LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenconcurrent Werkblad te klein

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
StruiZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2006 20:42

Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door StruiZ »

Beste,

Onlangs hebben we een keuken gekocht bij de keukenconcurrent in Amstelveen, de eerste keer dat we gingen heb ik alle maten opgenomen inclusief diepte van het blad. Daar aangekomen was dat niet nodig ze hadden alleen de lengte nodig van het blad. Na een tijdje besloten we weer te gaan en een keuken te bestellen. Alles opgeschreven maten aangegeven ( diepte van blad werd niet gevraagd ) en afspraak gemaakt voor levering en plaatsing ( plaatsing door keukenconcurrent ). Alles ging zoals het moest , iemand van keukenconcurrent heeft alles nagemeten bij ons thuis. Later kregen we een tekening thuisgestuurd waar alle leiding moesten zijn. Alles tot dusver nog goed.

- Nu komt het , tijdens de montage van de keuken bleek dus dat het blad standaard 60cm diep was. De monteur gaf mij als opties of ik krijg alle leidingen in de kast of hij plaatst de keuken 7 cm van het kozijn/wand af. Ik moest dus binnen 10 minuten de minst slechte oplossing geven en dat was voor ons de 2e optie aangezien ik het niet zie zitten dat ik geen kastruimte heb onderin.
Ik was niet tevreden met de oplossing maar ik had geen andere optie dacht ik. Na een paar dagen begon het me echt te irriteren dat ik zelf een oplossing moest gaan verzinnen voor een keuken waar ik dik geld voor heb betaald en die door een vakman ( van keukenconcurrent ) is gecontroleerd.

Ik heb dus contact gezocht met het filiaal en gezegt dat ik er niet tevreden mee ben en dat ik een ander blad wil die aansluit tegen de wand. Ik ben van mening dat het niet mijn fout is aangezien ik er alles aan gedaan heb om dit soort verassingen te voorkomen , door middel van laten inmeten en monteur. De keukenconcurrent zegt zelf dat wij verantwoordelijk zijn omdat de leidingen uit de grond komen ipv de muur en dat de man die gaat inmeten dit niet had kunnen weten. Moet de persoon die gaat inmeten niet de diepte meten van het blad of in ieder geval opmerken dat er in de oude keuken een dieper blad zit dan 60 cm. Hoe gaat het in ze werk als je en groter blad wilt als ze er uberhaupt niet om vragen bij de tekening ?? Mag ik verwachten van een monteur / inmeter dat hij dit soort dingen opmerkt of aankaart ?? Hoe moet ik verder handelen met keukenconcurrent, aangezien ze ons alleen de aanbieding doen van een geheel nieuw blad te plaatsen op onze kosten dus bovenop de keukenprijs? het gaat over een stuk van 7cm wat we missen tussen de wand en keukenblad.

mvg Maarten

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door 16again »

Ik heb dus contact gezocht met het filiaal en gezegt dat ik er niet tevreden mee ben en dat ik een ander blad wil die aansluit tegen de wand.
is de achterrand van het blad nu los van de wand?
Dan ontbreekt kit afdichting, en gaat er water achter lopen, met alle gevolgen van dien.
KC had de keuken nooit zo mogen achterlaten!

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

16again,

Even het hele verhaal lezen:
Omdat de afvoer en leidingen uit de vloer komen zijn de onderkastjes voor die leidingen gezet. 7 cm van de wand af.
Het aanrechtblad zou nu dus 67 cm diep moeten zijn.

Er is, helaas, geen enkele kit die dat kan oplossen ....
(Zou niet fraai zijn ook trouwens)

In mijn ogen had die inmeter moeten zien dat de aanrecht dieper was dan gebruikelijk.

