LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kennet
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2007 10:57

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door kennet »

Het is de mentaliteit van deze tijd. Agressief gedrag van bedrijven is de normaalste zaak van tegenwoordig. Denk om je gezondheid en donder die kaart in de brievenbus dan ben je er vanaf.
Succes!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

trouwens als je toch in het buitenland zit kun je volgens mij beter belbudget nemen, dat kost maar 10 euro of zo.......
daar moet je wel net voor in de gelegenheid zijn om dat te veranderen, en dat is wel meer dan 84 cent per maand.

Veel overwinteraars gaan juist naar bijvoorbeeld Spanje, omdat thuisblijven soms duurder is dan die 3 maanden daar zitten. Je hebt hier wel je vaste lasten, maar het leven daar valt reuze mee. Van de bespaarde stookkosten kun je al een aardig eind komen. En helemaal lekker: je betaalt er immers ook met de euro.

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

Het geklojo gaat gewoon verder.

Na veel gedoe had ik mijn BelBasis-abo m.i.v. 15 januari 2007
omgezet gekregen naar een BelBudget-abo, waarvan schriftelijke
bevestiging, 11 januari 2007 en een screendump, gedateerd 25 jan. 2007,
waarop te zien is dat ik een BelBudget-abo heb.

Aangezien ik na 1 februari 2007, via Mijn KPN, niet meer kan zien, toevallig?,
wat voor abo ik heb, een email aan klantenservice gestuurd met de vraag
wat voor abo ik heb.

Vandaag 6 februari 2007 antwoord, ik had BelBasis-abo en vanaf 15
januari 2007 BelBudget-abo en dat is door de “KPN” per 1 februari 2007
omgezet in een BelVrij Weekend-abo.
Hoe haal je het in je “harses” om na 14 dagen een abo alweer te
wijzigen.
Kotsmisselijk wordt ik van zo een organisatie.

Ik geef ze een laatste kans en heb middels een email gevraagd
het BelBudget-abo dat ik had te handhaven anders “Adieu”.

Zal wel weer veel moeite kosten om het geregeld te krijgen en daar heb
ik nu effe geen zin meer in.

Tip aan BelBudget-abonnementen hou in de gaten of jullie ook een ander
abo door de strot wordt geduwd.

Multi

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Shine »

De brief ook ontvangen en ervoor gekozen hierop in te gaan. Echter...... ik heb er niet uit gelezen dat met dit abonnement de voordeelnummers zijn verdwenen. Dat stond er namelijk niet bij vermeld als je kiest voor deze automatische omzetting. Welbeschouwd vind ik dit dus erg misleidend.
Überhaupt vind ik de informatie van dezse voordeelnummers verdwijning onduidelijk. Ik moet op de KPN me suf zoeken hoe dat werkt en dat dit hele gedoe definitief is verdwenen.
KPN had dit MOETEN communiceren naar haar klanten. Immers dit is een wijziging in de nieuwe alsook bestaande abonnementen.

Inderdaad een erg leuke opdracht voor Radar of welk consumenten programma dan ook om eens nader aan de kaak te stellen.

elgrid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007 19:41

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door elgrid »

Brief ontvangen 18/12/2006.
Klacht omtrend onvrijwillig overgaan naar belvrij weekend ingedient via website KPN op 28/12/2006. Daarin ook verzocht om het voor mij geschikte abonnement van 18.16 euro te handhaven.
Reactie KPN kwam per 23/1/2007. Daarin werd niet ingegaan op mijn klacht omtrend de onvrijwilligheid. Wat betreft mijn abonnement werd gemeld dat ik die dan maar per 1/2/2007 (?) moest laten aanpassen (zonder vermelding hoe dat dan moet).
Dus, alsnog kaart op de bus. Toen pas zag ik dat de kaart per 10/1/2007 bij KPN had moeten zijn.
En vandaag, 14/2/2007 een mooie rekening waarop ik BelVrij weekend blijk te hebben.

