Dames en heren,
onlangs is Stadswonen (SW), overigens min of meer monopolist qua studentenhuisvesting in Rotterdam, begonnen met de aanleg van glasvezel-internet, dat wordt aangeboden tegen een zeer hoog tarief (20e + provider per maand). Er is zowel sprake van afnameverplichting voor nieuwe huurders als enigszins verkeerde voorstelling van zaken, omdat SW eerst een gewoon koperdraadje aanlegt in je gebouw totdat een bepaald quotum bereikt is; dan wordt pas de hele lijn glasvezel.
Vraag dus goed door voordat je je hiertoe laat verleiden, er zijn een hoop veel goedkopere oplossingen!!
Het lijkt erop dat deze actie, net als voorheen bij het Politiekeurmerk en de eerstejaarskameractie voornamelijk erop gericht zijn om SW meer opbrengsten dan kosten te bezorgen. Hiernaast gaat dit alles steeds weer vergezeld van grote promotiecampagnes en dito hoge verwachtingen vanuit SW.
Voorts blijven (zoals gebruikelijk) de zaken die veel dringender zijn eindeloos liggen, omdat deze niet voor komende jaren in de budgetten ingepland kunnen worden. Waarom doet het bedrijfsbureau van SW niet meer moeite om met hun grote aantallen goed te onderhandelen om gas, water en elektra? Zijn er mensen die ervaring hebben met bezwaar maken bij de Huurcommissie? (ontluchting, liften, afval, intercom etc)
Mij verbaast het voorts dat SW elk jaar een hogere winst maakt als corporatie, zelfs na investeringen in nieuwe huizen, terwijl ze naar mijn idee geen langjarige winst mogen maken als corporatie. En dan schijnen ze ook nog subsidie te krijgen van de overheid....dan zijn de huren dus te hoog..?!
Graag tips en ervaringen uitwisselen via dit forum, daar winnen we allemaal mee!
Ciao,
Jan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stadswonen (SW)
Re: Stadswonen (SW)
Waar kan ik dit budgettarief afsluiten?(20e + provider per maand).
Ik zou zeggen welkom in de echte wereld....
Het enige wat ik nog over stadswonen wil zeggen.....
Ben blij dat ik er weg ben.
Het klopt van dat geldklopperij e.d.
Heb meerdere ervaringen gehad en heb mijn rechtsbijstandverzekering met succes moeten aanspreken.
Ben blij dat ik er weg ben.
Het klopt van dat geldklopperij e.d.
Heb meerdere ervaringen gehad en heb mijn rechtsbijstandverzekering met succes moeten aanspreken.
-
Het kan nog mooier.
Ik heb momenteel een aantal actuele zaken in behandeling inzake soorgelijke aspecten. Kamerverhuurders mogen geen signaal doorleveren. Hierover is momenteel het één en ander, kan hier niet in details treden vanwege privacy van betrokkenen, gaande. Studentenhuizen worden collectief voor € 45,00 per drie maanden per kamer van signaal voorzien of afgesloten. Het doorlussen is verledentijd.
Ik heb momenteel een aantal actuele zaken in behandeling inzake soorgelijke aspecten. Kamerverhuurders mogen geen signaal doorleveren. Hierover is momenteel het één en ander, kan hier niet in details treden vanwege privacy van betrokkenen, gaande. Studentenhuizen worden collectief voor € 45,00 per drie maanden per kamer van signaal voorzien of afgesloten. Het doorlussen is verledentijd.