Lieske

StruiZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2006 20:42

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door StruiZ »

inderdaad is er een ruimte van 7cm tussen wand en blad. Geen kit die dit kan oplossen. Ze verwachten nu van mij dat ik het zelf oplos terwijl ik toch echt mensen heb ingehuurd om dit soort dingen te voorkomen.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door reja »

Hier weer het bewijs dat de verkopers bij de Keuken Concurrent geen vakmensen zijn maar slechts handtekeningen jagers, snel een keuken door iemand zijn strot douwen en mochten zich er problemen voordoen dan zeggen we gewoon dat de verantwoordlijkheid bij de klant ligt, want waarom zouden we ons druk maken, we hebben het geld toch al binnen.
Het is te gek voor woorden, maar het is helaas wel zo dat het complete personeel van de Keuken Concurrent totaal geen verstand heeft van keukens, laat staan het oplossen van problemen.
Ik wens je veel succes met het oplossen van dit probleem want van de Keuken Concurrent hoef je totaal geen medewerking te verwachten, ja misschien als je alleen bereid bent nog meer geld te betalen.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door zaankanter »

@ reja
Het is te gek voor woorden, maar het is helaas wel zo dat het complete personeel van de Keuken Concurrent totaal geen verstand heeft van keukens
ik begrijp hier uit dat jij iedereen persoonlijk kent?


het beste lijkt mij om nogmaals contact op te nemen met de winkel
en/of leidinggevende hiervan om dit probleem op te lossen.
lijkt mij ook een grove fout van de nameter,
misschien een strook werkblad er achter plaatsen (geeft wel een naad)
en als het echt niet anders kan een voorzetwand plaatsen en deze tegelen

16again
Berichten: 16404
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door 16again »

KC zal dit toch echt voor eigen rekening moeten oplossen.
Hooguit zou de klant het prijsverschil tussen breder/standaard blad moeten bijpassen (en dus niet het complete nieuwe blad).
Ontbreekt die bereidheid bij KC, dan rest de geschillencommissie.

-KC heeft bij inmeten steken laten vallen.
-De gerealiseerde "oplossing" (kastjes 7cm van muur) welke weliswaar in overleg met klant tot stand is gekomen, had alleen in combinatie met een breder blad als oplossing gepresenteerd en uitgevoerd mogen worden.


PS: en dan hoor ik de deskundigen hier altijd klagen over IKEA kastjes, waar geen leidingen achter passen......
Een handige doe-het-zelver kan het IKEA kastje minder diep maken door gewoon de achterwand naar voren te verplaatsen, gemonteerd op 2 extra latjes. Bij gebruik van schroeven is de achterwand weer los te nemen, en zijn de leidingen toegankelijk.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door loesje 2 »

U heeft toch van te voren een leidingen tekening gekregen , als je, je daar aan houd passen de kastjes er gewoon voor. Heeft u aan KC gemeld dat de leidingen uit de vloer zouden komen?

akalichs
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2006 20:57

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door akalichs »

:o :o Vraagje: je hebt toch een werktekening van kc ontvangen? Als het goed is moet eea aangegeven worden wanneer en hoe te handelen als leidingen uit de muur komen of uit de vloer. Je zou toch niet de enige klant tot nu toe zijn van kc waar leidingen uit de vloer uitkomen? Ik ben overtuigd dat de gehele kosten niet voor jou rekening kunnen komen. Jij bent geen deskundige op dat gebied.Redelijkerwijs had je het ook niet kunnen vermoeden. Dat is kc mag ik aannemen en zoals het een GOED ondernemer/verkoper betaamt had deze jou van tevoren kunnen wijzen. Kortom het is een blunder van kc en deze willen ze op jou afschuiven. No way!
Bovendien als er leidingen uit de vloer komen, maakt het m.i niet zoveel uit. Deze kunnen dmv buizen/pluggen aangepast worden. Blijkbaar hadden de monteurs van kc geen zin in of helemaal geen verstand.

ikbenhetgezeurzat
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 sep 2006 18:05

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door ikbenhetgezeurzat »

Juist Loesje, klant krijgt een uitgebreide tekening met daarop alle maten.
Klant heeft dus zijn tekening niet goed gelezen en heeft zelf een fout gemaakt!
Niet de keukenleverancier is in deze fout maar klant zelf. Toch maaar even de leverancier aanvallen, zwak!

