LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FNV-Zorgverzekering: slecht onderhandeld of int FNV provisie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
middelburg

FNV-Zorgverzekering: slecht onderhandeld of int FNV provisie

Ongelezen bericht door middelburg »

Onlangs ontving ik een aanbod een collectieve zorgverzekering af te sluiten bij Menzis via de FNV. Met 1,2 miljoen leden zou er beste een leuke korting bedongen moeten kunnen worden. Dat is ook zo want de premie voor de basisverzekering komt neer op 88,25 per maand voor een naturapolis en 92,25 voor een restitutiepolis. Tegeljikertijd ontving ik in mijn bus een folder van het PMA collectief die dezelfde verzekeringen aanbiedt voor 85,75, respektievelijk 89,75 per maand. Voor de aanvullende verzekeringen worden over het algemeen dezelfde tarieven gerekend. Ofwel het fnv heeft slecht onderhandeld, of het fnv steekt een flinke provisie in haar zak. Beide zaken zou ik betreuren.

FlipKaneel

Re: FNV-Zorgverzekering: slecht onderhandeld of int FNV provisie

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Hoeft niet perse wettelijk mag een verzekeraar maximaal 10% korting geven bij een collectief.

Dus als de basispremie van de ene verzekeraar hoger is dan de andere verzekeraar .................

Je kunt ze dan hooguit er van betichten dat ze hun huiswerk niet goed gedaan hebben en met de verkeerde verzekeraar in zee zijn gegaan.

middelburg

Ongelezen bericht door middelburg »

Zowel PMA als de NV zijn beiden met Menzis in zee gegaan. Van het FNV zou je toch mogen veronderstellen dat het goede onderhandelaars zijn. Vorig jaar overigens bood PMA ook nog eens 2,5 euro extra korting boven de 10%. Ik denk dus zelf dat de FNV flink verdient aan de Zorgverzekering.En dat zou ik voor een vakbond een slechte zaak vinden. Waarom kan PMA als tussenpersoon wel 2,5 euro per maand aan haar klanten doorsluizen? Als FNV lid heb ik dus grote twijfels.

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

FNV Goede onderhandelaars ?????? Laat me ff niet lachen.

4 jaar geleden had ik een premievrij pensioen op eindloonbasis. Dankzij die geweldig goede onderhandelaars van de FNV mag ik nu premie betalen voor een middelloon pensioen.

FNV Sucks.

Gesloten