Pagina 1 van 1

Postbank

Geplaatst: 07 dec 2006 17:28
door alexpoot
Nu wil ik toch even mijn ei kwijt over de Postbank.

Het begon met een simpele aanvraag voor een nieuwe giropas. Mijn huidige giropas werkte niet meer naar behoren. Hier begon de ellende. Elke keer kreeg ik mijn aanvraag retour elke keer zou er iets niet goed zijn. Na het steeds “goed” ingevuld te hebben kreeg ik het maar retour. Hierdoor kon ik dus op den duur niet meer pinnen of betalen wat uiteraard enorm lastig was. Hierop had ik besloten om te stoppen als klant van de Postbank. Niet realiserende dat de problemen nog veel erger zouden gaan worden!

uiteraard heb ik eerst al mijn neven-activiteiten stop laten zetten bij de postbank. Daarop de papieren op de bus gedaan om de girorekeningen stop te zetten bij de Postbank. Op aanraden van een medewerker call center heb ik mijn spaargeld over laten boeken naar mijn girorekening om vervolgens via een overschrijvingskaart te laten storten op mijn nieuwe bankrekeningnummer.

Na enige dagen word mijn geld maar niet gestort en begin ik te bellen met de postbank. Toen kreeg ik het volgende te horen van een klantenservice medewerker. De overschrijvingskaart is (waarschijnlijk) kwijt geraakt… Dus of ik maar opnieuw een overschrijvingskaart wilde sturen. Omdat mijn pinpas stuk is kan ik dus geen geld opnemen en het overschrijven van mijn eigen geld lukt dus ook niet. Hierop ben ik naar het postkantoor gegaan om dan met spoed mijn geld op te nemen. Maar hier krijg ik 0,00 mee omdat mijn pinpas niet werkt.
Dus je kan gewoon niet snel aan je eigen geld komen!

Maar het word nog mooier. Ook kan mijn rekening niet opgezegd worden omdat er nog een creditcard service zou zijn. Nu had ik ooit een creditcard van postbank aangevraagd vanwege een reis naar het buitenland. Echter heeft deze reis niet kunnen plaats vinden. Daarop heb ik direct contact opgenomen met de postbank om de creditcard te cancellen. De medewerker heeft mij een opzeggingsformulier toegestuurd en deze heb ik netjes gerouteerd naar Leeuwarden. Ook op aanraden van de medewerker is de pas vernietigd. Dus ik heb nooit gebruik gemaakt van deze service.

Maar wat schets mijn verbazing dat ik nog steeds een creditcard heb die ik toen direct had opgezegd. Ik heb dus mijn girorekening opgezegd met de wetenschap dat ik geen nevenactiviteiten meer had. Nu is mijn opzegging niet behandeld omdat er nog een creditcard account actief is. En moet ik weeer deze papieren invullen en opsturen!!!
Na weer enkele malen gebeld te hebben met u klantenservice werd er ook aangegeven dat mijn creditcard inderdaad beëindigd zou zijn maar nog steeds als actief stond? maak hem nog mooier Postbank!!

Kortom ik wil graag van de Postbank af, maar ze houden je geld en je komt er maar niet van af! Daarom SVP word nooit klant van de Postbank!

Groet
Alex

Re: Postbank

Geplaatst: 07 dec 2006 18:58
door paienne
Dat is heel vervelend wat er allemaal is gebeurd. Maar je zult zelf ook wel e.e.a. nagelaten hebben of niet goed hebben gedaan.
Tenminste ik ben al bijna 40 jaar bij de postbank en ik ben dik tevreden met alle faciliteiten die ze bieden. Ook hebben ze goede procedures die veilig zijn.
Het is altijd nog de goedkoopste bank geweest. Pas de laatste jaren vragen ze een kleine bijdrage voor een nieuwe pas terwijl andere banken al tientallen jaren de klant van alles en nog wat in rekening brengen. Zo heb ik slechte ervaring met de ABN AMRO bank.
Toen ik ging trouwen had ik snel een grote som geld nodig.
Ik heb toen een lening afgesloten en s'ochtends het geld opgehaald maar dezelfde dag s'middags om 14.00 uur heb ik geld weer terug kunnen storten omdat alsnog over het spaartegoed kon beschikken.
Wat schetste mijn verbazing toen ik de afrekening kreeg van de lening.
Ik moest 120 gulden rente betalen.
Ten eerste hadden ze de lening 2 dagen eerder in rekening gebracht.
Ik had het dezelfde dag weer gestort maar volgens de afrekening had ik het pas 9 dagen! later gestort.
Gelukkig had ik het kasbewijs van opname en storting maar het heeft nog een heel jaar geduurd voordat ik gelijk van ze kreeg en mijn teveel betaalde rente terug heb gekregen.
Ik bedoel maar te zeggen dat je overal en bij iedere bank wel eens pech kan hebben. Alhoewel in mijn geval het meer leek op pure oplichting door de opname te vervroegen en de terugstorting uit te stellen.
Dus als je naar een andere bank gaat weet je toch ook niet of het goed gaat. Dus bezint eer ge begint. Vaak is het probleem oplossen makkelijker als het overstappen naar een andere bank.

