LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scheidegger

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
marcotje28
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:07

scheidegger

Ongelezen bericht door marcotje28 »

hallo allemaal

ik heb eens in het forum zitten lezen over de gang van zaken van scheidegger

ik kan jullie 1 ding zeggen ga met hun nooit in zee

wij wilden ook een opleiding volgen bij hun

zo gezegt zo gedaan er komt een dame langs die een vlotte babbel heeft je krijgt de kans niet eens om er nog eens goed over na te denken en voor je het weet is er getekend.

na een periode van nadenken besloten wij om het niet te doen.
wij hebben kontakt op genomen met scheidegger en dit ook aan hun bekend gemaakt het was geen probleem en al onze gegevens zouden uit het bastand gehaald worden.

na enige tijd kregen wij ineens een telefoontje van een deurwaarderskantoor om dat scheidegger geen betalingen van ons binnen gehad heeft.
ik heb toen die beste man van het deurwaarders kantoor ook heel het verhaal uit gelegt en hij zou kontakt opnemen met scheidegger.

weer na enige tijd zat er ineens een dame bij mijn werkgever op kantoor om loonbeslag te leggen ik werd helemaal gek

heb gelijk die zelfde avond weer een brief gestuurt naar scheidegger wederom weer heel het verhaal uit gelegd en wat krijg je dan weer voor brief terug een brief van de deurwaarder waarin staat ( u dient de openstaande vordering te voldoen,daar het niet of niet verder deelnemen aan de opleiding ... inverband met een betalingsachterstand, u niet van de betalingsverplichting ontslaat. dit staat in artikel 5c van de algemene bepalingen)

nou ik kijk dus bij hun op de site bij algemene voorwaarden en ik zie daar toch geen 5c staan.

ik weet het nu ook niet meer hoe ik hier mee verder moet.

het is een hele grote opleidings centrum daar kun je niets tegen beginen denk ik

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ben je lid van de vakbond? Rechtsbijstandverzekering? Stap anders naar een rechtswinkel.


Aan de andere kant, sta je wel in je recht?
je krijgt de kans niet eens om er nog eens goed over na te denken en voor je het weet is er getekend.
Hieruit maak ik op dat je min of meer toegeeft dat je fout zit; ieder contract heeft voorwaarden en je erkent dat je je er niet voldoende in hebt verdiept. Het contract is voor een bepaalde tijd en als je handtekening er onder staat, moet je het uitzingen, dat is niet anders. Dat is met elk contract zo, als je daar zomaar onderuit zou kunnen dan zou het voor niemand ooit nog zin hebben om uberhaupt contracten op te stellen.

Je moet - als je er een zaak van wilt maken - aannemelijk maken dat men je bepaalde voorwaarden niet heeft vermeld of de kans heeft gegeven daarvan kennis te nemen, maar dat kan je beter overlaten aan een adviseur. Loop eens binnen bij de rechtswinkel voor een vrijblijvend advies, dan weet je gauw genoeg of je kans maakt of niet.

loco02
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2006 10:44

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door loco02 »

