LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
aedijs

Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door aedijs »

Mogelijk interessant voor andere Dexia gedupeerden!
Heb een paar jar geleden gebruik gemaakt om van die ellendige lease-constructie af te komen (na 5 jaar te hebben betaald: inleg kwijt en restschuld, totale schade ca 40.000 euro!!!)
Heb de tussenpersoon aansprakelijk gesteld voor de schade v.w.b. de restschuld.
Men heeft de helft van de restschuld (van totaal zo'n 13.000 euro) betaalt onder de voorwaarde dat ik er geen ruchtbaarheid aan zou geven........
Die tussenpersonen, die dus grof geld verdienden aan al die zaakjes, zijn als de dood dat ze aansprakelijk worden gesteld, maar het kan dus wel!! De helft was toch beter dan helemaal niets.

Ik moet neit te lang nadenken over die dexia-toestanden want ik word daar letterlijk doodziek van dus verdring ik al die gedachten aan schuld etc maar. Maar vertrouw echt geen enkele financieel adviseur meer!!!
Diezelfde tussenpersoon heeft me een levensverzekering op beleggingsbasis aangeraden (maatschappij Zürich). Kon de premie tone ik werkloos werd niet meer opbrengen (destijds zo'n 800 gulden per maand!). Schade: bijna 35.000 gulden (speelde voor eurotijdperk)

Diezelfde tussenpersoon heeft me in een "totaalpakket" ook een beleggingshypotheek geadviseerd. Moet deze maar de gehele looptijd uit betalen, want anders is de schade ook niet te overzien. Vologens laatste opgave van hypotheekverstrekker ING is de schade nu zo'n 20.000 euro.

Diezelfde tuissenpersoon adviseerde ook om een deel van de overwaarde in het huis te beleggen "voor de oude dag".
Ook op die beleggingen wordt vele tienduizenden euro's verloren (had zo'n 800 aandelen AHOLD: tel uit je winst........)

Nee, financiele adviseurs zijn echt niet te vertrouwen!! Of ik ben tegen de verkeerde aangelopen!! Maar die vakkundige tussenpersoon opereert nog steeds en gaat dus maar door met onvakkundige adviezen te verstrekken.

Al mijn voorzieningen voor de oude dag zijn dus vervlogen als sneeuw voor de zon. Zit al 5 jaar in de WW en moet dus nog wel werken, al is het alleen maar om een deel van mijn oude dag te betalen. (O ja: heb ook nog 6 jaar in Belgie gewoond en gewerkt waardoor er een aftrek op mijn AOW is van 12 %)

Maar als 58 jarige krijg je echt geen baan meer!!! Dus maar eigen onderneming begonnen: eindelijk iets wat lukt. Maar dan komen ze weer die aasgieren, die "financieel adviseurs". Bij mij komen ze er dus neit meer in.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door cornelis »


Ik moet neit te lang nadenken over die dexia-toestanden want ik word daar letterlijk doodziek van dus verdring ik al die gedachten aan schuld etc maar.
Zal moeilijk gaan als je gezin tenonder gaat,en je van alle kanten wordt tegengewerkt,en uiteindelijk een rechter zult treffen die op de hand van dexia is of de ernst van de situatie niet in ziet.

idem
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:24

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door idem »

Zal moeilijk gaan als je gezin tenonder gaat,en je van alle kanten wordt tegengewerkt,en uiteindelijk een rechter zult treffen die op de hand van dexia is of de ernst van de situatie niet in ziet.
Dan wordt het misschien tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid.

De filosoof Musschenga noemt drie stelregels voor deze burgerlijke ongehoorzaamheid: (1) als de overheid de bestaansveiligheid van mensen in gevaar brengt;(Lees donner.zalm) (2) als zij een onrechtvaardige verdeling organiseert; (3) als zij de waarheid manipuleert of de vrijheid van mening onderdrukt.

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

als de overheid de bestaansveiligheid van mensen in gevaar brengt
Niet van toepassing.
als zij een onrechtvaardige verdeling organiseert
Zeer moeilijk aan te geven. Wat in de ogen van de ene burger rechtvaardig is, is voor de ander onrechtvaardig.
als zij de waarheid manipuleert
Dan kan vrijwel iedere burger op deze aardbol ongehoorzaam worden.