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door reja »

@ zaankanter,

Laat ik het zo zeggen, ik weet precies hoe er gewerkt wordt bij de KC en weet wat het niveau daar van een gemiddelde verkoper is, en dat is diep triest.
Ze hebben bij de KC ook ordercontroleurs in dienst om de orderbonnen van de verkoper te controleren omdat deze verkopers zelf niet in staat zijn hun eigen bonnen en tekeningen foutloos in te kunnen vullen en waarvan dan ook weer vaak de klant de dupe van is.
Dit komt onder andere doordat er een gigantisch verloop onder het verkopend personeel is en zij graag hele jonge gastjes aannemen die totaal geen verstand hebben van keukens en zij die kunnen sturen zoals zij dat willen. En dat is niet leren hoe help ik een klant aan goede technisch verantwoorde keuken en denk mee tot aan het eindtraject, nee ze leren hoe reken ik een keuken uit die 3x zo duur is als de normale prijs en gaan daarbij helemaal voorbij aan kwaliteit en service, want dat intresseerd ze daar werkelijk geen hol.
Resultaat, veel problemen zoals aangegeven in deze topic

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door loesjes »

Heeft U bij het inmeten aan diegene verteld dat het werkblad verdiept is omdat er leidingen achter langs lopne? want dat kan ik niet uit uw verhaal herleiden.
WAt voor omschrijving van het werkblad staat er op uw aankoopbevestiging???
Ik ben het met loesje 2 eens dat ook de verantwoording gedeelte bij uzelf ligt, en het is mij iets te gemakkelijk om te zeggen dat de inmeter het fout heeft gedaan. die is uitgegaan van de nieuwe situatie en wanneer er bij het inmeten niet speciaal wordt vermeld dat het vorige werkblad 67 diep is omdat er leidingen achter langs lopen dan is hij volgens mij ook niet verantwoordelijk voor die kwestie.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door maxx »

Sowieso hoort een inmeter, die een mogelijke kink in de kabel ontdekt, altijd de klant hiervoor te waarschuwen. Leidingwerk wat bijvoorbeeld achter of onder een vaatwasser geplaatst is is 1 van de meest voorkomende problemen.

Een beetje inmeter kan ook technisch advies geven aan de klant. Hij is de enige die de keukenruimte ziet voor de keukenmonteur komt. Dan mag een klant ook verwachten dat de inmeter verder kijkt dan zijn neus lang is.

Bij grote bedrijven zie je toch vaak dat de taken teveel verdeeld worden en dat links niet weet wat rechts doet. Kleine bedrijven kunnen zich dit soort praktijken minder permiteren en zullen dus beter uitkijken bij het inmeten.

MVG

StruiZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2006 20:42

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door StruiZ »

U heeft toch van te voren een leidingen tekening gekregen , als je, je daar aan houd passen de kastjes er gewoon voor. Heeft u aan KC gemeld dat de leidingen uit de vloer zouden komen?
We hebben een tekening gekregen waar alle elektra punten en waterleidingen moesten komen. We hebben expleciet gezegd dat hele opstelling hetzelfde bleef zodat we zelf niets hoeften te veranderen. Op de tekening die we vervolgens kregen staat niets dat als een leiding uit de grond komt dit problemen veroorzaakt. We wisten zelf ook niet hoe de leidingen liepen aangezien we er pas wonen en de vorige keuken naadloos aansloot tegen de wand. Paar dagen voordat de keuken gemonteerd werd is de keuken eruit gehaald en hebben we alle punten gecontroleerd. Ik en me vader zijn alle punten langsgegaan hebben volgens de tekening gehandeld. Nogmaals er staat nergens op de tekening dat je problemen krijgt als de leidingen vanuit de grond komen.

Een nameter doet dit werk dagelijks en ik mag verwachten van hem dat hij dingen opmerkt en aan ons doorgeeft aangezien hij ervaring heeft op dit gebied en ik totaal niet. Als je meerdere malen aangeeft dat de gehele situatie / opstelling hetzelfde blijft dan MOET hij daar rekening mee houden. Ik mag aannemen dat er ook werkbladen worden geleverd die groter zijn dan de standaard maat van 60cm?? Zo ja hoe en wanneer moet je dit aangeven ????? er is nooit om gevraagd en we hebben het 1 keer aangegeven dat ons blad 67cm diep is ( allereerste gesprek , maar werd toen gezegd dat het niet nodig was om dat te weten )
Heeft U bij het inmeten aan diegene verteld dat het werkblad verdiept is omdat er leidingen achter langs lopne?


Ik heb dit niet verteld, omdat ik niet wist dat dat relevante informatie zou zijn. Puur omdat het niet gevraagd is en ik totaal een leek ben op dit gebied, maar daar moeten hun rekening mee houden. Ik ben een expert in mijn vakgebied en ik verwacht dat hun dat zijn op wat zij uitoefenen.