Even een reactie over hoe mijn ervaring met Scheidegger is geweest. Een consulent met een vlotte babbel kwam vorig jaar bij mij langs. Ze liet een presentatie zien, het zag er allemaal interessant uit. Ik heb mij opgegeven voor deze (zeer dure) cursus. Een aantal spullen gaf zij mij die zelfde avond al, zo kon ik alvast een indruk krijgen over deze opl. Ik zou met maximaal 10 medecursisten de cursus volgen. Na een aanal weken werd ik gebeld door Scheidegger, of ik mijn cursus wilde laten verzekeren (ik had al in het contract aangegeven dat ikdit niet wilde). Mijn antwoord was dus nee. De beller begreep het waarschijnlijk niet helemaal, want hij bleef aandringen. Sceptisch en geirriteerd zei ik hem dat ik niet geinteresseerd was en ik wilde ook niet meer lastig gevallen worden met deze vraag. In september 2005 ging ik voor het eerst naar ´school´. Het aantal cursisten klopte niet, ipv max. 10 personen, zaten we met 19 personen. Er zou gekeken worden of dit lastig was, anders zou de klas gesplitst worden. Hier zou men twee weken later over terugkomen. Na een aantal lessen is dit nogmaals aangekaart en het splitsen van de klas kon niet meer. We moesten met 19 personen verder. Na een aantal lessen, kregen we examen. De cursusleidster en een examinator hielden een oogje in het zeil. De dames hadden het druk met kletsen (wel fluisterend, maar zeer storend) over van alles en nog wat. Gezien het examentijd, was het behoorlijk aanpoten en ik bleef, samen met nog een cursist de tijd uitzitten om zo alle vragen te kunnen beantwoorden die voor het examen gevraagd werden. We kregen 10 minuten voor tijd te horen, dat de tijd er bijna opzat en de examinator trok haar jas alvast aan. Daardoor kreeg ik de indruk dat ik ´op moest schieten!´ Na die tijd volgde er weer een aantal lessen en ik kreeg daarna de indruk dat de cursusleidster ook niet altijd alles wist en liet het dan over, wanneer een medecursist het juiste antwoord gaf. Dit gebeurde regelmatig! Doordat er teveel medecursisten de cursus volgde, was het ook erg vaak chaotisch in de klas. Bij de tweede examen zat ik achterin de klas, gelukkig, want ´de dames (examinator en cursusleidster) waren weer druk aan het fluisteren. Ik heb ook gemerkt dat wanneer er weinig cursisten aanwezig waren, het lesgeven van de dame in kwestie, wel goed ging. Dit had dan ook vanaf het begin gemoeten! Bij de laatste examen waren beide dames weer aanwezig en weer werd er druk over en weer gefluisterd. Mijn conclusie over het schooljaar is:
waarschijnlijk is het de naam, Scheidegger staat goed aangeschreven (althans, dat zeggen ze). Persoonlijk vind ik dat het allemaal ietwat knullig is, geen goede communicatie (zit overigens wel in de opleiding die ik gevolgd heb). Voor het geld wat ik moest betalen, kun je volgens mij bij andere instituten terecht (ik moest 2372 euro betalen, dan ga je 1 keer in de 2 weken naar school, tijdens de vakantie´s hoef je niet). Er werd gezegd dat je 6 uur leertijd (thuis) kwijt was, maar ga er maar vanuit dat je elke dag 1 tot 3 uur leert, omdat het een pittige opleiding is (directieniveau). Denk goed na, als je een cursus bij Scheidegger wilt gaan volgen, laat je goed informeren en kijk verder om je heen. Ik doe het in ieder geval geen tweede keer meer.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Als ik hier ga reageren, wordt ik weer gegijzeld, omdat de waarheid niet verteld mag worden, elke aantijging richting Scheidegger Opleidingen BV, Comfort Card en RBS (RD Europe) BV resulteert in de advocaat (woef) van deze met een aanklacht wegens smaad middels deurwaarders en incassobureaus.

Dat is de werkwijze van deze heren die er werkzaam zijn en het niet zo nauw nemen met de wet op de Wfd en meerdere regels zoals de kredietverlening, dit is een betrouwbaarheids gegeven en die kunnen deze bedrijven, althans een protocol daarin niet goed naleven.

Niet alléén van mijn zijde, maar ook van de zijde van anderen die "ervaringen" (en dan formuleer ik het nog voorzichtig) heben spreken boekdelen.
Scheidegger is goed in de telefonische "afhandeling", maar komt gewoon z'n afspraken niet na. Ook na herhaaldelijke verzoeken van diegenen die om zwart-op-wit vragen om een credit of de telefonische bevestiging op papier te zetten.

Mochten er ontwikkelingen zijn, schroom ik toch niet om het te vermelden. Zo langzamerhand heb ik toch weer wat meer contacten en meldingen opgedaan in de media.

