries me aan twee nieuwe tickets van een andere luchtvaartmaatschappij te kopen.
Ik moest die wel eerst opnieuw betalen en zou dan na twee maanden mijn geld van de eerste twee tickets terug krijgen.
Sindsdien heb ik talloze keren gebeld en geemaild.... steeds zonder resultaat.
Ik wacht nu al 9 maanden en het lijkt erop dat men bij "de Vries reizen" zit te wachten op de verjaring. In het begin beantwoorde men mij mijn mails nog maar zelfs dat doet men niet meer. Als ik hun telefonisch vraag wat ze al gedaan hebben zodat ik mijn geld kan terugkrijgen, geven ze steeds hetzelfde antwoord. Sorry Mr. Herten, daar kunnen wij u niet op antwoorden ???????
Als ik vraag waaarom niet krijg ik net hetzelfde antwoord.
Blijkbaar kunnen ze bij de Vries in Drachten nergens meer op antwoorden
Heeft er iemand enig idee wat ik kan doen aan deze situatie?
groetjes,
Erwin Herten
Re: "de Vries reizen" na 9 maanden wacht ik nog steeds
Geplaatst: 08 dec 2006 10:54
door Zarine
Stuur per aangetekende brief:
Dat u ondanks herhaaldelijke aanmaningen (telefonisch en schriftelijk) uw geld nog niet heeft ontvangen. U sommeert het bedrijf binnen 5 werkdagen het geld alsnog over te maken anders neemt u verdere stappen.
Indien u hierop uw geld (eindelijk) terugkrijgt dan heeft u geluk anders moet u contact opnemen met uw rechtbijstand verzekering. Heeft u die niet zou u het kunnen proberen bij een incassobureau dat ook particulieren terzijde staat zoals:
www.dcincasso.nl of
www.nedincasso.nl
Lees wel GOED de voorwaarden door van deze incasso bureau's (de kosten) ik heb er zelf geen ervaring mee.
Re: "de Vries reizen" na 9 maanden wacht ik nog steeds
Geplaatst: 02 apr 2008 15:40
door dekkermans
ik vrees dat het een groot probleem wordt
kijk maar naar de andere forums over de vries en mahan air
een heftig drama met heel veel gedupeerden
sterkte en succes!
Re: "de Vries reizen" na 9 maanden wacht ik nog steeds
Geplaatst: 30 sep 2008 17:00
door Brigit van Tongeren
Al meer dan een jaar wacht ik op restutie van 2 tickets van Mahan Air naar Bangkok; zelfde verhaal als iedereen; De Vries antwoord niet, of met kluitje in het riet enz enz.enz. enz en enzovoort.......!
We hebben toen 2 veel duurdere tickets moeten kopen.
Wie weet of er nog zinvolle acties zijn om toch mijn geld terug te krijgen?
groet, Brigit van Tongeren
Re: "de Vries reizen" na 9 maanden wacht ik nog steeds
Geplaatst: 30 sep 2008 17:18
door dekkermans
Re: "de Vries reizen" na 9 maanden wacht ik nog steeds
Geplaatst: 11 okt 2008 07:25
door mvanderput
Beste allemaal,
Weer even een bericht om te laten weten dat er nog steeds mensen zijn, die tot op heden geen geld hebben ontvangen en ook al een hele tijd niks meer van De Vries Reizen hebben gehoord.
De laatste keer dat we wat hoorden van De Vries, was eind juni, toen hij mij persoonlijk (ja, ik had echt dhr. De Vries in persoon aan de lijn!) opbelde om te eisen dat ik de interne communicatie van hen aan ons van het forum zou halen. Hij dreigde gerechtelijke stappen te ondernemen, want wat ik gedaan had kon niet door de beugel. Natuurlijk wil ik geen persoonlijk vete met dhr. de Vries en is alles wat wij willen gewoon ons geld terug. Maar als je bijna een jaar wacht op je geld en bijna niets verneemt van het reisbureau, maar je krijgt wel ineens een dreigend telefoontje, dan ben je er wel even klaar mee natuurlijk. Ik heb natuurlijk gedaan wat hij gevraagd heeft en hij zou zijn uiterste best doen...
Waar zijn we nu? Wij wachten nog steeds op een refund van 2 tickets, 1350 euro, geboekt in september 2007 en we zouden vliegen in december 2007.
Zojuist een mail gestuurd naar De Vries Reizen. En ook een mail aan de dame van Mahan Air in Teheran.
Wij bevinden ons op het moment in Thailand en we zijn van plan om volgende week, als we in Bangkok zijn, een Mahan Air kantoor op te zoeken en verhaal te halen. Je weet het nooit.
We moeten zeker niet opgeven en van ons blijven laten horen. Als iemand een idee heeft, laat het zeker weten, dan kunnen we weer actie ondernemen! Wellicht binnenkort toch de pers weer eens benaderen?
Groet,
Marije van der Put