LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopsom polissen! (de kleine lettertjes!)

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
EdwinW
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 mar 2005 20:36

Koopsom polissen! (de kleine lettertjes!)

Ongelezen bericht door EdwinW »

Kan Tros radar eens aandacht besteden aan koopsom polissen.

Waar ik heen wil?
Stel als je een gezin hebt (2 ouders + 1 kind), wat gebeurd er met de koopsom polis op moment de ouders overleden zijn?

Je zou denken dat het geld zou worden uitgekeerd aan de erfgenamen aan het einde van de looptijd. Niets is minder waar, het vervalt aan de bank :!: Echter, u kunt dit risico bij enkele banken met een klein bedrag afkopen zodat het geld over gaat naar de kinderen. Maar ook daar zit een risico in. Die constructie is mogelijk zolang de kinderen geen 30 jaar of ouder zijn (vermeld in de kleine lettertjes).

Mijn ouders ontdekten dit toen ze afgelopen week op onderzoek uit gingen om de polis te verlengen.

Maar laten we eerlijk zijn ... bezoek uw bank eens. Ziet er heel luxe uit, ze schenken er gratis koffie bij, een gratis snoepje, even internetten om het geld over te maken.

Betsaat er überhaupt een website waar dergelijke informatie vermeld staat?

Echo99
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2006 11:37

Re: Koopsom polissen! (de kleine lettertjes!)

Ongelezen bericht door Echo99 »

Dat wordt je verteld op het moment dat je de polis sluit. Zo niet: dan moet je beter lezen. En als straf dat je niet goed gelezen hebt moet je kosten gaan maken voor een contra garantie.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Koopsom polissen! (de kleine lettertjes!)

Ongelezen bericht door Jonjo »

Hallo Edwin, je kunt ook een verzekering afsluiten voor de uitbetaling. Zelfs zo een dat de erfgenaam geen successierechten hoeft te betalen. Het is een eenmalige premie. Ik heb ervaring en mijn kinderen zijn boven de dertig jaar. Let wel het kind of kinderen moet de premie betalen maar dat is toch op een sympathieke manier te regelen.
De polis staat n.l. op hun naam.

Gesloten