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier is spraken van een koop aan huis en valt daarmee onder colportage wet. In het kort betekent dit het volgende:
  • de verkoper moet melden dat hij of zij een product of dienst wil verkopen (geen smoesjes)
  • Na ontvangst van het product heeft u acht dagen de tijd om de koop kosteloos te ontbinden.
  • een koopakte moet worden opgesteld bij bedragen boven 34 euro. Hierin moet de verkoper melding maken van de mogelijkheid tot ontbinding en het adres waar de koper zich kan afmelden.
  • Er is geen overeenkomst als de verkoper weet of redelijke wijs kon weten dat de koper niet voldoende draagkrachtig is.
  • deze wet is ook van toepassing op koopparties, gratis bioscoopvoorstellingen, bustochtjes of demonstraties.
Bronnen: postbus51 en de Kamer van koophandel over de colportage wet (zie hier vooral artikel 24).
na een periode van nadenken besloten wij om het niet te doen.
wij hebben kontakt op genomen met scheidegger en dit ook aan hun bekend gemaakt het was geen probleem en al onze gegevens zouden uit het bastand gehaald worden.
Heeft u hier bewijs van?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 15 dec 2006 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ik hier ga reageren, wordt ik weer gegijzeld, omdat de waarheid niet verteld mag worden, elke aantijging richting Scheidegger Opleidingen BV, Comfort Card en RBS (RD Europe) BV resulteert in de advocaat (woef) van deze met een aanklacht wegens smaad middels deurwaarders en incassobureaus.
Bij smaad en schriftsmaad is er spraken van opzettelijk eeraanranding door dat u ruchtbaarheid geeft aan een bepaalde concrete of historische gebeurtenis. Echter u kunt niet voor smaad worden veroordeeld wanneer u het algemeen belang dient met u informatie. Dat is in dit geval zo. Het incassobureau kan weinig tegen u beginnen want een rechtzaak zullen ze verliezen.

http://www.iusmentis.com/maatschappij/smaad/
Je moet - als je er een zaak van wilt maken - aannemelijk maken dat men je bepaalde voorwaarden niet heeft vermeld of de kans heeft gegeven daarvan kennis te nemen, maar dat kan je beter overlaten aan een adviseur.
Algemene voorwaarden gelden alleen indien deze van toepassing zijn verklaard in het contract. Als dat er niet onder staat heb je het aannemelijk gemaakt.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Beste Alfatrion,

Bedankt voor je reactie, het enige is dat de advocaat de opdracht aan het deurwaarder heeft gegeven n.a.v. een kort geding waar ik niet van op de hoogte was gesteld en vol leugens en onwaarheden tijdens de rechtzaak naar de rechter, die daarbij niet volledig op de hoogte was van de "handelingen" van Scheidegger Opleidingen BV in samenwerking met Comfort Card en RBS (RD Europe) BV die ik ruim van te oren had ingelicht. Inmiddels heb ik van binnenuit voldoende gegevens verzameld en strafbare feiten gecostateerd dat ze er inmiddels ook achter gekomen zijn dat het ontbinden van de contracten de enige oplossing is, echter het verantwoorden van de strafbare feiten zal tijdens de strafzaak dienen.

Inmiddels ben ik wel op valse voorwendselen en halve waarheden al 2 x gegijzeld geweest en niet volgens de wet Mulder!, net als de twee Journalisten ben ik op dezelfde manier gechanteerd, als ik blijf doorgaan met de bewijzen verzamelen en contact zoeken met eventuele gedupeerden zal ik keer op keer gegijzeld worden.

Befehl ist Befehl, de deurwaarder in aanwezigheid van Politiemensen pakken mij op omdat ik strafbare feiten heb geconstateerd! Volgens Scheidegger Opleidingen BV en de advocaat Mr. H. Heynen ben ik in overtreding met mijn arbeidscontract, tenzij ze toch beter zouden moeten weten dat strafbare feiten altijd gemeld moeten worden, in mijn ogen is en zijn medewerkers en de advocaat alsmede de deurwaarder in overtreding, aangezien ze willens en wetens strafbare feiten, zijnde Fraude, Valsheid in geschrifte en Oplichting proberen te verdoezelenen dan noem ik het nog netjes, ondanks diverse meldingen aan de diverse bedrijven als zijnde T.C., T.J., R.G., J.C., M.C., H.V., moet ik nog even doorgaan. Ik blijf vermelden in initialen aangezien ze dan weer een mogelijkheid zoeken om mij weer te gijzelen op onrechtmatige basis.

