Ben verzekerd bij Centraal Beheer: autoverzekering all-risk.
Bij een beurt voor mijn auto werd in de garage een sterretje in mijn voorruit geconstateerd en werd aangeraden om deze direct te laten "behandelen". Wat doe je na zo'n advies? Dan neem je direct actie om grotere schade te voorkomen en laat de garage waar de auto toch staat, de reparatie uitvoeren.
Rekening Euro 89,25.
Ondanks dat de auto all risk is verzekerd, betaalt Centraal Beheer niet uit omdat.........de reparatie niet is verricht door Carglass.
Ik vraag me af of dit soort "afspraken" kunnen.
Ondanks feit, dat ik een behoorlijke premie voor mijn verzekering betaal (232,00 euro per kwartaal) wordt dit dus niet vergoed, omdat ik de reparatie niet heb laten verrichten door de autoruitenboer waarmee Centraal Beheer dus "afspraken" heeft.
Reden om dus maar over te stappen naar een andere verzekeraar!!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afspraken Centraal Beheer met Carglass
-
Re: Afspraken Centraal Beheer met Carglass
ik neem aan dat CB u voorzien heeft van een groene kaart waar een aanhangsel aanzit voor ....Carglass ruitherstel. De meeste verzekeraars hebben deze afspraken vaan met Carglass EN Autotaalglas oid.
Vaak ook staat in de polisvoorwaarden dat de reparatie gratis is, of bij ruitverv alleen eigenrisico van xxx als de reparatie door 1 van deze 2 wordt uitgevoerd... En omdat het in de polisvoorwaarden vermeld staat mag en kan dit helaas... Overstappen hierom heeft denk ik weinig zin, ze doen het allemaal...
Vaak ook staat in de polisvoorwaarden dat de reparatie gratis is, of bij ruitverv alleen eigenrisico van xxx als de reparatie door 1 van deze 2 wordt uitgevoerd... En omdat het in de polisvoorwaarden vermeld staat mag en kan dit helaas... Overstappen hierom heeft denk ik weinig zin, ze doen het allemaal...
jammer dat je jezelf zo benadeeld voelt. Maar dit had makkelijk kunnen voorkomen worden door. A. de garage want die weten ale geen ander dat er mbt ruitenherstel afspraken zijn met verzekeraars. Echter doordat ze je een "advies"geven denk je goed af te zijn. B. de polisvoorwaarden en de groene kaart zoals eerder vermeld daarin staat ook dat er ruitrepepartie via bepaalde bedrijven moet gaan.
Het zelfde geldt ook voor schade herstel. Wat is het doel?? om tot goedkopere schadeherstel te komen of het nu ruit of blijkschade is.
Nogmaals in mijn optiek ligt de oorzaak van jou gevoel bij de garage en niet bij de verzekeraar. Wellicht een coulance vragen bij de garage???
Het zelfde geldt ook voor schade herstel. Wat is het doel?? om tot goedkopere schadeherstel te komen of het nu ruit of blijkschade is.
Nogmaals in mijn optiek ligt de oorzaak van jou gevoel bij de garage en niet bij de verzekeraar. Wellicht een coulance vragen bij de garage???
Blijft een vreemde afspraakmakerij.... Staat wel op polis, maar de garage waar ik normaal kom, denkt ook goed te doen en mij te waarschuwen. Op dat moment denk ik niet: bedankt voor de tip en rij wel even naar Carglass.
Er worden natuurlijk veel meer afspraken gemaakt en er zijn legio voorbeelden waar dit soort afspraken behoorlijk zijn aangepakt (denk even aan afspraken binnen de bouwwereld)
Er worden natuurlijk veel meer afspraken gemaakt en er zijn legio voorbeelden waar dit soort afspraken behoorlijk zijn aangepakt (denk even aan afspraken binnen de bouwwereld)
Ik begrijp je redenering alleen afspraken komen overal voor. maar jij hoeft niet te denken van o ik rijd wel naar Carglass, nee het is ook de garage die moet weten en jou behoort te vertellen hoe e.e.a. met de verzkeraars werken. Dat doen ze ook met leaseauto's. Dus blijf ik van mening dat de garage door hun service bijna Eur 90 hebben verdiend aan je.