Maarten

ps: bedankt voor de reactie positief en negatief, ik ga zo een brief schrijven naar KC met de gang van zaken en hoop iets verder te komen telefonisten die toch niets mogen beslissen.

unieko
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2006 11:14

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door unieko »

Hallo als keukenmonteur, wil ik proberen iets hierover te zeggen.
Mijn eerste vraag is, hoe hoog staan de kasten van de vloer dus wat is de poothoogte, normaal plm 15 a 17 cm daarnaast is de ruimte achter de kasten van belang hoeveel cm heeft u daar, want er is geen keuken die de achterwand strak tegen de muur zet ivm vochtproblemen.
Dan wil ik u erop wijzen dat het gebruikelijk is dat er geen aparte bladdiepte wordt gevraagd, omdat een 60er blad de standaard is, dus had u zelf mischien ook enig intiatief moeten tonen toen u tot aanschaf van een nieuwe keuken overging.
Mijn vraag over de afstanden die de kasten tot vloer en wand hebben stel ik omdat de keukenmonteur nu buiten schot blijft en hij mischien eenvoudig het probleem had kunnen voorkomen.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door mar53 »

Dit wordt weer enorm technisch.

Als concument ben je een leek.

Tuurlijk is het heel erg fijn als de concument je aangeeft dat er een afwijking in de keuken zit, maar hij blijft een leek.

Kort en Bondig: Er zijn keukenzaken die , en daar komt ie weer,

Euro's Kopen I.P.V. Keukens Verkopen.

Da's 't verschil.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Mar53,

Voor dit soort ellende is toch het inmeten uitgevonden. Een consument komt met een zak geld naar een keukenwinkel en mag dan ook verwachten dat de keukenwinkel de expertise in huis heeft.

In een eerder bericht zei iemand dat de keukenmonteur ook meer had kunnen doen. Deze persoon houdt geen rekening met het feit dat vaak de montagebedragen tegenwoordig helemaal zijn uitgekleed waardoor een zelfstandig werkend monteur gewoon geen tijd heeft om fouten in het leidingwerk te corrigeren.

Een inmeter moet verder kijken dan hoogte- en breedtematen.

MVG

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door loesjes »

Klopt Maxx inmeten is er niets voor niets, maar ik vind dat beide partijen moeten zorgen dat er zo weinig mogelijk fouten kunnen ontstaan. dus er had gerust bij het inmeten vermeld kunnen worden dat er nu een verdiept werkblad op ligt vanwege de leidingen. Daarmee had een hoop ellende kunnen worden voorkomen.en ja ik ben het ook met je eens dat een inmeter het had moeten opmerken en had moeten vragne of er een verdiept werkblad op lag vanwege de smaak of vanwege de functie.

kortom het een samenspel van klant en verkoper waarbij je naar mijn idee nu ook niet ineens de hele bal bij de verkoper ( inmeter) voor het doel mag leggen.

Als het goed is is er ook een leidingtekening vooraf gestuurd. en vaak staat daar ook op vermeld dat de leidingen dienen te worden ingefreesd. hier had ook de koper op kunnen reageren dat dat in zijn geval anders was, dan had je namelijk vooraf nog kunnen besluiten hoe het op te lossen.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Keukenconcurrent Werkblad te klein

Ongelezen bericht door reja »

Het grote probleem bij de KC is dat de inmeters nergens verstand van hebben dan slechts het inmeten. Zij zijn dus totaal niet instaat om maar enig advies aan de klant te kunnen geven, sterker nog, ze mogen het niet eens.
De inmeter meet alleen in en schrijft eventuele obstakles op, mits hij ze tegen komt, daarna gaat het rapport aan de verkoper die het uit moet werken, maar ja dan hebben we weer het volgende probleem, deze hebben er ook weer geen verstand van, dus is de klant weer de dupe en legt de KC het probleem ook weer bij de klant neer en zal zelf nooit met een oplossing komen.
En een klant mag toch wel verwachten dat als hij met zijn duur verdiende geld een "mooie" keuken komt kopen bij de KC er dan ook tot het eindtraject wordt meegedacht en geholpen. Maar helaas is dit niet zo.

Gesloten