De aangifte die indertijd gedaan is betreffende smaad is volgens de rechercheur die de aangifte in behandeling had, van smaad geen sprake en zal tijdens de rechtzaak ook van tafel worden geveegd, echter er zal met andere ogen naar de werkgever gekeken worden die het niet zo nauw neemt met het personeelsbeleid.

Ook het bedreigen via de telefoon en het gebruiken en misbruiken van namen en bedrijven en uitgeven voor werknemers van bedrijven, die ik overigens direct terugbel voor controle, zijn nagetrokken en blijken keer op keer de werkwijze en intimidatie van Scheidegger Opleidingen BV te bevestigen. Ook de benadering van klanten waarbij geconstateerd is dat er niet naar waarheid (overigens in het voordeel van de adviseur of Scheidegger) is gehandeld, is niet bepaald netjes te noemen, soms met bedreiging (telefonisch via de klantenservice) met incassobureaus, advocaten en deurwaarders tot aan rechtzaken aan toe! Helaas zijn deze gegevens bekend en zullen als bewijslast voor de handelwijze dienen (ook de toegezonden correspondentie aan de klanten die "afgehandeld" zijn, eenmaal gepleegde strafbare feiten kan je niet ontbinden, tenzij er onderhandeld wordt over de afhandeling. Voortijdig wel te verstaan en het liefst nog dit jaar! Na ruim 3.5 jaar zijnde 45 maanden wordt het wel eens tijd. Dan pas wordt hetgene wat op het Internet staat pas verwijderd en niet eerder, overigens wat in mijn bereik ligt! En niet wat niet door mij is "gequote", Scheidegger is zelf verantwoordelijk voor de werkwijze van zijn medewerkers en bedrijfscultuur.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Laatste nieuws,

Het vermelden van de contracten levert voordeel op.

Voor dit weekend kreeg ik weer bericht dat na een half jaar soebatten, waarbij in het contract "onregelmatigheden" waren geconstateerd, is het contract ontbonden om "administratieve redenen".

Maar goed dat de toenmalige klant: T.W. (helaas voor Scheidegger Opleidingen BV) indertijd contact met mij had gezocht, en niet andersom wat Scheidegger beweert, en ik direct kon inzien dat het "fout" zat in het contract. De adviseur was indertijd zeer "creatief" geweest en ik kan nu aangeven dat er aanwijsbare "strafbare" feiten zijn en geen smaad (wat de advocaat Mr. H. H. en Scheidegger Opleidingen BV beweert), maar duidelijk bewijs, anders gaat Scheidegger Opleidingen BV geen contracten ontbinden op basis van "administratieve redenen" maar omdat er "onregelmatigheden" zijn geconstateerd en dan proberen om de klant zo lang aan het lijntje te houden en intimideren. Uiteindelijk komt de oplossing, leterlijk en figuurlijk! Helaas voor Scheidegger Opleidingen BV en aanverwanten!

Overigens bewijs van dit laatste naar mijn advocaat!

engelsje
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:09

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door engelsje »

Hoi, Iedereen die dit leest



Mensen begin nooit iets bij Scheidegger. Ten eerste ben ik er naar mijn mening ingeluisd, toen ik in september de brochure in de bus kreeg van de opleiding administratie belde ik voor informatie met een studie adviseur en kreeg ik informatie. Toen zei ik dat ik er over moest nadenken werd gezegd dat ik wel snel moest kiezen want de groep zou uit 9 mensen bestaan en er zou nog maar plaats zijn voor 1 persoon. Daardoor heb ik overhaast een beslissing genomen en het leek mij ook een groot voordeel dat het een kleine groep zou zijn waarbij je volop aandacht zou krijgen. De eerste les toonde het tegendeel want het leslokaal was te klein voor alle leerlingen! ,18 leerlingen.De tweede les kwam ik er zelfs achter dat de zin "er is nog maar een plaats vrij" tegen verschillende leerlingen gezegd was! Mooi verkooppraatje van Scheidegger,ben ik niet blij mee. Ik vind dat echt geen stijl.