Re: Postbank

Geplaatst: 07 dec 2006 20:51
door alexpoot
Ik was ook ruim 20 jaar klant bij de Postbank, alles ging prima totdat ik opeens dingen moest gaan aanvragen.

Zelf ben ik zeker niet nalatig of iets dergelijks geweest. Alles netjes en correct aangevraagd. Maar goed, een overboeking zal wel is kwijt raken bij de TNT, maar dat het nu moet gebeuren is erg jammer.

In iedergeval ben ik overgestapt naar een Bank met meer voordelen en een hogere rente voor mijn spaar te goeden.

Ook een overwegingsfactor van het overstappen is dat ik ongevraagd opeens bonus punten voor mijn spaarrekening krijg waarmee ik een servies of een koffiezet apparaat kan kopen. Als ik nu zegeltjes wil sparen van tanken of boodschappen alla. Maar goed, wellicht is er iemand wel blij mee :D

Re: Postbank

Geplaatst: 14 dec 2006 14:25
door Jeanne
Mensen, nog nooit van de OVERSTAPSERVICE gehoord???

Zo kun je gemakkelijk van bank wisselen en worden alle betalingen en incasso's die per ongeluk op je 'oude' rekening zijn gedaan, doorgesluisd naar je nieuwe bank en rekening.

Dan wordt de oude rekening ook pas opgeheven als dit allemaal geregeld is!

Re: Postbank

Geplaatst: 14 dec 2006 16:59
door Byob
En dat werkt ook van Giro naar Bank?

Re: Postbank

Geplaatst: 15 dec 2006 17:07
door Jeanne
@Byob, misschien kun je beter op de site van je bank kijken?

Re: Postbank

Geplaatst: 15 dec 2006 20:39
door mr T.
n iedergeval ben ik overgestapt naar een Bank met meer voordelen en een hogere rente voor mijn spaar te goeden.
Welke? (Argenta misschien?)

Re: Postbank

Geplaatst: 16 dec 2006 11:25
door flepp
Is argenta geen spaarlamp, het komt wel vaak voor de naam argenta ,lijkt wel een beetje promoten van die bank.

Re: Postbank

Geplaatst: 16 dec 2006 13:37
door Noble
Is het ook wel....

kijk, als je het óók zat bent dat je UITGEMOLKEN wordt door je EIGEN bank (na jaaaren lange relatie..) en je zou graag GRATIS pas etc etc willen HOUDEN... en GRATIS pinnen /chippen/buitenland willen toevoegen....

dan ga je simpel over naar..... ARGENTA

Dat de naam vaak valt heeft te maken met het feit dat sommige mensen waarschijnlijk niet zo bekend zijn met -hoe- te zoeken op het Internet... dus worden ze GRATIS geholpen door mensen die dit GRATIS voor hun doen....

Het enige wat je dan ZELF moet doen is GRATIS een rekening openen bij een aangewezen-tussenpersoon (kijk op de ARGENTA site welke het dichts bij U zit..) Deze persoon heb je maar één malig nodig om U aan te melden...... de rest gaat gewoon via Internet.


ps: een buurman van mij die zich ca. 5 MINUTEN láter aanmelde dan ik, kreeg een accountnummer ca 350 !!! hoger...... ik trek hier VOORZICHTIG de conclusie uit dat er VÉÉÉÉL mensen aan het overstappen zijn naar.... juist ARGENTA.

Moet de Postbank die torenhoge PIN kosten :roll: volgend jaar gaan verdelen over MINDER pas eigenaren.. gaan de PAS kosten volgendjaar weer omhoog hé.. POSTBANK :twisted:

Re: Postbank

Geplaatst: 18 dec 2006 23:15
door Jeanne
@ Noble
een buurman van mij die zich ca. 5 MINUTEN láter aanmelde dan ik, kreeg een accountnummer ca 350 !!! hoger...... ik trek hier VOORZICHTIG de conclusie uit dat er VÉÉÉÉL mensen aan het overstappen zijn naar.... juist ARGENTA.
Daar zou ik geen conclusie aan verbinden, want een bankrekening loopt niet op van 001,002,003, etc. Een bankrekening moet nl. aan de Elfproef voldoen!

En hoe zit het met je geld als deze bank failliet gaat? Staat deze bank onder toezicht van De Nederlandse Bank?

Re: Postbank

Geplaatst: 18 dec 2006 23:53
door particulier
Argenta Bank NV heeft een vergunning van de Nederlandse Bank om in Nederland haar activiteiten uit te kunnen voeren.

De Collectieve Garantieregeling is vanuit het moederconcern georganiseerd. Dit betekent dat dit onder de Collectieve Garantieregeling van Belgie valt. Het komt erop neer dat het Belgische bankwezen garant staat voor maximaal 20.000 euro per rekeninghouder. (NIET: per rekening)

De creditrating van Argenta is BBB+, oftewel nog net 'investment grade'. Inderdaad niet hoog, maar beter dan de DHB, AK of AT bank.

Het is inderdaad een bank die flink aan de weg timmert: Waar de bankkosten tegenwoordig toenemen, kan Argenta de kosten blijkbaar laag houden.