KPN maakt het echt veel te bont. Ik overweeg om ze dan maar elke 2 maanden een deurwaarder langs te laten sturen om 2*84 eurocent op te halen. Het is dat mijn huisgenoot de vaste lijn niet wil opgeven, anders donderde ik ze er helemaal uit.

Ik begrijp weinig van dit soort gedrag van KPN, en volgens mij wordt het tijd dat radar ze eens aan de tand voelt.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Shine »

Veelgestelde vragen op de KPN website:
4. Kan ik op een ander moment overstappen?
Wilt u op een later moment alsnog kiezen voor een ander abonnement dan regelt u dat heel gemakkelijk zelf via kpn.com. Dit is mogelijk vanaf 1 februari 2007. Overstappen kost u helemaal niets.
U heeft al een abonnement?
Heeft u al een abonnement maar wilt u ook onbeperkt bellen? U heeft thuis een brief ontvangen hierover. Als u voorheen het standaard abonnement had (BelBasis) en u heeft geen andere keuze aangegeven, dan is uw abonnement per 1 februari al omgezet naar BelVrij Weekend.
Altijd kosteloos te wijzigen
Natuurlijk kunt u altijd kosteloos uw abonnement wijzigen.

Via dit formulier: BelVrij abonnement wijzigen of bij
de Zelfservicelijn tel. 0800-0429 (gratis), of in Mijn KPN.
LINK: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1630976
0. Ik wil nog veranderen maar heb de antwoordkaart niet meer/ ben te laat met insturen?
De nieuwe abonnementen gaan in per 1 februari 2007. Met de antwoordkaart kon u een andere keuze aangeven. Deze was in te zenden tot 10 januari. Hebt u dat niet gedaan of bent u de antwoordkaart kwijt en wilt u toch nog veranderen dan kan dat altijd. Vanaf 1 februari kunt u via de gratis ZelfServiceLijn (0800-0429) kosteloos een andere keuze aangeven. Via dit nummer kunt u ook nagaan welk abonnement u heeft. Uiteraard kunt u vanaf 1 februari ook wijzigen via de klantenservice (0900-0244) of www.kpn.com
Ik heb het nummer van de klantenservice 0900-0244 gebeld en moest toen een heel menuprogramma doorlopen. Nergens heb ik een daadwerkelijke mevrouw of meneer te spreken gekregen. Het leek wel alsof ik toch op die zelfservicelijn werd geknald maar dan tegen betaling van 1 cent p/m.
Goed, na het doorlopen van dit totale menu heb ik mijn belvrij weer teruggezet naar belbasis. Deze omzetting neemt drie werkdagen in beslag. Kortom, na het weekend bel ik weer op basistarief.

@Elgrid: omzetten kan dus eenvoudig!

elgrid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007 19:41

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door elgrid »

Dank, Shine, maar via de links in de website van KPN kan ik mijn belvrij dus niet omzetten in belbasis. Ik mag wel een extra belbasis aanvragen van KPN.
Daarnaast erger ik me zwaar aan het feit dat er een even duur alternatief voorhanden is, en KPN doodleuk 'door onderzoek naar mijn belgedrag' concludeert dat een belvrij voor mij voordeliger is. En dat terwijl ik dus niet bel in het weekend, en ook geen voordeelnummers benut (want ik bel er helemaal niet mee eigenlijk). Als ze echt iets hadden onderzocht had de standaard 18.16 abbo echt prima gepast.
Blijkbaar heb jij succes gehad via de zelf service lijn. Die ga ik dus maar proberen (via een mobiel van concurrent met 600 gratis belminuten). Alleen lijkt het me stug dat ze de faktuur die ik nu heb liggen netjes met een correctie-faktuur zullen aanvullen. Het blijft wel KPN.

Maar dus wel dank voor de info, zelf service had ik nog niet overwogen omdat dat veeeeel tijd kost, maar dat is voer voor een andere thread....