Daarbij wil ik het even hebben over mijn laptop. Hoe durven ze met zo'n rotzooi aan te komen? De opleiding kost mij 2690 euro,dus dan zou je verwachten dat je met fatsoenlijk materiaal kan werken en niet iets waar je na de opleiding voor naar een opticien moet! Dan vraag ik mij af waarom er studenten zijn die minder dan mij betalen en geen laptop erbij mochten over nemen, mij is verteld door de studieadviseur dat ik die laptop mocht houden na de opleiding zonder dat ik daar voor moest betalen. De prijs was gewoon 2690 voor de cursus en die laptops moesten er toch uit! Waarom is dit niet bij iedereen het geval terwijl iedereen met zo'n ouderwets ding moet werken?????????????? Ik vind het allemaal erg verwarrend en verdacht.

De laptops zijn zo oud dat als de lerares iets voordoet en wij dat moeten nadoen het helemaal niet werkt en dan moet ze weer bij iedereen gaan kijken en dan ben je weer een kwartier verder, we liggen nu al achter, hoe moet dat verder? Ik de opleiding gekozen omdat ik snel klaar wilde zijn en de groep klein zou zijn,daarom was ik bereid om er zo veel geld voor neer te leggen maar nu niet meer. Nu zit ik er al aan vast maar ben echt niet meer gemotiveerd, Ik vind het echt geen stijl en ik wil de overeenkomst ontbinden.

Iedereen in de groep heeft ook afgelopen week een brief gekregen waar we dus geld konden terug krijgen aan het eind als we de laptop niet wilde houden.

En hier zat dus ook weer verschil in, andere kregen 130 euro terug en ik zelfs 230 euro.

Ik krijg dus nu 230 euro terug voor iets wat ik aanvankelijk niet hoefde te betalen.

Dus als ik me niet gemeld had bij Scheidegger had ik aan het eind van de cursus gewoon 230 euro meer betaald voor een laptop die nog geen 10 euro meer waard is.

Wat een grote oplichters zijn het toch,dat hele verhaal met die laptop was vanaf het begin gewoon een lokkertje en een grote leugen.

Ik heb dus nu ook 3 verschillende verhalen van Scheidegger over die laptop,en die gesprekken heb ik maar voor de zekerheid opgenomen.

Wat het lesmateriaal betreft dat is verouderd,er zitten nu al behoorlijk wat fouten in,we kunnen dan sommige opdrachten niet uitvoeren,en dat al naar les 2.

En Windows 98 is zeker ook nog zeer recent,wat een lachertje er word dan gewoon gezegd dat nog heel veel bedrijven met Windows 98 werken.

Waar dat dan? In polen misschien.

Ik wil dus ook geen enkele oplossing vanuit Scheidegger meer zien,alleen 1 oplossing is er voor mij nog,en dat is ontbinding van dat contract.

Als je met de klantenservice belt en je ze confronteert met al die vragen van je,dan heb je ze binnen 10 minuten compleet vast geluld.

Ik heb dan ook 2 keer 10 minuten moeten wachten omdat ze alweer iets moesten na kijken,voordat ik een antwoord kreeg.

Verder stond ook nog in die brief,dat als je in termijnen betaald dat je daardoor meer lesgeld betaald.

Lijkt me logisch als dit bedoeld is voor een lening waarover je dan rente betaald.

Maar nu komt het,er werd mij dus verteld dat ik nu meer lesgeld betaal en dat die rente daarin verwerkt zit.

Vreemd want ik zei toen dat ik toch ook aan comfort card rente betaal maandelijks,en dat was dus ook nog zo.

Dus je betaald meer omdat je in termijnen betaald en je betaald dan ook nog eens de rente maandelijks aan comfort card.

Dit is dus nooit aan de orde gekomen tijdens mijn gesprek met mijn studie adviseur,alleen zou ik rente betalen aan comfort card.

Ik vond het maar allemaal vreemd wat ze bij de klantenservice vertelde en zei dat ik dan net zo goed elders een lening had kunnen afsluiten en Scheidegger in 1 keer betaald zo hebben.

Mijn studieadviseur zij dus nu ook hetzelfde,en nu zou dus weer blijken dat dit niet zo is,alleen de rente aan comfort card en niet meer betalen omdat ik in termijn betaal.

Wat een gedoe ,niemand weet wat die eigenlijk verteld daar bij Scheidegger.