Re: Postbank

Geplaatst: 19 dec 2006 00:02
door Xpert
Argenta heeft een vergunning van de Nederlandsche Bank.

Echter valt de garantieregeling onder de Belgische garantieregeling omdat het kantoor in Nederland een bijkantoor is van de hoofdvestiging in België.

Deze regeling is Europeese wetgeving. Dus per rekeninghouder is er een garantie van € 20.000,--.

Garantieregeling vindt je terug op de site van Argenta.

Re: Postbank

Geplaatst: 19 dec 2006 10:34
door Noble
ALS... je meer dan 20.000 (de garantie-limiet..) te spenderen hebt, is het verstandiger om dit geld NIET op je courant te laten (stil) staan.....

dan kan je beter even met een adviseur gaan babbelen..

Re: Postbank

Geplaatst: 19 dec 2006 17:56
door particulier
Uiteraard. Maar Argenta heeft ook een direkt opvraagbare internetspaarrekening met 3,35 % rente. Als je toch een gewone bankrekening aanvraagt, vraag die dan meteen ook aan.

Re: Postbank

Geplaatst: 22 dec 2006 10:28
door Noble
Ergens vindt ik het ook dóm van mijzelf.... :oops: dat ik gewoon ingeslapen ben/was met het idee dat PostBank "goed" zit voor de "gewone" m/v.

Wie heeft (had??) dat idee nou niet ???

Vandáár dat het mij waarschijnlijk zo hard raakt,
dat juist zíj de opbrengst van MIJN !! geldt NIET genoeg vinden
en MÉÉR van MIJN!! geldt willen hebben... :twisted:

voorbeeld??

op mijn rekening staat altijd wel tussen de 1.000 en de 3.000 euro... gemiddelt dus eventjes 2.000 aannemen..

Dat geld gaan zij mee aan de slag en zelfs op een VEILIGE markt maken zij er makkelijk 6% mee!!!

indien ze er een stukje van beleggen... (wat ik zelf óók doe... VEEL MEER!!)

ok, laag houden > 6% x 2.000 euro= 120 euro wat zij alléén al via m'n NIKS-VERGOEDENDE-REKENING in hun zakken steken.. en ik moet dan nóg eens gaan betalen??? DACHT HET NIET..!!


Maar het ergste komt nog.... ZE BELIEGEN ONS !!! 8)

"wij zijn dan nóg de goedkoopste van Nederland"
1) al ZOU het waarzijn, dan vindt ik het NOG STEEDS STELEN....
2) ook dát blijkt gelogen... zij weten ECHT wel van ARGENTA !!!


en als klap op de vuurpijl, gaan ze nog eens INTIMIDEREN !!! :twisted: met het opsommen van dingen die ik NIET meer kan als ik kies voor GÉÉN pas........
waarbij zij de duimschroeven wilden aandraaien met: U DIENT VOOR 2 !! Januari te kiezen... :!:

ik heb wel wat LEUKERS te doen postBAnk.... de komende 2 weken... :P

ps: zelfs m'n G R A T I S pin/chip pas heb ik al binnen (bij elkaar was dat 4! werkdagen :!: van ARGENTA... kan ik lekker chippen en pinnen (óók gratis .... over de grens...)
én... 0.5%x2.000Euro is toch weer een bonusje van 10 Euro... dat is een portie chinees... GRATIS

Re: Postbank

Geplaatst: 23 dec 2006 22:08
door Maarten1234
Elke bank verdient aan zijn klanten. Dat is normaal. Waar het bij de TS om draait is dat hij zijn rekening niet opgezegd krijgt. Dan heeft hij iets niet goed gedaan. En trouwens ik ben al vanaf dat ik mijn eerste rekening opende bij de postbank en wordt overal enorm goed bij geholpen. Bij problemen helpen ze je ook. Het is gewoon hoe de toon gelegd wordt tijdens een telefoongesprek. Wat je kunt doen is gewoon nogmaals met hen bellen en vragen waar het mis is gegaan en wat er nu nog gedaan moet worden. Rekening is zo opgezegd, maar dan moet eerst alles zijn afgehandeld en afgesloten. Je rekeningnummer is een basis en dat breid je verder uit met meer faciliteiten, uitgezondert de leningen en hypotheken. Deze staan los van een rekening. Om de basis te beeindigen moet je de faciliteiten stoppen en niet andersom.

Re: Postbank

Geplaatst: 28 dec 2006 12:16
door alexpoot
Wat een onzin...
De POSTBANK heeft fouten gemaakt, heel simpel. Deze hadden allerlei diensten laten doorlopen terwijl ze allang opgezegd waren. Maar goed fouten maken we allemaal wel. Maar dat ze dit niet willen herkennen en net doen of ik een "domme" boer ben die het zelf allemaal fout doet... kom op zeg... na zeker 10 medewerkers gesproken te hebben die steeds de schuld in mijn voeten schuifde kreeg ik eindelijk iemand te spreken die WEL alles netjes kon oplossen, en dat in 1 dag! Iets wat al die andere medewerkers niet kunnen? tja...