Dus, ga je gang zou ik zeggen, voeg de daad bij het woord en stop bv met belasting te betalen. :wink:

Het zal mij benieuwen hoe snel je weer gehoorzaam bent. :shock:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door faeks »

Of richt een belangenvereniging tegen de belasting op :wink: Als we met zijn allen in dit land stoppen met belasting betalen, dan zal de overheid merken hoe we daarover denken :!: :wink:

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik vind die van feaks geweldig!!!
En Robje ga jij je nou eens verschrikkelijk schamen. Ik had je in het begin veel hoger ingeschat als waar je nu allemaal mee bezig bent.
Maja een mens kan zich vergissen.
Zelfs ik :oops:

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 09 Dec 2006 19:42 door Willem S. van Dalen
--------------------------------------------------------------------------------
Je verdwaalt maar een eind weg pluutje. Verder nog iets?
Ja het onderstaande bijvoorbeeld. :idea:


Geplaatst op 10 Dec 2006 13:08 door mydream
--------------------------------------------------------------------------------
We moesten door allerlei oorzaken ons huis verkopen,en als mensen dat ruiken gaat de prijs onderuit,we zaten dus beneden de hypotheek En als volgt liep het dus zo.Dit alles is 5 jaar en 7 maanden geleden gebeurd.We hadden een bedrag open staan van rond de 20.000 euro en dat kon geen hypotheek meer zijn,we hadden geen eigen huis meer.Er kwam een folder in de bus met aandelenlease leningen de zogenoemde latere aandelelease producten,ik had er geen weet van destijds,en zodoende zijn we er in gestonken.We moesten van het krediet bureau een spaar gedeelte laten lopen naast de lening en een dure verzekering voor als er iets zou gebeuren dit zou gebeuren bij Defam.Het krediet werd onder gebracht bij de Directbank in plaats van de 20.000 werd het 24504 i.v.m. De extra verzekering dat geld voor die risico verzekering werd dus mee gefinancierd.Die na 5 jaar afgelopen is ,dat was dus mei 2006.We hadden voor het spaar gedeelte dus € 90,- per maand betaald dat is dus € 90,- per maand keer 12 keer 5 jaar is dat € 5400,- betaaldWe hadden voor de lening 5 jaar rente betaald dat is dus € 145,- keer 12 keer 5 is € 8700,- betaald.Mei 2006 kregen we bericht van Defam dat we een schuld hadden van ruim € 3500,- De lening van de directbank stond het volle bedrag nog,omdat ons destijds werd geadviseerd niet af te lossen want dat zou gebeuren door de aandelen van Defam.Nu moesten we 2% van het geleende bedrag gaan aflossen en dat zou dan € 490,08 per maand zijn ,en Defam moesten we gewoon de €90,- betalen dat zou dan gezamenlijk € 580,08 per maand zijnDus 5 jaar krom liggen om de direcktbank en defam te betalen dus 145 en 90 is €235 per maand is na 5 jaar €14100,- hebben we betaald.Van de directbank mochten we vanaf mei 2006 nu € 250,- gaan betalen,maar defam zei keihard € 90,- per maand betalen en geen cent minder.We zijn nu 7 maand verder en hebben deze 7 maand al € 2389,- betaald aan de directbank en aan defam,en we zitten nu nog met een schuld van ruim € 23000,- bij de directbank en we hebben nog een schuld van € ongeveer 3000,- bij de defam.Nu hebben we in 5 jaar en 7 maand €16.480,- betaald En nu nog een schuld van samen met directbank en defam van € 26000,-Ik kan het niet anders zien dat we in totaal dus ruim € 43000,- moeten betalen voor een product wat niet door de beugel kan.
zo heeft dus kredietgroep nederland ons er zo ingeluisd dat we zonder hulp geen kant meer op kunnen,
Hoezo nu kerst vieren,hoezo nu eens leuke dingen voor ons zelf
wel hebben we ons aangesloten via pay-back,maar het duurt allemaal zolang.
Door de hele situatie ben ik thans opgenomen op de afdeling psychiatrie en ben er nog lang niet klaar mee.
door deze problemen zie ik niet in waar ik nog verder voor moet leven
misschien onbegrijpelijk voor sommige mensen,maar het doet pijn als je geen kant meer op kunt en een brief krijgt van de bank dat je 1800 euro rood staat,met in de wetenschap dat ik 24e van de mand mijn loon krijg namelijk 1440 euro snelle berekening dat we dus steeds verder achteruit gaan.
Ik weet het niet meer,ik heb een goede risico verzekering en mag dus hopen voor mijn gezin dat ik een hartstilstand krijg,dan keet de verzekering uit en de financieen zijn weg