Dus deze gesprekken heb ik dan ook maar opgenomen,dan kan ik ze zelf nog eens beluisteren en weet ik van me zelf dat ik niet gek ben.

Ik heb dan toen DHR L.Van Rijn benaderd na verschillenden berichten hier gelezen te hebben.

Ik heb toen in overleg een kopie van mijn contract van Scheidegger en het contract van Comfort Card naar hem toegestuurd,om te kijken of het wel allemaal wel klopt.

Blijkt nu dan dat deze beide niet compleet ingevuld zijn,wat dus zou kunnen betekenen dat ze niet rechtsgeldig zijn.

Dus het hoort niet op.

En mensen begin dus absoluut niet aan een opleiding bij die oplichters.......



Groetjes en wordt vervolgd

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Overeenkomst is inmiddels ontbonden. Ik laat de zaak rusten. Heb er genoeg tijd en energie aan besteed.
Laatst gewijzigd door Hoefkade op 19 apr 2007 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

SCHEIDEGGER
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mar 2007 18:43

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door SCHEIDEGGER »

...
Laatst gewijzigd door SCHEIDEGGER op 17 mar 2007 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Overeenkomst is inmiddels ontbonden. Ik laat de zaak rusten. Heb er genoeg tijd en energie aan besteed.
Laatst gewijzigd door Hoefkade op 19 apr 2007 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Ik wilde het in een ver verleden ook weleens proberen. Ik denk, ik vraag informatie aan maar iets zeggen over prijzen ho maar. Nee, dan moest er eerst een adviseur langs komen. Ik zag de bui al hangen en had geen zin in een gladjanus die mij thuis zou komen overtuigen. Niet gedaan dus.

Ik ken wel iemand die er een opleiding gevolgd heeft. We volgen nu allebei een opleiding op het ROC. Ik krijg vrijstellingen voor mijn opleiding via het LSSO en zij, via Scheidegger vooropleiding, niet. Reden: niet erkend. Dus mensen volg een opleiding die wel erkend is.

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door M.Carolus »

Betaald voor een cursus, maar geen cursus gehad en ook mijn geld niet terug.

Ik heb ooit eens een cursus aangevraagd bij scheidegger.
ik betaalde E 2254,33, maar een cursus heb ik nooit gehad.
Ik kreeg gewoonweg geen informatie meer waar en wanneer ik kon gaan beginnen met de cursus.

Bellen naar Scheidegger heeft geen zin, ze verzoeken je dan te schrijven naar het katoor te Venlo.
Nu 7 brieven verder, en enkele jaren verder, ben ik nogsteeds achter mijn eigen centen aan het hollen.
Geen enkele reactie op een van mijn 7 brieven gekregen.
Het bewijs dat ik betaald heb opgestuurd, geen reactie.

Alles wat Scheidegger via de telefoon verteld is waardeloze informatie.
En als ik dan lees wat ze hier allemaal vertellen, en wat een Scheidegger adviseur uitkraamt, dan krijg ik de kriebels.

Ik vind Scheidegger niets meer dan een groote gladde oplichtersbende.
De heren en dames werkzaam bij Scheidegger hebben volgens mij zeker de cursus oplichting en afpersing gevolgd.

Maar ik geef niet op, ik zal mijn geld terug beuren hoe dan ook!

Groetjes M. Carolus

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Overeenkomst is inmiddels ontbonden. Ik laat de zaak rusten. Heb er genoeg tijd en energie aan besteed.
Laatst gewijzigd door Hoefkade op 19 apr 2007 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

M.Carolus
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 mar 2007 10:49

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door M.Carolus »

Beste M.Carolus

Zou u exact kunnen aangeven hoe de overeenkomst tot stand is gekomen? Is er een adviseur bij u langs gekomen en heeft u contracten getekend of heeft u de cursus via hun website aangevraagd?

Alle relevante informatie is van belang om te bepalen of er mogelijkheden zijn om uw geld terug te krijgen.

Geef uw antwoord maar in het forum Scheidegger in Diversen. Ik zag dat u daar hetzelfde bericht had geplaatst. Dit forum gaat nml alleen over Paepon.