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Shine »

Was mijn wachtwoord en dergelijke kwijt maar uiteindeijk de gegevens weer gevonden en ook maar eens even ingelogd en naar mijn abonnement status gekeken.
Het staat nog steeds op belvrij, uiterlijk maandag zou de status weer op belbasis moeten staan. Ben benieuwd.
Verder @ elgrid,... je hebt gelijk...... vanuit je 'Mijn KPN' kun je niet terug naar het belbasis abonnement (of belbudget). Schandalig gewoon. Hoezo MIJN kpn ???

Ik mag klaarblijkelijk NIET terug naar het standaard belpakket van de KPN.
Het is trouwens überhaupt erg kwalijk te noemen dat als je uitgelogd bij de KPN op: telefonie->abonnementen klikt, je NIET het belbasis abonnement duidelijk vermeld ziet. Deze zit ergens weggestopt in piepkleine lettertjes onderaan.
Zie: http://www.kpn.com/kpn/show/id=878678
Ronduit kwalijk en iets wat niet zou mogen en waarop, mijn inziens actie op ondernomen zou moeten worden. Immers, óók dit is een volwaardig abonnement (notabene standaard!!) bij de KPN!
Sinds wanneer vermelden we een standaard, basis abonnement niet meer duidelijk? En sinds wanneer kan ik niet meer terugschakelen naar dit basis/standaard abonnement?
Temeer omdat de KPN zo prat gaat op:
4. Kan ik op een ander moment overstappen?
Wilt u op een later moment alsnog kiezen voor een ander abonnement dan regelt u dat heel gemakkelijk zelf via kpn.com. Dit is mogelijk vanaf 1 februari 2007. Overstappen kost u helemaal niets.
KPN MAAK DIT DAN OOK WAAR !!!!!!!!!

Graag zag ik hierop actie door consumentenprogramma's of weet ik welke instelling ondernomen worden. Opta nog een optie????

Tevens heb ik bij de KPN zojuist even online bovenvermeldde klachten gedeponeerd. Ik wacht met spanning af. (als iedereen dit nou even doet......who knows?! Per slot: niet geschoten is altijd misgeschoten)

Yozik
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2005 19:07

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Yozik »

@ MULTI 6 feb 2007 19:14

Multi,

Bij mij hebben zo ook zoiets geflikt. Ik heb al sinds jaar en dag een belbudget abbonnement, en sinds 1 februari is dat ineens, zonder bericht vooraf, belbasis geworden! Dat is dus een verdubbeling van de kosten! Ik kon met mijn "oude" belbudget gewoon bellen via 1649 of tele2, maar dat kan nu ook niet meer. Ik voel me dus dubbel genaaid. KPN heeft gelukkig wel redelijk snel het ongevraagde belbasis teruggezet in belbudget, maar goedkoop bellen kan ik nu niet meer.

Dit was mijn een-na-laatste rekening van KPN, vanaf volgende maand zit ik bij Casema. Is ook verre van ideaal, maar met hun kan je wel via (pre)select bellen voor een abbo van 9,95 per maand.

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

@Yozik
Je hebt volkomen gelijk dat je van de KPN afwil.

Hou er echter rekening mee dat door de wijziging op 1 februari
m.i. ook de Voorwaarden zijn veranderd en je nu dus 1 jaar aan
dat abonnement vastzit of dat hele jaar moet betalen bij beëindigen.
Na dat eerste jaar kan je per maand opzeggen.
Zie de Algemene Voorwaarden.

Voorheen was het zo dat je abonnement werd beëindigd op de
datum tot waar je vooruit had betaald dus maximaal 2 maanden.

Gluiperige truk van de KPN-boys en -girls, ze moesten wat doen om
de leegloop te reduceren.