Martinvdm

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Da's een hele droevige zaak...

Vraag me af hoe de forumgebruikers hier over denken en hoe deze persoon hier mee om moet gaan (als het nog mogelijk is)...

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Er zijn mensen die vinden dat een schikking voor deze mensen de beste oplossing is, omdat ze toch geen geld hebben om te procederen.
En dan het beste via de Duisenbergregeling!!
Oh nee dat kan niet want dit heeft niets met dexia te maken.
Ze zijn opgelicht door zo'n ander lekkertje van de financiele branche.
Ik zou ze toch willen adviseren om eens met Piet Koremans van Pal
contact op te nemen.

Groet Ad

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Ik zou ze toch willen adviseren om eens met Piet Koremans van Pal
contact op te nemen.
Lijkt me niet verstandig, of kan Piet meer dan Pieter? Dacht het niet he, ze kunnen beiden evenveel wat dat aangaat, luisteren en doorverwijzen.

Ik ben trouwens reuze benieuwd naar de visie van Pieter in deze, aangezien het dossier van deze "mydream" bij Payback bekend moet zijn.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Dat verhaal van My dream is in en in triest.
Het is echter niet te vergelijken met al die riant zittende gedupeerden met 1,2,3 of meer contracten.
Die zitten niet zo diep als de gedupeerde my dream.
Makkelijk praten vanachter de reebout en de welgedekte kerst tafel.

In plaats van euro munten stikkeren, geef 5% van je regeling aan dat slachtoffer, en als je eega leaser bent, en dik gecompenseerd, dan al helemaal.


B+

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ik ben trouwens reuze benieuwd naar de visie van Pieter in deze, aangezien het dossier van deze "mydream" bij Payback bekend moet zijn.
Ja maar daar horen ze dus niets van.
Helpt ook niet echt dus.

Ik heb op al mijn vragen aan Piet ooit gesteld altijd meteen antwoord gekregen m'n beste, en snap dus jouw haatcampagne naar Pal niet.
Bovendien wordt ik momenteel ook behoorlijk geholpen door Pal aangaande mijn BKR notering, die ik aan mijzelf te danken heb, gewoon omdat ik toen niet meer kon betalen.

Al dat gescheld op Pallers en volgelingen en wat al niet meer slaat gewoon nergens op.
Ook van een van mijn twee vriendinnen hier op dit forum regelmatig aanwezig snap ik dit niet.

Schikken kan prima zijn als die mogelijkheid er voor je is.
Maar dat is niet altijd het geval.
En dan kan hulp zowel van payback of Pal, belangrijk zijn voor een echte gedupeerde.

Jij wist waar je aan begon, dus is voor jouw een schikking niet meer dan terecht, en mag je van geluk spreken.
Maar oordeel niet zoveel voor en over andermans situaties waar je de ins en outs niet van kent.

Groet Ad
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 10 dec 2006 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Martinvdm

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Is die B+ dan ook een 'leaseklant'...?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Van B+ weet ik niets Martin.

Mijn stukje is gericht aan de alias W S.vD.

Groet Ad

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Ook van een van mijn twee vriendinnen hier op dit forum regelmatig aanwezig snap ik dit niet.
Misschien dat jouw vriendin het je dan nog eens een keertje aan je wil uitleggen, wie weet snap je het dan.
Maar oordeel niet zoveel voor en over andermans situaties waar je de ins en outs niet van kent.
Zo....en hoe vaak is die Duisenberg regeling hier op dit forum vervloekt dan? Zelfs misselijke grappen en natrappen naar dhr. Duisenberg kon gewoon, waarom hoorde ik je toen niet?