Toen ik nog woonachtig was in Bergeijk, heb ik via een adviseur bij mij thuis een cursus afgesloten.
Het ging hier om een cursus: multimedia computeropleiding.
Ik heb toen der tijd een contante aanbetaling gedaan aan de adviseur die bij mij thuis was, en er werd mij later een rekening verstuurd van € 1.954,33.

Na de contante aanbetaling heb ik niets meer van de firma Scheidegger mogen vernemen.
Geen cursus dagen doorgekregen, geen cursus adres doorgekregen, ook geen annulering van Scheidegger mogen ontvangen, gewoonweg niets mogen ontvangen.
De cursus van Scheidegger heb ik dus nooit mogen ontvangen.

Diverse brieven en E-mailtjes heb ik toen der tijd aan Scheidegger geschreven, maar hierop kreeg ik van de firma Scheidegger geen enkele reactie.
Zeer onbeschoft vind ik het als ik wel iedere keer netjes schriftelijk laat weten dat ik me afvraag hoe en wat, en ik mag dan van de firma Scheidegger niets meer ontvangen.
Helaas zijn de brieven die ik geschreven heb niet meer in mijn bezit.
Ik heb in de loop der tijd alle brieven uit mijn computer verwijderd.

Ondertussen heb ik een persoonlijk faillissement achter de rug.
In de stukken van de curator staat dat er vanuit de boedel betaald is aan Scheidegger.
Ik dacht dat er alleen maar het voorschot betaald was, hoeveel dat is weet ik niet meer.
Nu zie ik dat Scheidegger gewoonweg via deze manier het geld alsnog heeft mogen ontvangen.
Ondertussen word er aan mij, door Scheidegger, geen nieuwe cursus aangeboden.

M. Carolus

Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Overeenkomst is inmiddels ontbonden. Ik laat de zaak rusten. Heb er genoeg tijd en energie aan besteed.
Laatst gewijzigd door Hoefkade op 19 apr 2007 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

helene1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2007 22:23

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door helene1977 »

nou ik heb dus vandaag ook een bezoekje gehad van een hele sluwe en gedreven consulent..wat kon die man praten zeg.

komt gezellig binnen met een hele vrije houding begint gelijk met complimenten en is ook nog eens mijn zoontje aan het inpalmen en was ook even aan het peilen of hij wel trots op zijn moeder was .

het formele gesprek begint al direct puchend met de vraag of ik na het gesprek direct kon antwoorden met een ja of nee dus geen bedenktijd dus ik had zoiets nou prima moet lukken. de hele uitleg ging echt in een rap tempo geen tijd om vragen te stellen want ik kon merken dat hij daar erg nerveus van werd.

en dan nu inderdaad de prijs ,hij kwam met 2 prijzen 1 incl laptop die ik dan mocht houden (3470 euro) en de prijs zonder laptop maar 1 in bruikleen (2560 euro) maar de eerste optie mocht ik niet nemen van hem want je kreeg er immers 1 in bruikleen dit zijn de prijzen voor de opleiding administratief medewerkster met baangarantie ook nog.

toen kwam de finianciering dat zou dus het eerste jaar renteloos zijn met 25 euro pm en daarna 100 euro pm incl rente van 8/9 % en ja toen kwam mijn euvel het bkr en ja ik sta daar getoetst heb ik ook direct gemeld maar dat was geen probleem want dan zou ik ook nog de cursus op de naam van mijn partner kunnen zetten ..nou daar trap ik dus niet in ..ik was toch al niet in zee gegaan met scheidegger maar wilde kijken tot hoe ver ze zouden gaan en ja ook ik kreeg het advies mee dit zo snel mogelijk te regelen want vol is vol ..

conclusie : een zeer intimiderend gesprek en zeer gevaarlijk voor mensen die geen nee durven zeggen ...

chas
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2007 22:29

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door chas »

Ik kan alleen maar zeggen owjeee ....(staat werkelijk met een bek vol tanden)

Ik ga per september starten met een cursus ......

juutje0
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 23:19

Re: scheidegger

Ongelezen bericht door juutje0 »

Heb volgende week dinsdag een afspraak met een advisseur. Ben ik even blij dat ik ben gaan zoeken naar ervaringen. Allemaal negatief dus. Ga morgen gelijk afbellen!!!!

Bedankt groeten Judith

Gesloten