Groet,
Multi

Yozik
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2005 19:07

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Yozik »

@ Multi

Ik had al een abonnement bij KPN, en een wijziging van (ongevraagd!!!) Belbasis naar Belbudget betekent volgens mij niet dat ik er nu weer een jaar aan vast zit. KPN heeft immers zonder toestemming mijn abonnement gewijzigd, en ik heb dat slechts gewijzigd in de originele situatie. Als blijkt dat ik er wel voor nog een jaar aan hang dan zal ik mijn rechtsbijstand er eens naar laten kijken...

Maar wel bedankt voor de waarschuwing!

kwiebus
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2007 22:28

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door kwiebus »

Belbudget blijft gewoon bestaan. Iemand die Belbudget heeft hoeft niets te doen volgens: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1641496
Bovenstaande blijkt in de praktijk dus niet waar.

Ik mag nu ineens bijna het dubbele aan abonnementskosten betalen.

Die ratten van de KPN hebben namelijk zonder toestemming mijn Budgetbellen abonnement met terugwerkende kracht per 1 februari 2007 naar een BelVrij Weekend abonnement omgezet:

Periode 01 februari 2007 t/m 31 maart 2007

Terugbetaling BudgetBellen 8,13 - 16,26
BelVrij Weekend abonnement 15,97 31,94

Periode 01 april 2007 t/m 31 mei 2007
BelVrij Weekend abonnement 15,97 31,94

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

Kennissen van mij, een bejaard echtpaar, zijn maar eens langs
de telefoonwinkel gegaan om te informeren wat voor hun het
beste abonnement zou zijn.

De medewerker kwam uit op BelVrij Weekend.
Vreemde is dat zij gemiddeld per maand voor 4,50 Euro bellen.
Deze gegevens hadden zij meegenomen.

Op mijn aandringen zijn zij de volgende dag teruggegaan en
hebben aangegeven dat zij een BelBudget abonnement willen.
Volgens de medewerker bestond dat niet meer en enige optie
was terug naar hun oude abonnementsvorm.

Wel triest dat medewerkers van een telefoonwinkel keihard staan
te liegen door te zeggen BelBudget abo bestaat niet meer.

Zij zijn nu op vakantie, ik zal samen met het bejaarde echtpaar
na hun vakantie een bezoek aan deze Telefoonwinkel brengen.

Want dit soort praktijken lijken verdacht veel op oplichting.

Krijgen de de telefoonwinkelmedewerkers soms provisie over
het aantal afgesloten abonnementen?

Multi

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

Vanaf 1 mei 2007 gaat het BelBudgetabonnement
maandbedrag van 8,13 euro naar 8,82 euro.
Ex. BTW dus met BTW 10,50 per maand.

Wordt dit de nieuwe melkkoe?

Multi

hendry
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 15:57

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door hendry »

Volgens mij probeert KPN mij gek te krijgen .Eerst heel veel problemen met internet aansluiting .Te gek om op te noemen 13 maal aangevraagd ,toezeggingen gehad .Om maar niet te spreken van het uren lange wachten en door verbinden. Een maal zelfs 17 mensen aan de lijn gehad. Vrijdag 13 april de rekening gehad .Ik ben me rot geschrokken.Ikheb al rekeningen gehad van 350 euro van de aansluiting internet . En tot mijn grote verbazing had ik weer een ander abonnement .De ellende is begonnen na een verhuizing in okt van een gewoon abonnement, had ik ineens Bel plus 60, terwijl ik internetplusbellen Go had aangevraag, en dat was toe gezegd.Na een maand had ik ineens belvrij weekend .Daar na weer basis bellen .Daarna weer internetplusbellen Go. Nu bij de laaste rekening weer Bel vrij weekend. Ookhad men in rotterdam, waar ik van verhuisd ben, Internet aansluiting gedaan. Dat moest ik weer schriftelijk af laten sluiten 3Maal aangetekend klacht gestuurd ,steeds excuses gehad ik heb nog 220 euro tegoed waar ik niets meer van hoor. Weet iemand hoe ik van KPN af kan komen. Het vervelende is dat ik geen kabel tv hebt maar schotel antenne .Kabel is niet mogelijk waar ik woon Ik vermoed dat ik dus verplicht ben met internet, via telefoon, steeds met de kpn te maken blijf houden .Ik heb adsl planet. Wie kan mij raad geven. Ik ben niet een van de jongste meer en heb niet veel verstand van aansluitingen enz

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

@hendry

Ik kan je adviseren om via www.kpn.com naar
Klantenservice te gaan en dan Contact met KPN.
Onderaan de pagina kan je middels een email
je problemen aankaarten.