Die hetze van PAL/Piet Koremans tegen Pieter/Payback, dat vind je wel ok zeker? Nee? Oh waarom hoor ik je dan niet wijsneus.

Mensen die voor karretjes gespannen worden op dit forum door PAL/Piet, is dat ok? (voor het geval je dat ontgaan is, raadpleeg je vriendin eens zou ik zeggen)

Bespaar me je eenzijdige verontwaardiging verder maar, als je niet verder wilt kijken dan je neus lang is.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door anne_ »

Mensen die voor karretjes gespannen worden op dit forum door PAL/Piet, is dat ok? (voor het geval je dat ontgaan is, raadpleeg je vriendin eens zou ik zeggen)
Ben jij zo koosjer W S.v D ? Wie zonder zonden is werpen de eerste steen. Breek me de bek niet open wat voor streken jij uithaald.

Begin bij de bron en vraag Piet rechtstreeks wie hij voor zijn karretje heeft gespannen. Mij in ieder geval niet. Na een eerlijk antwoord van Piet kan deze hele affaire vergeten en vergeven worden. Probeer ook eens de positieve kanten van Pal te zien. Pal is niet alleen Piet, hij heeft vele vrijwilligers die ook een voorzetje of een balletje op kunnen gooien. Evenzo als bij Payback. Niemand is perfect, ik niet en jij ook niet.

Groet, Anne.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door Pieter »

Ja maar daar horen ze dus niets van.
Helpt ook niet echt dus.
Een verkeerde veronderstelling Ad,
Mydream valt bij ons onder de zogenaamde wsnp regeling, vrijstelling contributie en kosten rechtzaak worden vergoed op basis van voorschot met de afpsraak dat bij winst het voorschot verekend wordt.
Daarnaast is er regelmatig contact met vrijwilligers, die het dossier behandelen, zowel telefonisch als huisbezoeken.

De noodkreet heeft volgens mij een andere boodschap namelijk de moed is tot in de schoenen gezakt. Waar we niet te lichtvoetig mee om moeten gaan.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door ad snoeren »

waarom hoor ik je dan niet wijsneus.


Wie denk jij niet te zijn snotneus.

En Pieter het is Oke wat jullie doen, dat is nu duidelijk.

Ik blijf het moeilijk vinden dat twee hulpverleners zo tegenover elkander staan.
Ik vind dat erg jammer en waardeer beide instellingen.
Figuren als w.s v d, maken hierin erg veel kapot, door constant verdeling te zaaien. Jammer.

Groet Ad

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door Pieter »

Figuren als w.s v d, maken hierin erg veel kapot, door constant verdeling te zaaien. Jammer.
Mijn inziens zijn het de belangehartigers zelf die de verdeling veroorzaken door verdeel en heers tactiek toe te passen. Een kwalijke zaak als je het mij vraagt. Beter is een opstelling van wederzijds respect/waardering waarbij over en weer, op een normale wijze, aan elkander kritische kanttekening en of op/aanmerkingen gemaakt kunnen worden, Immers een discussie, mits op normale wijze gevoerd, leid tot wederzijdse kennis verijking. In dit verband wil ik de onderstaande quote aanhalen.
Het belangrijkste is dat ieder in zijn waarde gelaten wordt. Pik alles op wat voor jou van toepassing is, of het nu van Pal, Payback of wath ever komt. Zoek je eigen weg en doe wat je gevoel je ingeeft. Trek niet alles in twijfel, maar vergelijk jou situatie en trek daar je eigen conclusie uit.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Tussenpersoon met succes aansprakelijk gesteld

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Het belangrijkste is dat ieder in zijn waarde gelaten wordt. Pik alles op wat voor jou van toepassing is, of het nu van Pal, Payback of wath ever komt. Zoek je eigen weg en doe wat je gevoel je ingeeft. Trek niet alles in twijfel, maar vergelijk jou situatie en trek daar je eigen conclusie uit.
Das ook een vriendin van mij.
Goed he.

Gesloten