Heb ik ook gedaan en problemen waren vrij snel
opgelost.

Succes.

Multi

hendry
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 15:57

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door hendry »

Anne panne. Je bent een vervelend mens .Geef eens opbouwend commentaar .Overal heb je een antwoord op ,wat nergens op slaat .Als je zo eenzaam bent ,om via dit forum te corresponderen , weet ik wel ander site.s voor je. De mensen hier willen meestal hun ongenoegen kwijt .En zoals jij dus niet zal weten . Het is een rotzootje bij de KPN. Men is niet voor niks verontschuldigingen aan komen bieden in het programma RADAR. Dus hou op met je onzin, en gaat lekker verder met je leven, als jij geen problemen hebt met de KPN .Mij heeft het al 1100 euro gekost door fouten .En nog niets terug gezien ,wat wel beloofd was .Wel weer een nieuwe FOUTE rekening MET fout abonnement

hendry
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 15:57

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door hendry »

Hartelijk dank multi voor je bericht .Ik heb 17 maal emails gestuurd in de loop van 5 maanden, daar ook steeds bericht op terug ontvangen .En de belofte dat ik geld terug zou krijgen. 7 Maal aangetekend gestuurd , zelfs vandaag nog gedaan. Toen ik weer tot de ontdekking kwam dat ik een verkeerd abonnement had . Zelfs heeft de dienst vanuit amsterdam mij gebelt, dat ik zeker gelijk had ,en dat het geld terug gestort zou worden Altijd keurig excuses ,en zelfs een bloemetje kon ik krijgen. Even uitleg .Men heeft kans gezien mijn abonnement 5 maal ,zonder dat ik het wist, te veranderen De kosten zijn meer als 1100 euro geworden .Terwijl alles automatisch af wordt geschreven .En ik beslist geen geld schuld heb bij kpn Het heeft niet met te veel bellen te maken ,nee kpn maakt deze fouten

Multi
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:01

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door Multi »

@hendry

Ik weet het als je een nieuw abo wil kan dat direct
maar wijzigingen en fouten van de KPN daar wordt
nauwelijks op gereageerd en dan doen alsof ze de
klacht niet begrijpen.

Ik ben zelf ook 2 maanden bezig geweest om dingen
terug te draaien, pas na een Klachtemail gelukt.

Opbellen en gewone emails sturen werkt niet.

Zet gewoon je hierboven geplaatste 1' posting in die email.

Succes.

Multi

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Automatisch omzetten KPN belvrij weekend abonnement

Ongelezen bericht door four-eyes »

Heb al deze rampzalige verhalen gelezen. Ook wij zijn er sinds de laatste telefoonrekening achter gekomen dat KPN zonder ons geraadpleegd te hebben het Belbudget-abonnement omgezet heeft naar het duurste abonnement Belvrij Altijd. Resultaat: de rekening was 5 x zo hoog als normaal. De 16e werd het bedrag van onze rekening afgeschreven. Heb het bedrag natuurlijk onmiddellijk terug laten storten. Een klachtenmail heeft tot nu toe niets opgeleverd. Dat wil zeggen, we schijnen een dezer dagen een bloemetje te krijgen. Maar dat mogen ze wat mij betreft houden. Ik zal het in ieder geval niet accepteren. Laten ze eerst maar 's zorgen dat e.e.a. in orde komt. Ik begin goed genoeg te krijgen van die club.

Gesloten